Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Superveel succes tijm !!!

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, al iemand dat strijkt ! Dat doe ik dus niet eh, oef daar zijn we al mooi vanaf. Ik wil gerust wel af en toe eens een hapje maken :)

IG, jij ook succes voor morgen !!! Altijd weer een spannend moment, en zéker na vroegtijdige weeen !!!

3. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Momenteel heb ik niet veel specialiteiten, behalve taken aan anderen uitdelen... :) Mijn vriend zegt trouwens dat ik daar redelijk goed in ben ;)

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, ja, daar ben ik nu ook aan in het uitblinken :p
    En dan hou ik mij eigenlijk nog in..... :)

5. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier nog geen cerclage, maar ook niet zoveel huishoudelijke specialiteiten :D

Veel succes morgen Tijm! Ik ga ook zeker aan je denken!

6. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijm, spannend!!!!
    Heel veel succes vandaag!!!
    Liefs...

7. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha meiden, lees net even snel de twee laatste pagina's, wij allen bij elkaar:) dan speel ik wel voor bediende hoor nu ik weer op de been ben!! Heb heel veel behoefte om te schrijven naar jullie maar de tijd ontbreekt... Lola is vorige week maandag thuis gekomen, met jayden, een hongerige Lola én geen recht meer op kraamhulp is het een drukke bedoening;) ik ga er snel tijd voor maken om jullie uitgebreid bij te lezen én te schrijven!! Zal dan ook even wat uitgebreider verslagje doen van de bevalling, voor degene die daar geen behoefte aan heeft, moet het verslagje even overslaan, ik vond het tijdens mijn zwangerschap altijd wel nuttig of interessant om een succes verhaal over een bevalling te lezen daarom wil ik het graag delen!! Ik hoop tot vanavond meiden, holle bolle Lola moet weer eten... Fijn om te lezen dat al jullie moppies nog veilig zitten.

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Tijm heel veel succes! Ik denk aan je..

Goedemorgen allemaal :)

9. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Goedemiddag allemaal!

Tijm, ik denk dat ik te laat ben met je succes wensen, maar ik doe het toch nog. Ik denk in ieder geval aan je!

Jullie hebben gezellig geschreven allemaal hier dit weekend, leuk!

Ik heb net weer controle gehad. Mijn bloeddruk blijft prima zonder medicatie, echt geweldig!
    Ik heb gevraagd of ze nog 1 keer mijn bmh wilde meten en die was nu 2,8 cm, dus een cm korter sinds de laatste keer dat er gemeten is (3 weken geleden). Dus bedrust helpt echt!!!
    Het maakt nu natuurlijk niets meer uit en 2,8 cm is prima bij 34 weken en er zat nog een stuk bmh boven mijn cerclage en dit zat mooi dicht.

Van deze gyn mocht ik stoppen met de Proluton. Toen ik zei dat mijn eigen gyn tot 36 weken door wilde gaan, mocht ik zelf kiezen. Maar ze zei erbij dat Proluton gegeven wordt om te voorkomen dat ik ga bevallen en dat er nu toch niet meer geremd wordt.
    Ik heb gister nog een spuit gezet, dus die werkt nog een week, dus tot de 35 weken. Ik heb dus gekozen om ermee te stoppen en heb gister dus zo blijkt achteraf, de laatste spuit gezet.
    Ik ga hierover nog wel even mailen met mijn gyn, kijken hoe hij erover denkt.

Verder ligt de kleine eigenwijs nog steeds in volkomen stuit, nog niet ingedaald gelukkig. Als ze over 2 weken nog steeds zo ligt, wordt er meteen na de cerclage-verwijdering een draaipoging uitgevoerd. Fijn...2 dingen waar ik tegen opzie op 1 dag.
    Ik ga denk ik ook bespreken met mijn gyn dat ik misschien eerst de draaipoging mag. Lukt deze niet, dan kies ik voor een keizersnede en dan kunnen ze misschien dan mijn cerclage op de ok verwijderen, scheelt weer hihi!

Het mobiliseren durf ik steeds meer. Ben afgelopen weekend zelfs naar de bioscoop geweest!

Beppie, fijn om te lezen dat Lola lekker thuis is. Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal! Hoe gaat het verder met je?

Over huishoudelijke specialiteiten: zal ik voor een lekkere verse taart zorgen:)

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    tijm laat iets weten he

ik heb weer is kleedjes gekocht en in maat 68 verzuip ik gewoon en kan het niet laten he :)

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mama van sam mss domme vraag maar hoe proberen ze dat te draaien?? kan er me niet veel bij voorstellen.

leuk dat controle zo goed was.

ik durf wel dingen doen bv gisteren bij oma eten, was kermis, maar na een kleine drie uur daar te zitte verga ik van de rugpijn, dus liggen gaat me gewoon al beter door de rugpijn

gr

12. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Haha, kleertjes kopen blijft ook leuk. Gister bij de Prenatal heb ik me enorm ingehouden, maar dat kwam ook omdat ik de rij voor de kassa veeeeel te lang vond om in te gaan staan voor 1 truitje en 1 broekje.

Bij een uitwendige versie (draaipoging) probeert de gynaecoloog de baby via de buik te draaien. Je krijgt eerst een medicijn om je baarmoeder te ontspannen (die ook worden gebruikt als weeenremmers via het infuus), daarna moet je op je rug komen liggen, kussen onder je knieen, armen onder je hoofd.
    En dan probeert de gyn het kindje bij de billen en het hoofd te pakken en te draaien.
    Ik ben hier al heel vaak bij geweest en de meeste vrouwen ervaren dit als zeer vervelend/pijnlijk. Het ziet er soms ook beestachtig uit, zo'n gyn die bovenop je buik hangt en met volle kracht duwt.
    De slagingskans is geloof ik ongeveer 30%.

Ik zie er nu al tegenop, maar wil het wel proberen, alles beter dan een keizersnede.

13. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama van sam, even snel want moet alwéér een fles gaan maken maar mijn gynaecoloog zei 50% slagingskans!! Lola heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen, was ervan overtuigd dat ze zou blijven liggen, de avond voor het inleiden ook nog een dikke vette stuit op de echo en de volgende ochtend ineens koppie omlaag??!! Meteen vliezen breken terwijl de ander met man en macht haar mijn bekken probeerde in te duwen. Mijn arts wilde pas draaien op de dag van bevallen omdat ze terug kunnen flippen en dat zou zo zonde zijn van de moeite... Hoe zien ze dat bij jou? Vind het een briljant idee om eerst de draaipoging te doen en anders cerclage verwijderen bij ks!!! Ga gewoon duimen dat die van jou ook nog even last minute draait. Heb paar vrouwen gesproken die draaien erg mee vonden vallen, ik ga ook duimen dat jij tot die categorie behoort...

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ok lijkt me wel wat pijnlijk dat draaien. ben je van nederland of belgie??? vroeg me dit of omdat ik hier wel dingen lees over draaien, maar op belgisch forum niet. daar lijkt het me dan gewoon keizersnede te zijn.

hier net gordijnen gaan bestellen van de drie princessen , viel me wel wat duur uit 140 euro voor één normaal venster.

en morgen in een winkelketen hier ( gb) autostoel van de drie princessen dus ik sta morgen om 9 u aan de winkel en dan schrap ik dat ook maar weer van mijn geboortelijst :)

gr

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.856
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Tijm, hoe is het gegaan?

@mamavansam, de kleine is wel eigenwijs, nu al, nog twee weken, hopelijk draait ze uit zichzelf, zo'n versie klinkt echt niet leuk.

Een keizersnede of een stuitbevalling :(, dat is beslist geen leuk vooruitzicht.

@Jente2010, kleertjes kopen :D, ik ben inmiddels ook maar maat 62 aan het aanschaffen, anders hebben we straks veel te veel in maat 56 :). De Baby dump rekende geen verzendkosten afgelopen weekend, morgen hoop ik de spullen binnen te krijgen.

16. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Ha meiden,

Ik krijg het echt niet meer bijgehouden met lezen, sorry!

Tijm, hoop dat alles goed is gegaan vandaag! Heerlijk, weer iemand die over de 36 weken heen is :D

Mamavansam, hoop dat die kleine eigenwijze meid van jullie bedenkt om zelf met haar koppie naar beneden te gaan liggen... Fijn dat je bloeddruk goed blijft zonder med.

Beppie, heerlijk dat Lola thuis is. Wat een stomme regels hier in nederland wat betreft kraamzorg etc. papa krijgt maar 2 dgn vrij, beval je voor de 24 wkn heb je geen recht op verlof en als je kindje in de couveuse/zkh heeft gelegen heb je daarna geen recht meer op kraamzorg... Hoop dat je snel je draai een klein beetje kunt vinden, het is al spannend en vermoeiend genoeg geweest de afgelopen tijd.

Leila, ik had dat ook dat de ene week/dag sneller leek te gaan dan de andere. van 20 tot 26 wkn leek niet om door te komen, en ik had de ilusie dat het gevoelsmatig na de 30 wkn sneller zou gaan, maar dat was ook niet zo. Het voelt of het jaren duurt.

Jente heerlijk die voorbereidingen! Ik ga volgende week maandag voor het eerst sinds heeeeeeel lang met een vriendin de stad in, denk dat ik maar een maximumbedrag met mijzelf afspreek, anders is mijn vakantiegeld zo op denk ik ;)

En wat jullie schrijven over je vrienden die het af laten weten, wij hebben dat deze zwangerschap gelukkig niet heel erg gehad. Alleen een goede vriendin die zich pas regelmatig liet zien toen ik over de 30 wkn was. En dan ook nadat de cerclage er uit was blijven zeggen dat het zo lang duurde :x Tijdens mijn zwangerschap van femke was het een stuk erger, we hebben toen onze vrienden eerst gebeld en daarna mijn zussen, maar die wisten het inmiddels al van mijn ouders, die vonden dat je familie voorgaat boven je vrienden. Nou niet als ze zo beroerd reageren...

Hier gaat alles goed, we zijn nog steeds heerlijk aan het genieten. Stefan rommelt overdag, maar slaapt heerlijk door 's nachts, dus we hebben niks te klagen. Femke doet het ook prima, sinds vorige week op de peuterspeelzaal hier in het dorp waar ze het prima naar haar zin heeft en vanmiddag kreeg ik haar mee naar huis zonder luier, had 2x op de wc geplast :), mijn kleine grote meid!
    Gek idee dat het nog geen drie weken geleden is dat hij geboren is. Had na een week mijn oude kleren al weer aan :), net of er niks gebeurd is. Verder heerlijk mijn conditie weer aan het opbouwen (en dat gaat snel hoor meiden!), en mijn/ons eigen leven weer terug.

17. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn we weer:D Alles goed gegaan en het viel ONWIJS mee!!! (en dat met Shirodkarcerclage). Het enige wat niet fijn was: de eendenbek. Van het verwijderen van de cerclage niks gevoeld. Alles bij elkaar nog geen 5 minuten geduurd. Daarna nog ff aan de monitor gelegen en toen mochten we al weer naar huis.

Mamavan3boefjes, fijn dat je zo heerlijk aan het genieten bent!

mamavansam, hoop dat ze de goede kant op draait en je geen keizersnede nodig hebt. Heb zelf trouwens tot 35 weken proluton gehad.

Tulpje, nog gefeliciteerd!!! Hoop dat je volgende maand een positieve test in handen hebt.

Berte, maatje 62/68 wordt vaak heel veel gegeven met kraambezoek, misschien niet al te veel los gaan hahaha Al hoewel, blijft leuk om te kopen natuurlijk

Nou meiden, ik ga ff op me in laten werken dat er geen bandje meer is....

liefs Tijm

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    tijm super dat het zo goed gegaan is, geeft me weer moed

oei bij mij moeten ze maat 68 echt niet meer kado geven want vrees dat ik veeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeel heb. nu ja heb geboortelijst en mensen die vragen mag kleren ook zeg ik al liefst vanaf maat 74

gr

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd naar je verhaal Claire !!!

Super weer zo'n goeie controle mamavansam !
    Brrr, dat draaien lijkt mij ook maar vies ! Kunnen de vliezen dan niet breken ?

mamavandrieboefjes, fijn om te horen hoe goed alles gaat ! En wat fijn dat je nu al terug in je kleren kan. Lijkt me wel héél snel.

Zijn Stefan en Lola nachtslapertjes trouwens ?

Tijm.......fantastisch geruststellend om te horen dat alleen de eendebek niet leuk was ! Ik vind dat best nog wel meevallen, dus ik denk dat ik jouw verhaal in 't achterhoofd ga houden als ik ooit zelf binnenga. Joepie !

En ook een goeiemorgen voor jou Aicha hehe.

20. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat heerlijk Tijm.. dat geeft inderdaad hoop voor straks ;)

Deel Deze Pagina