Aichaatje, ik duim ook mee. Succes op de controle. Gummibeertje, heerlijk verse lasagne! 27 juni is de volgende controle en de dag dat de cerclage verwijderd wordt, dus nog 12 nachtjes slapen. Tijm, heb je eigenlijk ook bloedverlies gehad? Enne, je weet wat ze zeggen wat je kunt doen om de bevalling op gang te brengen he
Ben ik weer! Beepje maakt het goed 1074 gram Maar laat ik nu net weer een harde buik krijgen terwijl ik daar lig.. dus ipv 3 keer weeenremmers nu naar 4 keer per dag, plus de magnesium,ijzer en progestron blijven slikken! Morgen nog even urine laten checken in het ziekenhuis! Toch iets te veel gedaan in de laatste 2 weken. Beep ligt wederom in stuit en stampt recht naar beneden "best pijnlijk" Cerclage zit gelukkig wel goed en vruchtwater en placenta ook prima..
@Aichaatje, goed dat de gynaecoloog het serieus neemt, hopelijk helpen die extra weeenremmers. Fijn dat de cerclage, vruchtwater en placenta verder in orde waren.
Ik heb vandaag controle gehad en alles zag er goed uit, bmh in orde, cerclage in orde, uk met hoofd naar beneden, over 2 weken mag ik weer. De gynaecoloog was zo tevreden dat ze het grote M woord heeft laten vallen, ik mag me voorzichtig wat meer gaan mobiliseren . Ik ben toch verbaasd dat ik dit nu al te horen krijg, ik zit net over de 26 weken.
Celle, hoe gaat het met jou trouwens meid, 't is alweer even geleden. 't Is niet omdat jij niet voor een strikske gekozen hebt, dat je er ni bij hoort eh ! (zijt gij toevallig geen kuisexpert, die zoeken we nog voor in onze commune )
Pfoe, wat ben ik blij dat ik een angelsound heb. Al een ganse dat dat ik supervaak moest gaan plassen, soms zelfs al vijf minuten na m'n vorige plas. En geen twee druppels, nee nee, telkens een goeie lading. Deed me herinneren aan de vorige keer...toen stond de kraan ook continu open. Zat al zo'n vreselijk irritant stemmetje in mij bezig van 'sebiet is alles weer flink gezakt en is het weer zover'. Aangezien junior 's avonds meestal het varken uithangt in m'n buik, was ik er al op aan het wachten om hem weer overal te voelen. Maar noppes, vrij stil. Angelsound liet gelukkig het hartje ergens in de buurt van de navel horen...oef, weer vieze gedachten voor niets gehad. Stom eh.
Berte en Aichaatje, fantastisch zo goede controles! Hopelijk mag ik jullie vandaag volgen. Aichaatje, wat voor weeënremmers neem jij? Ik sta momenteel op de laagste dosis aan het infuus, dus hopelijk mag ik nog eens proberen om naar pillekes over te schakelen. Mijn buik is al vrij rustig geweest, en op de monitor deze ochtend enkel wat stampen en de hik van onze kleine pruts gezien. Gummibeertje, niet leuk als je zo ongerust bent. En stom is dat zeker niet. Ik kan me soms ook niet voorstellen dat het gewoon eens goed zou kunnen aflopen. Zoveel mogelijk die slechte gedachten proberen bannen! Wanneer is je volgende controle? Mamavansam, tof dat je nu een datum hebt om naar af te tellen. Het komt echt dichtbij nu! Tijm, nog geen veranderingen gewaar geworden? Meer harde buiken?
Fijn al die goede controles!!! Indigo hopelijk vandaag jij ook!!! Berte, gewoon blijven doen wat goed voor jou voelt hoor! Mamavansam, alleen na het verwijderen klein beetje bloedverlies gehad, maar dat was de volgende dag al helemaal over. Gummibeertje, zelfs voorbij de 36 weken heb ik nog allerlei kopzorgen...helemaal niet stom meid, geeft de enorme zorgen die we hebben aan... En hier gebeurt er op wat pijnlijke harde buiken na helemaal niks. Aan de andere kant heb ik vorige week nog een prolutoninjectie gehad die misschien nu langzaam aan het uitwerken is
hoi goed zo super goede controles dat lees ik altijd graag. gummibeertje ik hoor haar hartslag ook rond mijn navel. niet leuk he die zorgen. en vrees zelf al is ze er dan ga ik bang hebben voor wiegen dood enzo. mijn papa wou men meid op de gang gaan zetten haar kamer staat vol met doopsuiker , gerief park, wandelwagen ,.... morgen haar decoratie gaan halen voor de kamer gr
@indigogirl, ik neem utopar als weeenremmer! Net terug van het ziekenhuis.. In mijn urine zijn Rode bloedcellen gevonden.. de zuster de doc gebeld (nadat ze mij eerst onrustig maakte.. of ik ongesteld was... euhhh nee zwanger hahah) maar die vond dat ik gewoon veel moest drinken en over een week nog een test moest doen?????
aicha van wat kunnen die rode bloedcellen erin komen???? en is daar iets aan te doen of alleen maar drinken???
Net terug van mijn controle. De baarmoederhals was nog steeds gesloten. Kindje zit ook perfect op schema en we zijn zonet gestart met een tweede poging om naar pillekes over te schakelen. Wordt vervolgd...
Van rode bloedcellen in de urine heb ik ook nog niet gehoord. Wat noemen ze veel drinken eigenlijk ? Ik moet mezelf echt verplichten elke dag 1.5 l te drinken, drinken gaat me deze zwangerschap echt niet af. IG: ik heb dinsdag terug controle. Oef. Ik merk wel dat ik de meeste symptomen mezelf aandoe als ik eerlijk ben. Meestal als ik denk aan een hartklopping of een harde buik, krijg ik er meestal één. Uitgezonderd als ik 's morgens (of in mijn geval 's middags hehe) net wakker ben, kan ik relax denken over vanalles en nog wat zonder iets te voelen. Straf wat gedachten toch kunnen doen. Ik hoop SUPERHARD met je mee dat de pillekes aanslaan en dat je toch nog wat tijd thuis kunt doorbrengen. Zal dit nog lukken met het huwelijk van je zus als de pilletjes werken ? Voor de eerste keer stampjes/boksen gekregen boven mijn navel. Hoe speciaal. Dat 'em daar maar vooral lang blijft plakken en uit de buurt blijft van de cerclage
Die stampjes bovenaan zijn wel leuk en geruststellend, maar kunnen soms pijnlijk zijn, zo net onder de ribben! Ik heb sinds vanmiddag 13u geen infuus meer, en tot nu toe blijft alles rustig! Vorige week begon ik mijn pilletjes om 15u en lag ik al terug aan infuus rond 21u. Het ziet er voorlopig dus goed uit! Mijn zus trouwt volgende week zaterdag. Mocht ik dus ergens in de loop van volgende week naar huis mogen zou dat ideaal zijn! Over die rode bloedcellen weet ik ook niets af. Hopelijk niets ernstig! Jente, ligt jouw afspraak voor het weghalen van de cerclage dan ook al vast? 37w of 38w?
ik duim mee dat je naar huwelijk kan ligt nog niet vast ga het volgende week zeggen dat het op 37 wil, maar is gewoon tijdens consultatie dus moet geen extra afspraak maken
@ gummibeertje: ik kom vaak meelezen hoor! Fijn te horen dat het bij iedereen de goede kant opgaat! Hier valt de ongerustheid nog mee. Overdag probeer ik er niet aan te denken dat ik zwanger ben. Denk dat tijd zo sneller gaat maar 's nachts blijven de nachtmerries. Over bloed verlies (liters) of mijn man die me verlaat, ocharme hij is zo braaf 22/6 opnieuw controle, hopelijk weten we geslacht dan want ga 11/7 geboortelijst leggen en vanaf dan volledig plat. Kzie er wel tegen op... maar dat moet ik jullie niet vertellen e!
Celle hoever ben je nu??? En waarom ga je vanaf 11/7 plat?? Kan het niet helemaal terug vinden... Hier gaat alles goed!! Wat zijn er al veel boven de 34 weken gekomen!! Geeft echt moed!! Ik ben gelukkig niet meer misselijk. Alleen als ik teveel of te vet eet dus dat is wel aan te passen! Alleen nog wel heel moe maar ja dan ga ik gewoon samen met mn dochtertje slapen! Ik hou jullie op de hoogte en kom af en toe wel langs! Vind het jammer dat er niet ergens anders een lopend draadje is met zwanger van de 2e na prematuur bevallen....
Technisch gezien ben ik zwanger van een derde kindje (miskraam niet meegetelt), maar je bedoelt waarschijnlijk een levend kindje. Meer dan welkom met broertjes/zusjes verhalen ook hier hoor, kan alleen maar moed geven ! Of bedoelde je misschien een andere reden waarom je graag wil verderpraten in een ander draadje ? In ieder geval, ik zie er alvast geen graten in om meer van jou te horen Hoe is de nacht meegevallen IG ? Fijn fijn Celle. Wat is jouw basismeting van baarmoederhals nu weer trouwens ? Vrij hoog dacht ik, of vergis ik mij nu met iemand anders ? Wordt dat ook de 22ste nagekeken ? Ik zou zeggen, 'nu ga ik onder de wol kruipen', maar daar lig ik natuurlijk wel al even onder Ik ga dus gewoon nu écht mijn laptopje afzetten en het licht uitknippen Groetjes Gummibeertje