Indigogirl, heel goed dat je het na gaat vragen en ik zo, zoals Beppie ook zegt, gewoon eisen dat ze bloedprikken! Het gaat om jou en jullie kleine en niets is belangrijker. Elin, ook al iemand in de zorg? Aangezien je straks moet werken?! Gummibeertje, eerlijk gezegd heb ik een tijd lang ook heel veel bezoek gehad en dan was ik wel eens blij als er geen bezoek was. Dan kon ik rusten wanneer ik wilde, lezen wanneer ik wilde, enz. Wat betreft een keizersnede: mijn redenen om geen keizersnede te willen (deze redenen zijn zo zowel afkomstig van mijn gevoel als door kennis van mijn werk): - Ik vind een vaginale bevalling meer sfeer hebben, een keizersnede is klinischer (gevoel) - Het herstel na een keizersnede duurt langer (6 weken niet zwaar tillen, geen autorijden, pijnlijke wond) - De borstvoeding kan moeizamer verlopen in het begin - Een keizersnede is ook niet risicoloos - De kans op complicaties bij een evt volgende zwangerschap en bevalling zijn groter Dit zijn de redenen die ik zo even snel kan bedenken. Gisteravond dacht ik even dat mijn bevalling begonnen was. We zaten bij vrienden een spelletje te doen en ik kreeg steeds meer harde buiken en ik kreeg het ontzettend warm. Toen op een gegeven moment ook mijn darmen van slag raakten, vond ik het tijd om maar eens naar huis te gaan en in bed gingen de harde buiken 'vrolijk' door. Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en is het gelukkig weer rustiger geworden, maar het rommelt wel wat in mijn buik. Erg spannend, maar ik hoop echt dat mijn bandje er volgende week gewoon uitgehaald kan worden ipv 'met spoed' tijdens de bevalling. We zullen zien...
hoi oef toch nog ni bevallen hier zijn men broer schoonzus en neefke binnengekomen. dus was nog leuk en ze ware alle drie goedgezind. we zijn fritten gaan halen en men broer hield zelfs deur van zijn auto voor me open. erna film taken ofzoiets gezien, oh vond die zo erg, van vrouwenhandel, en dan erna john Q ook al weer erg kindje dat nieuw hart nodig had, maar daar denkt de verzekring dat niet enzo. dus ook een erge. over keizersnede ik mocht bij gewone bevalling ook 6 weken niet heffen, dus geen idee als dat bij keizersnede langer is of niet. maar ik vind natuurlijk bevallen gewoon iets hebben. ik zou het erg vinden moest het via keisersnede moeten, maar als het moet moet het. gr
En welke medische risico's zijn er zoal ? Jaja, ik wil alles weten Pfuf, maar goed dat je alles nu nog vrolijk kunt vertellen. Denken dat je gaat bevallen is één ding, maar dan tegelijkertijd ook nog weten dat ge nog dat bandje hebt....brrrrrr. Misschien willen ze het bandje wel vroeger wegnemen (als je dat ziet zitten ?) als die harde buiken zo pertinent aanwezig blijven ? Het lijkt me de vraag wel waard. Ah, een banner, altijd leuk om direct mee te zijn wie hoeveel weken nu weer is en wanneer welke mijlpaal juist in zicht is. Moeilijk te onthouden anders met al die toffe dames hier. Mijn vriend ziet trouwens keibruin ! Denk erover na om zo'n makkelijke tuinstoel te kopen die je helemaal plat kan leggen. Nu hebben we al zo'n ding waar je languit kan op liggen, maar ik zie het niet zitten om telkens zo heel laag mezelf tegen de grond te laten vallen en terug rechtop te krabbelen. Zitten/liggen jullie af en toe in de zon ?
Jente, wat gezellig dat ze langs zijn geweest. En Taken vond ik zo'n mooie en indrukwekkende film. Ik kan niet altijd een hele film mijn concentratie erbij houden, maar bij deze film had ik daar geen moeite mee. Enne, bij een gewone bevalling 6 weken niet tillen? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.. Toch raar he, al die andere regels overal. Gummibeertje, heerlijk zo'n stoel. Meteen doen als ik jou was. Ik heb ook zo'n laag bij de grond-bed en daar lig ik wel eens op in de zon, maar het omhoog komen is een ramp, haha. De risico's van een keizersnede zijn de risico's die eigenlijk bij alle operaties gelden: kans op (na)bloedingen, infecties, als de ruggenprik niet lukt/werkt een kans op algehele narcose en dan maak je de geboorte dus niet bewust mee. En theoretisch gezien is de kans op overlijden van de moeder groter dan bij een vaginale bevalling, maar die kans is wel zo ontzettend klein en is dan een complicatie van de operatie zelf. Vorig jaar helaas 1x meegemaakt dat de gyn het kindje niet uit de buik kreeg bij een keizersnede, dat was echt verschrikkelijk en zeer zeer zeldzaam. Tijm, hoe is het bij jou? Je hebt de 37 weken gehaald, echt geweldig!! Is alles nog rustig of blijft het rommelen? Of misschien heb je de kleine al wel in je armen...
de zon , waar is de zon, hier is ze al voor langere tijd weg, hier regent het zelfs goed. ik zit nooit in de zon kan er niet tegen, dus geen idee van eig.
niet dat ik het wil weten , maar vraag het toch wat is er toen met dat kindje gebeurd dat ze er niet uitkregen??? ja die zei niet meer heffen dan 5 kg dus jah. geen idee waarom. ook zes weken niet in bad. dat was in leuven.
Ik hoop echt dat ik geen keizersnede hoef, ik vind één zwakke plek al voldoende (bmh) en zit echt niet te wachten op een tweede (litteken).
Jente, zes weken in bad is inderdaad wel normaal. Omdat er anders een infectie in je baarmoeder kan komen, aangezien daar een wond zit waar de placenta zat. Dat kindje is helaas overleden..
al een geluk dat je dat nog maar één keer gezien hebt. moet ook verschrikkelijk zijn, weeral daar liggen en niets kunnen doen
Shit zeg. En hoe komt dan dat dat kindje er niet uit kwam ? 't Is precies dus niet 'gewoon' snijden en kindje eruit pakken ? Ocharme die mama...
hilarisch box/park...helemaal het verhaal van Leila!!! En brr...zijn wel wat voordelen aan keizersnede, maar moet er toch ook niet aan denken. Zit al lang genoeg thuis om nóg eens 6 weken rustig aan te moeten doen en t zou ook wel absurd zijn: een eerste kindje floept er veels te vroeg uit, een tweede moet gehaald worden. Hier iig nog niks in het vooruitzicht...(pijnlijke) harde buiken blijven aanhouden, vooral 's nachts...maar gaat niet gepaard met krampen a la weeën...geduld, geduld Verders heel moe (en vergeetachtig). Kan terwijl ik typ niet alles terug lezen, maar volgens mij ging het gelukkig (redelijk) goed met iedereen!! liefs Tijm
Wanneer moet je nog eens op controle Tijm ? Ben benieuwd of die pijnlijke harde buiken toch niet wat opening veroorzaken.... Ik zit in uw plaats te zweten ps sebiet het Belgische woord voor 'straks') kunnen jullie allemaal nog goe Vlaams klappen het Belgische woord voor 'praten').
Gummibeertje, ik mag vrijdag weer bij 'm langs. En ik hoop zó dat er ontsluiting ontstaat...laat maar komen!!! Maar wie weet bevalt mamavansam wel eerder (of tegelijk). Nog 1 weekje voor verwijderen cerclage en 3 weekjes tot inleiding toch? Spannend!!! En als ik m'n Vlaams woordenboek dan toch aan het uitbreiden ben, wat betekent zenne precies?
ps Mamavansam, lees het verhaal nu pas goed mbt kindje dat er niet uit kon komen bij keizersnede...wat een afschuwelijk verhaal dat het is overleden!!!
spannend tijm. ben benieuwd als je opening hebt. ik mag donderdag nog eens naar gyne. ik voel mijn meid weer minder stampen, mss ligt ze weer met rug naar voor. heb toch liever dat ze hevig is hoor gr
Jente, die van ons beweegt ook minder, maar voel m nog wel met regelmaat. Vooral het omhoog en naar zijkanten duwen doet ie veel. Wat trouwens wel fijn is om te merken, is dat sinds het bandje weg is, de angst ook is afgenomen. Nog steeds zal dat pas helemaal verdwenen zijn als we babe gezond en wel in onze armen hebben, maar ik leef niet meer zo van afspraak naar afspraak, krijgt de wc beleving een andere dimensie (kom maar op met die slijmprop en vochtverlies) en hoop ik bij elke kramp dat het doorzet. Is wel gek dat het na al die maanden nu andersom is...
kan ik inkomen dat dat plots andersom is nu. ik vraag me af hoe ik ga reageren bij eerste maandstonden . Ik heb op anderhalf jaar tijd maar ene keer maandstonden gezien en denk dak ga panikere van sjit ik verlies bloed. en dan na effe nadeken ga hebben van oh ja is normaal.