Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Oww, Tijm wat enorm spannend allemaal!
    Ik ga zo hard voor je duimen dat je ontsluiting hebt, want klaar is klaar inderdaad. De missie is voor het grootste deel volbracht, je bent 37 weken!

Wat je schrijft herken ik heel erg, dat alles nu anders voelt. Natuurlijk zijn we pas echt gerustgesteld als de bevalling ook helemaal goed is gegaan, maar niet meer die constante angst als je iets voelt of ziet op de wc. Dat geeft zoveel rust.
    Ik gun jullie dit gevoel allemaal, meiden, in de komende maanden!

Ik ben natuurlijk nog geen 37 weken, maar heb nu wel het gevoel van: het komt goed! Ik moet ook steeds aan Bramtim denken, die zat toen ook af te tellen tot de cerclage eraf ging en had toen ineens in de week van tevoren (ik dacht bij 35+3) gebroken vliezen.
    Ik weet dat 37 weken beter is, maar soms denk ik wel eens, het mag gerust van mij. Ik wil gewoon NU weten dat alles goed is.

Wat betreft bewegen, ons meisje lijkt de laatste dagen drukker dan ooit. Ik kan er niet van slapen (maar dat maakt me niets uit) zoveel en hard wordt er getrapt en gestompt en dan echt overal in mijn buik.

Voor mijn gevoel ligt ze nog steeds goed, maar doordat ik zoveel beweging voel, weet ik het niet zeker.

Op menstruatiekrampen in mijn onderbuik en onderrug na is het rustig. Hoop dat ze aan het indalen is met haar hoofdje. Dan blijft ze in ieder geval zo liggen.

Gummibeertje, ik ben ook wel heel benieuwd wat 'zenne' betekent ja.

Jente, daar denk ik ook wel eens aan ja, dat me het me raar lijkt om weer ongesteld te worden. Ik heb tussen de bevalling en deze zwangerschap niet meer gemenstrueerd, dus de laatste keer was april 2010, echt raar!
    Hopelijk voel je je meisje snel weer wat meer, maar het is inderdaad wel normaal dat je haar minder gaat voelen.

Enne, gefeliciteerd met de 34 weken!!!

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb nog maandstonden gehad febr 2010 en okt 2010 en dat is het.

ik wil dat mijn ook terug wat heviger stampt ben ik toch geruster

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.861
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Tijm, spannend! misschien houd je hem deze week nog in je armen.

@mamavansam, nog 2 weken voor de 37, dan mag je meisje meteen mee naar huis!

@Jente, dat heb ik ook, mijn uk kan me niet genoeg bewegen, ik slaap ook beter als uk beweegt dan als dat uk stil is. Ben ik net wat meer gerustgesteld.

Ik dacht dat ik snel was, na 4 maanden weer zwanger, maar sommigen van jullie zijn dus nog sneller geweest :p.

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2864 Gummibeertje, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    Goe goe (= goed goed :) ), hier ben ik dan met een verklaring voor 'zenne' :p

't Is moeilijk om er één bepaald woord aan te koppelen eigenlijk.
    Het woord dat het er dichtste bij ligt, lijkt me 'zég !' of 'hoor' te zijn.
    Bvb:

Amai, zo'n lelijk jurkje zou ik nooit durven aan doen, zenne (hier dus: 'echt niet hoor')

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb gewacht tot nacontrole om terug zwanger te raken

dus bevallen 22 sept
    maandstonden 22 okt
    nacontrole 3 nov
    eisprong 5 nov
    en voila :) heb geluk iets langer cyclus te hebben anders was men ei nog net voor controle geweest.

gr

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zes weken aan één stuk gebloed, voor mij was het niet echt duidelijk wanneer dat bloeden overgegaan is in maandstonden. Ik had het zo geregeld dat ik toch nog een kleine drie maand terug met ivf mocht beginnen en dan hebben we m'n cyclus onder controle proberen te krijgen met de pil. Die eerste ivf na de doodgeboorte is echt wel flink in de mist gegaan, bijna geen eicellen en slechts één embryoke om terug te plaatsen. Maar het feit dat we er terug mee bezig waren en dat het 'ik wil een kind'-verhaal nog niet over was, heeft mentaal voor mij veel gedaan. Achteraf bekeken had ik nog verschillende maanden best moeten wachten voor die eerste poging terug te ondernemen (om mentaal terug wat krachten op te doen), maar dat zat zo erg in mijne kop dat niemand het moest durven mij tegen te spreken :)
    Enfin, die poging is dan mislukt, de poging erna gelukt maar miskraam op 6-7 weken en daarna terug gelukt met het resultaat nu in m'n buik !

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    amaai gummibeertje dan gaat die ivf bij jou wel goed, ik hoor zo vaak in mijn omg dat ze zo vaak moeten proberen, maar ben super blij voor u en dat van in je hoofd ' ik wil' oh ja die zin ken ik ook. ik graakte zelfs ni verder. mijn verstand zei zoek eerste een goede partner en mijn hart zei ik kan en wil ni wachten ik wil nu een kind. en toen zei papa volg u hart en voila :)

8. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Tijm, ik hoop voor je dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten! 37 weken is echt super!

De gyn is vandaag langsgekomen. Hij zei dat hij reeds getest had op galzouten ivm die jeuk, maar dat het zeker een allergische reactie op die medicatie is en geen zwangerschapscholestase. Een pak van mijn hart! Ik krijg dus nu een lichte cortisone zalf, hopelijk helpt het!
    Het goede nieuws is dat ik vanaf zaterdagavond geen infuus meer heb. Ik neem nu pre par en utrogestan en voorlopig blijft mijn buik mooi rustig! De gyn wil me nu wel graag hier in het ziekenhuis houden tot 34 weken, maar ik zou zaterdag wel één dag naar huis mogen voor de trouw van mijn zus! Fantastisch nieuws dus.

Die utrogestan (vaginaal) is inderdaad iets vies, maar ik was het al gewoon. Heb door die IVF ook utrogestan tot 12 weken zwangerschap moeten nemen.

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Julie, vlot is het niet echt gegaan spijtig genoeg. Ik heb het wat samengevat, maar ik ben al door al m'n pogingen zonder kindje... Voor ons dus geen broertje of zusje voor de kleine prins in den buik spijtig genoeg :(
    Zes pogingen kruipen ook fameus (= Vlaams voor enorm/fel) de kleren. We zijn al van eind 2007 bezig met kindjes, 't is mooi genoeg geweest. 't Is gewoon maar omdat ik zo koppig ben en niet wil aanvaarden dat er geen kinderen voor ons in de toekomst zijn, dat we verder gedaan hebben.

Fantastisch nieuws IG !

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    sorry gummibeertje bedoelde het ook niet verkeerd, bedoelde eig na je bevalling dat je dan toch vrij vlot ervan zwanger werd ( wel weer een miskraam erbij)

ja dat niet willen opgeven , snap dat wel, denk je niet vaak dan ja wat als we nog één poging gedaan hadden.

dus sorry als mijn vorige bericht verkeerd overkwam.

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    IG ben blij voor je, geniet van die trouw ( anders vergeet ik het te zeggen) en niet te veel snoepen he.

vraagje moegen jullie eig ook niks met suikers eten??? mijn gyne heeft da liever ni en eet zo graag koeken en taart

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.861
    113
    Vrouw
    Thuis
    #2872 Berte, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    @Indigo Girl, veel plezier op de bruiloft! Geniet ervan.

@Jente, ik word momenteel misselijk van alles waar 'te' voor staat. Ik lust sowieso geen zout, maar al die lekkere zoete troep, die dus ook niet. Maar mijn gynaecoloog heeft niet gezegd dat het niet mag (ze heeft nog helemaal geen voedingsadvies gegeven.)

@Gummibeertje, wat een lange weg hebben jullie al afgelegd! Goed dat je koppig geweest bent!

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    berte dat wil ik ook dat niet lusten

ik verlang zo naar chocomousse mijn mama heeftd e opdracht direct na bevalling wil ik chocomousse, en slagroomtaart nog zoiets lekkers, hoe zoeter hoe beter

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.861
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Jente, ik lust het niet, maar ik wil het wel :(. Eergisteren weer uren misselijk geweest omdat ik toch maar die kroepoek gegeten had, veel te zout natuurlijk. Zondag uren misselijk geweest van een gevulde koek...

Hmmmm slagroomtaart....

De misselijkheid komt altijd opzetten als ik mijn eten net op heb :x

Gisteren bleek ik in ene tonijn uit blik lekker te vinden :$

15. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Indigo, wat fijn dat je waarschijnlijk zaterdag naar trouwerij van je zus kan!!!

Gummibeertje, wij zijn ook al sinds 2007 bezig. Bij ons uiteindelijk geen medisch traject, maar door (wat onlangs pas bleek) de endometriose worden we niet heel makkelijk zwanger (en zijn mijn menstruaties ronduit beroerd door de enorme vloeiingen...kan ze missen als kiespijn). Het zo lang bezig zijn, terwijl om je heen zoveel mensen heel makkelijk zwanger worden, is wel eens heel moeilijk geweest...En thanx voor je uitleg :D als we nog eens naar Antwerpen of zo gaan, kan ik een goed woordje mee beppen

Jente, ik ben ondertussen moddervet aan het worden van al het chocola enzo wat ik eet. Weet dat het niet handig is, maar probeer het na de zwangerschap wel weer af te krijgen.

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ja over die kg krijg ik vaak opm , was altijd heel slank, maar bij jente 10 kg er bij en niks af bij bevalling en dan terug zwanger en nu 11 bij dus eig 21 kg dikker dan voor jente

gr

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nee Julie, voel je zeker niet slecht ofzo ! Ik kan goed begrijpen dat het voor iemand die niet echt weet wat ivf juist inhoudt, het niet echt duidelijk is wat 'snel' is en wat niet 'snel' is. Tien maanden later pas terug goed zwanger waarvan zeven maanden intensieve hormoontherapie, als je er elke dag mee bezig bent, kruipt die tijd voorbij eigenlijk. Wij waren daarom ook zo blij met een tweeling...een godsgeschenk, al die miserie in ene keer voorbij. Maar ja, uiteindelijk blijkt dat mensen toch wel sterke wezens zijn. Toch maar weer de kracht vinden om toch door te gaan. Dat geldt voor ieder van ons trouwens hier, met of zonder ivf voorgaand, jij dus ook ! Weten hoe moeilijk de periode zal zijn, hoeveel angst we zulllen hebben, hoeveel vraagtekens, hoeveel stress....en toch blijven doorgaan.
    Dus APPLAUS voor iedereen van ons ! Neh ! :)

'Beppen', haha, nu heb ik weer een woord bijgeleerd :)

En ook hier een varken aan de andere kant van het scherm. Ik snoep en fret :) gulzig eten) me te pletter :)

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    nee klopt wil me dat proberen voor te stellen, maar kan dat niet. weet bv niet als je hormonen bij pakt hoe je je dan voelt. maar kan er wel inkomen als een poging niet lukte dat je er echt wel doorzat waarschijnlijk meer als iem anders.

en sterk ja had me dit paar jaar terug gezegd had ik ook gezegd dit kan ik niet aan

delicate vraag hoeveel kg zijn jullie bij

gr

19. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Geen zoet?! Ik zit net met een roze koek in mijn hand (nadat ik een brownie blokje op heb en mijn zoete trek nog niet gestild was):D
    Ik vind mezelf ook echt zwaar nu, alhoewel ik het met de aantal kilo's nog wel mee vindt vallen, zeker gezien al die weken op bed liggen.
    Ik ben nu bij 35 weken, 13 kg aangekomen. En jullie?

Jeetje, wat heftig zo lang bezig zijn met zwanger worden en dan al die mensen om je heen zwanger zien worden en kindjes zien krijgen.

Zo had ik het er afgelopen zaterdag nog met vrienden over. Vorig jaar kwamen wij vrienden van hen tegen op vakantie in Italie. Ik was toen 10 weken zwanger en hadden het net verteld en werden door hen gefeliciteerd.
    Even later bleek zij ook zwanger (van de derde) en ze is een tijdje geleden bevallen van een gezonde zoon.
    Een raar gevoel, ik was toen zwanger, zij niet. Zij heeft nu een levend kindje, wij (nog) niet.

Gummibeertje, ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet neer kan leggen bij geen levend kindje hebben, dat zou ik ook echt (nog) niet kunnen!
    Gelukkig krijgen Nick en Lotte er nu een broertje bij die lekker bij jou in de buik kan groeien!
    Enne, nog bedankt voor de Belgische les:D

Indigogirl, wat een goed nieuws! Fijn dat ze het al gecontroleerd hebben, ze letten daar erg goed op je.
    Ow, dat zou fantastisch zijn as zaterdag, alvast heel veel plezier gewenst!

Berte, ik zou 4 maanden ook snel vinden hoor (ik was na 4 maanden zwanger van Sam), alhoewel als je er mee bezig bent, duurt iedere maand te lang.
    Ik wist deze keer niet dat ik al zwanger kon zijn, een echte verrassing dus!

Tijm, as maandag gaat inderdaad mijn cerclage eruit en dan wil ik ook met mijn gyn over evt inleiden praten.
    Zal natuurlijk ook afhangen hoe ze nu ligt. Ik hoop echt dat as maandag wat meer duidelijk wordt, alhoewel het natuurlijk nooit zeker is. Misschien is inleiden wel helemaal niet mogelijk.

20. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al 11 kilo bijgekomen op ongeveer 23 weken. Gezien de hoeveel chocolade, chips, ijsjes en frangipannekes dat ik per dag binnensmikkel (gecombineerd met 0 beweging) lijkt mij dat best nog wel ok te zijn :)
    Ik heb net de kaap van 100 kilo bereikt zag ik daarnet op de weegschaal. Pleit wel in mijn voordeel dat het na al mijn verplichte drankjes was én na het avondeten. En oh ja, ik had nog twee ijsjes in m'n hand :)

Als jullie nu een mental picture van mij in jullie hoofd halen van de letter o met worstenbeentjes- en armen, forget it gelukkig. Ik ben 1.83 groot, dus die 100 kilo is gelukkig nog geen al te grote ramp :D
    Ik denk nu bij mezelf dat als ik toch maar één keer zwanger ga zijn, ik mezelf niets te kort ga doen zeker nu we al zo al veel leuke dingen moeten schrappen. Ik weet van mezelf dat ik gelukkig ook koppig kan zijn op het vlak van régimen (diëten) als het moet, dus dat komt wel goed :p

Deel Deze Pagina