Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Leila, hmm dat zijn dus steken die ik al weken voel, maar de kleine is alles behalve ingedaald. He jammer, hoopte er al wel een beetje op. Ach, we zien het maandag wel.

Beppie, wat een verhaal zeg en goed dat je doorgezet hebt!
    Had jij zwangerschapssuiker, omdat ze al zo flink was bij 36 weken? Niet dat je niet al genoeg had, maar vroeg het me af.
    Kan niet wachten om ons cadeautje in onze armen te houden, maar inderdaad dan toch het liefste na 37 weken.

Jente, wat voor middeltjes bedoeld de gyn dan ipv medicatie?

Tijm, tja ik weet het ook niet natuurlijk. Bij mij is dat gevoel overigens niet heel de tijd, dit komt en gaat een aantal keer per dag.

Gummibeertje, super goed dat alles weer in orde was.
    Hopelijk kun je snel van je ligstoel gaan genieten!

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat een ontzettend moedig verhaal! prachtig meid! En ontzettend goed gedaan!

Bedankt voor jullie advies! Ik ga dan denk ik op de dag van vertrek/dag ervoor nog even langs gyno. Moet vd week nog even urine kweek doen.. plas helemaal niet lekker! Slapen trouwens ook niet? Als hij het dan goed vind doe ik het gewoon.. even lekker weg.. mijn vader gaat overmorgen weer naar huis en dan ben ik weer alleen met mijn meisje! Dus even lekker naar mannetje toe is wel net zo gezellie!

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    welke middeltjes? goede vraag ze was dat net aant vertellen toen ik op de stoel kroop en had eig zoveel zenuwen voor echo, dat ik dus niet echt geluisterd heb. kan zijn dat één ervan ne fleet zetten was ?? weet het niet meer hoor.

hier neefke de komende drie dagen hier, had hem ne dvd gekocht van tom en jerry heeft hij bij zijn thuis al drie keer gezien en nu had hij die terug bij zodat ik hem ook kon zien. allemaal lief maar twee uur tom en jerry echt mijn ding niet :)

tof van de goede echo

die steekjes heb ik al 5 keer gevoeld en vorige keer ook nog niets ingedaald

kan babytje de hik hebben?? is zo elke ag nu al dak zo op regelmaat kleine klopjes krijg dat ik het raar vind dat dat zo zou zijn. lijkt eerder bv of ze de hik heeft en dan op regelmaat een schopje duurt zo een 5 min en dan stopt dat

gr

5. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Had dat ook al meerdere keren gelezen, van die tepelstimulatie. Dat ga ik misschien ook wel proberen na de 37 weken. Alleen doet ik het zelf met mijn handen. Las dat eigenlijk de partner aan de tepels moet zuigen, maar dat lijkt me voor hem niet geweldig aangezien ik al behoorlijk wat melkproductie heb:D!

Jente, jazeker dat is de hik. Hier heeft de kleine dat meerdere malen per dag.

6. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Claire, jemig...da's heftig, maar ben oh zo blij voor je dat je nu heerlijk kunt genieten van je dochtertje!

Mamavansam, menstruatie-achtig gevoel is ook niet hele tijd aanwezig, maar zeurt een langer tijdje door en heeft niet die op- en afbouw van weeën. Hoop dat je meisje snel indaalt!! haha, zou zo grappig zijn als we net als Claire en mamavan3boefjes op zelfde dag bevallen.
    Ze zeggen trouwens wel eens dat een 2e pas veel later indaalt...maar dan weet ik nooit of ik deze zwangerschap als een 'eerste' of 'tweede' moet zien.

Gummibeertje, fijn dat controle helemaal goed is!!! Ik ben trouwens nooit gecheckt op suiker...bij de meesten van jullie gebeurt dit wel standaard toch?

Laila, ga heerlijk genieten!!

Jente, kan hoor de hik. De mijne heeft het ook geregeld. Weet daardoor ook precies hoe ie ligt.

Damn...net heel pittig eten op....wilde vanavond nog m'n mannetje gaan verleiden...hahaha, weet ik nu wel wat ie mag gaan doen ;)

ps sorry hoor, mijn Vlaams is blijkbaar nog niet optimaal haha, maar wat is een fleet?

7. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamavansam, tegelijk getypt...maar thanx..hier nog geen melkproductie, dus nog specifiekere opdracht voor manlief ;)

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dus ik voel die hik links onder dus betekent dat hoofdje links onder ligt???? ben ik juist

ik heb denk ik nog niets melkproductie komt toch niets uit of toch nog niets gezien

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die fleet, ik heb er ook het raden naar hoor :(
    Spannend, begin mij vanalles voor te stellen :p

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmm, op google vind ik oa terug dat het een merk van een lavement is

Iets minder leuk als mijn verbeelding :p

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    fleet is om stoelgang te maken ja :) snap alleen ni de logica dat da weeen zou opwekken

12. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha ha meiden, elke nacht, als mijn holle bolle Lola elke twee uur knort van de honger en ze bij mij ligt om haar fles te laten zaken, lees ik al juliie verhalen en zit ik regelmatig hardop te lachen!! Zo leuk, vooral dat belgische/nederlandse gedoe, ha ha. Alsof ik een leuk tijdschrift zit te lezen... Heerlijk...

Mamavansam, ik ben inderdaad geprikt voor suiker maar daar was geen sprake van, wat een gewicht hè?
    Gummi, wat klinkt dat fijn die zeer zeer zeer chique ligstoel, ik word meteen nieuwsgierig ernaar!! En die frangipane, nog nooit van gehoord, het water loopt me in de mond zoals jij het omschrijft...
    Aichaatje, hoe was het om je vader bij je te hebben? Hoe was hij gestemd gezien de situatie met je moeder? En hoe waren de kleertjes die je had besteld?
    Indigogirl, ik ben erg blij om te lezen dat je galzouten getest waren en alles hoed was, wat heerlijk, straks 34 weken en naar de bruiloft!!
    Tijm, wat spannend, misschien blijft die kleine wel tot 40 wk zitten, wat een giller!! En trouwens, volgens mij moet je het qua indalen inderdaad als je tweede zwangerschap zien, omdat je baarmoeder toen ook al erg groot is geweest.
    Julie, ha ha, lekker 3 dagen Tom&jerry, jij bofkont!!

Ik geniet er altijd van om te lezen hoe jullie aan het genieten zijn van kleine dingen, zoals een goede serie of even lunchen, wat worden de dingen die voorheen vanzelfsprekend waren dan ineens bijzonder, ik wil dat proberen vast te houden, ik wil daar zo af en toe even bij stil staan.

Oh ja, laatst hadden we het over maten kleertjes enzo dus ik praat jullie even bij. Lola (met haar vandaag gewogen 4325 en 52 cm) zit nu precies in mt. 50.
    Maat 50/56 van de hema is véél te groot,
    Maat 56 van prenatal slobbert om haar heen.
    mt. 50 van de H&M zit perfect en mt. 56 van het merk gymp, mt. 50 van feetje ook perfect. Van de newborn basiscollectie van prenatal zit 50 goed (dat shirt met girl bv), broekjes moet ze 44 want 50 is nog erg lang.
    Verder is alles in haar kast te groot (ik had ook wat 44 maar daarvan zijn de mouwen net te kort)
    Ieder kindje heeft natuurlijk een andere bouw en andere verhoudingen maar zo zit het hier.

Verder, alle andere meiden, ook alles goed hoop ik?
    Liefs Claire also known as beppie

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb maar een setje maat 50 en dan van mexx 50/56 en de rest 56, je doet me zo twijfelen, heb alleen bang dat dan 50 te klein gaat zijn. hoe groot was ze weer toen ze geboren werd?? en gewicht en welke amat had ze toen??

14. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Jente, waar je de hik voelt zit inderdaad het hoofdje. Ik voel ook meermaals per dag dat de kleine de hik heeft.

Beppie, het klopt echt wel van dat genieten van kleine dingen. Nu ik sinds zaterdag van het infuus af ben, kan ik me weer gemakkelijker bewegen, zalig is dat! Ik heb deze ochtend meer dan 50 meter zelf gestapt (zonder rolstoel tot aan de douche). Dat was echt raar, was al meer dan 4 weken geleden. :$

Ik ben trouwens een slappe vod aan het worden. Ik voel mijn spieren al half verkrampen als ik mij eens uitrek (zo merk ik natuurlijk wel dat er nog spieren zitten ;)). Dat belooft voor als ik binnen enkele weken terug volop mag rondwandelen. Het zal rustig aan mogen in het begin.

Ik heb nog steeds niet veel kleertjes gekocht. Ik heb van mijn oudere zus een hele hoop gekregen, maar ben nog even aan het wachten op de solden om dan de webshops af te schuimen! :)
    Ik veronderstel dat het zichzelf wel wat zal uitwijzen qua maat.

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    prenatal ben daar eens gaan op zien en moet zeggen borstvoedingsbh's vallen er wel goed mee in prijs, alleen hoe weet je je maat.?? zo zonder passe

16. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julie, ik had ook wat weinig kleertjes voor haar toen ze werd geboren, ik had wat 44, 2 pakjes 50 en veel 50/56. Ik zou niet teveel kopen, toen ik eenmaal haar maat wist na een paar dagen kleertjes aan trekken, ben ik pas meer van haar maatje aan gaan schaffen. Als je straks van alles over houdt is het ook zonde. Ik heb van de week op wat sites veel 50 besteld, ik had het de volgende dag in huis. Ik zou de eerste dagen rustig aankijken wat haar maat is. Bh's kopen op internet zou ik niet durven qua maat. Of je besteld meerdere maten als het een site is waar je makkelijk en kosteloos kunt retourneren.

Oh ja meiden, met die conditie gaat het ook best snel weer ok, waar ik na het zkhuis dacht, ik kan niet zo lang staan bij het tanden poetsen; zaterdag gewinkeld, 10:00 de deur uit, 18:30 thuis, wel twee keer lekker lange pauze voor flesje geven en broodje eten maar na afloop was mijn zus moeier dan ik!

Heerlijk hoe snel een mens hersteld, donderdags bevallen, een knip, hechtingen en 4,5 liter bloed verloren, ik dacht; komt dit ooit nog goed?! de woensdag erna naar huis, gestofzuigd, gewassen, gestreken, ramen gelapt, woonkamer helemaal opgeruimd, heerlijk!! Dat geeft de burger moed toch?!

17. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja Julie, bij geboorte 51 cm en 3920 gram maar elk kindje is anders gebouwd hè?! Ik had van alles in mijn tas, mexx valt lekker klein, past ze inderdaad ook 50/56 van. Je hebt vast genoeg bij je. Vond het ook leuker om alles te bestellen toen ik haar echte maat wist, wist ik zeker dat ze het ook gaat dragen!!

18. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha Tijm ik zou die fleet maar weglaten bij je verleidingstruc.

19. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha ha ha ha

20. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647