Preventieve cerclage

Discussion in 'Prematuur' started by Islah, Jan 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe voelt het aan Aicha ? Spannend, want ga je hier je mini-vakantie niet op baseren ? Of is dat nog niet voor direct ?

Ewel Julie, ik ga/ging bij een psy die verbonden is aan 't UZ maar gewoon bij haar thuis ontvangt. De traumapsy die ons heeft opgevangen de dagen na de vroeggeboorte deed dit blijkbaar niet op lange termijn, enkel gedurende je verblijf in het ziekenhuis.
    Ik ben vrij nuchter in al die zaken en zag er het nut niet van in in 't begin. Maar omdat ik mij zo slecht voelde, heb ik er zelf achter gevraagd toch met sessies aan te vatten. Gewoon al ook het idee te hebben dat ik er 'iets' aan het doen was om mij terug wat beter te doen voelen. Eerlijk gezegd was het voor mij zeker niet hét wondermiddel (tien maand aan een stuk elke week gaan noem ik niet 'snel'), maar ik moet ook wel toegeven dat zij de enigste is waar ik echt alles kan zeggen. Ik zal dat niet makkelijk doen tegen andere mensen, ik blokkeer. Schrik om te wenen enzo of andere mensen (zoals mijn ouders) terug mee te sleuren in mijn verdriet.

Eerlijk gezegd, 't is zoals jij zegt, ik voel me wel vééééél meer hier begrepen dat bij de psy. Die stelt gewoon maar vragen en laat je vaak zelf wat conclusies trekken. Terwijl het gewoon allemaal dikke kaka is wat wij allemaal meegemaakt hebben, het is normaal dat ge daar niet op één, twee, drie over zijn eh. En het is nog meer normaal dat wij nu een ganse zwangerschap lang terug op eieren lopen. Wie wil er nu bewust tweemaal in diezelfde val trappen eh.
    Op dit moment heb ik het gevoel dus dat de psy mij niets meer extra's kan bieden. Maar zeg nooit nooit natuurlijk. Ik ben er echter vrij zeker van dat een levend kindje voor mij het beste medicijn is.

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die stickjes thuis, dat zou idd handig zijn !!!

En helaba Celle, hoe is het met u ondertussen ?

3. Tijm

Tijm Actief lid

Jan 23, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niets te melden.....babe vermaakt zich nog steeds prima!!

Jente en Gummibeertje, gelukkig geen extra zorgen voor jullie!! Wat betreft hulp...heb het ooit wel eens eerder hier genoemd, maar weet dat EMDR therapie heel goed werkt bij trauma-verwerking. Zelf ga ik naar een haptonoom, om te leren dat malen in m'n hoofd te stoppen. Werkt erg goed voor mij iig.

Aichaatje, ach gos...wanneer ga je je vader weer zien? En ben je klaar voor 'de grote reis'.

Hoe is het verders met iedereen?

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    gummibeertje: was dat ook in UZ, heb daar toen ik er lag ook begeleiding gehad en inderdaad die deed dat alleen as je er lag. dus mss dezelfde he.
    ik moet zeggen mijn gyne snapt me perfect. die zei zelf vandaag en sommige mensen gaan nu tegen u zegge alle da ge u nu nog zorge maakt en zo, en gyne zei zelf en je zal je zorge blijven maken. en sommige gaan denken dat je verdriet voorbij is want je hebt nieuw kindje en gyne zei zelf maar dat verdriet gaat nooit over want je vervangt niet. dit gaf ze nu zelf aan als vb. en ja zo voelen we ons vaak wel he of ik toch.
    ik ga ook maar gewoon om wat te praten en zo lang ik op ziekenkas sta kost het maar 5 euro.

tijm: nog geen vorderingen. ja heb je verteld van die therpie ik dacht daar mss eens voor te zien na bevalling. alle hangt er vanaf hoe ik me dan zal voelen he.

gr

5. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

Jun 1, 2011
    269
    0
    0
    Ik voel me vandaag wat down. Is het de hormonen of het tekort aan slaap? Ik weet het niet, maar het lijkt alsof ik het steeds lastiger krijg om de moed erin te houden, terwijl de vooruitzichten steeds beter worden. Ik krijg af en toe huilbuien terwijl ik eigenlijk blij zou moeten zijn, nu het einde steeds dichterbij komt.
    Herkennen jullie dit ook?

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    oh ja ken ik. ik pas cd gekocht van foute cd, en het liedje dromen zijn bedrog hup en daar ging ik weer. in de auto tijdens het rijden wenen. een ambulance zien passeren en hup ben aan het wenen.

IG dus ja jammer genoeg ken het ook denk angst toekomst hormonen.....

7. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Vreselijk die huilbuien!

Afscheid was zojuist heel moeilijk! ik denk dat pap weer in oktober zal komen!
    Kon nog net zien met autorijden door alle tranen! Mijn vader had het erg moeilijk om juist nu weg te gaan!
    Vanaf morgen ga ik me voorbereiden op de korte trip ;)

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    zolang je papa missen, oh zou dat ook verschrikkelijk vinden.

geniet maar van je voorbereidingen en als je daar bent. de patekes en dessertjes eet er voor mij eentje bij :)

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat houdt dat haptogedoe in ? En sebiet (straks) haal je de veertig weken nog !!! Oh no :p

Amai, vijf euro !!!! Ik moet veertig euro betalen en trek er niets van terug. Toch wel wat duur.

IG, dat suckt zeg. Dikke knuffel.

Mmmmmmmmmmmmmmmm, zo nen lekkeren all in, ik zie al ook allemaal lekkere dingen voor mijn ogen vliegen :D

ps daarnet tussen de stortbuien door een twintigtal minuten in de zon gelegen.... Z A L I G

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    de prijs die jij betaald is normaal betaalde ik vroeger ook. je moet dat in leuven eens navragen. die kennen zo adressen dan psychologen die bijbetaald worden door het stad? en normaal is dat 10 euro tenzij je vervangingsinkomen hebt. heb dit adres ook van leuven gehad.

hier regent ( lees giet) het ook goed

gr

11. Celle

Celle Actief lid

May 1, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi gummibeertje,
    Gisteren bij gyn geweest, bmh is ok, mooi lang en gesloten.
    Weten ook dat we weer een zoontje krijgen. Ik ben wel blij maar heb ook wel meer schrik hierdoor. Dat de geschiedenis zich herhaalt. Stom misschien maar ja... Morgen ook spannende dag. Gaan nr een openbare verkoop hopelijk met het laatste bod nr huis ook :)

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    celle goed zo!!! hoe ver ben je nu???? en leuk een zoontje. en ja proberen niet aan te denken van de gesch kan zich herhalen. maar ja is makkelijker gezegd dan gedaan he

13. Celle

Celle Actief lid

May 1, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 17 weken, nog eens 17 en ik ben blij :)

14. Celle

Celle Actief lid

May 1, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een banner geplaatst, kunnen jullie beter volgen :)

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    ja das handig merci :) en ik duim mee voor er nog is 17

16. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    @Celle, een zoontje wat leuk! De kans van herhaling zijn we hier allemaal bang voor, het blijft gewoon niet makkelijk.

@Gummibeertje, @Julie, gelukkig zijn er geen akelige dingen uit die testen gekomen, het is al spannend genoeg zo.

@Aichaatje, zo lang je vader niet zien, sterkte.

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook een zoontje, super ! Dat gevoel herkent trouwens iedereen hier... Dit lijkt me typisch iets dat je enkel écht begrijpt als je in dezelfde schoenen hebt gestaan. Super van die banner trouwens, makkelijk !

18. Elin08

Elin08 Actief lid

Apr 14, 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier even een dip dagje...
    Vanmorgen kreeg ik een sms dat mn nicht in t ziekenhuis ligt met een bloeding was toen 25 weken. Ze is van haar eerste bevallen met 34 weken! Heb haar zonet gebeld en gelukkig is alles goed! Heeft geen weeen gehad alleen een tweede kleine bloeding na mobiliseren... Nu paar dagen later gaat het gelukkig beter! Misschien mag ze vandaag naar huis!
    Maar wat kan je dan weer een terug val krijgen zo... Pfff ...
    Tranen staan me nader dan het lachen!
    Met mijzelf gaat het op zich wel goed! Maandag weer controle bij de Gyn en dan gaan we woensdag op vakantie! Blijven wel in Nederland geeft me wel een fijn gevoel... Niet dat ze echt wat kunnen doen maar toch!

19. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

Jun 1, 2011
    269
    0
    0
    Oei Elin, dat was waarschijnlijk schrikken. Gelukkig gaat alles goed en kan ze er nog een hoop weken bij doen!
    Mooi vooruitzicht je vakantie! Geniet er van! :cool:

20. Tijm

Tijm Actief lid

Jan 23, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    celle, fijn dat de controle goed was!!

Elin bah zeg, dan komt het allemaal ineens super dichtbij. Gelukkig dat het allemaal ok was!!

Hier net weer controle gehad en babe lijkt nog niet van plan zichzelf te laten zien. Verder alles ok, bloeddruk wel 150/85, maar ach, dat schrijven we maar toe aan een waardeloze conditie.

Share This Page