super dat je buik rustig gebleven is , laat iets weten van echo morgen hier naar ne brunch geweest met ouders en collega's van mama wel fijn, geen lekker eten en veel rugpijn nu gr
Amai, die taartjes wordt hier gespreksonderwerp nr. 1 Jente, ik krijg ook snel rugpijn van te lang recht te zitten. Het wordt alsmaar zwaarder hé, die zwangerschap. Ik ben vandaag echt stijf aan mijn spieren, omdat ik gisteren iets meer gewandeld heb dan normaal. Dat gaat toch wat geven na mijn bevalling...
en wat ik ook heb , bij lang zitten, bloeddrukval. daarstrak zag ik ook weer sterretjes. hoop dat dat na bevalling toch weg is. wandelen doe ik nog niet ja zo van auto naar resto of van auto naar winkel maar dat is nooit ver gr
Tijm, heeft de gyn trouwens wel gevoeld of je ontsluiting hebt of niet? Ik hoop echt zo ontzettend voor je dat je snel (en als eerste) gaat bevallen, dat is je gegund! Indigogirl, super dat je een fijne dag gehad hebt en dat je zo genoten hebt. Goed idee om het te vragen aan je gyn, je bent inmiddels ook al 33 weken, dus het lijkt me niet raar als hij je lekker naar huis laat gaan! Zeker als je buik zo rustig blijft. Je trekt vanzelf wel aan de bel als ie weer onrustig wordt toch?! Jente, brunch klinkt gezellig, maar slecht eten en last van je rug is minder fijn. Ik ga dit bericht afsluiten, zoals Tijm ook in haar bericht een paar weken geleden schreef: Dit is mijn laatste bericht met cerclage, ik laat zsm iets weten hoe het was. Ik heb trouwens dit weekend al van meerdere artsen gehoord dat het echt mee zal vallen!
Even een berichtje van mij... lees nog steeds ijverig met jullie mee Lieve mamavansam, gefeliciteerd met je 36 weken. Die heb je toch maar mooi in the pocket!! Je cerclage missie is volbracht!! Heeeel veel succes morgen. Ik ga aan je denken!! Tijm, om het even op zijn Vlaams te zeggen: amai 38 weken....!!
mamavansam hoe was het????? ben ik nu de volgende dan waar de cerclage weggaat of is er nog iem voor 14 juli die zijn laat weghalen???? waar warm weer buiten. heb eindelijk mijn belastingsbrief terug gehad, dan weet ik ook wat ik aan de cribbe( opvang) ga betalen. niet zo veel als alleenstaande 6,15 euro per dag. gr
Dames ik duim voor jullie! We vertrekken vanavond.. misschien kom ik tussendoor nog even voorbij piepen en anders tot over een weekje!!
Ik ga jullie ook zeker missen! Zal bij al het lekkers aan jullie denken en een heleboel zon jullie kant opsturen! Tot snel...
Hier ben ik weer, cerclage-loos! Echt een heel raar gevoel zeg, het lijkt alsof er voor 9 maanden last van mijn schouders is gevallen en dan ben ik nog niet eens bevallen. Het viel achteraf erg mee, maar ik was echt mega gespannen. Heb het mijn gyn niet makkelijk gemaakt en heb me vreselijk aan liggen stellen en mijn vriend heeft alvast ondervonden dat: 'Rustig maar' zeggen niet helpt en dat ik daar alleen maar agressief van word (dan weet hij dat vast voor de bevalling!). Het doet dus echt geen pijn, je voelt alleen het gefrunnik. Maar toen ik het eenmaal echt gevoelig vond worden, was ie er al uit. Het was echt mijn spanning waardoor het gevoeliger werd dan nodig, maar ja, probeer maar eens goed te ontspannen op zo´n moment. Ik mocht de cerclage mee naar huis nemen als souvenir, maar dat hebben we niet gedaan hoor. Heb hem natuurlijk wel even goed bekeken, net een dikke witte elastiek. Mijn gyn gaat as vrijdag helaas op vakantie, dus hij zal mijn bevalling niet doen, daar baalde hij zelf ook van. Hij heeft mij nu overgedragen aan een andere gyn die ik mocht kiezen en zij is echt helemaal geweldig. Mijn lievelingscollega zeg maar en ik heb zaterdagavond nog een uur met haar in het ziekenhuis zitten kletsen, maar ook samen met haar zitten huilen om Sam (wij waren samen zwanger). Het beleid is nu: as donderdag extra controle voor de bloeddruk, volgende week woensdag weer controle bij die andere gyn en mijn gyn wil nog max 1 a 2 weken wachten. Dan echt inleiden, mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt het max over 2 weken een keizersnede (ivm de bloeddruk). Dus hopelijk komt ze vanzelf! Aichaatje, heel veel plezier. Ik hoop echt dat je ervan kunt genieten!
Gefeliciteerd, @MammavanSam! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent. @Tijm, Haal je trucendoos uit de kast. We worden ongeduldig hier. Heb eindelijk met m'n vriendinnen gepraat en er alles uit gegooid wat me dwars zat. Bleek dat ze het idee hadden dat ik me afsloot voor ze. Kan kloppen want ik was ook erg depri Anyway ze zijn eergisteren geweest en hebben het hele huis gepoetst van boven tot beneden. Heerlijk nu is alles schoon en lig ook met een gerust gevoel op bed. Gewoon elke dag beetje bijhouden nu.
Mamavansam, leuk dat alles goed is gegaan! Nog maximum 2 weken en je hebt je klein boeleke bij je! Hopelijk is een keizersnede niet nodig en blijft je bloeddruk ook een beetje binnen de perken! Leila, goed dat je het een beetje hebt kunnen uitklaren met je vriendinnen! Ik heb ook goed nieuws. Deze ochtend echo gehad en alles was ok. Bmh 1,5cm (tot aan cerclage), 6 weken geleden was die maar 0,5cm meer dus 1,5cm is voor mij zeker ok! Ook het kindje doet het goed, het gewicht werd geschat op 2165g. Dat begint toch al te tellen hé. De gyn stelde zelf voor om naar huis te gaan, dus ik super content! Ondertussen zit ik dus terug thuis! Het is hier een stuk frisser dan in het ziekenhuis, dus net op tijd terug naar huis! Jente, ik denk dat jij nu de volgende bent waarbij de cerclage wordt weggenomen. Bij mij ligt er nog geen datum vast, dat zal waarschijnlijk rond week 36 of 37 zijn (gelijk met het stoppen van de weeënremmers).
hoi mamavansam: super zech dat dat geen pijn doet ben ook benieuwd. en fijn te weten dat je sowieos over twee weken je kindje hebt. ik zal moeten afwachten wanneer ze komt leila goed dat je gepraat hebt IG super je bent thuis. lijkt me veel leuker he. gr julie
Leila, de hele trucendoos hier al uit de kast gehaald, zonder resultaat...vrees dat die verschrikkelijk dooddoener 'kind komt wanneer ie wil komen' toch stiekem van toepassing is. Super dat je het hebt uit kunnen praten met vriendinnen...maf hè, hoe je elkaar zo verkeerd kunt begrijpen. Cerclage-loze mamavansam, fijn dat het goed is gegaan!! En spannend hoor!! Hoop dat je over 2 weekjes (of eerder) lekker wordt ingeleid en er geen keizersnede nodig is. Klo[pt het nou dat velen hier zijn ingeleid? Toeval? Indigo wat fijn dat je weer thuis bent mét onwijs goed nieuws!! Jahaaa Jente, volgens mij ben jij de volgende Tulpje, hoe is het met jou? Gaat het een beetje? Aichaatje, have fun!!! En stuur de zon maar deze kant op, want na morgen is het weer prut. Hoest met alle anderen? liefs Tijm
Wow, wat supernieuws van allemaal !!!! Ik maak het mezelf gemakkelijk door tegen iedereen te zeggen: twee duimen omhoog !!!! Whoop whoop !
Mamavansam, ben zo blij dat het redelijk pijnloos was, jeetje, was het vandaag al?! lijkt ineens zo snel gegaan! al lijkt het voor jou misschien een eeuwigheid, 36 weken!! Wauw, heerlijk gevoel hè? Heel veel succes met de nu echt laatste loodjes!!
mamavansam, hoe voelt het nou? Fysiek niks anders hè...maar mentaal een enorm verschil!!!! Om nog op je vraag terug te komen, bij het verwijderen van cerclage zag gyn geen ontsluiting, alles zat nog lekker dicht...en daarna heeft ie niet meer gekeken (schijnt normaal gesproken als je bij een verloskundige loopt ook niet te gebeuren). En iedereen hier ook zo lekker beroerd geslapen van de hitte? pffff... beetje zomerweer is lekker, maar dit is zo het extreem andere uiterste
ja te warm he geloof dat het hier 36 gr is en zo doef. niet mijn ding. heb heel de nacht wakker gelegen neefke ligt weer in het zh wegens verstopte darmen ( derde keer op twee maand) nu is papa hem doen tot as zijn mama gedaan heeft met werken ( sociaal verlof was op) en papa ging nu eens de waarheid zeggen tegen de dokters? ze is er toch ni bij he gr