Preventieve cerclage

Discussion in 'Prematuur' started by Islah, Jan 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

Jun 1, 2011
    269
    0
    0
    Zo warm hoeft het voor mij ook niet te zijn! Beneden kunnen we het nog goed koel houden, maar boven op de slaapkamer is het echt te warm. Heb een hele nacht een ventilator op mijn voeten laten blazen (geeft veel verlichting tegen de jeuk aan mijn voeten!).

Hier is het zalig zo eens een ochtendje op het gemak, doen wat je zelf wilt. In plaats van in het ziekenhuis, waar de verpleegsters een hele ochtend binnen en buiten lopen... Donderdag moet ik opnieuw op controle, dus ik hoop zo dat alles stabiel zal blijven en ik niet terug moet!

Tijm en mamavansam, ik vind het zo spannend voor jullie! Het kan nu toch niet te lang meer gaan duren hé ;)

Jente, veel beterschap aan je neefje!

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    ig ik duim mee voor je

papa belde net: al zijn knuffelberen moeten van de kamer blijkbaar fanatseerd hij daardoor te erg. hij is vooral voor dino's haaien krokodillen slangen.... en die dingen zou mijn neefke niet meer mogen hebben. gaat nog iets geven want die is zot en ziek van dino's maar daardoor speelt zijn fantasie op dus monsters in de wc en zwembad.

gr

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawadde, 't is inderdaad wreed doef ! :) drukkend warm)
    De onweersbuien zouden hier niet al te lang op zich laten wachten naar ' t schijnt. Heb hier alles potdicht gehouden en loop rond in enkel m'n onderbroek (voordeel van geen bezoek te verwachten ;) )

IG, ik hoop dat je donderdag goed nieuws krijgt !! Ik duim alvast !

Julie, laps terug in het ziekenhuis. Ik hoop dat je papa inderdaad eens alles verteld, wie weet kunnen ze nog andere tips geven of geven ze z'n ouders eens onder hun voeten.

Cerclageloze ladies, een goeie nacht gehad ?

Jam jam jam, Aicha heeft waarschijnlijk nét een groot stuk taart op :p

Hier alles ok. Nog eens een bloederige onderbroek droom gehad, was toch al een week of twee geleden. Brrr, das altijd zo realistisch eh. Voor de rest niet veel te vertellen eigenlijk.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    erg he die dromen

zei het gisteren nog tegen psycho dak gedroomd had dat ik 40 w + 2 d was en dat kindje dood geboren werd. echt ga zeggen tegen gyne dake cht niet overtijd wil gaan.

blijft toch raar hoe wij eig dan toch die dromen onrechtstreeks beinvloeden he

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    Hier is het ook veel te warm :(, slecht geslapen vannacht.

De bloederige onderboek droom, heel herkenbaar. Ik stond gisteren onder de douche en in ene een hele grote roze vlek op mijn washandje, na een flinke hartverzakking realiseerde ik me dat mijn washandje kapot was en ik naar mijn vingers stond te kijken... (ja, ik douche te heet).

@Jente, je neefje, och arme, al zijn dino's en andere knuffelbeesten moeten inleveren :(.

6. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Ik hoop later op de dag meer bij te komen kletsen, maar hier is alles rustig. Alleen mijn moeder is hier en dan vind ik het zo stom om uitgebreid op de computer te gaan zitten, dus misschien dat ik vanavond even bij kom kletsen, anders morgen.

7. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brrr, Berte, ik kan het me al levendig voorstellen. Ik denk dat soms ook en vaak is het gewoon het wc-papier waar ge gewoon wat door ziet. Gevolg: ik verbruik nu telkens keiveel wcpapier :)
    Ik stel voor dat ge dat ge dat washandje gewoon wegsmijt :)

Een zeer serieuze vraag ladies:

twee dagen geleden en vandaag voelde ik bij het opsteken van de utrogestan dat alles daar wat dikker en harder stond. In de 'schede' denk ik dat het medisch correcte woord is. Zondag merkte ik dat voor het eerste op, maar maakte er mij geen zorgen over omdat bij de volgende utrogestanbeurt alles terug aanvoelde hoe het altijd aanvoelt (soepel). Daarnet echter nog eens hetzelfde gevoeld.
    Herkennen jullie dit ?

8. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    Dat heb ik ook een paar keer gehad, en mijn bmh meting daarna was altijd ok. Als je het niet vertrouwd zou ik eventjes het ziekenhuis bellen, beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je daar toen achter gevraagd wat dit kon betekenen ? Ik probeer er mij nog niet al te druk in te maken aangezien dit telkens bij een volgende utrogestantoediening vanzelf terug verdwenen is en ik de baby goed voor bewegen bovenaan in de buik. Ik heb sowieso volgende week al terug een afspraak, dus ga het dan zeker navragen.
    Ben wel al blij te horen dat je het ook wel herkent.

10. Tijm

Tijm Actief lid

Jan 23, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, bah!!! Herken het niet (kreeg nml de injecties), maar die kopzorgen steeds. Inderdaad wat Bertje zegt, anders gewoon ff ziekenhuis bellen als het je geruststeld.

Vandaag na check bij gyn bleek hb wat aan de lage kant te zijn (6.3). Heb alleen verders niks meer van m gehoord, dus zal wel meevallen...geen extra ijzer of zo. Maar met dit weer wel dubbel zo lastig om zuurstof binnen te krijgen dus....ach kind neemt toch wel wat ie nodig heeft:D

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    gummibeerte: nee herken het ook niet

tijm al opening ofzo???? hoeveel weegt baby nu????

hier neefke gat nu keivaak naar wc door lavement. komen haar ouders in zh aan ' doe hem toch ne pamper aan , veel gemakkelijker' oh wat is mijn pa kwaad geweest. ' ik heb hem al 100 keer schoongemaakt en ik voel me daar ni te goed voor, hij moet leren op de wc te gaan dus niks pamper aan" nu is papa terug op om effe te chcken of ze hem ene aan gedaan hebben. erg he . hoe kan men neefke dat nu leren as ze hem ne pamper aandoen. en neefke zelf wil ook op de wc. hij wil die kaka weg. snappe wie snappe wilt. domme mensen.

nu giet het hier bliksem en donder woon in vl br belgie en bij jullie???

12. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    @Gummibeertje, nee ik heb nooit gevraagd wat dit kon betekenen. Ik merkte wel dat het bij mij vaak in combinatie met een harde buik was.

@Jente, een pamper :x, goed dat je vader er zo achteraan zit.

Hier is het nog droog, ik hoop dat het wat gaat afkoelen voordat ik ga slapen.

Vandaag kwamen we thuis van de reguliere controle (we hebben uk weer met de duim in de mond aangetroffen :)) en toen bleek er een werkkeet voor schilders recht voor onze deur geparkeerd te zijn :x (openbare parkeerplaats, normaal door ons in gebruik). Kon mijn vriend de auto niet meer voor de deur zetten. Dat ding stinkt ook gigantisch naar verf, dat kan nooit goed voor mij zijn. Dat ding heeft een paar straten verderop 2 maanden op dezelfde plaats gestaan :$. Vriend heeft gebeld dat we hier ivm met mijn zwangerschap problemen mee hebben, ze zouden het ding verplaatsen. In principe mag dat ding er natuurlijk staan, maar doe ik alles voor een goede zwangerschap, moet ik straks een eind naar de auto lopen door de slechte verflucht :(, dat klopt toch niet?

13. Elin08

Elin08 Actief lid

Apr 14, 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gister weer een echo gehad! Alles was goed! BMH 4.9 cm! Dus ook nog steeds goed!
    Alleen sinds gistermiddag wat een zeurend naar gevoel in mn onderbuik.
    Dus vanmorgen gebeld. Urine is weer op kweek! En die moeten we afwachten! Of blaasontsteking of groeien van t kindje aldus vk in zh.
    Gister gelukkig een goede echo gehad dat geeft wel een fijn gevoel.
    Nu gaan we morgen op vakantie! Gelukkig blijven we in Ned als er dan wel wat is dan ben ik snel bij een zh!! maar ik moet zeggen dat ik het zo niet makkelijk vind hoor!!

Mamavansam! Spannend nu hoor zonder cerclage!! Ik probeer op vakantie beetje bij te lezen maar reageren gaat het niet worden!!

Allemaal succes!!! Hou vol!! Blij dat het weer wat minder warm gaat worden!!

Liefs Elin!

14. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

Jun 1, 2011
    269
    0
    0
    Gummibeertje, ik kan je niet verder helpen. Best eens navragen, maar het zou inderdaad misschien wel kunnen te maken hebben met harde buiken. Heb je hier al veel last van?

Elin, die lengte is zeer goed! Houden zo!

Tijm, wat bedoel je met hb?

Ik ben blij dat het weer wat afgekoeld is! Straks mag ik pannekoeken (= flensjes) gaan eten bij mijn ma. Is al een traditie elke woensdagmiddag sinds ik en mijn zussen jong waren, en nu blijft ze dat doen voor de kleinkindjes (en ik profiteer mee natuurlijk :D)

15. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi meiden, wat heerlijk he, dat het vandaag wat koeler is.
    Hier staat alles tegen elkaar open om de warmte binnen te verjagen, vannacht was echt benauwd!

Indigogirl, wat goed om te lezen dat je lekker thuis bent. Dat zal een hele grote opluchting voor je zijn!
    Eet smakelijk, klinkt goed!

Elin, wat goed dat je bmh zo lang is en dat de echo verder helemaal goed was!
    Geniet van de vakantie, wanneer ga je?

Berte, goed dat je vriend gebeld heeft en dat ze hem gaan verplaatsen.
    Natuurlijk doe je nu alles voor een goede zwangerschap, dat is je goed recht!

Jente, wat een gedoe steeds met je neefje, echt zielig voor hem. Gelukkig let je vader ook goed op hem!

Tijm, nog iets gehoord over je hb? Lijkt me toch wel handig om je hb nog even wat op te krikken voor je bevalt.
    Of misschien ben je vannacht wel bevallen of ben je nu aan het puffen:D!

Gummibeertje, ook ik kreeg injecties, dus geen ervaring.
    Maar ik kan me voorstellen dat je misschien toch onbewust je spieren aanspant en dan voelt het wat strakker in je vagina zeg maar. Dat is het enige dat ik kan bedenken.
    Hoe is het nu?

Fysiek voelt het inderdaad niet anders zo zonder cerclage, maar mentaal is het echt een groot verschil.
    Wat wel grappig is, is dat de steken die ik regelmatig voelde toen ze in stuit lag en soms nu ook nog als ze met haar hoofdje flink beweegt, en waarvan ik dacht dat dat de cerclage was...die voel ik nu nog steeds. Dus dat was echt niet mijn cerclage die op spanning stond.

Het voelt gewoon heel fijn dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken en dat ze nu gewoon kan komen.
    Mijn buik is helemaal rustig gelukkig!

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi

IG ik kom er mee eten :) lust ik ook weeral.

elin jou bmh is wel lang he. goed zo

berte ja haat dat ook verflucht, papa heeft hier tijdje terug de vensters opn ieuw gedaan, werkte zelfs op mijn maag

mama van sam: nog geen vorderingen????

hier even naar aldi geweest stickerboeken en werkboeken halen voor men neefke. speelt alleen met dat. en die maakt dus zo een boek uit op een uur. dus kan je zeggen we hebben er al heeeeeeel beeel gekocht. nu mijn dochter zal me zo niet liggen hebben, overal waar ze nu in reclame staan koop ik al. dat als ze drie is dat ik al ne hele voorraad heb :)
    gr

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Berte, heel goed dat ge uwe mond opengetrokken hebt !!! 't Zou weer zo hard moeten lukken dat die mannen dat superlang voor uw deur parkeren grrrr. Hebben ze het al verplaatst ?

Elin: fantastisch nieuws !!!! En geniet maar van je vakantie !!! Joepie !

IG: mmm, pannenkoeken.... Die zouden nu gerust ook mijne mond mogen invliegen !!!!!! Ik vind het lekkerste met van die echte kinnekessuiker (licht bruine suiker)

hb = hoge bloeddruk ? al klopt dat niet echt met 'proberen op te krikken '

Ik heb gisterenavond toch maar gebeld naar het ziekenhuis. Na mijn avondutrogestan bleek m'n vagina nog steeds super opgezwollen te zijn. Na de routinevragen allemaal met 'ok' beantwoord te hebben (geen bloedverlies, geen water verlies, ik voel de baby nog wroeten in de buik, kan plassen, kan naar de grote wc) stelde de gyn voor van gewoon nog wat af te wachten omdat al de rest in orde blijkt te zijn. Binnen een uur moet ik nog eens een utrogestan opsteken, ben benieuwd.

18. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ik kom effe iedereen weer wat goeie moed toewensen. Er zijn er enkele die echt ongelooflijk ver geraakt zijn al. Goed bezig allemaal!!!

HB staat voor hemoglobine gehalte in je bloed. Te laag = bloedarmoede = risico op flauwvallen en zo... dacht ik?

19. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

Jan 22, 2011
    115
    0
    0
    Oh meiden, ik kan het allemaal niet meer bijhouden, zo onmogelijk langzaam als de dagen voorbij kropen tijdens mijn zwangerschap zo snel vliegen ze nu voorbij.

Tijm en mamavansam wat heerlijk zonder cerclage! Nu maar afwachten wanneer die ukjes nieuwschierig genoeg worden :)

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    amaai ja gaat snel jullie kindjes zijn al 1 maand en 3 maand en lijkt voor mij gisteren te zijn dat jullie bevallen zijn

hoe groot zijn ze nu en hoeveel wegen ze???

Share This Page