Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijm en mamavansam, SPANNEND!!!
    Geweldig om te lezen dat die baby's er maar niet uit willen hè, dat hadden we bij 25 weken toch niet eens durven bedenken!!
    Heerlijk om te lezen dat jullie nog allemaal in blijde "afwachting" zijn, voor mijn gevoel is de tijd toch voorbij gevlogen!

Hier moe, moe en nog eens moe. Onze kleine vriendin "vreet ons kaal" ;) Overdag moeten we haar wekken voor de fles maar 's nachts eet ze bijna elke 2,5 uur haar eigen arm eraf:)
    Ik klaag niet hoor want het is een HEERLIJK meissie, ik geniet met volle teugen maar probeer, zo mogelijk, nog even van jullie nachtrust te genieten... ;)

2. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijm, super tip!!! nog nooit van een tussenverlengstukje gehoord!!!
    Mijn bh's van voor de zwangerschap zitten nog wat strak op de rug, morgen naar livera dus, Hoezee!!

3. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hey Beppie, tof om te lezen dat het zo goed gaat met je meisje! :)
    Jij hebt op het laatste cholestase gehad hé? Hoe hield jij die jeuk aan je handen en voeten vol?
    Bij mij komt de jeuk van de weeenremmers die ik moet nemen, maar het wordt vooral s nachts soms echt ondraaglijk. Door even een ijskoude douche te nemen, verlicht de jeuk wel, maar zo heb ik ondertussen al heel wat uren slaap gelaten.
    Heb jij toevallig geen tips voor mij?

4. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis, ik wou dat ik ze had, ik heb doorgekrabt tot mijn bevalling... Ik heb wel zalf voorgeschreven gekregen maar nooit opgehaald bij de apotheek want ik kreeg het 3 dagen voor het inleiden en had al gelezen dat het niet hielp bij cholestase... Misschien in jouw geval wel, morgen ga ik voor je zoeken hoe het heet. Het is zo zwaar die jeuk en het niet slapen, voor sommige artsen echt een reden om wat eerder in te leiden (ook als het geen cholestase is) om vrouwen niet totaal uitgeput de bevalling in te sturen. Wat is het naar hè, soms is jeuk nog erger dan pijn. Ik was best opgelucht dat ik met 36 wk mocht bevallen, om vele redenen maar ook echt om daarvan verlost te zijn... Sommigen hebben baat bij menthol poeder... Heel veel succes!!

Liefs

5. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we een echt mama's kindje...babe wil nog steeds maar niet komen ;) Ik gok er op dat mamavansam eerder is bevallen dan ik hahaha (gefeliciteerd trouwens, de 37 weken behaald!!!!)

Claire, fijn dat je lekker aan het genieten bent van je meisje (ondanks de zware momenten...wolkjes zijn helaas niet altijd roze)

Volgens mij heb ik die tip van verlengstukje bh uit het boek van Claudia de Breij (Krijg nou tieten!). Geweldig, eerijk, lekker nuchter boek!! Zekers een aanrader voor iedereen die sowieso niet zo geloofd in alleen maar een roze wolk gehalte rondom zwangerschap ;)

Nou, ik ga hopen dat ik de komende dagen meer bijzonders te vertellen heb.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

hier ook niet veel te melden. denk weld at ze aan het indalen is, ik hoorde altijd haar hartslag rond mijn navel en nu toch een dikke 5 cm lager.

die verlengstukjes zien we bij ons in rusthuis veel.

wie gaat er eerst zijn, ik blijf hopen voor jou tijm

gr

7. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Beppie, die jeuk is een echte marteling. Ben blij dat het overdag altijd mindert, zodat ik toch wat kan recupereren. Voel me opgelucht als de nacht voorbij is. De gyn had altijd gezegd van te stoppen met medicatie op 36 weken en had me daar op ingesteld. Maar vorige week zei hij van eventueel verder te doen tot 37 weken (omdat de kans heel groot is dat ik nog dezelfde dag beval, wanneer ik stop met pillekes en de cerclage eruit gaat). Natuurlijk zou 37 nog beter zijn voor het kindje hé, maar zie er toch enorm tegen op om het nog een week langer vol te houden met die jeuk.
    Mijn vriend zegt dan altijd van: 'blijf er af, anders wordt het nog erger', maar dat is toch stukken gemakkelijker gezegd dan gedaan! :x

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, voor zo'n dingen zou ge ze soms een klets rond hun oren geven. Of een andere dooddoener 'jamaar, denk er dan ook niet zoveel aan'. Grrrrrrr.

Weet er iemand wanneer Aicha nu weer terug ging komen ? Tien dagen was dat zeker dat ze weg was ?

Jawadde, nog altijd allemaal dikke buiken hier !!!!!! Sebiet moeten we een extra topic opstarten in genre van 'kom eruit !!!!' :D

Hier ondertussen een klein nieuwsje. Als de controle morgen is, ga ik een mini-aankondiging doen op Facebook. Ik wou liever wachten tot 28 weken, maar het lot heeft anders beslist.
    Een week geleden ongeveer vond ik eindelijk de moed om mij op een 'Zwanger Oktober 2011' deelforum in te schrijven. Ik zat er ni voor te springen mij hier snel op te abonneren voor mocht heel dat cerclagegedoe toch foutlopen en sowieso al die verhaaltjes van het kopen van een uitzet als ge nog maar just tien weken zwanger zijt, ik voelde me sowieso al ni geroepen om daar snel op in te pikken. Ik las wel stiekem mee, maar dus pas sinds een week dat ik 'uit de kast' gekomen ben.
    Soit, met één van die meisjes verder aan de praat geraakt en vriendjes geworden op facebook.
    Bon, vrijdagavond zit ik gewoon rustig naar tv te kijken en opeens begin vriendlief te gillen ! 'Het staat op facebook dat ge zwanger zijt voor oktober !!!!!'
    Ikke natuurlijk 'wablieft ?!?'. Bleek dat ik ondertussen toegevoegd werd op facebook door andere girls van dat deelforum aan de groep 'Zwanger oktober 2011'. Stond er in het nieuwsoverzicht VAN AL MIJN VRIENDEN dat 'Gummibeertje lid is van...'. Mijn vriend zijn haar viel bijna uit van 't verschieten.
    Enfin, ik mij rap rap rap uitgeschreven natuurlijk, dat bericht heeft er in totaal één uur opgestaan.

Dus, we gaan dus noodgedwongen hét melden aan iedereen voor er mensen zijn die op hunnen teen gaan getrapt zijn dat ze het via via gehoord hebben (sinds gisteren ondertussen vernomen dat de roddel onze sportclub aan het rondgaan is). Morgen heb ik nog eens grote controle (mja, das nu eigenlijk niet spectaculair meer, 't is altijd groot :D ), misschien dat ik dan iets op facebook ga zwieren in de genre van 'Controle 2384: check !' (bij goed nieuws uiteraard en dan gewoon zien wat de mensen schrijven). Die dat het per ongeluk dan toch weten brengen dan misschien zo de mensen op de hoogte die het gemist hebben. En die dat de moeite ni doen om mijn status verder uit te pluizen, mja, die moeten dan maar langer wachten tot wanneer ze het op een andere manier horen.
    Wat denken jullie daarvan ?

9. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi!

Ik hoop ook echt dat Tijm het eerst gaat bevallen hoor. Ik vind dat je dat gewoon verdiend hebt met je 39 weken inmiddels.
    Alhoewel ik stiekem natuurlijk ook wel hoop dat het niet lang meer duurt.

Owww, Indigo girl, jeuk is verschrikkelijk!! Ik heb helaas al mijn hele leven erge last van eczeem en ik gebruik de zwaarste hormonenzalf, die je niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Dus ik zag er al enorm tegenop om de zwangerschap door te komen, maar op de een of andere manier heb ik er amper last van gehad.
    Mij werd wel eens van die handschoentjes aangeraden, van die stoffen. Dan kun je wel krabben, maar krab je het niet open zodat het niet erger wordt.
    Maar ik weet niet of je dat iets lijkt, want ik weet dat als je echt jeuk hebt maakt het je niet uit hoe erg het wordt, als je maar kunt krabben!
    Succes ermee en menthol poeder is inderdaad ook een goede tip, of vaseline. Die verkoeld niet echt, maar zorgt er wel voor dat je niet echt diep kunt krassen.

Jente, dat zou super zijn als ze ingedaald zou zijn.
    Ik hoop daar ook zo op, voel wel steken in mijn vagina en heb best veel harde buiken inclusief menstruatiekrampen in mijn onderbuik en onderrug, dus ik hoop dat ze in ieder geval ingedaald is als we woensdag op controle gaan.
    Hihi, raar he, om nu ook bij de laatste te horen. We lezen en schrijven al zo lang mee en nu zijn we eindelijk zelf zo ver.
    Wel vervelend dat je zo´n last hebt van je rug zeg.

Beppie, zo te lezen doet je meisje het supergoed, fijn om te horen!
    En nee, dit had ik inderdaad nooit durven dromen of hopen, dat we een kindje zouden krijgen die niet in de couveuse hoeft, maar gewoon lekker naast mijn bed mag liggen.
    Wel een beetje balen dat ik sowieso nog 48 uur moet blijven ivm mijn bloeddruk, maar ach wat is nu 48 uur als je een gezond kindje naast je hebt liggen!

Gister zijn we nog gezellig naar de kermis geweest, geen aardbeien en geen knuffel gescoord, want we hebben gewoon lekker in het zonnetje gelopen en kwamen heel veel bekenden tegen, dus heb weinig van de kermis gezien.
    Daarna zijn we even naar de kroeg gegaan, daar speelde op het terras een bandje en daar waren onze vrienden ook.
    En daarna zijn we nog een keer lekker met z´n tweetjes wezen uiteten, ook lekker op het terras.
    Als toetje chocolademousse op, maar waar het me vooral om ging is dat er heel veel verse ananas bij lag, hihi. Op de terugweg gevraagd of mijn vriend zich niet meer in wilde houden voor de drempels (dat deed hij normaal, omdat ik dat altijd vervelend en eng vond omdat ik juist geen harde buiken wilde) en zijn we dus goed hard over wat drempels gereden, haha.

Vannacht had mijn vriend even een flinke schrik. Ik moest plassen en moet dan om het bed heen lopen om bij de deur te komen. Net toen ik om het bed heen wilde gaan aan zijn kant, stootte ik mijn kleine teen aan de rand van het bed en door de pijn liet ik me voorover op mijn handen vallen.
    Hij schrok wakker en zag mij voorover gebukt aan zijn voeteinde staan en ik riep steeds: Auw, auw, auw!
    Dus hij dacht dat de bevalling was begonnen en was zelfs teleurgesteld dat het 'maar' mijn kleine teentje was, hihi.

10. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Oww, gummibeertje, dat is schrikken zeg. Zo wil je niet dat iedereen het te weten komt, via zo'n deelforum.
    Ik denk dat je moet doen wat jullie goed lijkt, maar ik zou er inderdaad niet meer te lang mee wachten, aangezien er toch mensen zijn die het gezien hebben.
    Heel veel succes met de controle morgen!!

11. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ow, en nog een vertalingsvraagje: hoe wordt 'Jawadde' vertaald in het Nederlands?! :)

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik zit ook op zo een forum juli 2011 al van in het begin. de meeste hebben wel begrip voor mijn situatie. nu door daarop te staan wist een collega het heel snel maar ik dus toen ook van haar :)

ik heb het gewoon tegen iedereen direct verteld, zwijgen kan ik niet zo goe. alle de buitenrand van familie ( nonkels tantes) wel later, maar de vargen kwamen, ga je ni meer werken? wanneer moet je terug gaan werken??? waarom ga je niet meer naar slagersfestival ( uitstap oma 80 jaar).... en ga zo maar door, heb even zitten liegen, maar qua werk kon ik toch niet blijven liegen en versprak me int begin ook zo van ja ga dat doen met neefke en morgen dat en dan dat en dan kwam ook de vraag en werken???,

nu het op fb zetten daar staat het bij mij ook pas laat op, ik heb iedereen het persoonlijk gezegd. maar dat is natuurlijk je eigen keuze he.

gr

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mamavan sam jaja zal je wel om de ananas geweest zijn opv de chocomousse. geloof je direct hoor :)
    heb jij al naar hartje geluisterd? hoor jij het nog opdezelfde plaats???? eerlijk vind dat indalen een rare gedacht, en krijg toch wat bang en zenwuen hoor.

ik stoot me snachts aan veel dan roept mama altijd wat ist? niks weer tegen de deur gelopen :)

14. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hihi, nou ok dan, de chocolademousse was ook wel lekker, alleen veeeel te weinig. Was echt 3 hapjes!

Ik heb geen angelsound thuis, nooit gehad trouwens. Dus dat weet ik eigenlijk niet.
    Ik voel haar al wel een paar dagen erg laag met haar hoofdje bewegen. En met erg laag bedoel ik echt net boven mijn clitoris (sorry, klinkt een beetje raar, maar zo kan ik het het makkelijkste omschrijven) en ik voel het ook als druk op mijn anus (het wordt steeds smakelijker, haha).
    Dus ik hoop wel dat ze ingedaald is, want veel lager kan niet, dan komt ze eruit!

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    haar hoofdje voel ik niet ik voel vooral haar poep telkens duwen :)

wanneer moet jij terug naar gyne??? ik donderdag maar pas in late namiddag dus moet nog wat geduld hebben

16. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik moet woensdagochtend om 8.30 uur. Vind het erg spannend, want dan horen we ook wrs een einddatum van wanneer ze uiterlijk in willen gaan leiden ivm mijn hoge bloeddruk.
    En vorige week maandag zei mijn gyn dat ze max 1 a 2 weken willen wachten, dus dat zou dan max over 1 week zijn!

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jeuk :(, wat ik vroeger als kind deed was schuren tegen de vloerbedekking :p (destijds ringworm achtige infectie op de huid).

Jente, Mamavansam, Tijm, superspannend die laatste dagen/weken.

Gummibeertje, dat is toch niet leuk, dat op die manier het grote nieuws voor je voeten wordt weggekaapt wanneer je er zelf nog niet aan toe bent.

18. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    ik kijk weer effe om het hoekje,

mamavansam en tijm wat spannend!!!!!

beppie, heerlijk om te horen dat het goed gaat, misschien die kleine uk 's avonds voor de laatste voeding in bad, Femke draaide daardoor haar ritme gelijk om in overdag wakker en 's nachts slapen :) , Stefan gaat ook 's avonds in bad en slaapt ook door, maar misschien hebben wij gewoon mazzel...

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toet toet, geen mazzel, hadden we ni een paar maanden geleden gezegd dat cerclagekindjes gewoonweg superkindjes zijn ? :D

Hihi, het zal ongetwijfeld superveel pijn gedaan hebben, maar moest wel lachen met je kleine teenverhaal :)

Jawadde, mmm, vertalen...

Jawadde, wat een dikke baby --> 'amai !!!!, wat een dikke baby'

20. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal maar melden, dat ik weer niks te melden heb ;) 's nachts blijven de harde buiken aanhouden en zeuren ze nu vooral pijnlijk, maar zodra er 's ochtends bij opstaan ruimte is...houdt het op. Vrees dat het m'n darmen zijn.

Gummibeertje, haha, "amai" begrijpen we wel (zeggen we hier niet...klinkt erg netjes ivm wat wij meestal zeggen-> godsdienstige personen, geslachtsdelen en nare ziektes)

Mbt jeuk, ook hier ervaring mee helaas:( Na miskraam allergisch geworden voor bepaalde voedingsstoffen. Wel eens nachten niet kunnen slapen van de jeuk!!! Meestal helpt het bij mij een beetje om de boel vettig te houden. Volgens de allergoloog kan het goed zijn dat na deze zwangerschap de allergie stopt. Tot nu toe ziet het er goed uit (duimduim)

Mamavan3boefjes, leuk om te horen hoe het met je gaat.

Deel Deze Pagina