Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

tijm jij gaat goed he

hier is het deze week geen rusten bij, mijn neefke is heel de week hier. nu ja gaat tijd wel sneller om, maar wel vermoeiender.

gr

2. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Gummibeertje, niet leuk dat je aankondiging op die manier is gebeurd! :( Jij bent trouwens een echte tolk aan het worden hier! Het is me wel opgevallen dat er steeds van Vlaams naar Nederlands moet vertaald worden en niet in de omgekeerde richting ;)

Ik heb nog iemand gesproken die ook enorme jeuk had van de pre-par. Ze zei dat de jeuk onmiddellijk weggaat eens je stopt met de pillekes. Nog even op de tanden bijten dus! Ik wil achteraf niet zeggen dat mijn kindje vroeger moest komen omdat ik niet tegen de jeuk kon... En Berte, mijn tapijt heeft het hier ook al mogen bekopen ;).
    Aan de mensen die hier buiten de zwangerschap regelmatig mee te maken krijgen, chapeau! Ik weet niet hoe jullie het doen!

Tijm, je kindje heeft het daar fantastisch naar zijn zin in je buik! :)
    Er zullen wel een aantal zwangerschappen heel dicht op elkaar vallen nu... (ik zelf ook al binnen 2 à 3 weken).

Mamavansam, ik ben benieuwd naar je controle van morgen. Spannend dat je nu een uiterste datum zal krijgen! :) En ik vond je kleine-teen-verhaal ook wel grappig!
    Ik heb morgen ook controle (om 19u00 pas). Ik hoop alleen dat ik niet terug naar het ziekenhuis zal moeten. Ik zou nu toch graag thuis blijven tot de echte bevalling (of tot wanneer de cerclage eruit gaat).

Jente, je neefje zal voor heel wat afleiding zorgen, en de tijd zal nog sneller vooruit gaan op die manier!

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawadde (direct terug gebruiken, gijle (jullie) moet het leren eh ! :p ), mijn god, amai, Tijm, sebiet (straks) halen de andere meisjes je ECHT nog in !!!! Al die grapjes....maareuh (ik kan ook Hollands ;) ) ondertussen ben je toch maar mooi stillekes naar de 40 aan het kruipen eh !!!!!

Ja IG, Vlamingen zijn talenknobbels eh. Frans, Engels én zelfs Hollands. Alsjemenouw, potverdriedubbeltjes, getverderie, ploert, zooitje,... Poepsimpel :D
    Hihi, we zullen maar stillekes zijn zeker, want sebiet (straks) komen ze met Fries af...en daar verstaat ge echt geen kloten van (daar versta je echt geen jota van).
    :D :D :D

Jente, heeft het nu iets opgeleverd dat uw pa een boekske heeft opengedaan aan de arts ?

Voor mij straks de grote moment. Controle, ben eens benieuwd, deze ochtend was ik terug wat opgezwollen. Deze keer vind ik het niet erg, wie weet zien ze nu wel wat er is. Heb bijna geen oog toegedaan, maar daarna wel weer. Nu zit ik mij zorgen te maken dat ik tegen de tijd dat ik moet gaan, terug ontzwollen ben en 'het' niet meer kan tonen. Zucht, vrouwenlogica zeker :D
    Hopelijk hoor ik goed nieuws en dan volgt de aankondiging op Facebook. Ik weet niet of jullie vrouwen Facebookers zijn, maar wie zin heeft, mag mij altijd toevoegen. Zou het wel fijn vinden om wat contact te behouden op langere termijn.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

ik zit wel op fb, maar kan je alleen toevoegen als ik je hele naam ken he.

over neefke: nu neemt hij nog zakjes dus maakt hij wel goedtsoelgang op de WC. wat toch ook al iets is he. net zijn boekentas gaan kopen het is er eentje geworden van mega toby.

hier weer effe wenen: stiefma stuurde weer. ( van steven, papa van men zoontje) nu is steven serieus kwaad op hun, ze mogen geen contact met me hebben en zijn papa durft nu dus niet meer te komen om foto's van hun kleinzoon te zien. dus blijkbaar heeft steven mijn mail wel gehad, maar ja zen nieuwe liefde zal voor gaan he.

gr

5. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, hoe was je controle?

Mamavansam...je hebt dagelijkse meldplicht hoor ;) Of ben je aan het puffen....hoop het voor je!!!

Jente, als ik het goed begrijp wil Steven niet dat zijn ouders foto's te zien krijgen van hun kleinzoon....kun je ze niet archeloos aan ze mailen? Of krijg je dan echt problemen met je ex?

Hier net zitten druipen op een terrasje...zou dat ook helpen om weeën op te wekken haha...

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik zelf hoor steven niet, maar hij is dus nu kwaad op zijn stiefma, omdat zij contact met me eheft opgenomen. zijn papa wil me nu niet meer spreken bang dat zijn zoon kwaad word. vind dat wel erg voor hun. ze wouden graag dat ik het verhaal van zwangerschap/ bevalling/ overlijden eens deed. en vind dat echt laag van steven. tis niet omdat hij zijn zoon nooit gewild heeft data ndere mensen hem niet wouden he.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Jente, wat is die Steven een minpunt, dat hij het de grootouders van Jente niet gunt om het verhaal van jou te horen. Zijn nieuwe vriendin snap ik dan ook niet, ik zou het echt niet pikken als mijn vriend zo met een ex zou omgaan. Ik zou me dan toch gaan afvragen wat voor vriend ik had.

@Tijm, die darmkrampjes kunnen helpen met de weeen, zover ik het begrepen heb. Mijn spastische darm was genoeg om mij na het plaatsen van de cerclage zetpillen voor te schrijven, omdat de darmen en de baarmoeder wel op elkaar kunnen inwerken.

@Gummibeertje, hoe was je controle? Hier gisteren hetzelfde bij het inbrengen van de pilletjes, vanwege de stoelgang.

8. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jente, wat laag zeg! Iedereen rouwt op zijn eigen manier en hij zou da moeten respecteren.
    Ik ben deze morgen opgestaan met pijn in mijn rechterzij en het wordt erger. De pijn straalt uit nr bovenbeen. Herkent iemand dit? Is dat gewoon een kwaaltje? Wil me ook geen zorgen maken voor niets...

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huf, puf, blaas, hier ben ik dan eindelijk ! Lang moeten wachten en dan nog boeken in solden gaan halen. Jaja.....wederom een goeie controle ! Baarmoederhals was stabiel. De dokter zag dat alles inderdaad gezwollen en blijkbaar ook rood zag vanbinnen, maar er was niets dat aanwees dat er iets ergs aan de hand was. De nodige wissertjes zijn genomen, maar de dok was er vrij zeker van dat het inderdaad gewoon aan de utro lag. Vervelend, maar niet meer.
    Oef !
    Ik moest op het einde ook nog vlug vlug zelf een wissertje afnemen (waren ze vergeten, eindelijk eens een test op streptokokken) en ik peins dat ik wat te enthousiast was. Daarnet even gaan plassen en bloedde een beetje helderrood (enkel met afvegen). Hebben jullie dat ook soms na het afnemen van een wissertje ? Alles zat nog mooi potdicht, dus het kan niet anders dan van dat zijn.

Voor de rest zat meneer nog altijd met het hoofd volledig naar beneden en voeten tot boven de navel. Dat heb ik wel gevoeld deze avond :D

Traktatie van de dag zijn wat chicklitboekskes, ik had nog een paar bonnekes liggen en met de solden heb ik een schone slag kunnen slaan !!

Zie zo, even zien op facebook posten si. Ik ben eens benieuwd.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    celle : mss verkeerde houding gehad om te slapen en nu alles wat pijnlijk??? anders zou ik het niet weten

denk eerder dat bij steven probleem is dat niemand van jente zijn bestaan af weet, dus ook niet zijn vrienden en die vriendin. ik moest als ik toch wou weggaan ( hij wou kind niet), maken dat ik weg was voor ik een buik kreeg. dus zelfs zijn eigen mama weet denk ik van niets, zijn papa weet het omdat ik het hun verteld heb ( had een goede band met hun)

gr

11. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Celle, ik had daar ook last van met de tweeling....en daar was de conclusie zonder twijfel bekkeninstabiliteit...
    Moest daarvoor naar de kinesist gaan. Zeker melden de volgende keer als je op controle gaat, want das zo typisch iets dat niet vanzelf weggaat. Met oefeningen en rekening houden met tips kan je het voor jezelf wat draaglijker maken.
    Ik had er vooral last van bij rechtopstaan, liggen en zo half op de bank plakken.
    Mocht het echt te fel zijn bij niets doen, zou ik wel misschien vroeger een afspraak proberen te bekomen. Better safe than sorry, het moest maar eens iets anders zijn.

12. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, fijn dat je een goede controle hebt gehad!!!

Celle, als ik niet met m'n buik op een kussen lig, krijg ik al snel pijn daar bij het slapen. Misschien dat het enigszins helpt?

Mamavansam........ik hoop écht dat je aan het bevallen bent, en anders véél succes morgen! Spannend hoor dat je weet wanneer je babe in je armen hebt.

Valt me trouwens op (ook op andere forums) dat er best veel wordt ingeleid. Veel zwangeren lijken last te hebben van hoge bloeddruk of suiker...of is het ook een beetje een trend (het inleiden)? Nou zal dat bij ons ook gebeuren, maar pas met 41 weken.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummibeertje : nooit bloedverlies gehad, ook ni na een wisser

en over inleiden: ja lees er ook veel over op ander forum. dat ze dat daar echt vaak doen en strippen enzo ook

gr

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn gynaecoloog was ook best snel om toe te zeggen dat inleiden voor mij straks ook een optie is.

Ik ben nu nog lang niet zover, maar ik zei eens tegen mijn gynaecoloog dat ik niet over tijd wilde lopen, dus inleiden bij ruim 39 of 40 weken en toen zei zij spontaan dat dit vanaf 38 weken een optie is.

Ik hoop er eerst toch nog een heleboel weken bij te krijgen, ik beval liever met 40 weken dan dat onze uk te vroeg geboren gaat worden.

@Gummibeertje, ik heb nooit een wisser, kan je dus hier niet helpen, helaas.

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mwa, 't is al gestopt ondertussen. Geen nood om nog langer bij stil te staan :D

Hier ondertussen één viske dat gebeten heeft... Stuurde me een mailtje met de vraag of het was wat em dacht/hoopte. Ik had er ni aan gedacht dat mensen wel eens niet zouden DURVEN reageren om mij ni slecht te doen voelen mochten ze toch verkeerd zijn... Lief eigenlijk.
    In ieder geval, ik heb al moeten gniffelen. Elke keer als er iemand "vind-ik-leuk"te, was het iemand van dees forum of van 't ander haha.

Bon, tien kleine negertjes, hoeveel blijven er morgen nog over ? Mamavansam is wel stil.... SPANNEND

Ik denk wel graag ingeleid te worden als ik over de 37 ga en er zo zeker kan van zijn dat ik 'mijne' professor heb en dat hij er wel voor zal zorgen dat alles goed komt. Beetje onnozel, want die zullen dat allemaal wel evengoed kunnen.

16. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummi, wat word ik altijd vrolijk van jou, wat kun jij goed Nederlands:-D
    Ik ben zo blij dat het met jullie allemaal zo lekker gaat!! Heerlijk als ik jullie banners omhoog zie kruipen!! Ook natuurlijk door de vroeggeboorte en handicap van mijn zoon maar vooral ook door jullie verhalen ben ik véél bewuster aan het genieten van dit kleine mensje hier op mijn borst. Waar ik voorheen misschien veel meer vanzelfsprekend vond, realiseer ik me nu, vrijwel constant, hoe magisch en bijzonder dit allemaal is!! Dat voelt goed! Vroeger was ik zo oppervlakkig, altijd ontevreden over relatief onbelangrijk gedoe, dat is verleden tijd... Dit is eigenlijk het enige dat telt. Dankjulliewel voor deze les en jullie openhartigheid.

17. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Claire, that's the spirit!!! Ik hoop dat wij die gedachte ook mogen blijven vasthouden, zelfs bij de moeilijke momenten als ie zo geboren is (?!?!?! niks zo...zit nog muurvast...:(...) en de rest van z'n leven.

hmmm....mamavansam.....begin het ook heel spannend te vinden....

Hier ff mindere dag. Wederom slecht geslapen en ben het zat....wil eigenlijk niet worden ingeleid, maar wil ook niet super lang wachten...wil gewoon dat ie komt.....

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer had je nu weer nog eens controle Tijm ?

Berte, ik doe m'n best ;)

Mamavansam...jaja...dat zit precies wel snor...

Op facebook is stillekes alles op gang aan het komen. Een paar privémailtjes gekregen met de vraag 'of het kon zijn dat...'. Ze durfden niet in volle publiek reageren om mij te kwetsen mochten ze het toch verkeerd begrepen hebben. Eigenlijk wel lief en te verwachten, stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

De beeb hier heeft sinds een paar uur ontdekt dat het leuk is op de uitgang te motten. Jawadde ( ;) ), das wel een speciaal gevoel zenne. En met speciaal gevoel bedoel ik een beetje vies gevoel. Precies alsof ge die baarmoedermond zo voelt meerekken. Tips van zowel de bevallen als de -eum- onbevallen dames wat je kan doen om de kleine pruts van positie te laten veranderen zodat er ergens anders geklopt wordt ?

19. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Gummibeertje, die stampen onderaan voel ik ook regelmatig en is inderdaad een vies gevoel! Het heeft bij mij wel nooit invloed gehad op de bmh.

Mamavansam, het blijft verdacht stil...

Ik was deze nacht op weg om eens een goede nachtrust te hebben, tot ik rond half vijf naar het toilet ging en er zo wat rozig/bruin verlies meekwam :$ Had wel geen harde buiken of pijn, en de kleine was lustig aant bewegen, dus toch geprobeerd van me kalm te houden. Rond half acht dan naar gyn gebeld (hopelijk heeft die geen ochtendhumeur) en die zei dat het waarschijnlijk door de cerclagedraad kwam (wat extra druk op gekomen...?). Vanavond heb ik sowieso controle, dus hij vond het voorlopig niet nodig om al naar het ziekenhuis te komen (zolang ik niet te veel harde buiken krijg). Heeft iemand van jullie dit nog meegemaakt? Zou het kunnen te maken hebben met het indalen van het kindje? Nu ik zo dicht tot 36 - 37 weken geraakt ben, wil ik echt die eindmeet halen!

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

gummibeertje: mss anders gaan liggen zodat babytje draait

ig: mijn gyne zei als je opneing zou krijgen, of je zit tegen cerclage aan dan kan je bloed verliezen. weet niet of dit waar is

gr

Deel Deze Pagina