Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Mijn volgende controle is volgende woensdag. De gyn zei dat het dan waarschijnlijk de laatste zal zijn, maar dat zullen we dan nog wel zien ;). Als de cerclage eruit gaat, moet ik ook stoppen met weeënremmers, en omdat ik de vorige keren na een goeie 3 uur weeën kreeg, zit de kans er toch goed in dat het dan niet zo lang meer zal duren. Maar je weet nooit natuurlijk! Een vrouw(enlichaam) is niet te doorgronden :)!

Tulpje, ik duim met je mee dat je goed nieuws zal hebben deze maand!

Tijm, veel succes straks met je controle. Wordt er dan ook gecontroleerd of er al ontsluiting is? Ik begrijp heel goed dat je nu toch wel ongeduldig wordt! Eerst zo lang hopen dat je ver genoeg geraakt, en als het dan eindelijk mag komen...

Gummibeertje, als ik bevallen ben, en terug wat mobieler, kom ik je bezoeken met een groot stuk taart! :p Als je dan nog eens je keuze kan doorgeven... (chocolade, aardbeien, fruit, frangipan,...?). En nee, je mag maar één soort kiezen :D;)

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

IG: super ben blij dat nog alles ok is. wanneer gaat je cerclage er dan uit??? volgende week????

Tijm: mijn normaal volgende week donderdag gaat ze eruit. Ik mocht zelf kiezen wanneer. mama heeft verlof genomen en gaat dan mee.

Mag van papa pas bevallen wanneer zijn rode bezekes allemaal afgetrokken zijn ( heeft twee plantage) :)

deze namiddag contole, niet zo men ding in de namiddag. En staat nog overal kermis en ken er eig mijn weg niet, weet er alleen de gyne zitten en het moederhuis zijn.

gr julie

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ah ja

ben nu 2 kg afgevallen , kan toch geen kwaad he??? mocht van gyne geen suiker meer

dus koeken zijn nu fruit

choco en chocolade is nu kaar en kippewit

en mayo heb ik maar vervangen door ketchup en ja twee kg kwijt op twee weken.

gr

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    IG: print screen print screen :D :D :D :D
    Ik reserveer chocolade, al klonk die combinatie ook niet heel slecht hoor :)
    Wat leuk zeg !!!!!!! Hoe is het bloedverlies ondertussen trouwens ?

Tulpje, hihi, zie maar dat ge aan uw borsten zit als er niemand kijkt, sebiet (straks) beginnen de mensen nog rare dingen te denken :p

Tijm...controletime !!!! Ik duim !

Julie, hoe is de controle geweest ? En mmm, bezekes (aardbeitjes), lekker ! Amai, opeens nog maar één week aftellen voor die cerclage. Toch raar hoe de tijd in mijn ogen voor anderen precies kan voorbij vliegen en voor jezelf iets trager lopen terwijl we toch allemaal op 't zelfde moment dit beleven.

Niemand een ander contact met mamavansam om te polsen naar nieuws ? Mijn blijdschap begint stillekesaan een beetje te vervagen door een knagend zinnetje dat hoopt dat alles wel goed gegaan is...

Hier sebiet (zie boven) bezoek ! En mét taart !!!! Haha, jaja, ik bezie dat goe, ik doe alleen de deur open als ze eten in hun pollekes (handen) hebben :D

Voor de rest geen speciaal nieuws aan het Gummibeertje-front. Heb ultragroot voedingskussen terug bovengehaald en mee geslapen....ben maar twee keer wakker geworden. Dju (potverdorie), ik had dat veel eerder moeten doen ! Gewoon door een goeie slaaphouding heb ik veel minder harde buiken die ervoor zorgen dat ik een klein piske (plasje) moet doen.

Groetjes

Gummibeertje !

ps sebiet (nu moeten jullie dit woord toch al goed kennen :) ) als ik terug kom, wil ik alleen maar goed nieuws lezen !

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

controle moet nog gaan he, je bent te snel :)

seizoen aardbeien zijn al door he, rode bezekes, ja je kan er confituur van maken, weet je wak bedoel????

gr

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoelang is mama van sam niet langs geweest hier??? want ja as ik beval kan ik ook een dag of vier , vijf niet komen, dsu mss ligt het daaraan

7. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Ik vermoed dat de toegang tot internet wel eens een probleem zou kunnen zijn bij mamavansam. Ik hoop alvast dat ze op dit moment met een klein boeleke in haar armen aant genieten is.

Jente, bij jou gaat de cerclage er volgende dinsdag uit zeker? Bij mij is er nog geen datum vastgelegd. Dat zal waarschijnlijk volgende woensdag besproken worden. Ik vermoed dat het voor ergens in die week daarna zal zijn.
    Het bloedverlies is bij mij nu wel volledig gestopt, voel me dus alweer wat op mijn gemak.

Gummibeertje, chocoladetaart, dat staat genoteerd! :)

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Besjes Julie ? Of bramen ?
    Ik wou de vraag gewoon al stellen mocht het mij ni meer lukken voor 's avonds online te komen :)
    Succes mocht je nog niet vertrokken zijn !

Mooi zo dat het bloedverlies gestopt is. Ze mogen dan nog zoveel zeggen wat ze willen, maar ik ken ni veel madammen die hun dan goed op hun gemak voelen zenne.
    Is het bij jou ondertussen ook al volledig gestopt Elin ?

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik bedoel van die echte kleine rode besjes. je plukt ze zo in trosjes

ben al terug van gyne, ik ben altijd te vroeg en mag dan altijd voor omdat de rest vaak nipt op tijd komt of te laat.

men meid weegt een 2kg800, nu loopt ze een zes dagen achter. of de bmh verweekt is weet ik niet, ze wou nog niet voelen. ze gaat voelen bij wegnemen van cerclage. ze ligt al goed naar beneden om te kunnen bevallen.

gr

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super dat je meisje al in positie ligt ! Nu begint het échte aftellen....
    En zalig, gewoon vroeger binnen mogen.... Das een utopie in 't ziekenhuis bij ons :)

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ben zo al drie keer vroeger binnen gemogen. normaal had ik afspraak om 15u30 en stond al weer buiten om 15u10. ben ook maar 10 min binnen geweest. veel is er nu niet meer te vertellen he. en er zat een bevalling aan te komen, dus had effe geluk, of had er veeeeeeeeeel langer gezeten :)

gr

12. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plezant zeg !!!!

13. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hupla, de eerste opmerking dat m'n haar doet rechtkomen van onnozele mensen is binnen.

Gesprek (online) kort samengevat:
    (achtergrondinfo: iemand die al vroeger heel de uitleg van cerclage, vroeggeboorte,.... gekregen heeft)

...Ben je dan nog steeds thuis ?
    Ik: Ja, en ik zal nu niet terug starten met werken. Op 13 weken ben ik geopereerd en lig sindsdien plat.

Zij: Bedoel je soms de cerclage ? Dat noem ik nu niet een operatie hoor.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :x:x:x:x:x
    Geen operatie ? Ik heb 'maar' een uur en half op die tafel gelegen en gebloed als een rund. Dan nog in observatie moeten blijven mét die epidurale nog de hele tijd in mij voor 'mocht het nodig zijn'. Het minimaliseren begint al.
    *Ontplof*

14. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julie, fijn dat controle goed was. Hier wilde ze ook niet kijken naar bmh, omdat ze er toch al vanuit gaat dat bmh aan het verweken is. Begin volgende week opnieuw bloeddruk meten, eind van de week laatste afspraak en als babe dan nog stééds eigenwijs is, maandag er op de inleiding :)

15. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Damn, gummibeertje....die mensen zou je toch......

16. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Gummibeertje, wat een rotopmerking :x:$!

Tijm, tof dat je nu ook een uiterste datum hebt gekregen! :)

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super Tijm, eindelijk een definitieve datum ! Maar...we gaan nog voor vroeger eh :D

Ja, grrrr, ben me nog in aan het opwinden ! :x

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummibeertje: niet in opjagen , heeft geen nut. maar snap je wel doe het zelf ook.

durf daarom zelfs niet meer echt terug naar men werk, gewoon ben al thuis van aug. ( alle ja 3 d terug geweest) en iedereen ( de meeste) doen raar tegen me, negeren me. ga toch op zoek naar ander werk, een nieuwe start en hoop dat ik dat vind voor ik moet terug gaan.

gr julie

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gummibeertje, die vriendin mag dan wel eens aangeven wat ze wel een operatie vindt :x. Ik heb ook zo'n hekel aan dat minimaliseren, eerst minimaliseren mensen je en vervolgens krijg je dan kritiek omdat je er wel erg mee bezig bent :x. (Zie daar ook de reden waarom ik nu geen contact met mijn ouders heb.)

Tijm, eindelijk een einddatum!

Indigo Girl, fijn dat alles goed was bij de controle.

Jente, vroeger binnen mogen, dat is er bij mij echt niet bij.

Als je collega's zo raar doen, kan ik mij goed indenken dat je ander werk gaat zoeken.

Tulpje, spannend! Ik hoop dat je hier heel snel een positieve test komt melden.

Gisteren ben ik weer eens een keertje extra naar het ziekenhuis geweest, uk reageerde veel minder dan anders. Ik dus een CTG en echo gehad en wat bleek uk had zich in de meest ongunstige positie gemanouvreerd. Kop links, kont rechts, zodat alle activiteit precies tegen de placenta aankwam. Vandaag was uk gelukkig weer een stuk actiever (en volgens mij weer gedraaid).

20. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super dat je zo snel mocht gaan Berte ! En nog meer super uiteraard dat het niets bleek te zijn. 't Zijn toch patatjes, die kleintjes van ons eh.

Deel Deze Pagina