Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julie, op naam 'Tijm' klikken en dan in het menu 'privébericht versturen' aanklikken.

Subtotaalruptuur, is dat dat stukje tussen vagina en anus ?

2. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat tijm!! Een droom die uitkomt! ( buiten de subtaalruptuur :))

3. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Gummibeertje, 26 weken! Op naar de 28 hé! :)

4. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Even een kort berichtje, we zijn eindelijk thuis na een heftige week in het ziekenhuis.
    Ik ben vorige week woensdag 6 juli bevallen. Helaas is het heel heftig geweest en zijn zowel onze dochter als ik door de oog van de naald gekropen.
    Onze dochter heet Saar en woog 3640 gram. Ik heb in 1 nacht een acute HELLP ontwikkeld en ben woensdagochtend ingeleid, maar na 6 cm ontsluiting liet mijn placenta los en 7 minuten later is ze via een keizersnede onder volledige narcose geboren en had een slechte start.
    Gelukkig doet ze het nu geweldig en ik ben herstellende van het HELLP syndroom en het vele bloedverlies.

Ik kom snel uitgebreider reageren, nu gaan we alleen maar genieten en proberen zo min mogelijk te denken aan hoe het af had kunnen lopen..

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mamavansam hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Saar!

Fijn te horen dat het nu beter met jullie gaat, het klinkt als een akelig spannende week.

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavansam...wat ben ik blij je te horen meid !! Proficiat met jullie schatje, een héle mooie naam trouwens !! Wat rot dat je zo'n klotebevalling achter de rug hebt en super dat alles gelukkig op z'n pootjes terechtgekomen is ! Ik ben alvast benieuwd naar je langere verhaal.
    xxxx

Whieeeeeeeeeeeeeeeee, IG ! 26 ! Klein feestje waard eh :)

Ik vandaag terug m'n portie schrik gehad. Telefoon van 't ziekenhuis...de professor zélf. Om te zeggen dat mijn suikertest achteraf uiteindelijk toch niet goed blijkt te zijn en dat ze mij NOG eens wouden zien voor testen... Begint em een verhaal af te steken om dan vervolgens de procedure uit te leggen van de extra test. Na ne minuut onderbreek ik hem en zeg dat zijn extra test wreed trekt op de tweede test waarvoor ik teruggeroepen ben een week en half geleden. Ik hoor hem zo klikken met zijn muis...en dan zeggen 'ah ja madammeke, das just da, das inderdaad allemaal toch in orde !'
    Jawadde zeg, mijn maltezer/frangipannekeshart weer efkes laten stoppen voor niets. Der kan nu toch echt geen enkele week 'gewoon' lopen. Enfin, niets aan de hand dus gelukkig.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mama van sam: proficiat en inderdaad proberen niet aan te denken aan die wat als. waarom ben je naar ziekenhuis gegaan? had je al weeen of....

gummibeertje: ook goede fout van die prof zech. zou ook ni mogen

gr

8. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Proficiat mamavansam!! Mooie naam! :) Probeer niet te veel stil te staan bij wat er allemaal zou kunnen gebeurd zijn... Het belangrijkste is dat jullie het beiden goed doen, vooruit kijken dus! En volop genieten van die kleine spruit! :)

Jente, jij bent nu de volgende hé ;)

Gummibeertje, wat een stomme fout van die gyn, ne mens zo doen verschieten voor niets...

9. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Berte, ik zie dat jij de 30weken ondertussen hebt gehaald...! :) Leuk om te tellen met een 3 vooraan hé. Ik vond het vanaf dan sneller gaan.

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik kom MamavanSam effe feliciteren met Saar! Veel beterschap voor moeder en dochter, en dan... genieten! ;)

11. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat mamavansam! Gelukkig is alles goed gekomen!!

12. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamavansam, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Wat een verhaal zeg, gelukkig met een goede afloop! Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt en kan gaan genieten.
    Liefs

13. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke proficiat mamavansam, mooie naam en een super mooi gewichtje, geniet er nu maar van na zo een helse bevalling,

Liefs Linske

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet nog dat ik hier net kwam meeschrijven, toen leken die 30 weken zo ver weg en nu ben ik er zomaar gekomen.

Ik blijf het heel spannend vinden, maar het is fijn dat als er nu iets gebeurt, dat ons ukje dan een goede kans maakt.

(en stiekem hoop ik op minimaal nog een maandje erbij)

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Aichaatje zou toch maar een dag of tien wegblijven? Ze is al sinds 27 juni niet meer online geweest. Ik hoop dat alles goed gaat met haar en de baby.

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    is die niet pas weg van de eerste ?????

en ik morgen cerclage weg :) zenuwen

hier mag ik vandaag twee keer koken, belt mijn broer maakt ge me eten en voor stephen en ja ik kan ni nee zeggen en strak mag ik eten maken voor ouders. dat koken is ok. die afwas twee keer zo niet.

ik heb me ingeschreven op zo een site voor alleenstaande ouders. zitten veel oudere op boven de 50, maar dat iem fijn leren kennen van 8 km verder met drie kindjes waarvan eentje zwaar gehandicapt is. die snapt mijn gevoelens ook al wat beter

gr

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb op haar profiel gekeken: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/aichaatje.html

Jente, jij bent nu echt de volgende :D, morgen de cerclage eruit, spannend!

En, niet zeggen dat je het van mij hebt, maar je hebt vandaag nog steeds een cerclage, die afwas 2 x op een dag is dan toch wel heel zwaar ;).

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    We zijn weer thuis hoor! Niet zonder problemen helaas.. ik lig plat met weeen.. medicijnen.. mag alleen plassen! Kreeg op de dag van vertrek bloedverlies en veel weeen.

Wie verteld mij de laatste nieuwtjes?

19. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MammavanSam, Gefeliciteerd!!!
    Wat ontzettend heftig allemaal.
    Hellp syndroom en nog loslatende placenta.
    En dat na zo'n stressvolle zwangerschap.
    Kan me voorstellen dat je je tijd nodig hebt om het allemaal te verwerken.
    Bij mijn eerste kindje heb ik ook loslatende placenta gehad met spoedkeizersnede en het heeft een hele tijd geduurd voor ik weer de oude was.
    Neem alle tijd en voel je niet schuldig over de dagen dat je niet op een roze wolk zit.
    Het is ook nogal wat.
    Rust maar lekker uit met je prachtdochter en laat de boel de boel zou ik zeggen.

Aishaatje is inderdaad eind juni vertrokken, maak me ook wat zorgen.

@Gummibeertje, 26,1 Yess eindelijk.
    Ik heb het gevoel dat wij langzamer gaan dan de rest, stom he.

Hier herstellende van buikgriep:(
    Man wat was ik ellendig.
    Heeft gelukkig niet zo lang geduurd.

20. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aischaatje had je berichtje nog niet gezien.
    Oh meid wat jammer nou, heb je wel nog wat kunnen genieten daar?
    En wat zei de gyn?
    Het laatste niews, Tijm en MammavanSam zijn allebei bevallen van een gezonde dochter.
    Jente haar cerclage wordt binnenkort verwijderd.
    Indigogirl is thuis en de rest telt de dagen af :)

Deel Deze Pagina