Ja Leila, dat gevoel heb ik ook. Zo'n beetje achteraan bengelen en iedereen fantastische data en resultaten zien behalen. Ik herinner me gelukkig om nog wel goed mijn stiekeme wens om nu al in de schoenen te staan van iemand dat in de 25-26 'al' stond en zie hier....daar zijn we toch ook ondertussen maar mooi. Mijn humeur begint er beter en beter op te worden, bij jou ? Heyyyyy Aicha, we hebben veel aan jou gedacht !!!! Oei oei oei oei, direct al van in het begin weeen en bloed !!!!???!!! Ik veronderstel dat tafelen er dan voor jou dan toch niet in zat ? Dju toch, wat een pech Heb je nu nog heel veel last van weeen met die medicatie ? Kan je een beetje slapen 's nachts ? Berte...30 !!!!!!! IG....we kunnen stillekes aan zeggen dat het ook voor jou de eindaftelling is. Ik ben blij dat je nog altijd thuis mag rondlopen !!!! Julie....morgen dé dag ! Ik denk aan je !!!! De andere geboren baby's en mama's doen het trouwens ook goed.
Nee mijn humeur laat nog te wensen over. Ik vind dit de moeilijkste periode tot nu toe, zo net voor de grens van levensvatbaarheid. Maak het mezelf ook niet gemakkelijker door elke verhalen te lezen van vrouwen die zijn bevallen rond deze termijn. Waarom doe ik dat toch?
Oei Aichaatje, dat klinkt heel spannend, maar je bent nu al over de 31 weken! Iedere dag extra gaat nu heel hard meetellen! Gelukkig ben je nog niet bevallen. Ik hoop dat je het zo lang mogelijk kunt volhouden. Bedenk vanwaar je gekomen bent, je hebt al zo'n lange weg moeten afleggen om tot hier te geraken. Leila en Gummibeertje, jullie zijn nu ook die 25/26 weken grens gepasseerd, voor jullie geldt vanaf nu ook dat alle dagen dat de zwangerschap langer duurt heel hard gaan meetellen! Ik vond/vind het een 'fijn' idee dat de ukjes nu in ieder geval een kans maken en dat die met de dag groter wordt.
mamavansam gefeliciteerd met Saar!!!!!!!!! Wat een drama nog erbij aan het eind. Hoop dat jullie een beetje aan het bijkomen zijn, denk goed aan jezelf hoor, niks moet alles mag. Alleen jij en saar zijn nu belangrijk. Ben blij dat ze er is. Tijm jullie ook van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Volgens mij kan er bij ons niks gewoon goed gaan... Hoop dat jullie ook lekker aan het genieten zijn. Hier alles prima!!!!
Minder zwaar onderwerp, ik heb een dekenkist/speelgoedkist besteld voor de babykamer; een hele grote om alle reserve dekentjes/wikkeldoeken/boxkleden/slaapzakjes/etc. in te doen (volgens mij kan die niet groot genoeg zijn). Nu hoopte ik dat ze dat ding morgen zouden bezorgen, want morgen is vriendlief thuis en dan kan hij hem aanpakken, zo'n kist is zwaar. Stonden ze vandaag al voor de deur, ze hadden nog niet eens aangebeld of de bezorger begon voor de zekerheid maar flink op de deur te rammen. En toen speelden mijn hormoontjes op , ik had echt zoiets van als het zo moet, kom je morgen toch nog lekker een keertje terug. Maar nee, nu hebben ze dat ding dus bij de overburen bezorgd . Als vriendlief straks thuis is mag hij het ophalen. Ik vind het sowieso raar dat alle pakketbezorgers mij tot nu toe een pakket direct in de handen duwen terwijl ik heel duidelijk zwanger ben. Cerclage dames zijn niet de enigen die niet mogen tillen, geldt ook voor de dames met bekkeninstabiliteit, rugklachten, etc.
Hoe vaak ga jij nu op controle Leila ? Hihi Berte, ik zie u daar al stomend in stilte achter uw deur staan met gekruiste armen en een uitdrukking op uw gezicht van 'no way josé I'm opening for you' Wel leuk dat je deze avond al een leuk pak kunt opendoen !
oei aichaatje vertel snel meer as je wilt. want maak me toch wat zorgen om je. je bent dan toch nog mogen vertrekken??? en van dat niet heffen, ja sommige zijn gewoon dom he zoas die mensen met die kist, mijn neefke van 5,5 jaar is slimmer ja ja morge is de dag. ben benieuwd en heb zenuwe , veel slapen zal ik niet doen
Niet achter de deur . De kist is zojuist door vriendlief opgehaald en ze is helemaal beschadigd :x. Eén van de scharnieren is kapot, daarnaast sluiten de verschillende wanden niet goed aan, is een zijkant beschadigd en zijn onderdelen van de deksel niet goed bevestigd en gebarsten. Maw, nog net goed genoeg voor de schuur :x. Iemand zal de kist wel hebben laten vallen denk ik. Ik ben nu een mailtje naar de winkel aan het sturen, eens kijken wat ze zeggen.
MamavanSam gefeliciteerd met Saar!! Jente spannend voor morgen zeg!! Ik ben liggend terug vervoerd omdat er in het dorp geen gyno was.. smorgens aangekomen en die dag naar mijn eigen gyno gegaan! Die schreef gelijk platte rust voor.. hoge dosis weeenremmers etc.. heb nog behoorlijk wat harde buiken tot nog toe.. maak me erg veel zorgen.. moet hem straks nog weer even bellen! Verder is manlief weer terug gegaan (moet helaas) en heb ik dus geen hulp..
@Gummibeertje, Tot nu toe ging ik om de 4 weken. Vannaf 27 weken wordt dat om de 3. Zo tegen het eind zal ik wel elke week moeten komen. De controles stelden tot nu toe weinig voor. Hartje luisteren en beetje aan m'n buik voelen en dat was het dan. Heb zelf om een bloedtest moeten vragen omdat ik zo duizelig was. Bleek dat m'n glucose te hoog was. Heb jij trouwens ook last van harde buiken? @Aishaaatje, Kan me voorstellen dat je je rot voelt nu. Maar mocht in het ergste geval je kindje nu geboren worden dan gaat dat meestal goed. Kindjes van die termijn hebben een overlevingskans van 98%. Ik hoop natuurlijk voor je dat ze nog een tijdje blijft zitten.
Mamavansam(&Saar) gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Maar wat vreselijk....word er gewoon naar van als ik je verhaal lees. Maanden zitten we al in angst, en dan gaat het op het eind ook nog bijna mis...Ben zooooooooooooooo blij dat jullie saar in jullie armen mogen houden. Hopelijk lukt het ondanks alles heerlijk van haar te genieten!!! Aichaatje, ik hoop dat je buik snel weer rustig wordt!! En voor alle meiden waarbij het langzaam gaat...dikke knuf!!! Jullie zijn al zo ver en ik heb er zo veel vertrouwen in dat jullie allemaal ruim voorbij die 30 weken gaan komen, toch zou ik willen dat de tijd voor jullie vooruit gedraaid kon worden. Hier alles goed, maar dit is pas eerste 'rustige' dagje thuis zonder ziekenhuis gedoe (al valt het in het niet vergeleken met mamavansam...bij mij is het gewoon jammer/vervelend en that's all). Babe doet het iig super goed!! liefs Tijm
Berte Oei oei, die kist heeft precies inderdaad al 't één en 't ander meegemaakt, das niet zomaar een productiefout ofzo. Hopelijk krijg je snel een nieuw model !!!!!!!!! Aicha Wat een zwangerschap...een rollercoaster tot en met. Laat je nog iets weten wat je gynae heeft gezegd ? Leila Van week 18 tot week 23/24 had ik superveel harde buiken. En dan spreek ik niet over tien per dag ofzo, maar eerder per uur. Maar, ze kwamen steeds onregelmatig, verdwenen best snel en deden geen zeer. Ik heb daar toen zeer veel schrik voor gehad om dat de harde buiken met N&L ook maar gewone harde buiken leken, maar elke controle daarna wees uit dat m'n baarmoederhals gewoon stabiel bleef. Met een paar spoedcontroles erbij ben ik zes keer ofzo gecontroleerd geweest, dus als ik nu een harde buik heb weet ik dat het 'ok' is. Sinds week 24 slaap ik duizend keer beter en ik merk dat dit een zeer positief gevolg heeft op de harde buiken. Ook wordt er niet meer zoveel op m'n blaas getrapt, daar kreeg ik ook altijd een harde buik door. Hoe vaak heb jij er nu nog last van ? Ik ongeveer een tweetal per uur. Soms snel achter elkaar, soms zeer uiteenlopend. 's Nachts word ik er dankzij een groot voedingskussen, dat me weerhoudt om men buik te rollen, er niet meer wakker van. Julie: is de verwijdering terug bij ulle plaatselijk geregeld, of is dat in Gasthuisberg te doen ?
mijn bandje is in diest in zh gezet en nu halen ze egwoon tijdens gewone controle in haar praktijd dat banje eruit. dus gewoon in diest, zou ik weeen krijgen dan doet mama me door naar zh .
Gummibeertje, Vannaf vorige week heb ik ze vaker. Soms een paar uur niks en soms een uur lang om de minuut.
Net terug van de gynaecoloog. De cerclage is het aan het begeven, heb al ongeveer 2 à 3 cm opening. De gyn was aan het twijfelen om het kindje nu al te laten komen, maar omdat het ziekenhuis de regel aanhoudt van in de couveuse onder de 36 weken wil hij het nog proberen te rekken tot maandag (36w1d). Dan is er een grote kans dat het kindje al direct mee op de kamer mag. Maandag moet ik dus om 7u00 's ochtends naar het verloskwartier, waar dan de cerclage volledig zal verwijderd worden. Ik mag dan ook stoppen met weeënremmers, en het zal dan afwachten hoe het loopt hé...
ik hoop voor dat je dat je maandag haalt. straks ben je toch nog voor me. eig vraag ik me nu iets af. nu bij jou je bent ook op einde dus niet echt punt. maar vraag me nu gewoon af wat as die opneing veel vroeger komt kan dan die cerlcage dat houden????? gr
Ik denk in combinatie met volledig platte rust en weeënremmers, dat die cerclage nog wel wat kan tegenhouden. Maar volgens mij is er ook een verschil tussen een noodcerclage (die pas geplaatst wordt als er reeds verkorting/opening is) en een preventieve cerclage. Toen ik 27 weken ver was stond de cerclage ook enorm onder druk, en na 6 weken ziekenhuis was mijn bmh weer "dichtgegaan". Maar het zal wel van geval tot geval verschillen zeker...
@Jente, Veel succes morgen. @Indigogirl, Spannend zeg. Blijf maar zo veel mogelijk liggen. Iedere dag in je buik is weer een dag minder in de coveuse.