Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mijn zei altijd zo rond de 8 per dag is normaal

dus meer zal niet zo goed zijn dan denk ik.

als je niet zeker bent bellen of langs gaan he, of geef ze aan mij die weeen.:)

met de ultro stop ik hoor, en zo hopen dat ik meer opening heb tegen maandag

gr

2. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Aichaatje, je lichaam went op den duur aan die weeënremmers hé. Ik had na een tijdje ook geen last meer van hartkloppingen (ook al was de dosis verhoogd).

Jente, je zal wel snel merken hoe je lichaam reageert als je stopt met die utrogestan.

3. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jente wat raar dat ze de cerclage dan niet meteen eruit gesneden hebben.
    En dat je pijn zou moeten voelen als je onstluiting krijgt klopt echt niet.
    Ik had 2 cm vorige keer en niks van gevoeld.
    Ze hebben hem toen met spoed moeten verwijderen omdat volgens mijn gynaecologe de baarmoedermond zou kunnen scheuren.

@Aishaaatje, volgens mij hechten ze de cerclage door de baarmoedermond en gaat er vervolgens omheen.
    Denk dat hij daarom hechtingen zegt.
    Wil je dochtertje niet een paar nachtjes bij oma of tante logeren?
    Dan kun jij misschien wat meer rusten.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dat eruit snijden kunnen ze alleen doen onder verdoving. en eerst wou ze dat inplannen om te gaan doen, maar toen belde die oude op pensioen terug en die zei best te gaan wachten tot aan bevalling en het er dan uit te snijden.

lig ik hier weer te wenen, ik heb echt bang

ik heb al twee weken een gevoel dat ik nog tegen niemand gezegd heb/ ik heb striemen, heupen zijn breder, borsten zijn lelijk en dan denk ik en ik ga er nog geen levend kindje aan overhouden. vraag me niet waarom ik dit denk, maar zit er al twee weken mee

gr

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ben ook Belgische en ingeleid zonder echt medische reden, in onderling overleg (wegens afstand tot ziekenhuis gekoppeld aan verleden van stortbevallingen). Ik heb niks moeten tekenen.

Als je zo bezorgd bent, Julie, vind ik toch dat je daarover moet praten met je arts(en). Belachelijk hoe ze iemand met jouw geschiedenis zo aan 't lijntje houden! Dat vind ik ervan.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik dacht morgen te bellen en te zeggen dat ik dit zo niet meer fijn vind. ga zien wat mijn ouders zeggen en als zij mee akkoord gaan ga ik gewoon zeggen dak ingeleid wil worden en hier niet angstig wil gaan afwachten naar weet ik veel wat.

iedereen zegt hier opening doet geen pijn, ja volgens gyne wel en dan moet ik naar ziekenhuis, ja en as er dus geen pijn is wanneer moet ik dan????? als ik vroeg jama wat is die pijn , dat zal je op die moment wel voelen, ja zech ben ik veel mee.

gr

7. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arme Jente, je zit er helemaal doorheen geloof ik.
    Logisch na alles wat je hebt meegemaakt.
    Geloof me, soms kun je er behoorlijk naast zitten qua voorgevoel.
    Ik denk dat de angst bij jou zo diep zit, dat je vanzelf gaat denken dat het misschien iets zou kunnen betekenen.
    Maar logisch gezien is er niet veel reden om te denken dat er iets met je kindje gebeurt.
    Je bent immers allang over de kritieke periode en je kindje doet het goed.
    Met of zonder cerclage of hoeveel ontsluiting of gebroken vliezen of wat dan ook maakt nu allemaal niet meer uit.
    Het mag nu allemaal.
    Makkelijk gezegd ik weet het maar ik hoop dat je het een beetje in perspectief kunt zien door je hormonen en emoties heen.
    Ga anders even lekker uitgebreid douchen (knap ik meestal van op)

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    leila ik weet wel dat je ergens een punt hebt, alleen het voelt zo anders aan. en ja hoop echt dat mijn gevoel helemaal niet klopt. bedankt voor je woorden

alleen hoe kan ik nu nog genieten van dit zwanger zijn?? ik geniet niet meer hoor. ik wil nu bevallen en verder gaan. heb geen zin meer om hier te zitten wachten, op wat??,

ga er een nacht over 'slapen' ( piekeren)

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Het ding is dat vrouwen met cervix insufficiëntie nu net géén pijn hebben bij ontsluiting! Onvoorstelbaar hoe sommige hardleerse dokters blijven volhouden dat dat pijn doet. Wel, ik voel er niks van, tot de laatste centimeter!

Bij mijn bevalling nu stond de vroedvrouw er ook weer van te kijken. Ik zei "voel nog eens", zegt zij "jamaar, er tekenen geen weeën aan en ik zie u geen pijn lijden", ikke "voel toch maar effe", zij "uh, 8cm ineens"... Tja... De stagiaire heb ik alvast ingepeperd "kijk, dit bestaat, de meesten gaan dood van de pijn, enkelingen voelen niks". Toch eentje minder die fabels gaat onderhouden...

Gewoon bellen hoor, en je gevoel overbrengen. Een overstresste vrouw bevalt moeilijker, dus je wil nu écht niet de spanning nog wat opdrijven! Slaat echt nergens op!

Succes Julie!

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Jente, ik zou jou gevoel echt gaan uitleggen hoor straks ga je er emotioneel helemaal onder door! Schande dat ze jou zo laten lopen!

Ik had tijdens de bevalling van mijn dochter ook geen pijn bij ontsluiting en de zuster wilde dokter niet eens halen omdat ze niets aan mij zag (ze keek overal behalve naar mijn baarmoeder ;))

Uitlogeren is hier geen optie er woont niemand in de buurt helaas

11. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heya ladies, ik was even een tijd laptoploos, voelde mij direct verloren :)
    En wat heb ik ondertussen gemist zeg !!!!

Julie (met één l :) ): eh bah, wat rot dat ze de cerclage er ni hebben kunnen uithalen. Heb ik het nu goe begrepen dat ge geen opening hebt, maar mocht de cerclage er wel uitgehaald zijn, ge één centimeter zou hebben ? Ik heb zoveel moeten lezen dat ik denk ik vanalles door elkaar aan het halen ben.

IG: whaaaaaa, maandag !!!!!!! Das...maandag al !!!!! :)
    Hoe staat het met de pijnlijke harde buiken ondertussen ???

Aicha, Leila, Celle, Linske,...hoe is het met jullie ?

xxxx

12. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hey Gummibeertje! Laptoploos in tijden als deze... je zou voor minder taartjes beginnen eten... ;):p
    Mijn harde buiken duren steeds langer en worden ook pijnlijker. Ik voel me een beetje een wandelende tijdbom. Ik neem weer wat meer pilletjes pre par, om ze toch zo veel mogelijk onder controle te houden. De jeuk moet ik er dan maar bijnemen die laatste dagen...

Jente, heb jij nog contact gehad met je gyn, of ga je afwachten tot dinsdag? Die zorgen over je kindje, dat is bij mij net hetzelfde. De schrik slaat me soms ook om het hart... zal het wel gezond zijn, enz.
    Ik denk dat iedereen dat wel heeft met momenten. Ik kan me goed voorstellen dat je 'emotioneel op' bent.

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier is de angst ook heel groot op het moment... ben soms zo bang... heb nog steeds weeen...

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ladies, wat een dagen :S
    Die weeen bij jou Aicha, zijn die ook continu en pijnlijk ?
    IG, goed om toch die prepar wat even te nemen. Zie maar dat je volhoudt tot maandag eh meid !

15. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Niet continue maar wel pijnlijk...

16. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Jente is hier gisteren niet meer geweest... zou ze dan toch ingeleid worden?:(;)

17. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Spannend.....

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhh, iedereen feliciteert haar op facebook met de geboorte van haar dochtertje ! Het eerste berichtje dateert van 22u geleden !

Welkom in deze wereld Yinthe en van harte proficiat Julie !!!!!!!!

19. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Gefeliciteerd Julie.. wat een ontzettend fijn nieuws zeg!
    Word er even helemaal emo van!!! Yeahhhh

20. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Super nieuws!!! :D:) Proficiat Julie!!
    Geniet er met volle teugen van!

Deel Deze Pagina