mama van sam en tijm hoe vaak drinkt jullie kindje??? mijn drinkt vaak maar 10 min aan één borst en dan valt ze in slaap en is niet wakker te krijgen. maar dit lijkt me veel te weinig. ik weeg ze elke morgend en nu was ze ook 20 gr afgevallen. gr
Mamavansam, thanx!! julie, mij hebben ze geadviseerd de 1e maand beide borsten te geven. Hij neemt ca. 10 tot 20 min. de 1e borst, andere borst ca. 5 tot 10 min (maar die moet als een soort toetje worden gezien). Dan de volgende voeding beginnen met de borst die je voor het laatst hebt gegeven (omdat die nog niet goed is leeg gedronken). Ik geef hiermee ca. 6 à 7 keer per dag de borst (zo om de 3 à 4 uur). Verders probeer ik m altijd wakker te maken door onder zijn voet of in zijn nek te kriebelen terwijl hij aan de borst zit. Wat ook kan helpen is om tussen beide borsten door te verschonen, worden ze ook weer wakker van Succes!!
ja die uitleg heb ik ook gekregen, alleen krijg ik ze met niks wakker. nu heeft ze om 13 uur 10 min gedronken en in slaap gevallen heb uur geprobeerd ze terug wakker te krijgen. niks hielp. 20 min drinken heeft ze nog nooit gehaalt. ze had dit probleem in ziekenhuis ook al, de vroedvrouwen kregen haar daar ook niet wakker.
Julie, ik heb ook een aantal dagen enorm last gehad van stuwing. Echt pijnlijk! Heb gezien dat er al heel wat tips gegeven zijn, bij mij hebben warme compressen ook wat geholpen. Had het wel wat lastig om goed aan te leggen, en bij mij hebben tepelhoedjes hiervoor goed geholpen. Ondertussen zijn zowel de stuwing als pijnlijke tepels zo goed als verdwenen en heb ik het gevoel dat de borstvoeding goed gaat (zonder tepelhoedjes). Op internet kan je wel heel wat informatie en tips vinden. Ik heb ook eens op je website gekeken, prachtige dochter! Gummibeertje en Aichaatje, heb gelezen dat de buik het niet steeds rustig wil houden. Ik duim mee dat jullie alvast de 36 weken halen. Gummi, mochten de harde buiken echt blijven, kan er zeker nog iets aan gedaan worden hé. Ik heb zelf vanaf 22 weken pre par moeten nemen tegen harde buiken, en heb ook de 36 weken gehaald... Maar zolang de warme kruik zijn werk doet, des te beter! Mamavansam, het moet wel zwaar zijn na zo'n zwangerschap nog eens zo'n zware bevalling door te maken! Hopelijk vind je veel steun om het allemaal een beetje te verwerken. Ook een supermooie foto van je dochtertje trouwens! Mijn bevalling is eigenlijk snel gegaan. Maandagochtend mocht ik dus binnen in het verloskwartier. Rond 8u00 werd mijn cerclage eruit gehaald en is mijn water gebroken. De weeën kwamen opzetten rond 9u00 (enkel door het stoppen met de medicatie) en had op dat moment 3cm ontsluiting. In het begin vorderde de ontsluiting niet echt, had om 12u00 4cm. Maar vanaf dan zijn de weeën echt heel snel na elkaar beginnen komen, en met resultaat, want om 13u00 had ik volledige onstluiting en werd de gyn gebeld. Na 4 persweeën werd Wout geboren om 13u28. Hij heeft onmiddellijk bij mij mee op de kamer gemogen en deed het eigenlijk uistekend. Ik heb de dagen na de bevalling wel wat last gehad van de knip en van stuwing enzo, maar nu na een weekje voel ik me lichamelijk al heel wat beter. Ik prijs me enorm gelukkig dat Wout gezond is en dat het zo goed is afgelopen, maar soms denk ik toch wel eens aan het feit dat het ook helemaal anders had kunnen lopen. Ik veronderstel dat het ook wel wat tijd nodig heeft om zo'n zwangerschap te verwerken... Aan alle zwangeren hier: ik duim ook mee voor minstens 36 weken!
Nog even snel zo voor het slapen gaan! Ik heb (nog)geen injectie gehad, situatie is stabiel en de beep wederom goed gegroeid! (+2100 gram) Moet 8 of 9 augustus weer terug (gyno gaat even op vakantie ) om te kijken hoe situatie dan is en dan rond 11 aug gaat de cerclage eruit! en in de week van 8-11 ook de medicatie stop! De komende 2 weken heel rustig houden dan volgens de doc! Gewoon door gaan met de medicijnen en zo rustig mogelijk!
Mooi zo Aicha ! IG, zo wil ik ook graag bevallen si, mooi mooi mooi Hebben je weeen enorm pijn gedaan ? Of is dat ook maar pas echt op het einde van de ontsluiting dat die er maar pas echt doorkomen ? Morgenavond moet ik op tussencontrole om te zien of de bmh nu stabiel gebleven is of niet. Gisteren kwamen de harde buiken even terug stipt, maar wel maar om het kwartier. Uiteindelijk ben ik gewoon met de kruik in slaap gevallen en 's morgens was alles terug normaal.
Hey dames, Kom ook nog even bij praten, mooie foto's vd beebjes hoor, het doet me alweer smelten... Ik ben gister op controle moeten gaan en mijn bmh was 2,5cm, die was 4 weken geleden nog 4 cm, dus ik mag vanaf nu geen wandelingen of uitstappen meer maken, geen zware inspanningen in het huishouden enzo... Maar het probleem blijft hierwel dat ik met mijn kleine meid ganse dagen moet zeulen hé, ze weegt al meer of 10 kg! Mijn man werkt nu nog een weekje en is daarna 2 weken in verlof dus dan zal het ideaal zijn om haar van me over te nemen. Ik moet binnen 2 weken terug op controle omdat de gyn het toch niet vertrouwde om me maar binnen 4 weken te zien. Ik hoop echt dat ik binnen 2 weken niet wéér te horen krijg dat ik moet opgenomen worden met platte rust hoor, ik ga zot komen! En de grootste verassing van de controle is, dat ons 'venteke' blijkbaar een 'madamke' blijkt te zijn, het was voor ons beide een klap in het gezicht want hij had al een naam en alles was al besteld... Het word nu eventjes wennen aan het idee dat het terug een meisje word maar ze is héél welkom hoor! Waren er hier nog dames die al aan 28 of 29 weken verkorting hadden vd bmh met cerclage? Liefs Linske
Gummibeertje, mijn weeën deden eigenlijk enorm pijn van bij het begin. Ik vermoed dat dat komt doordat mijn water al van bij het begin was gebroken. Ik heb dan ook om een epidurale gevraagd (ik kon toen niet weten dat het uiteindelijk toch zo snel ging gaan, anders zou ik het wel zonder geprobeerd hebben). Linske, mijn bmh was op 27weken maar 0,5cm. Ben toen wel in het ziekenhuis opgenomen geweest voor 6 weken. Probeer het toch zo rustig mogelijk aan te doen! Aichaatje, jij kan ook beginnen aftellen! Nog een goeie 3 weekjes!!
@Gummibeertje, 28 weken. gefeliciteerd. @Indigogirl, knappe kerel heb je Morgen krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. Dus vandaag verf en bank uitgezocht. Meteen weer harde buiken en enorme druk op de baarmoedermond. Lig dus nu meteen weer plat. Over een paar dagen begint de ramadan dus willen we eigenlijk zoveel mogelijk af hebben. Maar er is nog zooooveel te doen en ik kan niks. heel frustrerend.
ig: jouw bevalling is zowat dezelfde as de mijne geweest dan alleen heb jij 4 keer geperst en ik drie keer en mijn water is gebroken voor het weghalen van de cerclage. zo zie je maar dat die cerclage wel echt nodig was he want zonder bevallen we wel super snel. wie is nu de volgende om te gaan bevallen ??? achiaatje???
Zo connectie valt goed mee op dit moment in het ziekenhuis, dus ik waag me vlug aan een verslag. De checkup van dinsdag hebben we niet gehaald... Maandagnacht terug ritmische harde buiken gekregen, dus hup om 4u30 naar het ziekenhuis. De baarmoederhals was weer wat gekrompen en even later wees de test waaruit ze kunnen afleiden of het bevallingsproces in gang gezet is of niet positief uit (was de week ervoor bij m'n bezoek aan spoed nog negatief). Mijn harde buiken waren dus bevallingsweeen. *Slik* Geen twijfel mogelijk dus, ik moest direct opgenomen worden. Eerst een hele sterke dosis weeenremmers gekregen (een eenmalige opstartdosis, mag maar één keer zo hoog gegeven worden- iets anders dan prepar 'want geven wij hier niet meer hoor in dit ziekenhuis !') en dat hielp gedurende de paar uur dat dat zakske nodig had om uit te druppelen. Daarna een nieuw zakje gekregen, maar met de maximumdosis nu toegestaan (driemaal minder dan de opstartdosis). Een half uur later terug weeen gekregen... Warme kruiken, utrogestan, magnesium,... niets hielp echt fameus. Dikke kaka dus. Ik 's avonds laat nog aandrongen op een extra cerclage-echo. Ik ging niét slapen voor ik wist hoe het nu een 20u later met m'n baarmoederhals was gesteld en of ik mij misschien op iets ergers moest voorbereiden... De weeen kwamen terug zeer ritmisch en om de één a twee minuten, reden genoeg voor de gynaecoloog van wacht om mij zo laat nog mijn goesting te geven Was op die paar uur tijd gekrompen, maar nog niet gelukkig van 'oops, uw kind rolt er hier bijna uit' (2.2) Ok, ikke terug in m'n bed en hopen snel de slaap te vatten wat vaak ook rust kan brengen in de buik. Moest bloeddrukverlagers nemen omdat dat ook positief zou kunnen werken. Dafalganeke tegen de menstruatieachtige pijn. Twee uur later...noppes. Gebeld. Een inslaper gekregen (soort slaappil dat iets korter duurt).... Noppes, maar mijn buik werd er wel kalm van (hoera !!!! éindelijk)... Een warme grote beker melk gekregen met suiker...dit in combinatie met een inslaper, warme kruik en vooral een opeens rustige buik zorgde ervoor dat ik bijna onmiddellijk in slaap viel ! En....geen harde buiken meer na het opstaan !!!! Hoera ! Morgen wordt de dag van de waarheid, dan gaan ze de weeenremmers afbouwen ergens in de dag en zien hoe m'n lichaam reageert. Als ik terug weeen krijg, gaan ze op zoek gaan naar wat die juist veroorzaakt. Afhankelijk daarvan gaan ze dan oordelen of het leven voor de baby het beste is in de baarmoeder of buiten de baarmoeder. Vingers kruisen... Ik heb veel supporters die vragen om op de hoogte gehouden te worden. Moeilijk, dus ik zal vooral proberen af en toe via facebook een algemene update te geven. Voor de mensen die met mij verbonden op facebook, deel maar gerust hier. Nu eens zien of ik kan slapen zonder al de toeters en bellen van gisteren. ps wat een verrassing/beetje ook wel schok dat je knul een meisje blijkt te zijn !!! Die knop in je hoofd omdraaien zal niet op één seconden gebeuren !
Jeetje Gummibeertje je laat me schrikken. Dit was niet de afspraak!! Ik hoop echt dat je buik nu rustig blijft zeg. Denk aan je.