Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Alles goed? Veel succes met de slaaptest!

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Bevingen Heel erg soms!
    Emotionaliteit
    Hartkloppingen
    Hoofdpijn
    Lusteloosheid
    Nervositeit
    Rusteloosheid
    Zweten

Maar allemaal voor een goed doel!
    Ik kan me voorstellen dat je in het ziekenhuis nu wat rustiger ligt! Zet hem op he!

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeps, die heb ik direct na die positieve test waaruit bleek dat de bevalling ingezet was gekregen. Toch al een klein troostje !

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er ook bijwerkingen gekend voor de baby ?

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps bezoek bijna hier, tot deze avond of morgen !
    x

6. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Geen idee! Ik voelde tijdens de zwangerschap van Yara dat ze veel rustiger was dan zonder medicatie. Maar ik ben deze zwangerschap nog niet zonder geweest!?

7. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gummi, wat zijn de verwachtingen?
    Hoe lang denken ze het nog te kunnen rekken?

8. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Aichaatje, ik denk dat die yutopar te vergelijken is met de prepar hier (ook ritodrine). Heeft ook dezelfde lastige bijwerkingen! Er wordt wel gezegd dat die pre par ook hyperactieve kindjes voortbrengt... maar voorlopig heb ik toch een gewoon rustig ventje hoor :)

Gummibeertje, de moed niet opgeven é! Ik ben ook op 27w3d binnen moeten gaan in 't ziekenhuis met de woorden van de gyn dat ik het hoogstens nog een maand zou volhouden. Uiteindelijk zijn dat meer dan 8 weken geworden hé! En ik moet ook nog eens langskomen met mijn chocoladetaart. Dus je kan niet anders dan het nog een tijdje te rekken! De beste plek daarvoor is nu het ziekenhuis hé.

Celle, sterkte vandaag!!

Julie, die slaaptest, heb je daar zelf om gevraagd? Bij mij is daar nog niets over verteld.

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb om die slaaptest zelf gevraagd. ben je van kanten leuven??? anders kan ik je de nummer doorgeven dan kom je direct op die fadeling uit en dan krijg je afspraak als je kindje ong zes weken oud is

gr

10. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, als ik zo je verhaal lees denk ik dat je eigenlijk niet meer naar huis zult geraken, ik denk niet dat de gyn dat risico zal nemen. En dat is mischien maar beter ook, zowel voor jou als je beebje, het worden nu mischien wel lange weken maar die ben je echt wel deels vergeten van zodra je je wondertje in je handen hebt hoor ;).

Hou ons alleszins op de hoogte van je dagelijks verloop hé, ik duim zo hard ik kan voor jou!

IG, bij mijn eerste zwangerschap heb ik Prepar gekregen en ik moet zeggen, mijn dochter is nu 4 jaar en zij is met momenten super actief, we denken dan soms dat ze aan ADHD lijdt maar iedereen zegt altijd tegen ons, maar nee..alle kindjes zijn zo op die leeftijd.
    Ik hoop inderdaad dat het dus niet gelegen heeft aan die Prepar maar dat het normaal is dat ze zo actief is...

Julie, ik vraag me ook af of je die slaaptest zelf hebt gevraagd?
    Wij hebben die geweigerd te laten doen bij allebei onze prematuren, gewoon om de reden dat die ene nacht dat ze de test doen maar een moment opname is, en dat ze uit één nacht niet kunnen uitmaken of je kindje eigenlijk kans heeft op wiegendood.
    IK heb wel een speciale babyfoon (Angelcare) die de hartslag ook controleert dus ik was er wel gerust in, bij mijn oudste die 10 weken te vroeg geboren was is dat alarm nooit afgegaan, bij mijn jongste die 5 weken te vroeg geboren was is dat 2 keer snachts afgegaan, waarom weten we niet want we stonden in 'no time' aan haar bedje en ze lag mooi te slapen.
    Mocht ik deze keer weer veel te vroeg bevallen dan weiger ik terug deze test te laten doen. Maar dat is iedereen zijn eigen mening hé.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn harde buiken komen niet met regelmaat hoor, ik heb het meestal als ik net recht sta of de kleinste heb moeten tillen ofzo...dus eigenlijk altijd bij een inspanning.

Liefs Linske

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
  12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb zo een app om aan de pamper vast te maken, dit omdat ik het dan ook mee naar de cribbe kan geven

gr

13. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Berte,

Dat is inderdaad degene die ik heb, ik vind het een super babyfoon, mijn vriendin die 6 jaar geleden bevallen was had die ook en heeft me hem toen aangeraden en ik heb er nog geen moment spijt van.
    De matjes zijn dus zeer gevoelig, er ligt bij ons een matras van 8 cm bovenop met een matrasbeschermer en hoes en dan ligt mijn dochter met slaapzak er nog eens op, van zodra ik haar inleg meet hij haar ademhaling, je kan dat zien aan het lampje die pinkt op de babyfoon en/of je hebt een stand die de ademhaling met een tik aanheeft, maar dat is niet echt aan te raden want daar lig je echt op te luisteren op dat getik. Wij hebben al veel voorgehad dat we dus de babyfoon vergeten uit te zetten nadat we er haar uitgehaald hebben en dan treed die na 15 sec of 20 sec in alarm, zowel de unit op haar slaapkamer als de ouder unit.

Ik kan zeggen dat ik er 100% vertrouwen in heb, ik zou geen ander willen. Ik vind het een aanrader!

Liefs Linske

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Linske, dank je.

Dan ga ik die ook bestellen, ik had al een 'normale' Ikea matras gekocht, omdat de Aerosleep niet met de Angelcare te combineren is. Ik zat nog te twijfelen tussen die twee, maar nu gaan we voor de Angelcare.

15. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Berte,

Je zal het je niet beklagen, het is echt zijn eurootjes waard!

Liefs Linske

16. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij hebben bij de grote zus 2j lang een Angelcare gebruikt in combinatie met Aerosleep matras. Kleine zus heeft een nieuwe Angelcare en nieuwe matras, ook weer Aerosleep. Is prima te combineren, betrouwbaar en ze zweten minder op die matras (wij hebben warmbloedige kindjes :D).

Een slaaptest kregen we de eerste keer aangeboden (wegens de prematuriteit) maar hebben we geweigerd. Dit keer werd het ons niet aangeboden. Er is een geval van wiegendood geweest in de familie van de papa, en ook een verhoogd risico eveneens in zijn familie (kindje heeft tot 1j alle slaapjes met monitoring van ziekenhuis moeten slapen). Maar inderdaad, het resultaat van een momentopname verandert niks aan het risico. De Angelcare gingen we toch sowieso gebruiken.

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag zag er dus hoopvol uit en de harde buiken zijn hetzelfde gebleven, alleen iets intensiever maar das normaal tegen de avond. Voor de rest blijven ze de twintig minuten aanhouden, dus das blijkbaar ok.
    Als dit zo blijft voortduren, kunnen we onze twee dosissen weeenremmers dat ze nog kunnen toedienen zo lang mogelijk nog opsparen.
    Goed nieuws is dat nu de weeenremmers gestopt zijn, mijn lichaam niet aangeeft door felle weeen dat er buiten baarmoederinsufficientie iets anders aan de hand is waardoor het lichaam begint te protesteren.
    Dus, dat is wel hoopvol dat het 'maar' die stomme baarmoederhalsins. is.

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi IG, ik hou u aan die chocoladetaart binnen een paar weken :D

19. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, als het helpt kom ik ook een chocoladetaart brengen ;) Alles om babe lekker binnen te houden. Hoe gaat het vandaag?

20. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, ik ben benieuwd hoe het vandaag met je gaat? Hopelijk blijft de buik rustig, ik denk aan je ;)

Ze hebben hier bij ons vannacht in de tuin ingebroken en de glijbaan gestolen!! Mijn man werkt de vaste nacht en ik ben al zo een schijtbroek, het zal er dus nu niet op beteren :)
    Het is maar het gedachte dat er hier iemand rond liep, ik ben al blij dat ze niet proberen in te breken hebben in huis.

Liefs Linske

Deel Deze Pagina