ik wou nog even zeggen tijdens zwangerschap twijfelde de gyne of die cerclage wel had gemoeten, toen cerclage verwijderd werd, is mijn dochter eig zo geboren zonder veel persen of eender wat. ik vroeg wil je nog is kijken en toen zeide ze oei verloskamer tis een met veel haar. en ik had niks geperst of echt gevoeld. toen zei gyne ok bij jou moet cerclage altidj of je verliest elk kindje. ik beval dus echt zonder problemen op ne min tijd. dus ik zou zonder cerclage het nooit aandurven.
Ik beval ook zoals Julie (Jente) op een minimum aan tijd en quasi pijnloos (enkel persweeën doen pijn). Dus ik kan ook absoluut nooit zonder cerclage! Julie, met de borstvoeding moet je - zeker de eerste 6 weken - gewoon veel geduld hebben. Je doet het goed, vaak aanleggen, vaak laten drinken... Dat clusteren doet ze om op te voeren, dat doet ze prima dus. En het fel aankomen is normaal en goed bij borst. Na 3 à 4mnd vlakt dat ietsje af. Je kan de WHO groeicurven (te vinden op borstvoeding . com) gebruiken om te kijken of je op schema zit. Veel succes nog ermee! En véél plezier uiteraard!!!
geduld is een mooie zaak he vind het alleen heel vermoeiend vooral s nachts. sliep al maanden zo slecht en ja nu dus nog he. soms voor ik te goei in slaap lig is ze al weer daar he. vraagje tussendoor heel vaak doet ze zo raar na een veoding: haar uitstrekken en terug inkrimpen enzo maar door, zwaaien met armen en benen, wenen, hoofdje dat soms heel rood word,... hier kan ze soms effe mee doorgaan, zouden dit krampen kunne zijn of iets anders???
Gummibeertje, blij te horen dat de Adalat zijn werk doet, dat is al terug een opluchting hé Wat die pijnlijke stampen betreft, ik hoop dat het aan onze termijn ligt hoor en niet dat mijn cerclage op springen staat ofzo Jullie spreken hier allemaal over de vele wissers die bij jullie afgenomen worden omdat julllie een cerclage zitten hebben, ik heb nog geen enkele keer een wisser gehad op mijn hele zwangerschap...Zou ik daar maandag eens achter vragen of kregen jullie een wisser omdat jullie erzelf achter vroegen of omdat jullie last hadden? Straks bbq smullen, heb honger en mijn volk is meer dan een uur te laat Liefs Linske
Beentjes strekken en weer intrekken is typisch krampjes. Dat begint meestal rond de 3 weken, met een piek rond 6 weken. Het betert vanaf een maand of 3 meestal wel. Als ze heel haar lijfje opspant en overstrekt, kan het zijn dat ze last heeft van de (te) snelle bevalling. Kan KISS zijn (google maar eens)... maar ik zou niet te vlug die conclusie trekken. Soms zijn wat ontspanningsoefeningen (massage, rustig met haar beentje fietsen) al voldoende. Ze groeien daar vaak ook uit. Wat de nachten betreft: ik slaap nog steeds samen met baby. Ze drinkt terwijl ik in zijlig verderslaap. Ik word enkel half wakker om haar aan te leggen. Na een week of 3-4 begon dat vlot te gaan, sindsdien slaap ik dus vrij goed tot goed.
Jente, als ze haar duidelijk overstrekt met haar hoofdje kan dit wijzen op reflux, het zwaaien met armen en beentjes en het inkrimpen wijzen inderdaad wel op buikkrampjes, als je haar buikje beetje masseert kan het de pijn wat verlichten, je kan ook venkel druppeltjes ofzo in de voeding gebruiken maar aangezien je bv geeft zou je al moeten aftappen om het erin te doen. Liefs Linske
Hier worden de wissers standaard afgenomen zonder dat ik erachter moet vragen. Enkel een lange kweek ivm blaasontsteking wordt gedaan na extra klachten. Maar ja, aangezien die klachten soms zo vaag kunnen zijn, is er al vaak een extra lange kweek ingezet. x
Meiden, ontzettend bedankt voor jullie uitgebreide verhalen!!!! Ik had vandaag een gesprek in het VU (ivm weer opnieuw starten ivf)en daar gaven ze al aan dat ik in het VU een second opinion kan krijgen. Dat wil ik natuurlijk heel graag Zoals een aantal van jullie al zeiden; "je eigen gevoel volgen", en dat besef ik me ook heel goed, het voelt op dit moment voor mij nog niet goed, dus ik ga zeker door met speuren en gyn's aan hun hoofd zeuren Wel is duidelijk geworden door jullie verhalen, dat een eventuele volgende zwangerschap zeker geen pretje gaat worden. Ik duim in ieder geval keihard voor jullie allemaal! Nogmaals thanks!!!!!
hoi, over de wissers: was zo op voorhand bepaald dat ze daar mee gingen starten twee weken voor de cerclage en dan ong om de maand a drie weken merci voor uitleg krampjes, dat samen slapen hoe doe jde dat dan? dat durf ik niet. bang dat ze uit bed valt, of dak er zou gaan opliggen of.... haar bedje staat naast mijn bed ( nu heb hier thuis wel maar eenpersoonsbed dus jah) gr
Wij hebben een bed van 1m80 breed en aan mijn kant staat daar een Ikea spijlenbedje tegen met aan 1 kant de spijlen eraf. Zij ligt ofwel tussen ons in (als ik 't laatst links gevoed heb, want ik lig dus aan de rechterkant van 't bed) ofwel rechts van mij (als ik laatst rechts gevoed heb) ofwel (steeds vaker omdat ze langere stukken doorslaapt) in haar bedje. Geen van ons beiden heeft al ooit op haar gelegen, ze raakte nog nooit onder de lakens en we slapen op deze manier alledrie maximaal. We gingen ondertussen al twee keer op vakantie en één keer op weekend, en al die keren sliep ze ook gewoon mee in ons dubbel bed (zonder co-sleeper tegen dan). Tussen ons in gaf dat nog steeds geen probleem, als ze aan de buitenkant lag dan legde ik haar eerst op het laken, vervolgens laken over haar heen en over mij heen, en ik lag er aan de andere kant op. Zo kon ze er niet uitvallen. Ik ben daar trouwens in de kraamkliniek al mee begonnen, dat was dus in een 1p-bed. Steeds opgelost met de truuk met het laken. Qua houding slaap ik in zijlig naar haar toe gericht (zodat ze kan drinken), onderste been gestrekt, bovenste onder haar opgetrokken (zo kan ze niet zakken). Ik vind het een aanrader, en heb op deze wijze (toegegeven, na eerst een paar weken mijn draai te zoeken, mar nu is 't routine / gewoonte) al véél beter geslapen dan indertijd met grote zus! Ik vind het een aanrader, zeker bij borstvoeding...
Het valt me wel op dat de meeste vrouwen hier een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaan hebben. Zou er een verband zijn? Of ben ik hier fout in...
Tweehonderd posts ofzo geleden is dat ook al es gezegd, toen viel ons dat ook op. Ik geloof dat ik ook ergens gelezen heb dat ivf-ers inderdaad een licht verhoogde kans hebben. Maar helemaal bewezen van rechtstreeks verband was er dacht ik (nog) niet.
Bron: In Vitro Fertilisatie (IVF) Ik en mijn vriend hebben ook geen moeite met spontaan zwanger worden. Zover ik het begrepen heb is het met kracht open forceren van de baarmoederhals een risico. Maar als vrouw kun je dit toch niet voorkomen, je kiest niet voor een stortbevalling/curretage/ivf.
Mirrijuh, welkom...maar afschuwelijk om te lezen dat jullie Dexter* zijn kwijt geraakt aan deze rot aandoening!!! Mijn gyn had overigens geen enkele twijfel en stelde gelijk voor dat we elke zwangerschap een cerclage zouden krijgen. Volgens mij zijn de risico's voor een infectie echt heel klein. Celle...bij ons ging het ook niet heel erg makkelijk vanwege endometriose. Ook wel eens gedacht dat er een verband was tussen dat en de bmh insuf, maar volgens mijn gyn is dit niet zo. Julie, de borstvoeding hier gaat ondertussen niet meer lekker met dank aan spruw. Mannetje eet goed, maar mijn tepels kunnen het vanwege de pijn niet meer aan. Lekker aan het kolven dus (bevalt veeeeel beter , kunt lekker voorraadje aanleggen). Babe heeft trouwens een enorme zuigbehoefte, dus een speen werkt erg goed! Verder heb ik al jullie verhalen wel gelezen, maar is m'n hoofd ff te vol om op iedereen te reageren (sorry!!). Iig ben ik blij dat het met gummibeertje goed gaat!! Hang on in there!! liefs Tijm