Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dinsdag !!!! SUPER. Ben eens benieuwd hoe lang je het daarna nog zult volhouden...ik denk dat dit bij jou wel eens heel snel kan gaan !

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Thanks! Als ze een beetje op haar vader lijkt zegt ze nu ... nou kom ik er ook niet uit en blijft eigenwijs nog een poos zitten! LOL

3. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat het nog redelijk rustig is bij iedereen!! We moeten ook gewoon boven de 36 weken (minimaal) komen hoor!!

Ik heb vanmorgen weer controle gehad!
    Baarmoedermond was bij eerste metingen rond de 5 cm, twee weken terug 4.3 en vanmorgen 3.6 volgens gyn nog steeds goed! En niks om me zorgen over te maken maar toch blijft het wel wat in mn achterhoofd spelen..
    Is toch echt wel verkort ten op zichte van eerste metingen! Schijnt normaal te zijn in verloop van de zwangerschap!
    Ik moet haar maar geloven zij weten het immers! Maar soms is dat toch wel moeilijk!
    Over twee weken weer controle!
    Ben benieuwd!

4. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey elin! Is bij mij ook! Begonnen op 5 en laatste keer 3,48. Is normaal volgens gyn... Maar speelt ook in mijn achterhoofd... Heb hier ook brief gekregen dat mijn waarden bij suikertest verhoogd waren en dat ik moet binnengaan voor andere test. Het lijkt wel of elk onderzoek iets aantoont bij mij. Ist geen infectie dan dit... Ach ja, zal wel niets zijn zeker...

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Gummibeertje, super je bent over de 30 weken grens heen!

@Aichaatje, als ze blijft zitten, weet je dus dat ze op haar vader lijkt. Doe je voordeel met die kennis ;).

@Elin08, die bmh veranderde bij mij ook de hele tijd, zover ik het begrepen heb is alles boven de 2,5 goed, omdat dat de grens is waarop infecties een grotere kans krijgen.

@Celle, succes bij de suikertest, hopelijk is het niets.

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg dat ook te horen Celle door middel van een telefoontje van het ziekenhuis 's avondslaat. Blijk ik uit mijn eigen gewoon al tegen de maximumwaarde te zitten, kan dus écht zeggen dat ik letterlijk en figuurlijk een zoetje ben :)
    Ik hoop dat jij snel kunnen zeggen dat we met z'n tweekes een facebookgroepje ofzo kunnen starten van 'natuurlijke zoetjes'.
    Mag je al snel binnen ?

Dat krimpen van de baarmoederhals, das inderdaad maar vies als daar precies keer op keer weer een stuk afgeknabbeld wordt. Ik zou zeker aanraden dat als dit jullie langer uit je slaap houdt, je tijdelijk een extra wekelijkste afspraak probeert te versieren als extra geruststelling.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

het gaat hier precies goed. weer bijna twee waar de cerclage eruit mag. super. goede bevalling gewenst.

gummibeertje nog alles ok int zh???? krijg je nog vaak bezoek??? hoe gaat het met je buurmeisje daar op de kamer????

gr

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die eerste week wel, nu druppelsgewijs. Maar nog altijd duizend keer meer dan thuis, dus ik klaag zeker niet over gebrek aan bezoek :D
    Positive thinking :)

Situatie nog altijd hetzelfde. Vrijdag krijg ik nog eens een check van de baarmoederhals, ben benieuwd met al die fameus harde en soms zelfs pijnlijke harde buiken.
    Mijn buurtje ligt er nog, maar heeft nog een extra complicatie erbij. Gisteren ontdekt dat de baby al wat ingedaald is in de bekken en dat de baarmoederhals waarschijnlijk aan het verduren is (ze bloedt een beetje, maar het komt niet van de baarmoeder. Vaginaal durven ze ni te kijken om niet te prikkelen).
    Ik zou haar zo met plezier een paar dagen van mij cadeau willen doen eh, die is nu eigenlijk alles in slow motion aan het beleven wat wij bijna allemaal hier hebben meegemaakt. Ik hoop echt dat ze het nog verschillende weken kan trekken. Zaterdag zal ze 23 weken zijn...

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gummibeertje, wat super spannend voor je kamergenootje. Weet je al wanneer ze haar baby gaan behandelen? Is die grens 24 of 25 weken?

Wel goed toch dat ze pas vrijdag weer naar je bmh kijken? Dat betekent toch dat ze geen acute veranderingen verwachten, of ben ik nu te optimistisch?

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummibeertje: super dat het goed gaat, vind het zo erg voor je buurtje daar. hoop echt dat ze toch zeker week 25 mag halen en liefst nog veel meer duim mee voor haar. moet echt ook weer erg zijn daar zo liggen en hopen op die grens.

gr

11. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, wat super dat volgende week dinsdag de cerclage er uit mag. Voelde bij mij zo als een opluchting (en haha, dan maar hopen dat je niet over tijd gaat).

Gummibeertje, gefeliciteerd met je 30 weken!! En blij om te lezen dat het allemaal goed gaat. Nog min. 6 weken hoor ;)
    Ik hoop dat kindje van je kamergenootje ook nog even op z'n plek blijft. Ohw, wat afschuwelijk zenuwslopend voor haar.

Fijn dat verder alle controles bij iedereen goed verlopen en er geen gekke dingen gebeuren.

liefs Tijm

12. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, vandaag naar een bbq geweest, dus veel op een stoel gezeten, dan deze avond nog naar mijn schoonouders gereden omdat ons jongste daar blijft slapen, maar toen ze in haar bedje daar moest is die beginnen krijsen, amai niet te doen, na een half uur ben ik dan terug moeten vertrekken want had nog een autorit naar huis te doen (30min). Met als resultaat dat ik dus veel harde buiken heb nu, heb me nu dus vlug in mijn zetel geplasseerd en ik hoop dat mijn buik wat rustiger word :)

Gummibeertje, wel erg van je kamergenootje hé, ik hoop voor haar dat ze de 25 weken haalt hoor maar als ik haar situatie zo hoor....
    Vrijdag terug controle, ben benieuwd voor jou hoor, maar dat zal wel dik in orde zijn, kan niet anders hé als je plat ligt.

Elin, het heeft inderdaad geen nut om je daar suf over te piekeren, je bmh is nog goed dus nog niet panikeren meid, probeer het een beetje van je af te zetten, (ook al is dat niet makkelijk).

Liefs Linske

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vanavond zijn mijn vriend en ik naar een voorlichtingsavond over bevallen in ons ziekenhuis geweest.

Een hele hoop informatie waar we eigenlijk met mijn voorgeschiedenis niet zoveel mee kunnen. Ik wilde toch gaan, gewoon voor de zekerheid. Maar er was niet eens een aparte voorlichting voor 'op medische indicatie' of poliklinisch, heel algemeen dus.

Het was toch wel een happy, alles komt goed verhaal. Ik heb maar niet gevraagd hoe snel een gynaecoloog 's nachts aanwezig kan zijn voor een spoedkeizersnede bijvoorbeeld.

Dat mis ik toch wel echt, dat vertrouwen dat alles goed komt dat 'normale' zwangeren hebben.

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

dat vertrouwen dat alles goed komt.

dat ken ik.

bij mijn vroige zwangerschap ( had ervoor dan al 2 miskramen gehad) had ik dat zelfs al. was zo jaloers op vrouwen die voor heel de zwangerschap afspraken maakte en ik maakte telkens per 1 omdat ik niet durfde.

die stonden daar ook telkens met ne smile en zalig gevoel.

nu bij de zwangerschap van Yinthe heb ik na week 12 wel alle afspraken gemaakt, ik wou proberen te doen zoas andere. niet dat dat helemaal lukte maar kom.

dus dat gevoel snap ik wel. en die vragen had ik ook. zeker toen ze zeiden oh het is een met veel zwart haar, had ik bang waar is de gyne ( ja onder weg), graken we nog in de verloskamer, graak ik nog op tijd op die tafel,.....

ik duim mee voor iedereen dat alles goed komt en moet je toch in blijven geloven, hoe moeilijk soms ook

gr

15. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gevoel ken ik hoor, ik heb maandag na mijn controle ook ineens 3 afspraken vast laten zetten, daarvoor was het ook telkens 1 per keer. Ik zit ook soms met de grote vraag, wat als ik er niet op tijd geraak? Wij wonen op 30 min vh ziekenhuis, en als ik even vlot beval of bij mijn jongste dan haal ik dat niet :) Ik heb ook schrik dat het snachts zal gebeuren, mijn man werkt de vaste nacht dus daar heb ik niet veel aan, die werkt ook op 30 min van thuis, dus die moet al rechtstreeks naar het ziekenhuis vertrekken en mij daar opwachten, en mijn schoonouders wonen ook op 20 min van ons, dus als ik die snachts zou bellen moeten die eerst nog in hun kleren springen en dan vertrekken, dan zijn we al vlug 45 min verder tegen dat ze hier zijn, mijn enigste optie is mijn buurvrouw wakker maken, zij voert me naar het ziekenhuis en haar man moet dan op onze kindjes letten tot onze schoonouders arriveren. Dat is nogal een organisatie hé :D

Ik hoop en duim dat ik veilig de dag haal dat mijn cerclage er uit mag, en dat is op 19 september, dan ben ik 36w en 5d zwanger.

Vannacht was alvast een ware hel om te slapen, mijn bekken voelt langs alle kanten kapot aan :(

Liefs Linske

16. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties allemaal...
    En heb het nu maar naast me neer gelegd!
    We moeten maar afwachten en hopelijk blijft ie nu een beetje gelijk!
    Volgende week woensdag een pretecho, even leuk kijken zonder medisch gedoe! Nu is het steeds ook maar 2 sec en dan is t klaar, terwijl ik dan zelf nog niet veel heb gezien!

Liefs!

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Behandeling buurvrouw: pas longrijpers ten vroegste op 24w5d zodat ze ingewerkt zijn op 25. Nog twee weken dus, lang...

BMH: zolang het er ni vingerdik opligt dat ik in arbeid ben, gaan ze er maar één keer per week naar kijken om niet te prikkelen. Ter info: harde buiken om de vijf minuten vinden ze nu al ni meer interessant hehe. Gelukkig geldt de theorie van Pavlov ook bij zwangere vrouwen en ben ik al zo geconditioneerd dat ik niet meer in paniek schiet :D

Sowieso wil ik het nog supergraag tot dinsdag redden. Maandag zijn het kroketten en is er éclair als dessert :p :p :p

18. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha..Gummibeertje, het klinkt precies wel alsof ze daar een lekkere keuken hebben in het ziekenhuis hé, het kan je maar smaken :D

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammie jammie, ik word hier wreed verwend :D

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    wel gummibeertje dat van je buurvrouw snap ik dus niet. is toch gasthuisberg he. die veranderen wel vaak van idee he

bij jente nee we mogen niets doen pas vanaf 25 w

6 maand later bij men dochterke met die ene test om te zien of ik al zou bevallen of ni op 24 w en 1 d vroeg ik wat als deze aangeeft dak ga bevallen ' ah dan blijf je hier, weenremmers en longrijpingspuitjes ' en toen vroeg ik vanaf wanneer redde jullie kindjes ' ah vanaf 24 w zijn ze levensvatbaar'

en nu bij je buurvrouw is het weer bijna 25 w. vind dat iets raars.

linske ik woonde ook 30 min van zh, mss een tip na verwijdering van de cerclage blijf effe daar in de buurt. bij mij hebbe ze er toen de dag ervoor aan geprutst ( maar kregen ze er niet uit) en dag erna om 6 u is het begonnen. maar inderdaad duurt het mss langer. ik merkte hetd e dag ervoor al dak plots enorme rug en heuppijn had.
    gr

Deel Deze Pagina