Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoera !!!!!!!
    Whoop whoop !!!!
    (een rustig) *feestje*

2. Bermel

Bermel Lid

28 mrt 2011
    97
    0
    0
    Linskeee ik ben super blij voor je..echt leuk
    Het is een hoopvol vooruitzicht..ook voor mij;)
    Geniet ervan.

3. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bermel, ja aan mij heb je wel een hoopvol uitzicht hé, zeker omdat ik géén platte rust hou, ik heb mijn hele zwangerschap door hetzelfde gedaan als ervoor, alleen til ik mijn kleinste dochter alleen in nood want die weegt héél zwaar, en de laatste week ben ik nu nog maar enkele uurtjes per dag beginnen rusten in de zetel. Dat ik géén platte rust heb gehouden is omdat ik niet anders kan, heb al 2 kindjes en mijn man werkt de vaste nacht, geen familie, alleen schoonouders die op 20min rijden wonen, en tja dan moeten we onze plan wel trekken hé ;)

Berte, veel succes vandaag meid, zet hem op hé!;)

Gummibeertje, vandaag de afzwaai voor jou?....
    Je bmh word nog gemeten zeker hé, ben benieuwd hoor :)
    Weet jij soms op hoeveel je beebje geschat word, vind mijn prutske zo een licht gewichtje :)...1.800kg...

Liefs Linske

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeps, lig nu aan de monitoring en de echo zal ergens tussendoor gebeuren wanneer er een gaatje is tussen de ambulante patienten. Kan dus snel zijn, maar ook in de namiddag. Ik hoop vrij snel, want iedereen doet hier keihappy en zo voel ik mij absoluut niet. Heb echt het gevoel dat ik naar huis word gestuurd om dan hier drie dagen later terug te komen om te bevallen puur van de stress. Zen, Gummibeertje, zen.
    Onze pruts zal zeker groter zijn dan jouw prutske, op 30.2 is hij geschat op 1.780. Nu ja, het moet blijkbaar wel met een korrel zout genomen worden, want als ze maar een millimeter verkeerd zijn, kan die schatting er een paar honderd gram naast zitten (!). In ieder geval viel hij in p80 wat echt wel een beetje supergroot is :D
    Als je de mama zou zien....is dat echter wel niet verwonderlijk :D
    Ben zelf een klein lief reusje :)

5. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me wel voorstellen dat je wat stressy bent, thuis moet je alles weer zelf doen hé, nu werd je op je wenken bediend, maar probeer dat thuis ook zo verder te zetten, veel rusten, alleen uit de zetel om te eten en naar het toilet te gaan, en om je te wassen ook natuurlijk :D Moet je trappen doen, slaap je boven? Want het schijnt dat je met trap lopen ook moet opletten maar ik loop hier soms wel 5 keer op ne dag naar boven omdat ik iets nodig heb of vergeten ben.
    En probeer positief te blijven, je bent nu al zover, je kan er gerust nog een paar weekjes bij doen ;)

Ik kom straks nog eens piepen hoe je echo was, hou me op de hoogte hé :)

Jouw beebje zal inderdaad een goe brokske zijn :D

Liefs Linske

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad ondertussen thuis ! Heb al een ganse dag moeten wenen zeg: van 's morgens mag ik van elke vroedvrouw al horen 'joepie, je mag naar huis' waarop ze mijn gezicht zien en dan beginnen keihard door te vragen wat er scheelt. Plezant zenne. Gelukkig heb ik mijn vriend dus kunnen overhalen mij vlug tijdens zijn middagpauze op te pikken.

De echo was best ok te noemen, onze jongen doet het uitstekend en weegt nu al 2.085 gram. De cervixlengte, die de vorige keer zelfs terug wat gegroeid was, is op één week tijd 1 centimeter kleiner geworden ! De dokter van dienst verdween daarop twintig minuten om dan terug te komen met een droge 'U mag naar huis, alles ziet er ok uit'. Mja, dat stelt mij dan ook weer enorm gerust *rollende ogen*
    Enfin, misschien eens goed dat die tranen er eens uitrollen, want ik heb het gevoel dat er wel nog meer opgekropte dingen achter zitten.

On the bright side, mijn poesjes waren wel enorm blij mij terug te zien. Ons meisje heeft zelfs vijf minuten lang een rillende staart van puur plezier gehad. Fijn om te zien :)

7. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Home sweet home, Gummibeertje!!
    Het is normaal dat je nu eventjes terug een dipje krijgt hé, je bent nu niet meer onder dagelijks toezicht vh ziekenhuis en dat maakt je dan ook bang hé, maar vertrouw een beetje op je eigen en hou je rustig, morgen zal je je al weer een stuk beter voelen ;)
    En laat de traantjes maar eens rollen, dat kan deugd doen ;)
    Wanneer moet je terug op controle?

Hier redelijk druk in de buik, en moe dat ik loop, het is verschrikkelijk :)
    Ben vandaag nog eens naar de endocrinoloog geweest i.v.m. mijn vitb12 tekort, ze heeft me nu pilletjes voorgeschreven maar het kan goed zijn dat die niet aanslaan als het probleem aan mijn maag ligt! Ik had dus liever de injecties voorgeschreven gekregen hoor, dan weet ik dat het wel in mijn lichaam word opgenomen en voel ik me vlug wat beter :(
    Ik denk dat ik morgen eens naar een HA op zoek ga die me de injecties wilt voorschrijven, ik heb dringend iets oppeppend nodig :D

Berte, hoe ging het verwijderen vd cerclage?

Liefs Linske

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar is dat vit12 goed voor ?

Ik heb vandaag besloten ipv de drama queen uit te hangen de 'gewone' queen uit te hangen :D
    De Dancing Queen ga ik wel nog even zo laten de komende weken ;)

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    En oh ja, als antwoord op de vraag: volgende week. De prof had gezegd binnen twee weken 'en kom maar vroeger af als je ongerust bent', maar ik heb gewoon dus volgende week al stiekem een afspraak gemaakt :)

Berte meid....nu is het wel héél stillekes ! Spannend !
    x

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Berte veel succes he?

Ik had gistyeravond ineens nog een stuk cerclage bij het afvegen????

11. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, vitb12 is belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen bij de baby enzo, ook voor volwassenen is dit belangrijk hoor. Zelfs bij bv geven moet dit toch wel een goede waarde hebben want je kleintje heeft hier véél van nodig.
    Maar ik ben dus begonnen met die extra pilletjes in te nemen na een telefonisch gesprek met de HA. Dus we zien wel, ik ga me er nu niet druk meer in maken.

Heb de hele morgen weer kleine boodschappen gedaan, ppppfff..de enveloppes van de geboortekaartjes halen, dan naar de apotheek, de Euroshop voor wc papier, de slager, de bakker....ik was blij terug thuis te zijn want tegen dan was het weer hoog water ze!!!
    Nu net een dweilke geslaan want het lag hier echt vuil, manlief had het al 2 dagen beloofd te doen maar het bleef liggen dus dan doe ik het zelf maar hé. Maar voor de rest vandaag doe ik niks meer behalve nog koken ;)

Aichaatje, nog een stukje cerclage? :( Oei, dat moet ook wel verschieten geweest zijn. Verder nog niks? :p

Liefs Linske

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier terug van een nachtje ziekenhuis, en ik ben nog steeds zwanger.

Gisterochtend hadden wij ons gemeld bij het ziekenhuis en na een CTG gekregen te hebben, zou de cerclage even verwijderd worden. Nee dus. Een hoop gepriegel en gesleur op een plek waar je dat echt niet wilt hebben, vervolgens een collega erbij gehaald, hetzelfde nog een keer en het verdict: opname en naar de OK.

Tja en dan is het wachten totdat je mag, iets over enen was het dan zover, de anestesist besloot mij een ruggen prik te geven en daar ging ik dan. Zo'n ruggenprik vind ik altijd eng, zoals je dan precies niet meer normaal kunt ademen en langszaam gedeeltelijk de controle over je armen verliest (de verdoving werkte dus door tot C2). Ik heb toch weer lang op de operatietafel gelegen, er is nog een tweede gynaecoloog voor ondersteuning bijgehaald en uiteindelijk hebben ze de cerclage kunnen verwijderen. Toen werd ik nog heel misselijk op de operatietafel van dat eindeloos op mijn rug liggen en spugen terwijl je middenrif niet meewerkt is echt niet aan te raden. Vervolgens door naar de uitslaapkamer, weer een CTG en toen terug naar mijn kamer, het was inmiddels al bijna 4 uur.

Mijn gynaecoloog vond dat ik wel 's avonds naar huis mocht, maar ik kon ook een nachtje blijven, als ik me dan veiliger voelde. Ik wilde sowieso de eerste uren in het ziekenhuis blijven, de nacht vond ik ook een veilig idee.

Dus vandaag heeft mijn vriend mij, met mijn zwangere buik, weer opgehaald na uit zijn werk gekomen te zijn en nu ben ik dan weer thuis.

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Jeetje Berte wat een verhaal.. hoe voel je je nu?

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blij je te horen Berte !!!!!!! En weet je nu waarom het zo moeilijk was ? Vergroeid ofzo ? Groot gelijk van een nachtje in het ziekenhuis te blijven !

15. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai Berte, jij hebt het wel niet getroffen hé met het verwijderen...
    Het zat volledig vergroeid waarschijnlijk?
    Al goed dat je een nachtje gebleven bent hé, mijn gyn sprak daar ook al van om na de verwijdering me eventjes te houden voor evt bloedingen die kunnen optreden.
    Hopelijk verloopt de verwijdering iets vlottter bij mij :)

Liefs Linske

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ja, de cerclage was vergroeid, ze vertelde dat er epitheel overheen gegroeid was. Daarbij zat ze dan nog eens hoog en had ik blijkbaar twee knopen. Dus de eerste knoop hebben ze op de poli kunnen verwijderen, maar omdat er toen dus nog spanning op de cerclage stond, vertrouwde mijn gynaecoloog het niet, één van de redenen dat ik naar de OK moest.

Het voelt nu net zoals toen de cerclage net geplaatst was, beurs zeg maar. En ik heb ook nog bloed verloren, dat is nu bijna over.

Ik heb nog gevraagd of dit vaker gebeurt, en meestal niet was het antwoord.

Het is wel raar, ik ben nu in ene cerclageloos.

17. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel schrik voor vergroeiing hoor, bbrr..heb zoveel pijn had na het plaatsen, mag er niet aan denken :(

en nu word het afwachten hé, wie zal er eerst zijn, jij of Aichaatje? ;)

Liefs Linske

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik ben ook heel benieuwd :)

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi berte

ik had hetzelfde probleem. mijn cerclage was ook vergroeid. ik heb moeten wachten tot bevalling begon en dan hebben ze die er toen uitgesneden onder epi verdoving.

succes

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Jente2010, dat durfden ze dus bij mij niet, bij jou is het gelukkig goed gegaan.

Deel Deze Pagina