Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje...wow, dacht dat je al bevallen was, maar babe is nog steeds 'lekker' bij je! Nog een weekje en je bent net zo ver als ik was...hoop voor je dat je iets eerder bevalt...sterkte meis met de laatste loodjes...geldt ook voor berte, gummibeertje, linske, leila.. eigenlijk iedereen;)... ook degene die nog een stukje te gaan hebben..

Julie, fijn voor je dat je een vriendje hebt!!

Hier afgelopen week voor t laatst naar de gyn geweest. Kort gesprekje en komt er eigenlijk op neer dat we officieel nooit zullen weten in hoeverre de cerclage z'n werk heeft gedaan, maar als er ooit een volgende komt gaan we hetzelfde traject weer in..haha, maar moet daar nu nog ff niet aan denken. Eerst maar genieten van ons mannetje en als ie een beetje kan lopen...wie weet....

liefs Tijm

2. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje wat geweldig dat je buurjongetje het zo goed doet!!

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is alles nu goed genezen Tijm ?

4. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moeten we nog gaan uitproberen if you know what I mean ;) Durfde niet eerder dan goedkeuring gyn (en die gaf akkoord:D, maar zei ook dat alles bij elkaar het wel een half jaar kan duren voor alles goed genezen is)...jemig, zal wel ff gek zijn na al die maanden...

Lange afstanden afleggen wordt soms beetje pijnlijk (trekt dan waar is gehecht), maar mag niet klagen...is best snel genezen allemaal.

Nou, zet m op meiden!!!

liefs Tijm

5. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, amai dat is flink hoor van Jelle, hopelijk blijft hij het zo verder doen hé, maar dat ziet er wel naar uit hé ;)

Hoe voel jij je nog trouwens, is de buik nog rustig voor de moment?

Tijm, het trekkerig gevoel zal je nog eventjes voelen maar na 8 weken ben je zo goed als volledig hersteld hoor, wij hadden toen ook voor de 1ste keer terug seks en heb toen ook zelfs al paard gereden, we zaten toen in Center Parcs als Siënna 2 maanden was.

Mijn ventje gaat sebiet gaan voetballen dus ben 3 uurtjes alleen met de 2 kids, dat belooft, mijn kleinste die overal kruipt en aan alles prutst.

Liefs Linske

6. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Lieve dames!
    Ik heb gewoon de 39 weken gehaald.. niet te geloven he?
    Nog een week en dan zouden ze gaan ingrijpen 11/9 ,vandaag controle!
    Ik ben helemaal op, moe... slaap niet meer of nauwelijks en wil nu dan eindelijk mijn baby kunnen vasthouden!
    Sorry dat ik jullie verwaarloos maar been het niet altijd meer bij!

xx Aichaatje

7. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aichaatje: dat snap ik! Je denkt altijd dat je iets vroeger gaat bevallen. Je pint je vast op 36 weken ofzo en dan duren die laatste weken net te lang... Hopelijk heb je snel je baby'tje vast! Je tepels stimuleren, ananas, seks (sperma is weeënopwekkend). Dit zijn tips die ik al gehoord heb. Misschien eens proberen? :) x

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefst niet combineren, want seks met een ananas lijkt mij maar pijnlijk !
    :D :D :D

Moehahaha, was efkes aan het twijfelen of ik dat wel zou durven antwoorden, maar ik lig hier gewoon plat van 't lachen :)

Jawadde Tijm, een half jaar ! Hopelijk volg je Linske haar voorbeeld en is het 'maar' acht weken.

Linske, hier alles best rustig. Harde buiken natuurlijk nog altijd regelmatig, maar sinds we donderdagnacht doorsparteld zijn heb ik ook zelfs geen pijn of druk meer aan de cerclage. Mijn vriend liep sinds de controle dinsdagavond rond als een kip zonder kop toen ze heel verbaasd waren dat ik echt nog geen bloeding enzo gehad had. Ik had eerder zoiets van 'jaja, eerst zien en dan geloven'. Al gans de zwangerschap lang gebeurt er wel elke week iets en elke keer spartelen we ons der door. En zie hier, 't is al zondag en we liggen hier, zonder al te veel last, nog altijd. Sebiet ga ik nog wel die vreselijke 42 halen :p

Aicha, ik ga erop gokken en je nu alvast veel succes wensen ! Ik voel het aan mijn thee- én vruchtwater dat het binnen dit en een dag of drie beklonken zal zijn !

9. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Tnx ladies!!!

Whaaahhaa seks met een ananas, ik durf het met manlief niet eens aan laat staan met zon raar ding LOL (durf trouwens ook niet aan de gyno te vragen of het weer mag)

Ik hoop dat je gelijk hebt gummibeertje

10. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, eigenlijk wel erg hé, eerst alles doen om op te houden en omdenduur gaan ze je nog in gang moeten steken :D
    Hopelijk heb je je vd week je beebje in je handen hé, de controle van vandaag zal je ook wel weer wat wijzer maken hé, laat eens iets weten hé als je terug bent ;)

Gummibeertje, ge ziet dat er eigenlijk niks te voorspellen valt hé, volgens de dokters zou je al bevallen zijn en je loopt nog rond, laat ze maar eens een poepie ruiken die dokters :D

Morgen voormiddag mag ik terug op controle, heb nog altijd vrees dat ik de 36w niet zal halen, maar goed, we wachten morgen wel af hé, zolang er geen opening is is er hoop hé ;);)

Liefs Linske

11. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, know the feeling...wist vanaf moment dat de cerclage er af ging zeker dat ik in juni zou gaan bevallen...nou niet dus!! En dat laatste stukje is (fysiek) zo zwaar. Bij mij scheelde het dat we wisten met 41 weken te worden ingeleid (bij jou de 11e dus?). Gelukkig niet nodig geweest en hoop dat thee-/vruchtwater van Gummibeertje bij jou gelijk krijgt:D

Berte, hoe staat het er bij jou voor?

Linske thanx, we gaan het weer proberen...haha anders staan we zo meteen echt nog een jaar op een droogje ;)

Nou, ik duik bedje in na voeding. liefs Tijm

12. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik ben gisteren gestript!
    Een hele onrustige nacht gehad met veel weeen alleen zakken ze steeds weer af :( Ook veel bloed gezien en ik denk een slijmprop met veel bloed.. is nu inmiddels oud bloed??
    De gyno zei.. tis of binnen nu en 3 dagen bevallen of volgende week weer strippen!!!

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Aichaatje, spannend, ik hoop dat je binnen nu en 3 dagen gaat bevallen.

Hier is alles nog rustig.

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is strippen ?

15. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Speciaal voor jou Gummibeertje.

De betekenissen van strippen.

1) Het leeghalen van een container.

2) Het handmatig samenstellen van filmbeelden of pagina`s op ingedeelde montages.

3) Langzaam en ritmisch uitkleden op de maat van de muziek.

4) Een manier om de bevalling op gang te krijgen.
    Met de vingers worden de vliezen bij de baarmoedermond wat losgemaakt.
    Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om het lichaam aan te zetten tot de bevalling. Strippen geeft echter geen garantie dat de bevalling daadwerkelijk op gang komt.

Ik ga er even van uit van Aisha's gynaecoloog nummer 4 op haar heeft toegepast.
    Nummer 3 zou erg ongepast zijn naar je patienten toe.
    Sorry, ben in een melige bui vandaag

16. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Deze morgen bij gyn geweest op controle, alles nog goed :D
    Bmh is nog altijd 2,4cm en nog geen opeining, ons meisje is wel al ingedaald. Binnen 2 weken (19 sept) moet ik terug op controle en dan word op 22 sept mijn cerclage verwijderd in het verloskwartier met daarna een uurtje ctg en als alles normaal is zou ik gewoon naar huis mogen die dag.
    Dus het begint nu ook wel voor mij te naderen :p

Aichaatje, ik hoop dat je niet te lang meer op je beebje moet wachten hoor, ik wens je alvast een goede bevalling mocht het zover zijn :)

Liefs Linske

17. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Leila, wat een omschrijving van dat strippen :D:D

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    'whaahhaaaaa nummer 3 ;)

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahahahahahahahahhahahaha, SUPER !!!!!

Die oxytocine, das wat er bij mij al te bespeuren was op 27 weken trouwens. Bedenk mij opeens dat ze dat niet meer opnieuw gecontroleerd hebben. Waarschijnlijk omdat het geen zin heeft.

Hihihihihi, ik lig nog altijd plat :D

20. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawadde Linske, wat een superlange bmh heb je nog voor je termijn !!! :$
    Schrik voor niets dus !!! SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina