Ja, ik mag wel stoefen hé over mijn bmh!! Maar ik wil nog niet te vroeg juichen hoor, heb vanavond wat rozig slijmverlies had, heb dat nog nooit gehad, ik hoop dat het te maken heeft door het inwendig gefriemel aan mijn bmh van de gyn Heb vandaag préparé gegeten van een broodjeszaak en ben al meerdere keren naar het groot toilet moeten gaan (geen diarree), ben een beetje bang voor listeriose besmetting... ik mag er niet aan denken dat ik dat mijn prutske aandoe! (voor alle duidelijkheid, ik ben immuun voor toxo dus mag préparé eten) Liefs Linske
Dacht al dat het filé americain was. Je zou denken dat je dan wel echt last zou hebben mocht je ermee besmet zijn. En als het geen echte diaree is... Misschien voor de zekerheid (en voor je eigen geruststelling) morgen even bloed laten prikken. Als het dan toch zo is zouden ze antibiotica kunnen geven. Toch spijtig om al die lekkere dingen nu op te moeten geven... Kan nu al verlangen nu al naar een lekker glaasje rose en een rauwmelks roquefortkaasje, mmmm...
Mijn vriend had een paar maanden terug speciaal voor mij biefstuk gehaald, omdat we zoveel jaar verkering hadden... Want die vind ik altijd zo lekker... Heel lief bedoeld natuurlijk, maar een doorbakken biefstuk, dat is nog erger dan een doorbakken tartaartje. Dus ik heb de biefstuk toen maar ingevroren, hoop ze nu snel te kunnen eten . Als troost heb ik hem toen ook een flinke moot zalm laten halen, zo'n halve kilo voor ons twee, ik moet zeggen, dat hielp wel om over de biefstuk heen te komen .
Hier een forum vraag van een andere gebruikster aan de verloskundige: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/300385-zwakke-baarmoederhals-erfelijk.html De vraag is of baarmoederhalsinsufficiëntie erfelijk is en die verloskundige zegt vervolgens nee . Nu heb ik begrepen dat baarmoederhalsinsufficiëntie een symptoom is, maar dat, in de meeste gevallen, de oorzaak onbekend is. Maw, cru gezegd, een cerclage en al die progesteron is gewoon symptoom bestrijding, de oorzaak wordt niet behandeld. Hoe kan een verloskundige met die kennis nou zeggen dat het niet erfelijk is? Er is toch gewoon veel te weinig over de aandoening bekend om zo'n uitspraak te kunnen doen? Het is toch niet zo dat baarmoederhalsinsufficiëntie al generaties behandelbaar is? De eerste generatie behandelde vrouwen is toch net oma aan het worden, toch? Je maakt mij niet wijs dat er nu al voldoende statistische informatie verzameld is om te bepalen of de dochters van de eerste generatie behandelde vrouwen een verhoogd risico lopen.
Tulpje, dikke proficiat meid!!!!! Ben benieuwd hoe jouw zwangerschap verder zal verlopen, hou ons 'up to date' hé Wanneer mag je voor de eerste keer naar de gyn? Tja, die préparé van gisteren, heb maar een kwart broodje van gegeten, ik zal me er maar over zetten dat de kans heel klein is dat ik besmet zou zijn met listeriose zeker... Ik ga alleszins wat meer opletten! Het is trouwens mijn enigste zonde tijdens mijn hele zwangerschap, voor de rest hou ik me aan de regels hoor! Berte, ik heb me er nog niet echt in verdiept over de bmh insuff maar ik denk dat het niet erfelijk is maar eerder een aangeboren afwijking... Mijn moeder en grootmoeder hebben er alleszins geen problemen mee gehad om een zwangerschap uit te dragen, mijn ma heeft zelfs de volle 39w gewerkt als voltijdse poetsvrouw Maar ja, wil me er natuurlijk niet verder over uit spreken omdat ik er te weinig over weet. Liefs Linske
hoi, over dat erfelijk. wel hoop dat het niet erfelijk is. zou niet willen dat mijn dochter moet meemaken wat ik heb meegemaakt. nu ken ik in mijn prive leven ook al wat mensen met ons probleem. de oudste is 60 en die heeft toen ook cerclage gehad. dan ken een een vrouw van onze leeftijd, en haar maam had dat probleem toch niet en mijn mama en meter ook niet. dus ik ben geneigd om te zeggen niet erfelijk. gr
Hier ook geen ouders of voorouders met mijn voorgeschiedenis. Maar een vriendin van mijn moeder had 25jaar geleden ook een cerclage en vorig jaar is haar dochter bevallen op 29 weken ten gevolge van bmh insuff. Denk dat beide mogelik is. Zo zijn er veel aandoeningen denk ik...
Mijn moeder heeft al sinds ze een jaar of 24 was geen bm meer ivm endrometriose.. Zwangerschapspagina - Buik van de Maand Wie wil er stemmen op mijn buik 36wk
ze zijn hier ( bij ouders dus) zonnepanelen aan het zetten, dus kan ze niets slapen in de dag. al van gisteren dus ze is nu wel vrij lastig. normaal gaat ze tussen 13 en 16 boven in bedje slapen en dat doet haar goed, maar dat gaat nu niet echt want ze heeft bang van dat lawaai. maar voor de rest ok. ze wordt al groot, maat 56 ook al te klein gr
Groeit als kool dus! Wat heerlijk zeg! (staan er ook ergens foto's?) Misschien even lekker naar buiten wandelen ofzo ipv in bed slapen>
zou niet weten hoe ik hier en foto moet zetten, en op die vlindersite enzo kan ik er blijkbaar geen meer bijzetten
@Jente, de vlindersite is maar beperkt gratis. Na een bepaald aantal posts moet je betalen om hem verder te gebruiken. Belachelijk gewoon dat ze dat er niet duidelijk bijvermelden. Winst maken over zoiets, kan me daar echt heel boos over maken Heb net een telefoontje gekregen van de assistente gynaecologie. Schijnt dat m'n glucose te hoog was. Moet morgen glucose test laten doen in het zh. Duurt een paar uur. Ik zit er aan te denken om tussendoor maar naar huis te gaan om te liggen. Kan toch niet daar 5 a 6 uur zitten.
Leila, succes morgen met je glucose test, hopenlijk is het vals alarm. Hoe ver woon je bij het ziekenhuis vandaan? Anders bel je nog eventjes dat je morgen een bed wilt voor die test, ivm met je cerclage. Ik heb geen vlindersite aangemaakt voor mijn dochter*, maar het is inderdaad behoorlijk grof om aan de ouders niet te vermelden dat je op een bepaald moment moet gaan betalen :x. Nog over die mogelijke erfelijkheid, voor een 'normale' zwangere is het risico op baarmoederhalsinsufficiëntie 1/800. Als je nu als dochter een kans hebt van bijvoorbeeld 1/100, dan is het heel lastig om zo een voorbeeld te vinden voor ons, maar toch een goede reden om de bmh in de gaten te houden tijdens een zwangerschap. Net zoals bijvoorbeeld het syndroom van Down, dat is in 95% van de gevallen een niet erfelijke vorm, maar je wilt het toch weten als je bij die 5% hoort waarbij het wel erfelijk in de familie is. Over baarmoederhalsinsufficiëntie is gewoon te weinig bekend om te weten of het mogelijk erfelijk is. En vroeger werden doodgeboren kindjes vaak doodgezwegen, ik weet ook pas sinds een paar jaar dat mijn grootvader uit een gezin kwam van 13 kinderen (1 doodgeboorte) ipv 12 kinderen. Ik had zo'n medelijden met mijn overgrootmoeder toen ik dat hoorde, je hele omgeving die vindt dat je jongste er niet toe doet.