Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, mocht je haar adres hebben achterhaald, zou je die aan mij willen doorgeven via pb-tje? Je leeft maanden zo met elkaar mee, dat ik eveneens de behoefte voel iets aan haar & fam te sturen.

Had trouwens eerder nog geen tijd gehad om op haar buik te stemmen, maar gister alsnog gedaan als een soort van eerbetoon aan Sarah.

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mij mag je haar adres ook doorsturen als je wilt

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou ook graag haar adres willen hebben.

Ik had het er vandaag met mijn gynaecoloog over, hoe klein de kans wel niet is dat zoiets je overkomt :(. Hij zei ook dat je dit als gynaecoloog niet kunt zien aankomen.

Hier overigens nog geen ingedaald hoofdje en geen ontsluiting.

4. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik zou haar adres ook graag willen hebben.

Linske, het is logisch dat je zo op het einde daar angstig bent. Dat is altijd al, laat staan na het horen van dit verschrikkelijke nieuws!

Aichaatje, je blijft hier in gedachten en ik heb een kaarsje aangestoken voor S.arah.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummibeertje heb je het adres al gekregen??

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie pm.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
  8. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Gummibeertje, morgen ga ik daar mijn werk van maken sie...

Met de zwangere dames alles nog oké of nieuwtjes te melden?

Liefs Linske

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb morgen een extra controle. Ik voel me niet anders als dinsdag, dus dat zal wel snor zitten hopelijk.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dank je, Gummibeertje

11. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel suc6 morgen Gummibeertje, breng je morgen dan even verslag uit van je controle?

Liefs Linske

12. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook nog steeds erg veel in mn hoofd bij Aichaatje....

Maar in mn hoofd ook weer met mn eigen bezig. Vandaag weer voor controle geweest... Baarmoedermond was 3.2 dus redelijk gelijk gebleven! Gelukkig! Alleen de "Funneling" opening van binnenuit was nog steeds zichtbaar. Veranderde bij persen niks. goed teken schijnt!
    Alleen ik maak me er wel weer druk om! Meer mensen die dit hadden??
    Leef nu echt naar de 25 weken toe! Zou zo blij zijn als ik over die grens heen ben!!

@Gummibeertje Hoop dat alles morgen nog goed is!!

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zo een zielig idee dat Aichaatje vandaag haar dochter heeft moeten begraven :(.

@Bermel, hoe was je echo? Wil de gynaecoloog nu met je meedenken?

@MamavanSam, dat moet toch een hele akelige spiegel zijn, dat Aichaatje haar dochter is verloren aan dezelfde complicatie waarvan jouw dochter net op tijd gered is.

@Leila, zwangerschapsdiabetes, dat is zuur, weet je al wat dit voor je gaat betekenen?

@Gummibeertje, succes morgen.

@Elin, ik heb geen funneling gehad, maar die akelige weken vlak voor de 25ste week kan ik mij nog goed herinneren. Het ging beter toen ik de 26 weken gehaald had en vanaf toen werd het steeds ietsje beter.

Ik merk nu dat mijn leven doorgaat, terwijl dat van Aichaatje (denk ik, vermoed ik) helemaal stil staat. Wat kan het leven toch hard zijn.

14. Bermel

Bermel Lid

28 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ik denk ook steeds aan Aichaatje..ik kan het niet loslaten..maar t leven gaat voor ons gewoon door..en binnenkort ook voor haar hopelijk..ik weet hoe moeilijk het is om een kindje te verliezen.
    Heb dat twee keer meegemaakt..maar voor haar is het natuurlijk extra zwaar omdat ze bijna haar kindje in haar armen kon nemen.

Berte..mijn echo ging goed ik dacht dat ik hier had gemeld..stom vergeten.
    HHet zag er goed uit ik was zelfs 3 dagen vooruitgezet..ik zit morgen in week 11 al..
    Mijn gyn was deze keer wat aardiger anders..t klikte wel.
    misschien nu ik zwanger ben is ze veranderd:)

Vandaag had ik een afspraak bij Anestesie ik wil geen narcose..maar een ruggeprik..ben bang om niet meer wakker te worden na de narcose..en die arts gaf ook aan als je dus narcose neemt dat je daarna ook nog wat medicijnen krijg en dat het impact kan hebben voor de kleintje..

Wat hadden jullie ruggenprik of narcose (algehele verdoving).>??

Bedankt voor je bezorgdheid..en veel succes met de laatste loodjes.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb vanavond zitten denken wat voor kaart ik naar Aichaatje ga sturen. Ik denk dat we allemaal aan Aichaatje en haar gezin denken. Ik heb ook al een paar keer gekeken of ze weer online is geweest, maar tot nu toe nog niet.

@Bermel, fijn dat de gynaecoloog nu aardiger is.

Ikzelf ben 3 keer geopereerd ivm een cerclage. De eerste keer was voor een noodcerclage en toen heb ik een narcose gekregen, omdat de ruggenprik mislukte in liggende positie (ik mocht toen niet zitten). De tweede keer was voor de cerclage van deze zwangerschap in het Radboud, toen heb ik een ruggenprik gehad. De derde keer was een paar weken terug, om de cerclage te verwijderen, toen heeft de anestesioloog nog wel even met mij overlegd, hij had een voorkeur voor een ruggenprik, dus is het weer een ruggenprik geworden.

Van de narcose ben ik nog uren duf en spuugmisselijk geweest, maar het is wel prettig om de operatie niet bewust mee te maken. De ruggenprik vind ik dan weer erg eng, maar een paar uur na de operatie ben je weer volledig hersteld en het is beter voor de kleine.

16. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elin, dat lijkt me een goede controle geweest, toch?
    Maak je nu nog niet te druk om die funneling meid, ik kan er natuurlijk niet van meespreken maar zolang de gyn vind dat het goed en aanvaardbaar is moet je je daar nu nog niet te druk in maken.
    Wat die 25w betreft, dat was hier ook zo, ik kon niet vlug genoeg aan die 25w zitten, en daarna iedere week erbij en je voelt je dan ook iedere week iets veiliger omdat je kindje meer en meer kans heeft op goede overlevingskansen hé, je geraakt er wel meid ;)

Bermel, een goede start dus voor jou!:D
    Wat de verdoving betreft, ik heb een ruggeprik gehad om mijn cerclage te laten plaatsen, 22 sept word die terug verwijderd maar dit zou dan zonder enige verdoving zijn, hopelijk word dat niet te pijnlijk :)
    Die ruggeprik viel héél goed mee bij het zetten, alleen kon ik héél lang mijn benen niet bewegen, ze hadden ze mij gegeven om 09.30h en ik kon pas s'avonds om 17h mijn tenen bewegen, dus dat is best zwaar zo een verdoving vind ik.

Berte, Aichaatje gaat hier ook maar niet uit mijn hoofd, ik zou haar zo graag in het echt willen spreken en eens goed vast nemen, ik heb echt zo met haar te doen....vandaag ga ik eens kijken om iets op de post te steken...
    Is er bij jou nog geen teken van een naderende bevalling?

Liefs Linske

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Linske, nee, alles zit hier nog goed dicht en onze uk is ook nog niet ingedaald. Had ik gisteren ontsluiting gehad, dan hadden ze me ingeleid, maar nee. Hetzelfde geldt voor dinsdag as, afwachten dus.

18. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ondanks een hele drukke dag gisteren heb ik veel aan Aicha moeten denken. Ik hoop zo dat de mensen die ze lief heeft nu bij haar zijn om haar te steunen!

Gummibeertje, heb jij ook voor mij het adres? Ik zou haar ook graag wat willen sturen. Dan heb ik tenminste het idee dat ik iets kan doen!

19. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Berte, pffff.... ga voor je duimen dat je dinsdag wel ontsluiting hebt, of dat je niet meer zo lang hoeft te wachten...;)

20. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit nu verschillende weken en de dokters maken er eigenlijk niet echt een punt van.

Deel Deze Pagina