Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, hard ! Ik heb me eens door heel het forum weten te wurmen, ik denk je verhaal te herinneren. De dokters waren er van overtuigd dat het 'dikke pech' was, nee ?

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat komt er dan overeen ?
    Ik hoop vooral het einde binnenkort :)

3. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    wat komt er overeen? Ik vond het wel 'leuk' te vermelden, dat we een beetje dezelfde overeenkomsten hadden.

- ook 2 kindjes verloren (ook al in het geen tweeling ;) )
    - jij 15 april cerclage, ik de 14e
    - jij 18 oktober uitgerekend, ik de 20ste

men dacht idd domme pech bij mij...

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai, das inderdaad bijna dag op dag hetzelfde !!!!
    Wanneer is jouw cerclage eruit gehaald ? En had je nog veel baarmoederhals over ? Funneling toevallig ?

Ne keer zien of ik aan de hand van jouw ervaring kan voorspellen hoe lang het hier bij mij nog zal duren ;)

Ik kan het niet zo goed vatten eigenlijk dat de cerclage er volgende week ten laatste uit zal vliegen. Morgen nog eens controle, maar eigenlijk is er geen haartje op mijn hoofd dat eraan denkt dat ze hem eerder gaan verwijderen. Ik heb er totaal geen last van als ik geen harde buiken heb.

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weeral zo stil...

6. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik ben zojuist bij de gyno geweest! Het probleem met mijn volle borsten is zoooooo erg vandaag...

Hij vertelde mij dat een volgende evt zwangerschap MET cerclage MOET zijn en ivm mijn gescheurde placenta (reden onbekend maar het was een totaal ruptuur) zal er geen risico genomen worden en de baby in een vroeg stadium met een keizersnede gehaald worden (er mogen geen voorweeen komen)

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    mijn cerlcage is toen op 28 sept verwijderd (37 weken zwanger)
    Ik bleek toen meteen 1 a 2 cm ontsluiting te hebben (hoorde ik achteraf).
    Ik ben een dikke week later bevallen. Ik zou ingeleid worden met 38 weken (op 7 oktober) omdat ik het niet meer trok (emotioneel gezien), en bij mijn laatste controle op 5 oktober bleek ik al 3/4 cm ontsluiting te hebben.

Ik vond het een hele rare gedachten om zonder cerclage het ziekenhuis uit te komen. Alsof de baby dan eruit kon vallen hahaha.

Ik heb de cerclage trouwens ook mee naar huis gekregen, en als je de foto ziet, stelt het echt niks voor, maar wat ben ik blij dat ik dat stomme knoopje met draadje had (meer is het niet haha)

8. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, vorig jaar was ik ook zwanger en schreef toen mee in de augustusclub, helaas was er daar ook een zwangere dame die op 39 weken hetzelfde of jij overkomen is, zij is nu terug zwanger, ondertussen 30 weken ver en ze gaan bij haar kz doen op 37 weken, ook om zeker te voorkomen dat dit nogmaals gebeurt.

Hier alles nog redelijk rustig buiten wat harde buiken en een hevige meid met momenten, volgende week cerclage verwijdering yoehoe!
    Het mag er vlug zijn zulle!

Liefs Linske

9. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje die volle borsten maken het er ook niet makkelijker op...vond dat na de geboorte van ons meisje* ook zo confronterend (terwijl er dus medicijnen zijn om melkproductie tegen te gaan, maar die moet je geloof ik binnen 24 uur na de bevalling nemen).
    Onze gyn gaf laatst trouwens aan dat ik sowieso weer een cerclage krijg bij een volgende zwangerschap. Er wordt geen enkel risico genomen.

Hoe gaat het verders? Heb je voldoende steun in je directe omgeving?

10. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Hier beetje minder nieuws. Had controle vandaag en heb lichte weeën. Heb eerste portie weeënremmers nu. Ook al spuitje longrijping gekregen. Ze gaan me straks nog nr Uz Gent overbrengen, moest hij te vroeg komen dat hij alle kansen krijgt.
    Hou jullie op hoogte! Xxx

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Celle, heel veel sterkte. Goed dat ze je nu naar een universitair ziekenhuis overbrengen, dat is dan nu toch de beste plek om te zijn. Ik hoop dat het nog maanden duurt voordat je zoontje geboren wordt.

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Aichaatje, ik vond die borstvoeding die op gang kwam zo emotioneel zwaar toen. Heb je nog adviezen gekregen om de borstvoeding zo snel mogelijk te stoppen? Ik heb toen een sjaal heel strak geknoopt, het hielp iets. Die medicijnen heb ik destijds ook niet gehad, die geven ze niet graag, want het is volgens mijn gynaecoloog echte troep (hartkloppingen en zo).

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    celle ik duim mee dat de bevalling nog wat op zich laat wachten

ik heb toen bij Jente wel die pillen gehad tegen borstvoeding en heb nooit gelekt of niks.

gr

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    nog even over die pillen: schoonzus heeft die genomen na 2 weken borstvoeding en de dag erna was alle melk verdwenen.

aichaatje ik hoop dat het een beetje gaat en dat je veel steun hebt van mensen rondom je

15. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik heb het nu ook door die BV heel zwaar! Neem al vanaf dag 1 die tabletten maar ze helpen niet! Nam er 1 per dag en moet er nu 3 dagen 2 nemen en dan 3 als mijn maag gewend is! plus nog een ander middel!
    Vandaag was echt een vreselijke dag..

lief dat jullie allemaal zo meeleven!

@Celle, sterkte meid!

16. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Aichaatje, mijn gyn heeft ook gezegd dat er bij een volgende zwangerschap zeker weer een cerclage wordt geplaatst (incl de wekelijkse Proluton en de antibiotica).
    Ivm de placentaloslating zei hij dat ik vanaf de 34 weken opgenomen wordt en zodra er iets in de situatie veranderd wordt er meteen een keizersnede gedaan. Anders sowieso tussen de 36 en 37 weken.
    Bij was de oorzaak wrs een combinatie van het HELLP syndroom en teveel vruchtwater, maar dat weten ze niet zeker.

Celle, heel veel succes! Hopelijk slaan de weeënremmers aan.

17. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik weet trouwens heel zeker dat ik nooit meer zwanger wil worden. Hebben jullie dat ook?
    Ik had dit gevoel tijdens mijn zwangerschap al heel erg, maar ik dacht dat als de bevalling redelijk ongecompliceerd zou verlopen ik misschien wel van gedachten zou veranderen.
    Maar na deze bevalling ben ik er zo ontzettend klaar mee, ik durf niet meer.

Een aantal gyns in mijn ziekenhuis hebben ons ook sterk afgeraden om ooit nog zwanger te worden en om die mededeling voel ik niet eens verdriet. Alleen maar opluchting dat ze het met me eens zijn, ipv dat ze net als iedereen zeggen : ')ch joh, dat gaat nog wel een keer kriebelen!'

18. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei Celle, dat klinkt niet zo goed hé meid :)
    Gaan ze je aan de baxter hangen in het UZ? Met Prepar of Tractocil?
    Ik heb van mijn oudste dochter ook in het UZ gelegen, ik weet dat toen het protocol was dat ze na 2 dagen weeënremmer alles afbouwen om te zien of de weeën weg blijven. Bij mij zijn ze jammer genoeg terug gekomen en hebben ze nog geprobeerd terug op te starten met weeënremmers maar dat was toen al te laat, ik was toen 29w.
    Ik vind hun werk methode niet goed, zeker niet nu ik vorig jaar bij de zwangerschap van mijn 2de hetzelfde had, bij 29w al 1cm opening en weeën, ben toen overgestapt naar het Maria Middelares, en daar hebben ze me 6 weken NON-STOP aan de Tractocil gehangen, ben uiteindelijk bevallen op 35w en 2d, door een scheurtje in mijn vliezen.
    Ik vond persoonlijk dat ik Maria Middelares beter opgevangen en verzorgd werd, mijn gyn heeft er alles aan gedaan om mijn beebje zo lang mogelijk in mijn buik te kunnen houden en dat was in het UZ niet zo vond ik.
    Ik hoop dat ondertussen hun beleid ook wat veranderd is in het UZ, het enigste wat daar super is, is hun neo afdeling, daar kunnen ze echt veel hoor, en de beebjes werden daar zeer goed opgevolgd en verzorgd, dat is ook wel belangrijk om te weten vind ik.
    Ik wil je nu natuurlijk geen schrik aanjagen hé, elke dokter en elke situatie is anders, ze zijn er met de jaren mischien ook wel veranderd van hun beleid wat de weeënremmers betreft hé, ik spreek van bijna 5 jaar geleden.
    Ik hoop en duim alvast voor je dat de weeënremmers goed aanslaan en dat je beebje op zijn minst blijft zitten tot de 34w hé.
    Heb je eigenlijk al baarmoederhals verweking of opening?

MamavanSam, ik kan me voorstellen dat je totaal geen zin meer hebt in nog een zwangerschap met hetgeen je hebt meegemaakt, wij waren ook niet meer van plan om nog aan een 3de te beginnen hoor, na 2 hel zwangerschappen en vroeggeboortes had ik er ook mijn 'buik' van vol!
    Maar helaas besliste de natuur er anders over en werd ik onverwacht zwanger van een 3de, na veel overleg en gesprek met de gyn hebben we uiteindelijk de stap gewaagd, nooit gedacht zover te komen als ik nu al ben maar mijn gyn geloofde er in dat ik met een cerclage het héél ver kon brengen in de zwangerschap, en tja hij heeft tot nu toe nog gelijk ook, alleen afwachten of alles goed afloopt natuurlijk...

Maar hierna is het echt gedaan, mijn man gaat een knipke laten zetten in zijn 'werktuig' :D

Liefs Linske

19. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de kinderwens, mijn man zei gisteren dat we toch nog eens moeten nadenken hoeveel keer we dit willen tegenkomen... Ik had graag 2 gezonde kindjes gehad. Dus als ze nu zeggen dat ik niet meer zou mogen, zou het wel moeilijk zijn vr me...
    Ik weet natuurlijk niet hoe ik me binnenkort voel. Zal afhankelijk zijn wat er nu gaat gebeuren. Ik begon al te denken dat het vorige keer een pure misrekening van de natuur was, dat de bevalling zo vroeg begon. Ofdat mijn zoontje ziek was ofzo... Maar tis wel duidelijk nu dat baarmoederhals niet veel aankan...
    Eerst deed gyn uitwendige echo vr baby (was gewoon op controle) alles was goed, hij weegt al 1,5kg! Dan inwendige echo en die was niet goed. Toen ze net keek stond hij onder druk en op 2,3. Als baarmoeder ontspande op 3,5. Heb onrustige nacht gehad, baby heel wild, harde buiken... Straks komt kinderarts, waar we ons aan mogen verwachten als hij nu geboren wordt. (hopelijk niet!)
    Medicatie is inderdaad iets dat met t begint. Kweet niet juist was. Bedoeling is kuur van 48u. En heb ook funneling. Wat is dat weeral?
    Sorry vr egoberichtje!
    Xxxx

20. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Celle, wat je baarmoederhals betreft is dat eigenlijk toch zo slecht nog niet, ik had op 29 weken nog een baarmoederhals van 2,4 cm en er was nog geen paniek bij mijn gyn hoor, of heb je ook al opening? Dan is het wel slechter...
    Hopelijk slaan de weeënremmers goed aan hé!
    En wat een mooi gewichtje al zeg, mocht je beebje nu geboren worden dan heeft hij mooie en goede overlevingskansen hoor, je hebt nu ook de longrijping gehad, wat jouw beebje een weekje voorsprong heeft in principe.

Die funneling ken ik ook niet..

Veel succes meid en hou ons op de hoogte hé,

Liefs Linske

Deel Deze Pagina