Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poeh.... Wat is er een hoop geschreven op één dag!

Aichaatje, ik wist even niet was ik las.... Over twee weken alweer aan het werk?? Meid, nog los gezien van wat je allemaal hebt meegemaakt... je hebt een hele bevalling achter de rug en daarbij flink wat bloedverlies gehad. Je hebt alle recht om je rust te nemen! Ik weet niet hoe het in Egypte geregeld is, maar in Nederland zou je nog minstens 10 weken thuis mogen blijven!

Mamavansam, vorig jaar was het mijn droom om vier kinderen te mogen krijgen. Het leek me zó gezellig, een groot gezin... Nu ik heb moeten ondervinden hoe bijzonder het is om een gezond kindje te krijgen, moet ik eerlijk zeggen dat ik het nu niet meer weet. De droom is er nog steeds, maar het zal vooral afhangen van hoe deze zwangerschap verloopt.

Celle, ik weet even niet meer of je het al had verteld, maar hoe is het met je buik? 1500 gram is zeker een mooi gewichtje, je beeb heeft het goed bij jou! Ik ga heel hard voor je duimen dat er nog flink wat aan gewicht bij mag komen!!

Even een vraagje... Als ik veel heb gedaan of gelopen, dan krijg ik een zwaar gevoel in mijn buik. Herkennen jullie dit en kan dat al zo vroeg?

2. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, 35 weken zeg.... whoehoee... wie had dat durven dromen! Dan is dat eelt op mijn duimen toch nog ergens goed voor ;) Bijzonder om te horen dat je met cerclage toch al 2 cm opening hebt... ben reuzebenieuwd of je dat terrasje nog gaat redden wanneer je cerclage er uit mag!!

3. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ aichaatje: wat een schande! Jij moet beslissen wat je wil! Ik ben iemand die direct wou werken om zinnen te verzetten maar als das voor iedereen anders! Sommige kunnen gewoon niet!
    @ gummibeertje: 35 weken! *jaloers* :) mooie controle ook e, toch gezien van waar je komt!

Hier redelijk rustig, veel harde buiken maar ze hebben er nog goed oog in. Ik heb geen gescheurde vliezen of infectie of dergelijke. Ik moet wel sowieso blijven tot 32 weken. Dan opnieuw evaluatie. Ofwel blijven ofwel terug nr eerste zh ofwel nr huis.
    Ik durf er echt niet op hopen zo ver te geraken. Dag per dag! Elk uur is een gewonnen uur...
    Xxx

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Leila, ik blijf het ook moeilijk vinden om dingen te kopen, nu nog. Omdat ik helemaal niets in huis had, werd voor mij de keuze gemaakt, uk moet natuurlijk wel straks gekleed gaan, etc.

@Gummibeetje, straks beval je dus alsnog eerder dan ik :$:p;).

@Tulpje, je baarmoeder is nu aan het groeien, ik denk dat het dat is wat je voelt.

@Celle, heel veel sterkte in het ziekenhuis. Ik hoop dat je er in ieder geval tot 32 weken ligt (en daarna een maand thuis).

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel Linske, ik wou ni vertrekken zonder datum. Voor hun was het ook ni nodig nu al een datum te prikken, maar ik hield m'n been stijf. Onnozel, maar ik was vastbesloten :D
    De loslatende placenta laat mij ook niet los trouwens. Heb het hier ook over gehad daarnet bij de gyn. Wij zijn niet direct de juiste madammen om nu met algemeenheden gerust te stellen, ik vraag dus door tot op het bot. Ik ben er zeker van dat ze wel al in hun eigen gedacht al gedacht hebben van 'oh nee, mevrouw Gummibeertje weer'. So be it.

Tulpje, als het je je zware gevoel ook een beetje kunt verwoorden als 'het is daar duidelijk wat aan het rommelen', dan is het ook voor mij herkenbaar.

Celle, blij je te horen meid ! En klinkt eigenlijk 't zelfde als wat ze tegen mij zeiden een paar weken geleden.... Ik hoop écht dat je binnenkort ook mijn einde volgt !!!!

Berte: ela ela, zie maar dat gij mij vlug voorbij wipt ja ! Ge hebt nog welgeteld zeven dagen :D

Aicha: kan je bazin dat uberhaupt eisen ? Of was het gewoon een vraag in de hoop dat je 'ja' zou zeggen ?

6. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linske, mijn loslatende placenta was met 29.6 weken bij m'n zoontje.
    Kwam binnen met hevig bloedverlies, geen pijn.
    Bleek toen al volledige ontsluiting te hebben.
    Aan de weeenremmers en longrijper gehad en met de ambulance naar het acedemisch zh.
    Daar braken m'n vliezen en kreeg ik koorts dus werd de weeenremmers gestopt en kreeg ik weeenopwekkers.
    Op een gegeven moment voelde het alsof er iets uit m'n vagina wou komen.
    Drukte op de knop en zei volgens mij komt z'n handje of voetje eruit.
    De verpleegkundige lachte en zei dat kan niet maar toen ik in paniek raakte vroeg ze me te persen.
    Daar kwamen dus enorme stukken placenta.
    Spoedkeizersnede.
    Achteraf hoorde ik dat er minder dan 3% is dat een kindje het overleeft.
    Mijn zoontje is nu bijna 6 jaar, zwaar autistisch en heeft een ontwikkelingsleeftijd van ongeveer 24 maanden.
    Ik had het er de vorige keer ook toevallig met mijn gynaecologe over en zei vertelde me dat ze dat ook niet kunnen zien aankomen en als het gebeurt dat dan alle hulp meestal tevergeefs is.
    Ben er ook heel erg mee bezig.

7. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Berte: alvast succes met komende bevalling. Het kan ineens snel gaan!
    @ leila: amai dat wist ik niet! Hoe graag je je zoontje ook ziet, het moet een enorm moelijk zijn om hier alle dagen mee om te gaan denk ik....

Hier goede nachtrust, maar eerste dipje deze morgen. Eerste traantjes sinds ik opgenomen ben... Ik was er ook niet op voorbereid. Gelukkige is er al stuk doopsuiker gedaan. Maar heb geen afsdcheid kunnen nemen van hondjes, eentje is ziek en ook al hoop ik hier nog enkele weken te liggen, mis mijn man, hondjes en huis. Ik kan me niet inbeelden zolang zonder mijn man te slapen... Ach ja, hopelijk gaat de tijd vrij snel voorruit! Alles om deze baby een goede start te geven. En 1 hondje is een klein hondje, hopelijk smokkelt mijn man hem eens binnen :) xxx

8. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei Leila, jij hebt het dus ook niet makkelijk meid, ik wist het niet van je verleden... al goed dat ze je zoontje kunnen redden hebben maar natuurlijk is er een donkere kant ook, ik denk dat het inderdaad niet simpel is om een autistisch kind op te voeden, en nu nog met je zwangerschap eens bij. Begrijpt hij het een beetje dat er een baby op komst is? Dat hij strakjes niet alleen meer zal zijn?

Word jij dan niet op 37 of 38 weken verlost met een kz aangezien dat herhaling kan gebeuren van de placenta? Allé, zo heb ik het toch begrepen bij mijn andere kennis die vorig jaar ook haar kindje op 39 w verloren is door de placenta. Zij is nu 30 w zwanger maar op 37 w word het kindje gehaald met kz om te voorkomen dat het weer zou gebeuren.

Celle, ik kan me perfect voorstellen hoe het nu aanvoelt om daar achter te moeten blijven in het zkhuis. Vorig jaar heb ik de eerste dagen veel verdriet gehad, ik miste mijn dochter, mijn thuis, ik voelde me daar zo gevangen en het toppunt was dat ik daar lag toen het zo een hittegolf was vorig jaar in juni, pppfff....en je hoorde de mensen maar praten over bbq's, en gaan zwemmen, en naar het zeetje gaan en terrasjes doen....en tja ik lag daar de uren en minuten af te tellen in mijn bed.
    Maar dat gevoel gaat wel over hoor, hoe dichter je komt bij je doel hoe beter je je gaat voelen, dus hou vol hé meid ;)

Liefs Linske

9. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Druk hier!
    @Aichaatje Je moet echt zelf aangeven wanneer je weer wilt werken! Kan me voorstellen dat je hoofd er echt niet naar staat!!

@Celle Fijn dat je je kindje nog steeds bij je hebt!! Hopelijk mag je het nog heel wat weken bij je dragen!! En na die 32 weken lekker thuis gaan wachten!!
    Wel weer heel spannend hoor!!

@Jente Zielig he die prikjes! Hopelijk gaat het nu weer beter??

@Berte Jij bent al een heel eind op weg zeg!! Hopelijk heb je snel je kindje lekker bij je!

@Leila Heftig zeg dat jij t ook hebt meegemaakt! En tuurlijk ben je blij met je mannetje maar lijkt me soms ook wel is even moeilijk!
    Begrijpelijk dat je er nu weer veel mee bezig bent!
    En al 34 weken!! Fijn! Hopelijk komen er nog een paar bij!

@Gummibeertje Ook wel fijn dat je nu zo ver bent gekomen zeg!! Houden zo nog even!! Spannend hoor!!

10. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gister weer controle gehad bij de verloskundige! alles leek wel prima!
    Hartje weer gehoord!! Blijft bijzonder! Meestal zie ik t alleen maar op de echo! Dus vind t ook wel weer leuk om dan bij de verloskundige te komen.

Gisteravond ben ik eerder weggegaan van de naaicursus. Had last van mn rug en buik voelde gewoon niet goed! Dus dacht moet maar weer plat.
    Na uurtje liggen ook nog misselijk! Alles eruit gegooid lucht op!
    Buik nog wel wat onrustig dus maar gaan slapen!
    Helaas vanmorgen ook weer wat last van mn buik en rug dus voor de zekerheid toch maar zh gebeld waar ik zo heen mag...
    Voel me ook wel weer een zeikerd! Maar ja.... Wil gewoon nu even horen dat alles goed lijkt! Mocht bij de Gyn komen dus dan kijken ze ook weer even naar mn baarmoedermond! Ben die zorgen nu wel zat hoor!
    Geniet nu wel echt van die bewegingen in mn buik!! Maar wil dat nog wel heeeeeel lang blijven doen!! Jammer dat we allemaal geen zorgeloze zwangerschap mogen hebben!!
    Ben tegelijk zwanger met een vriendin en vind dat soms wel moeilijk!
    Vorige keer toen ze over de 25 weken was had ik er ook veel moeite mee helemaal omdat ze alleen maar aan t klagen was! Nu ook zegt ze heel makkelijk maar nu komt alles goed!! Ja leuk dat mensen dat denken maar ze kunnen me t niet zwart op wit geven!!! Zal blij zijn als we straks over die 25 weken gaan en helemaal als we over de 30 gaan!!

Liefs!

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    bedankt voor jullie reacties...

deze wil ik even delen...

'Streep haar naam niet door

Streep haar naaam niet door
    ... al is zij tot stof vergaan.
    Streep haar naam niet door
    alsof ze nooit heeft bestaan.
    't Liefste wat ik heb bezeten,
    't toekomstbeeld van mijn bestaan,
    vraag me niet om dat te vergeten
    en gewoon weer door te gaan.
    Want ik wil weer verder leven,
    maar ik weet niet hoe dat moet.
    'K hoor bij hen die achterbleven
    overleven dat vergt veel moed.
    Streep daarom haar naam niet door,
    noem haar naam en laat me weten,
    dat ook jij niet zult vergeten.
    Zo alleen kan ik verder gaan.

12. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, héél mooi geschreven...
    Wees er maar zeker van dat Sarah* niet vergeten word, door niemand niet die hier van weet, alleen hebben sommige mensen schrik om het over Sarah* te hebben.
    Wees zelf ook niet verlegen om over haar te praten....

Dikke knuf meid X

13. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mooi Aicha, ik krijg er een krop van in mijn keel want ik vind er mezelf in terug. Heb jij dat zelf geschreven ?

Elin, laat je iets weten van je controle ? Groot gelijk om te gaan als het niet lekker voelt. Ik krijg trouwens ook nu nog altijd de kriebels als de mensen (andere dan van 'ons' kaliber) zeggen van 'maar dat komt allemaal wel goed, ik voel het'. Jaja, die mensen hebben duidelijk geen idee wat er allemaal door onze kop spookt. Ik ben nog altijd jaloers op de madammen die als enigste schrik hebben dat ze niet meer in hun oude jeansbroek gaan kunnen na de bevalling. Die onwetendheid...om dus jaloers op te zijn.

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, Celle, wanneer gaat er nog eens gekeken worden naar je baarmoederhals ? Eén keer per week ?
    Voor mij was het persoonlijk een big deal toen er opeens een 3 vooraan kwam te staan. Nog een week en je bent er. Hopelijk valt er dan ook een kleine last van je schouders. De stiekeme tranen herken ik. Komen onverwacht, want met ons verleden lukte het me vrij snel alles te relativeren en door te bijten. Maar dan opeens overvalt je dat heel sneaky en besef je dat het toch allemaal meer impact heeft op ons leven dan wat we onszelf willen doen geloven eh.

15. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elin, hoe was de controle bij de gyn deze morgen?
    En hoe was het gesteld met de baarmoederhals?

Liefs Linske

16. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ aichaatje: heel mooi gezegd. Ik denk dat dit tekstje toepassend is vr iedereen die kindje verloren heeft...
    @ Elin: al nieuws?

@ gummibeertje: baarmoederhals gaat enkel nog onderzocht worden als er reden is om zorgen te maken. Ze willen niets stimuleren. Weeenremmers worden vanavond gestopt. Moet wel sowieso blijven tot 32 weken. Hopelijk haal ik dat! Xxx

17. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Mooi he... ik kreeg hem ook van iemand toegestuurd!

18. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na een ochtendje ziekenhuis weer thuis!!
    Oh wat moet je toch altijd lang wachten!! GRR!!!
    Deze keer was wel het record! Anderhalf uur!!!
    Heb mezelf aardig op zitten eten in de wachtkamer! Spookbeelden gingen lekker door me heen!!
    Maar toen mocht ik dus eindelijk!
    Baarmoedermond 3.1 dus redelijk gelijk gebleven!! GELUKKIG!!
    Urine word weer weggedaan op kweek...
    Ze weet niet waar de krampen vandaan komen... Wel dacht ze absoluut niet aan weeen. Ik zelf ook nog niet hoor..
    Ik ga t even aankijken maar anders volgende week even om movicolon vragen voor de stoelgang want ook dat kan je buik weer prikkelen..Magnesium deed ik eerst twee keer per week maar daar was mn buik weer erg van overstuur... Nu tijdje 1 keer per dag en probeer vanavond is 2 keer per dag! Misschien word t dan ook wel beter!
    Het is een beetje zoeken wat je moet he!

Ze was blij dat ik gekomen was! Altijd bellen als je het niet helemaal vertrouwd! Fijn!!
    Volgende week weer controle.. Ga toch maar wekelijkse controle aanvragen ook voor mijn eigen gemoedsrust!

@Aichaatje! Wat een mooi gedicht ben er even stil van.. Denk veel aan je!

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blij dit te lezen Elin !
    Movicol werkt trouwens het beste als je het elke dag neemt wisten ze me bij mijn opname te zeggen. Daarvoor nam ik het eerder als ik het nodig achtte, waardoor ik steevast best wel flink wat krampen kreeg omdat m'n darmen eindelijk begonnen te werken. En die krampen waren dan weer niet goed voor m'n harde buiken natuurlijk. Door elke dag een kleine dosis te nemen (één zakje, 's morgens) werken m'n darmen nu zonder rommelen.

20. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elin, na lang wachten dan toch nog goed nieuws eigenlijk hé!
    Hopelijk ben je vlug vd die krampen verlost hoor, dat is inderdaad niet leuk :(

Mijn meisje is hier wreed hevig ze, mijn buik zwiert alle kanten op pppff...:)

Liefs Linske

Deel Deze Pagina