Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Super Jenifer!:D

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Wat fijn dat je geen bloedverlies meer gehad hebt. Morgen 36 weken :$ helemaal super!!!

3. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    HOERAAAAAA

36 weken :), wat leuk!!

Je mag er inderdaad blij om zijn!!

4. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het bloedverlies gestopt, Jenifer! En wat goed dat je de 36 weken hebt gehaald! Dat had je van te voren nooit durven hopen, toch?

Loe, stuur mij ook maar een pb-tje met de namen hoor, ik ben benieuwd!

5. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik durfde het idd niet te dromen. Ik ben best wel bang geweest in deze zwangerschap. En dan vooral tussen de 17 en 28 weken. En nu mag ik al bijna gaan bevallen van een voldragen levensvatbaar kindje.

Mijn mannetje en ik zeiden vandaag nog tegen elkaar dat we de spullen nu toch wel willen gebruiken. En hij denkt dat als de cerclage eruit gaat dat ik dan meteen ga bevallen. Nou ik heb hem maar uit die droom geholpen:D

Maar meiden, jullie gaan ook deze termijn bereiken! Door goed naar je lichaam te luisteren en veel te rusten, zijn jullie over een paar weken ook zover.

Ik ga nu mijn bedje induiken want ik heb een drukke dag gehad,

Groetjes

6. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat is het stil hier!

Hoe gaat het met jullie?

Vandaag gaat de cerclage eruit. Ik heb maandag en vanochtend wat roze slijmverlies gehad. Dus ik ben benieuwd hoe het er down there uitziet. En hoe het nu verder gaat. Hopelijk krijg ik vandaag een datum voor het inleiden. Hopelijk is deze gyn net zo aardig als de mijne.

maandag heb ik nog een groeiecho gehad en de baby weegt nu 2054 gram. Wat licht is voor dit termijn. Hij zit nog steeds onder de onderste lijn op de curve maar groeit nog wel. Ze hebben berekend dat zijn geboorte gewicht volgende week 2200 gram zal zijn. Het is natuurlijk maar een schatting maar ik maak me wel een beetje zorgen. Het belangrijkste is natuurlijk dat hij maar gezond is.

Groetjes

7. Loe

Loe Niet meer actief

Good luck Jenifer! Spannend allemaal wel he.
    Als zijn organen maar een stuk rijper zijn geworden, dat heb ik onthouden van (wie zei dat?)..... dat was belangrijker dan het gewicht. Probeer je eraan vast te houden. Je kunt er niets aan doen, alleen hopen dat ie misschien wel zwaarder is dan op de echo!

Wij vandaag voor onderzoek voor carpaal tunnel naarh et ziekenhuis, daarna voor uitslag naar neuroloog. En daarna bloeddruk meten bij verloskunde. En dan............. zeiken (sorry) aan de balie dat we dus aankomende maandag (volgende consult) 'gewoon' weer een groeiecho willen en naar dezelfde gyn. Zal wel weer gedoe worden. Heb er helemaal geen zin in. Maar het moet maar. Vriend gaat mee, voel ik me wel sterker.

8. adi

adi Niet meer actief

Wat een geweldige termijn heb je gehaald zeg! Hopelijk blijft de kleine natuurlijk nog even zitten.

2.200gram is natuurlijk klein voor zijn termijn, maar wel een mooi gewicht hoor. Met dit gewicht mag een kindje gewoon mee naar huis als voor de rest alles goed is. En tegen mij hebben ze destijds erop gehamerd dat de termijn veel belangrijk is dan het gewicht. Als de organen goed volgroeid zijn, komen die speklapjes vanzelf wel :)

9. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    jenifer wat spannend dat vandaag de cerclage eruit gaat. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.
    Ik heb ook gehoord dat het aantal weken veel zwaarder telt dan het geboortegewicht. Het zit echt wel goed hoor, dat weet ik zeker! Als je mannetje volgende week geboren wordt, gaat hij lekker mee naar huis met papa en mama!

En idd wat Adi zegt: die spekkies komen vanzelf wel ;)

Loe: succes in het ziekenhuis!

@all: vandaag 30 weken :D
    Eindelijk een '3' in mijn getal, kan het nog steeds niet geloven!!

10. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @florida, yeah eindelijk een 3! Nog een paar weken en dan gaat ook jouw cerclage eruit.

@loe, gewoon vragen of je naar dezelfde gyn mag hoor. Als jij je daarbij prettig voelt is dat alleen maar beter voor jou.

@adi, de termijn is idd belangrijker dan het gewicht.

@all, nou het was wel snel gepiept. Het deed niet echt pijn maar het was wel even vervelend. Eerst gaan ze met een speculum erin. En daarna knipte ze met een lange dunne schaar de cerclage los. Hij kwam zo los. Ze heeft daarna nog even getoucheerd en ik had maar een halve cm ontsluiting.

Over het inleiden was ze minder positief en ze wilt wachten tot de 38 weken:( Ik begrijp het wel maar ik had me al zo ingesteld op 37 weken. Ik moet nog wel elke 2 dagen komen voor het ctg en maandag heb ik weer een groeiecho en controle. Daarna worden weer nieuwe afspraken gemaakt. maar stiekem hoop ik dat de kleine komt voor de 38 weken.

Groetjes

11. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Wat fijn dat het meeviel het eruit halen. Ik wilde zelf vragen of ik de cerclage/het draadje mee naar huis mag nemen .. voor in het plakboek (of vraag ik dan iets heel raars :))

Je hebt toch met je eigen gyn afgesproken om je in te leiden met 37 of heb ik dat verkeerd begrepen??

12. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Je vraagt niks raars hoor. Ik heb hem ook meegenomen:)

En je hebt het goed begrepen dus ik begrijp ook niet waarom deze gyn weer een andere beslissing neemt. Maar ja, 38 weken is ook goed.

13. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    :) haha, grappig, ik dacht al dat ik heel was om de cerclage mee naar huis willen nemen..

Kun je niet tegen die gyn zeggen dat je tóch graag ingeleid wil worden?? Het staat tenslotte in je dossier vermeld toch? Of heb je er zelf ook wel vrede mee als hij wat langer blijft zitten??

14. Frederique1

3 feb 2010
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jennifer, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je eerder ingeleid wordt. Je kindje is nog erg klein en je bent nog geen 40 weken. Lekker gezond laten volgroeien als hij/zij dat kan/wil/doet zou ik denken, toch? Je bent zo bang geweest voor een vroeggeboorte en nu laat je het bewust te vroeg geboren worden?
    Of is er een medische indicatie voor?
    Succes in elk geval met de laatste loodjes en fijn dat het allemaal goed gegaan is!

15. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jenifer: wat spannend dat de cerclage er nu uit is! Gelukkig is het meegevallen. Bij mij werd het vorige keer tijdens de bevallling gedaan, en dat was erg pijnlijk! En nu 0,5 cm ontsluiting, misschien dat de baby 'vanzelf' komt voor de inleiding! Ik kan me voorstellen dat het nu het eenmaal zo ver is dat je het niet meer erg vindt om een week later ingeleid te worden dan eigenlijk de bedoeling was. Maar ik vind het wel vreemd dat er nu van die afspraak afgeweken wordt.

@iedereen: wat hebben jullie afgesproken met de gyn over de termijn waarbij de cerclage verwijderd wordt? Ik heb geen idee wat bij ons in het ziekenhuis de gangbare termijn is.

@Loe: veel succes in het ziekenhuis, ik hoop dat ze je het deze keer niet moeilijk maken.

@Florida13: gefeliciteerd met je '3'!

16. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    #476 jenifer, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt: 12 aug 2010
    @Florida13, ik heb er eigenlijk geen vrede mee. Ik moet morgen alleen voor het ctg en dan zal ik het aangeven. En maandag heb ik weer een controle en dan hoop ik dat ik de gyn zie die ik vorige week donderdag ook gezien heb. Die was het namelijk wel met mijn gyn eens. Ik ga morgen navragen met wie ik een afspraak heb.

@tomtobias, Mijn gyn wilde het met 35 weken doen maar ik wilde het zelf met 36 weken doen. Het ligt er ook aan of je er last van hebt of niet. Ik heb de afgelopen 2 weken op mijn tanden moeten bijten want de knoop van de cerclage die drukte tegen mijn blaas aan, wat erg veel pijn deed.

@ frederique, ik denk dat je een heel stuk hebt gemist. Mijn kindje loopt 4 weken achter in groei. Ik voel minder leven en moet daarom 3 x per week voor het ctg naar het ziekenhuis. En ook nog elke week een groeiecho maken en de flow in de navelstreng meten en ook nog kijken of er geen sprake is van brainsparing. Dit doen ze door de bloeddoorstroming in het hoofdje te meten. Ook heb ik weinig vruchtwater. Wat eerst TE weinig was en nu is het wel iets meer maar nog steeds krapjes. Ze denken dat er iets mis is met mijn placenta maar ze weten dus niet wat.

Met mijn gyn heb ik met 34 weken afgesproken dat als de baby klein zou blijven ik met 37 weken zou worden ingeleid omdat hij dan beter af zou zijn en buiten de buik beter kan groeien. Ook heeft hij duidelijk gezegd dat hij geen RISICO wilt nemen.

Nu heb ik het gevoel dat ik op een wachtbankje zit en zit te wachten op het moment dat het dreigt mis te gaan. Ik heb al 2 kindjes verloren en wil dit geen 3e keer meemaken!!!

Als je in je vorige zwangerschap een kindje(s) bent verloren zijn de meeste gynaecologen het erover eens om je dan niet tot 40 weken te laten doorlopen. Zoals mijn gyn zegt: 37 weken is A Terme!

Sorry dat ik het zeg maar ik vind je reactie ook typisch een reactie van iemand die nog nooit zijn eigen kindje heeft begraven. Dat jouw zwangerschap met cerclage goed is gegaan is geweldig voor je, maar de mijne ging niet over rozen. Ook vind ik de toon van je bericht naar overkomen. Maar ja, dat zal wel komen omdat ik het zat ben om mezelf te moeten verdedigen tegen over anderen.

Dat ik bijna 37 weken ben is leuk, maar ik ben pas opgelucht als ik bevallen ben van een levend kindje wat dit keer wel bij ons mag blijven.

17. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

even inbreken: ik lees als mama van twee prematuurtjes en 1 overleden kindje soms even mee.

Wilde even het volgende kwijt:

@Jennifer: wat fantastisch dat je zo ver bent gekomen. Echt geweldig en dat niet alleen dankzij de cerclage maar natuurlijk ook door je sterke karakter en wilskracht.
    Als jij het gevoel hebt dat het beter is dat je eerder ingeleid wordt, luister dan gewoon naar je gevoel en maak dat duidelijk in het ziekenhuis. Je hebt al een geweldige termijn bereikt en dat is iets om heel erg trots op te zijn!

Breek weer uit.

groetjes, Josie

18. Loe

Loe Niet meer actief

|Jenifer, ik had gisteren een stuk getypt, maar ineens was alles weg. Ik deel jouw gevoel over de 37 weken, kan me gewoon je gevoel erg goed voorstellen. Ik zou exact t zelfde denken.
    Verspil je energie maar niet aan teksten waaruit blijkt dat er niet ingelezen is, tis niet kwaad bedoeld, maar je kunt er niets mee.
    Volg je gevoel! Doen hoor.

19. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    #479 jenifer, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt: 12 aug 2010
    @all, sorry als mijn berichtje aanvallend overkomt. Jullie kunnen wel merken dat ik het een beetje zat ben om me continue zorgen te maken.

@josie, Dank je wel, maar ik moest wel even lachen om je berichtje.
    Sterke wilskracht en karakter:( Weet je wat het is, ik heb het gevoel dat ik voor mijn engeltjes niet genoeg gestreden heb. En tot deze dag voel ik me daar schuldig over. Daarom zit ik nu overal bovenop. Ik laat me niet meer afschepen door een gyn met de woorden: het valt wel mee. Mijn gevoel zegt me dat het mooi is geweest. En daar zal ik as maandag dan ook als een leeuwin voor vechten. In mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik mijn gevoel genegeerd en kijk hoe die afgelopen zijn. Nee, dit overkomt mij geen 3e keer meer.

20. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @loe, je hebt denk ik gelijk. Er is waarschijnlijk niet goed ingelezen en ik reageer daar een beetje heftig op.

Hoe ging het in het ziekenhuis?

Deel Deze Pagina