Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @jenifer: ik begrijp jou reactie volkomen op het berichtje van Frederique. Ze zal het idd niet zo bedoelen, maar ook op mij kwam het naar over. Ik kan me voorstellen dat ze niet alles heeft bijgehouden of terug gelezen, maar ook mijn bloeddruk ging iets hoger toen ik het las...

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi jennifer:

Het feit dat je het aandurft om weer zwanger te worden, ondanks je verdriet om je overleden kindjes getuigd van een sterk karakter. En ondanks alle stress en angst in deze zwangerschap ben je heel hoopvol en positief gebleven en dat zegt wel wat over je wilskracht om je door deze zwangerschap heel te slepen. En ik herken je gevoel over het niet genoeg gedaan hebben bij je vorige zwangerschap echt , heb/had ik ook heel erg. Denk dat dat altijd af en toe de kop weer opsteekt, hoe onterecht het ook is.

groetjes, Josie

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Breekt weer even in (ken florida13 nog van de maart 2009 mama's dus vandaar dat ik hier meelees);)

@Florida, jeee 30 weken zwanger! Kan me voorstellen dat het voor jou heel apart is om een 3 te mogen zien in je zwangerschapsweken.

@Jenifer,kan me je gevoel heel goed voorstellen. Maar ik ben dan sowieso al geen voorstander van zwangerschappen die tot 42 weken of langer doorlopen. En dan heb ik het dus over "gewone" zwangerschappen dus zonder complicaties zeg maar. Snap heel goed dat je gewoon met 37 weken ingeleid wil worden zoals eerder afgesproken.
    Ik wil je heel veel succes wensen en volg inderdaad je gevoel!

De rest ook veel succes!!

4. Loe

Loe Niet meer actief

De update van het ziekenhuis:
    Moest dus naar de neuroloog vanwege mijn enorme vochthanden als sinds de 11e week en doofheid van drie vingers. Na de test bleek dat ik carpaal tunnel syndroom heb aan beide handen, maar rechts (met de dove vingers) zo heftig dat daar geen impuls meer door kon komen tijdens het elektrodenonderzoek. Advies is opereren.

Nadien moesten we voor bloeddrukcontrole naar verloskunde. Bloeddruk 135/75, volgens mij wel goed. Degene die mijn bloeddruk opnam, schrok van het advies en zei dat zij al meerdere malen had gehoord dat de operatie niet goed was gegaan en mensen andere klachten aan de handen kregen, zoals dystrofie. (dat was ook een zeldzame complicatie aldus de neuroloog).

Aangezien ik al vaker een uitzondering ben geweest met complicaties, kiezen we er vooralsnog voor niets te doen en nog even door te zetten. Als het na de bevalling aanblijft (zal kindje moeilijk kunnen tillen zoals het nu is), dan zal ik me dan laten opereren en alleen rechts.

heb trouwens soort ongesteldheidskrampen gehad gisteren, dat doortrok naar mijn rug. Mijn polsslag ging er ook van omhoog. Men zegt indalingsweeen. Maar kan dat ook als kindje al ingedaald is?
    En af en toe verlies ik wat vocht volgens mij. te weinig om op te vangen, maar grote vlek in onderbroek. Nog maar weer afwachten he....

5. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo wat is het druk geweest hier.

@Jennifer,
    wat fijn dat je cerclage er al uit is. En ik berijp je volkomen dat je met 37 weken ingeleid wilt worden. Laat men maar praten, gewoon het ene oor in en de andere uit. je wilt niet weten wat ik soms aanhoor, hoewel ze mn voorgeschiedeniz kennen.

@Florida,
    Zo meid al de 30 weken gepasseerd GEFELICITEERD!

@Loe,
    Ik duim voor je dat na de bevalling carpaal tunnel syndroom helemaal verdwijnt en dat je volop kan genieten van de kleine.
    Indalingsweeen heb ik niet gehad kan er niets over zeggen.
    Maar een grote vlek in je onderbroek zou wel vruchtwater kunnen zijn.
    Kan je niet naar het ZH zodat ze een echo maken?

@Tomtobias,
    Mijn Gyn wilt het met 36 weken er weer uit halen.

Hier gaat alles goed vandaag al 13 weken :).

6. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @loe, Ik hoop ook dat het na de bevalling minder word. In mijn 1e zwangerschap had ik er ook last van maar niet zo erg als bij jou.
    De ongesteldheidskrampen herken ik wel. Alleen bij mij zijn dat geen indalingsweeën want de baby is nog niet ingedaald. Ik dacht dat het voorweeën waren.
    En afscheiding kan ook heel waterig zijn he;)

@papatya, fijn dat alles goed met je gaat. Ben je nog veel aan het rusten?

@snoopy, dank je:)

@all, Ik heb me vandaag voor het eerst een normale zwangere vrouw gevoeld. Ik ben gaan shoppen in utrecht en ik hoefde me niet druk te maken om de cerclage:D Wel was ik het vanwege veel harde buiken na 1 uurtje zat. Maar goed, ik voelde me echt bevrijd.

7. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Behalve koken doe ik eigenlijk niets.

Hoewel ik wel wat wil doen, de hele dag rusten/zitten ik voel me zo nutteloos.
    Mijn partner die doet nu bijna alles. Ik dacht dat een KDV wel leuk zou zijn voor de kleine sociale contacten/ hij kan zijn energie kwijt.
    Heb vandaag contact gehad met een KDV maar als je niet werkt is het een dure grap.

Hoe was/is jullie dagindeling? Om even een idee op te doen.

8. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe oud is je kindje? Want misschien is een peuterspeelzaal wel iets voor hem?

Ik had niet echt een dagindeling. Ik bracht mijn kids smorgens naar school. Soms haalde ik dan nog even een brood bij de bakker of supermarkt. Maar geen zware boodschappen. Dan op de bank of bed met mijn laptop en een kopje thee. En af en toe sprak ik met een vriendin af bij haar thuis of in een broodjeszaak om ff bij te kletsen.
    En als ik een controle had in het ziekenhuis ging ik altijd daarna in het restaurant van het ziekenhuis ff lunchen. En af en toe ging ik naar de stad maar dan parkeerde ik vlakbij de winkel waar ik moest zijn. En bleef ik ook niet lang.

Het was heel saai, maar voor een goed doel:D

9. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij is nu 19 maanden. Peuterspeelzaal is vanaf 2jr.

Als ik een controle heb gaan wij ook altijd wat drinken.

Ik probeer dan ook nog wat met de kleine te spelen.

En voor de gezelligheid ga ik ook mee als manlief boodschappen gaat doen.

En voor de rest lig/ zit ik.
    En mijn laptop is ook altijd binnen handbereik.
    En in de avond vermaak ik me met NET5.
    En een goed boek doet ook wonderen.

Het is inderdaad voor een goed doel. Ik probeer hem ook altijd uit te leggen waarom ma heem niet meer kan tillen. Of niet meer kan stoeien.

10. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Net 5 is ook mijn zender:D En verder huurde ik best wel wat films en series zoals friends en csi enzo.

11. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hey snoopy, ja goed he, kan ook haast niet geloven dat ik eindelijk een '3' heb ik m'n zwangerschapsweken!!
    Ik hoop dat ik het nog 7-8 weken volhou, en daarna vind ik het wel welletjes ;)

12. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik weet ff niet meer wie het vroeg? Maar mijn cerclage gaat er met 36/37 weken ook uit...

Mijn dagindeling was/is:

Uitslapen, daarna douchen
    Naar beneden, verlaat ontbijt/lunch maken
    Op de bank liggen met de laptop, boekje lezen of tv kijken
    Avondeten voorbereiden (aardappelen schillen bijv)

Mijn man kookt over het algemeen, omdat ik niet te lang durf te staan. Ook de boodschappen doet hij, en mijn (schoon)moeder doen het huishouden. Wel zette ik af en toe een wasje aan, mar dat was het dan ook wel. Ik heb ook weken gehad dat ik (buiten de controle's in het ziekenhuis) de deur niet uitkwam.

Nu ik over de 30 weken ben, durf ik wel wat meer (lichte dingetjes thuis, weer op bezoek gaan, of even snel een winkel naar binnen)

13. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Wow florida, ik ben blij dat je ook weer wat meer durft:D

14. Loe

Loe Niet meer actief

Goed hoor Florida. En zo fijn he, een 3 in je zwangerschapsduur!

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb al een keer ingebroken en doe het even weer. Ik kan geen ander topic vinden over cerclages. En mijne is dan niet preventief, maar nood.

Ik lees dat veel van jullie ook erg rustig aan doen. Krijgen jullie ook trombose prikken elke dag? Mijn vriend prikt mij elke dag ;)

Sommigen van jullie hebben ook al meer kindjes lees ik. Dat zal ook niet makkelijk zijn. Het is ons eerste wondertje. Dus dat ik de hele dag op bed moet liggen, is nog te doen.

Maandag moet ik weer op controle en krijgen we een echo.
    Ik las dat iemand ook weinig vruchtwater had. Dat zei de echoscopist ook tegen mij. Is dat weer iets om je zorgen over te maken?

Pfff, al die onzekerheid. Ik ben al blij dat ik dinsdag 5 weken verder ben gekomen na de echo. En ik hoop dat ik als een paar van jullie ook over de 30 weken mag gaan.

Graag zou ik met jullie mee blijven kletsen, dus laat maar even weten of ik wekom ben ;),

16. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Daan

Bij mijn zoon had ik bedrust vandaar dat ik elke dag werd geprikt tegen trombose.

Maar nu heb ik geen bedrust, ik doe zelf alleen niet veel:).

Voor mijn zoon vind ik het wel sneu dat ma niets meer met hem kan doen. Gelukkig werkt mijn man nu thuis dus van hem krijgt hij meer aandacht nu.
    En ze gaan vaak naar de kinderboerderij/ speeltuin.
    Mijn broertje's/ zusje komen ook vaak zodat hij wat meer aandacht krijgt.

Maar zelf vind ik het erg dat ik hem nu even tekort doe.
    Na 30 weken komt daar een verandering in hopelijk :)

@ Florida

Als ik een 3 ervoor hebt wil ik ook al wat meer doen. Wat vaker naar buiten, naar de speeltuin.

Ik hoop dat wij (Tomtobias, Daan en ik) ook de 30 weken kunnen halen.

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @Daan04: natuurlijk ben je welkom!
    je loopt al richting de 25 weken, wat goed!
    Mijn cerclage is dan wel preventief, maar eigenlijk ook wel 'nood'. Zonder gaat gewoon niet ;)

Ik krijg geen trombose spuitjes, ondanks dat ik hele dag op de bed lig/heb gelegen sta ik toch wel geregeld op om naar het toilet te gaan, of iets te pakken ofzo.

Doordat ik (helaas)nog geen levende kindjes heb is het voor mij ook makkelijker om de hele dag niks te doen en alleen maar op de bank te hangen. Daarom zal deze zwangerschap voor mijn gevoel ook de laatste zijn (als alles goed blijft gaan). Ik weet niet of ik het nog eens aan zou durven, als ik eenmaal een levend kindje heb, maar goed dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Enne, Papataya, Tomtobias en Daan: julie halen die 30 weken ook wel!!

18. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @daan, Welkom en klets gezellig mee. Ik ben degene met weinig vruchtwater. En mijn kindje loopt ook achter in groei maar dat zie je vaak icm weinig vruchtwater. Ik zou bij je volgende controle er even naar vragen van hoe of wat. Maar ze zeiden tegen mij dat alleen weinig vruchtwater niet echt zorgwekkend is.

@papatya, tomtobias en daan, jullie gaan het redden hoor! Daar heb ik alle vertrouwen in.

@all, het ctg was erg vlak dus ik moest een uur eraan blijven. Ik vertelde de gyn van de voorweeën en de ongikrampen en het gevoel uit elkaar getrokken te worden (wat ik wel een beetje herken van mijn bevallingen) Toen heeft hij mij getoucheerd en ik heb 2 cm ontsluiting:D Mijn baarmoederhals is nog wel lang maar het begin is er.

Ik vertelde dat de gyn eergister het inleiden wilt uitstellen en toen zei hij dat hij dat gelezen heeft maar hij vind dat het wel welletjes is geweest ivm met mijn voorgeschiedenis en de groei van de baby. Dus a.s. zondag word ik ingeleid!! Ik ben helemaal hyper. Morgen avond gaan mijn kids bij oma slapen en dat is gelijk de avond dat mijn man en ik nog even met zijn 2en zijn.

Ik moet zondag om 6 uur bellen en me dan om half 7 melden in het ziekenhuis. Ik ben er helemaal zenuwachtig van. Oja, de gyn zei ook nog dat het snel kan gaan en ik alsnog voor zondag zal bevallen.

En ik ben een echte zp verslaafde dus ik neem ook nog mijn laptop mee. Dan hou ik jullie op de hoogte

Meiden, ik kan bijna huilen van geluk maar ik bewaar mijn tranen tot na de bevalling:D

Groetjes

19. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ohhhh jenifer wat spannend meid!!!!! Ben ook helemaal hieperdepier voor jou. Ik wil ooook hahahahahaha
    Ik hou zwpagina in de gaten hoor!!!
    Eindelijk is het einde in zicht voor jullie!

20. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @florida, jij hoeft ook nog maar 7-8 weken als je het overlegd met je gyn. Het lijkt nog lang maar voor je het weet zijn jullie ook zover.

Vergeet ik te zeggen dat de gyn aan mij vroeg wanneer ik het wilde. Dus ik vroeg vanaf wanneer kan het. Hij zei toen het kan vandaag al als je wilt. Dus ik weer: doe mij maar zo snel mogelijk. Helaas was het erg druk op de verloskamers en morgen word het ook druk. Dus zodoende is het zondag geworden. Anders was ik nu misschien al bezig.

Maar dit geeft me nog even de tijd om pantoffels te kopen. En mijn man neemt een week vrij want de school begint weer maandag.

Ook ben ik nu bezig met roomsoesjes met muisjes te maken. Het smaakt eigenlijk best wel goed.:)

Het is echt onwerkelijk om te weten dat ik zondag weer mama word:D

Deel Deze Pagina