@ Jennifer Meid wat leuk!! zondag al Het zijn de hormonen denk ik maar heb er tranen van. Wie weet krijg je vanacht nog een weeenstrom en moeten ze een kamer voor je hebben. @ Florida Zeg nooi nooit. Na de geboorte van mijn zoon zei ik ook dit heb ik nu kunnen doen maar met een tweede zal het niet gaan. En nu ik weer zwanger ben is het heel tegenstrijdig. Maar alles rolt gewoon. Man werkt thuis, de kleine krijgt extra aandacht door iedereen. Alleen voor mij is het wat moeilijker. Maar heb mijn zoon ook 16 maanden niet los kunnen laten. pa kon niet eens alleen met hem boodschappen doen. En nu zie ik die 2 genieten
@all, ik ben vanmiddag de slijmprop verloren. Dus wie weet komt hij wel uit zichzelf. Ik weet dat het niet perse betekent dat je snel gaat bevallen, maar stiekem hoop ik er wel op.
Jeetje jennifer wat spannend!!!!!!!!!! Heel veel succes bij de bevalling!!!!! Eindelijk na al die weken aftellen en de spanning van de weken waarop het mis ging bij je andere mooie kindjes.. Ben je gewoon zeker na zondag moeder van een kersverse mooie baby die je lekker bij je mag houden!!! En lekker mee naar huis mag nemen in zijn eigen bedje. @florida Wat goed die 3 in de weken!!!!! Gefeliciteerd met deze mijpaal weer! Liefs
Joeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, was lees ik nu? Kweet ook dat het niet direct hoeft te gebeuren na het verliezen van de slijmprop maar in jouw geval hoop ik van wel! Spannend hoor!
@daan04: ik denk dat je jenifer bedoelt @jenifer: spannend allemaal zeg! Ik moet de hele dag aan je denken, hahaha @Loe: jij bent de volgende in het rijtje he? hihi, daarna wil ik
@ Florida: Ik bedoelde inderdaad Jenifer. @ All: Maandag hebben we weer controle, vind het toch nu al weer spannend.
@daan: hoevaak ga jij op controle? En krijg je ook telkens een inwendige echo? Ik ga vanaf 20 weken iedere week (niet omdat het moet, maar omdat ik dat zelf graag wil). Zo goed als iedere keer werd even inwendig gekeken of alles nog dicht zit. Maar nu ik al wat verder ben, kunnen ze het ook goed met de uitwendige echo, en krijg ik nu dus geen inwendige echo's meer.. Mijn gyn wilt niet te veel rommelen daar beneden
Jep,ik mag de volgende zijn he. Vind t wel doodeng hoor, omdat ik dus mijn eerste kindje krijg, weet niet wat ik ga voelen. Trouwens, ik voel het kindje nu meer draaien, meer schuiven dan schoppen, is dat goed? Mijn hele buik gaat heen en weer! Florida, jij na mij! Goed plan. Oeeeeeeeeeeee, ik zie zo naar ons kindje uit. Hoop zo dat alles goed gaat, geen ellende en een gezond kindje. Proosten we daar op? (glaasje jip en janneke champagne) Jenifer, hoe is t vandaag?
@ Florida: Ik heb natuurlijk 2 en halve week in het ziekenhuis gelegen na de operatie. Toen heb ik 2 keer een echo gekregen. Allebei uitwendig, omdat ze het daarmee prima kunnen zien of het dichtzit en zelfs hoe lang de baarmoedermond nog is. Ze hebben mij na de operatie niet inwendig meer bekeken omdat ze er inderdaad niet willen prikkelen. Ik heb afgelopen dinsdag onze afspraak afgebeld, omdat ik me rustig voelde. Heb geen krampen of bloedverlies of iets anders zorgwekkends. Ik vind het in de auto zitten namelijk ook erg spannend. Dus nu maandag weer een echo en een controle afspraak... Pff.. Voor jou is het dus ook het eerste (levende) kindje, zoals je zelf schreef. Zijn jouw vorige zwangerschappen niet goed afgelopen doordat je baarmoeder open ging staan? @ Loe: Ook jouw eerste kindje. Heb jij hiervoor ook andere zwangerschap(pen) gehad? Wel super dat je nu al zover bent gekomen. Ik hoop je te mogen volgen!
Bij mijn eerste zwangerschap zijn mijn vliezen gebroken met 24 weken. Ik heb het toen nog een week volgehouden in t ziekenhuis, maar helaas heeft de bevallen met 25 weken doorgezet. Mijn dochtertje heeft 3 kwartier geleefd en is daarna in mijn armen ingeslapen. We dachten toen aan 'domme pech', doordat de vliezen ineens braken. Bij mijn 2e zwangerschap ging alles goed, kreeg regelmatig bmh metingen,maar die waren telkens goed. Totdat ik met 21 weken en 5 dagen lichte buikpijn kreeg en wat rose afscheiding had. Ik weer op controle, bleek ik al zoveel ontsluiting te hebben dat de vruchtzak al uitpuilde. 6 uur laten ben ik wederom bevallen van een dochter.. Doordat ik dit al 2 x heb meegemaakt, gaan ze er nu wel vanuit dat ik cervixinsufficientie heb, daarom heb ik preventief de cerclage gekregen (fijn he, dat het je eerst 2 kindjes moet 'kosten')... Nu lijkt alles goed te gaan met de cerclage (ik gebruik ook progesteron vanaf 13 weken).... Zonder cerclage is dus echt geen optie voor mij.
Alles is vannacht en vandaag rustig gebleven. Dus het zal toch echt morgen worden Ben nu wel zenuwachtig aan het worden. Ik heb mijn kids opgehaald en ben met hun naar een indoor speelparadijs gegaan. Ik wil ze nog even extra aandacht geven. Straks gaan ze weer naar oma. Ook heb ik voor hun allebei een klein cadeautje gekocht met een kaartje geschreven uit naam van de baby. Er staat dat hij zo blij en trots is dat hij hun kleine broertje mag zijn. En dat hij van veel kusjes en knuffels houd maar ook van veel slapen Die krijgen ze als ik bevallen ben. @loe, met deze termijn is het normaal dat je meer draaien voelt dan schoppen.
Dames, even een onzeker vraagje van mij. Ik ben net naar het toilet geweest voor een grote boodschap zeg maar. Nu heb ik het gevoel dat er nog steeds wat drukt. En volgens de verpleegsters zou je de cerclage meer richting je anus voelen dan richting de voorkant. Nu ben ik dus bang dat er veel druk op mijn cerclage staat. Of zou het gewoon komen door het naar het toilet gaan? Moet ik bellen of even afwachten? :S
Wat ontzettend spannend he. Ach wat ontzettend schattig, dat je dat gedaan hebt met het cadeautje. Creatief en lief! oja, over dat draaien: eh, ik denk dat het kindje wel heel laag lig, want als ik voel dat hij de hik heeft, dan voel ik het helemaal meeschokken in mijn vagina! Is dat niet heel laag? Daan, het is mijn tweede zwangerschap na een ontzettende ellendetijd met ons ziekenhuis hier. Ik kan niet naar een ander ziekenhuis zomaar ivm mijn hart. Ik heb een missed abortion gehad, met daarna het syndroom van asherman (verklevingen). Het ziekenhuis heeft mij lang nietgeloofd. Daarna zeiden ze dat alles ok was, maar toen wij uiteindelijk naar een fertiliteitskliniek zijn gestapt, bleek ik geen slijmvliesopbouw en geen eisprong meer te hebben. Dankzij ons ziekenhuis zou ik dus nooit meer zwanger zijn geraakt, met name vanweg hun ontkenning. Daarnaast heb ik een uitgebreide lisexcisie gehad en de curettage erbij, vandaar dat ik bang was voor een te korte cervix. Mijn cervix was twee weken geleden 1.8cm en het ziekenhuis doet inderdaad niets, pas als het meerdere malen mis is gegaan. Te treurig voor woorden. Ook is het een strijd om de cervix uberhaupt gemeten te krijgen. Zodoende ben ik hier belang. Ik hoop een gezond kindje op de wereld te zetten, wat hopelijk zeker nog twee weekjes mag blijven zitten. Elke dag erna is meegenomen. Maandag weer op controle, ik hoop dat we een echo en een cervixmeting krijgen.
@daan, ik heb het vaak gehad en mocht dan op controle komen. Maar elke keer was alles goed. Het kan idd van het drukken komen. Soms kreeg ik het als mijn blaas vol was en drukte op de knoop van de cerclage. En soms lag het aan hoe de baby lag. In stuit met zijn voeten naar beneden had ik er heel veel last van. Als het goed is zakt het straks weer weg. En als je je nog zorgen maakt moet je gewoon weer bellen hoor. Al is het maar voor je eigen geruststelling. PS; ik weet niet hoe je stoelgang is want het kan ook zijn dat je nog een keer naar de wc moet.
Nou ik heb toch maar gebeld. Ik mocht meteen langskomen en ze hebben gekeken met een inwendige echo. Cerclage zat nog goed en mijn bmh was nog steeds 1,7cm hetzelfde als na de operatie. Beeb beweegt ook gewoon goed. Dus ik heb volgens mij geen reden meer om me zorgen te maken.
@ Jenifer: Ja is inderdaad een hele opluchting! En hoe is het met jouw zenuwen? Morgen is het zover Spannend hoor!
@Daan: fijn dat alles goed was!! @jenifer: toi toi toi morgen!! Ik denk aan je, en hoop op goed nieuws morgen!!