Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Loe

Mooie buik hoor!!

En 17 kilo is niet echt veel. En je bent al 32 weken.

@ Florida

6 kilo maar :)

Is de kamer al klaar?

@ Daan

Bij jou valt het ook mee.

Bandenpijn had ik links onderin helemaal. Ik durf niets te zeggen.
    Maar voor de zekerheid kun je altijd ff bellen. Anders blijf je tobben. En na een echo kan je weer fijn de nacht door.

Zelf ben ik tot nu toe 2,5 kilo aangekomen. Echt veel eetlust heb ik niet. Dus het valt in iedergeval nog mee. En als ik jullie hoor hoef ik me niet druk te maken :)

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    dit is ons kamertje net nadat ze het hebben opgezet.
    Is nog kaal, de aankleding volgt nog. eerst nog de verf lucht eruit, en alles poetsen.
    Boven het ledikanktje komt een muursticker, maar kan niet zeggen wat ;) Dus helaas voor dat de kleine geboren wordt, ook nog geen foto's van het kamertje mét de aankleding.

3. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    en de commode

4. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie meubels!

Ik wacht vol spanning de foto's na de kleine af.

Papatya

5. Loe

Loe Niet meer actief

Wat een mooie meubels zeg! Echt prachtig. Mooie vloer ook!
    Oe, nou ik voel herkenning hoor. Ik vind dat gedraai en geschuifel met name ook een naar gevoel. Doet me toch af en toe (sorry snuffel) denken aan zo'n thriller film waar dan iets in de buik groeit zeg maar haha. Soms zie je mijn buik ook echt bewegen. Maar dat gevoel wat jij beschrijft herken ik helemaal.

Wat zijn jullie allemaal weinig aangekomen. Ik hoop dat het niet allemaal vet is dat blijft hangen bij mij dan.

Bandenpijn heb ik nauwelijks gehad. Wel een paar steekjes inderdaad richting vagina of schuin eronder, maar ik heb van beide niet veel gevoeld. Later wel echt scherpe pijn als ik van zittende positie ineens naar staand ging, of van bukken rechtop.

6. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Ik "breek" even in, want ik ben nieuw hier en wilde me graag voorstellen :). Momenteel ben ik 16 weken zwanger van ons vierde wondertje en drie weken geleden is er bij mij een cerclage geplaatst. Ik heb er ruim twee weken flink last van gehad (buikkrampen die uitstraalden naar mijn rug), maar sinds een kleine week gaat het gelukkig veel beter. De reden dat ik deze cerclage gekregen heb, is dat ik twee kindjes verloren heb nadat ze met 26 en 27 weken ter wereld kwamen. Beiden zijn ze na 3 weken neonatologie overleden.
    We zien deze zwangerschap dan ook als laatste kans om een gezond, voldragen kind op de wereld te zetten. Hopelijk is het ons nu wel gegund.

Ik lees al een paar dagen met jullie mee, maar kan alle verhalen nog niet helemaal uit elkaar houden dus vergeef me als ik iets schrijf wat misschien niet helemaal klopt.

Ik wilde nog wel even "hallo" zeggen tegen Florida13, want wij kennen elkaar via hyves ;)

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hoi Juno77: haha, ik weet meteen wie je bent ;)
    Ik dacht eerst, he dat verhaal komt me bekend voor, van je 2 engeltjes.... en toen je schreef dat je me kon, ging t lampje branden :p

Hoe is het met je? Nog veel last of niet? Wanneer moet je weer op controle?

Groetjes Florida ;)

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @Jenifer: hoe is het met je en met jeremiah???

9. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo Juno, van harte welkom hier. Wat een vreselijke gebeurtenissen heb je meegemaakt. Ik wens je alle succes en alle geluk met je zwangerschap!

10. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha Florida, ik "herkende" je vandaag pas. Toevallig dat we elkaar hier weer treffen :). Ik ben wel heel blij dat ik een forum heb gevonden van lotgenoten die in hetzelfde schuitje zitten.

Het gaat gelukkig sinds een weekje veel beter. Ik kan al wel wat dingetjes in huis doen zonder meteen last te krijgen, dus dat is wel fijn. Alleen als ik te lang lig/zit krijg ik last van mijn onderrug en als ik te lang loop weer van mijn buik, dus bijna alleen maar op bed of de bank liggen/zitten is voor mij geen optie. Op 2 september moet ik weer op controle, dus dat duurt nog even.

Je hebt trouwens een mooie buik!

@ Loe, dank je wel!

Groetjes,
    Juno :p

11. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit momenteel weer erg in de stress :(
    Vanmorgen in bed kwam er in een keer een golf (vocht/bloed, iets anders?) naar buiten. Ik had op dat moment een donkerroze onderbroek aan, dus kon niet zien of er ook bloed bij zat. Bij het afvegen was het lichtroze. Gelukkig was het maar eenmalig, maar ik heb toch maar om 08.30 uur gebeld voor een afspraak. Vanmiddag kan ik terecht, dus ik moet nog even in de spanning zitten.
    Bah, dit maakt me nu weer zo onzeker... :( :(

12. Loe

Loe Niet meer actief

Oh Juno, wat onzettend vervelend. Zo krijg je echt geen rust. WEl goed dat je gebeld hebt, lijkt me zeker goed om er naar te laten kijken. Veel succes vanmiddag en sterkte!

13. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juno77: welkom hier! Wat heb je al veel mee moeten maken. Ik hoop dat je deze zwangerschap helemaal uit mag dragen en een gezond kindje op de wereld zet. Zou het rose slijm nog van de cerclage kunnen komen? Sterkte vanmiddag!

@loe en florida: wat een mooie buiken! De mijne begint ook aardig groot te worden, groter dan op deze termijn bij de tweeling!

@daano4: ik loop op dit moment met dezelfde klachten. Het trekt niet richting mijn vagina maar ik heb wel al een paar dagen een enorm stekende pijn in mijn linker onderbuik. Ik maak me ook best zorgen. Ik dacht dat bandenpijn iets is wat je vooral voelt bij bepaalde bewegingen, maar ik heb het constant. Het doet ook pijn als ik er op druk. Ik hou het voorlopig nog even op mijn darmen...

@jenifer: hoe gaat het met jou en je mannetje?

14. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Juno: Welkom en wat naar die onzekerheid. Ik herken het. Ik heb alleen nog niet zoveel meegemaakt als de meesten hier. Het is mijn eerste zwangerschap. Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt vanmiddag.

@ Tomtobias: De VK in het ziekenhuis zei tegen mij dat bandenpijn ook heel goed kan voorkomen als je alleen ligt. Omdat je baarmoeder groeit, trekt dat aan de banden. Ze zei dat je daar best heel veel last van kan krijgen. Maar toch blijf ik onzeker :).

@ Jenifer: Hoe is het met jou en Jerimiah?

@ Papatya: Jij bent inderdaad ook nog niet veel aangekomen. Misschien komt het nog. Ik verwacht dat ik ook nog wel aan ga komen ;).

@ Florida: Mooie meubels! Heel gaaf. Blijft de decoratie geheim omdat we dan het geslacht zullen weten? Wij houden ook geheim wat we krijgen :).

15. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @Juno: wat vervelend zeg. Ik zou ook meteen in de stress schieten. Gelukkig kun je vandaag terecht. Ik hoop dat het niks is, was het veel wat je verloor?

@Daan: dat van die bandenpijn als je veel ligt herken ik ook wel. Ik heb er vooral s nachts last van, als ik me draai van links naar rechts doet dit ook pijn aan m'n banden.
    Ik wil idd het geslacht nog even geheim houden, aan de decoratie kun je idd wel opmaken wat het is ja :p
    Daarom gaat er ook een slot op de kamer na volgende week. Onze mama's poetsen hier, dus voor hen is het vanaf dan ook verboden terrein!

16. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Juno

Welkom!

Wat een spanning, maar goed dat je meteen hebt gebeld. Je hebt veel moeten meemaken. Hopelijk draag je deze zwangerschap uit.

@ Daan

Tot nu toe valt het inderdaad mee, maar ben bang dat het toch meer wordt.

Ben net terug van mn controle.

Cerclage doet gelukkig zijn werk en hartje klopt ook :)

Ik vind het knap dat jullie het geslacht geheim kunnen houden.

Hier zou manneke zijn mond voorbij praten, en ik ook wel denk ik.

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @papatya: wat fijn dat de controle goed was! Hoevaak ga je nu op controle?

Hier op het forum is het op zich wel makkelijk om het geheim te houden, je kunt nu wat langer nadenken voordat je iets typt, maar in real life kun je je wel eens verspreken, al is me dat (zover ik weet) nog niet gebeurd.

18. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga nu 1 keer in de 2 weken nu.
    Het blijft elke keer spannend, je moet me zien zitten in de wachtkamer. En als ik eenmaal het hartje heb gehoord :).

Soms heb ik ook zo iets van deze keer zeggen we het niet.
    Maar denk niet dat ik het kan volhouden.

Waarschijnlijk zal ik het die dag al van de daken schreeuwen.

19. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Ik ben vanmiddag op controle geweest en nu blijkt dat de placenta voor de uitgang ligt. Kan er ook nog wel bij...:( Meestal groeit deze in de loop van de zwangerschap mee omhoog, dus ik hoop maar dat ik ook een keer geluk mag hebben, want soms krijg ik wel eens het idee dat ik steeds bij de uitzonderingsgevallen hoor.

@ Die bandenpijn... tja, soms weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik vind het soms moeilijk te beoordelen of sommige pijntjes komen door de cerclage (mijn baarmoeder is hypergevoelig) of dat het een ''gewone'' zwangerschapskwaal is. Bij mijn vorige drie zwangerschappen heb ik er nauwelijks last van gehad.

@ Houden jullie gewoon zelf je gewicht bij of worden jullie ook gewogen in het ZH? Bij mij wordt alleen de bloeddruk opgemeten, dus ik heb ook geen flauw idee of ik iets ben bijgekomen. Heb ook geen weegschaal thuis...

@ Over drie weken hebben wij de 20-wekenecho en ik twijfel heel erg of ik het geslacht wel of niet wil weten. Bij mijn twee zoontjes had ik het zelf al gezien :D, maar bij mijn dochter niet. Ik vind het ook wel leuk als het een verrassing is, maar ik ken mezelf ook wel een beetje want als je daar eenmaal ligt word je toch wel héééél nieuwsgierig :)

20. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Juno

Hopelijk groeit het inderdaad mee met de zwangerschap. Hebben ze je nog advies gegeven wat je zou kunnen doen?
    Probeer veel te rusten doen we nu hier met z'n allen eigenlijk.

Heb je hiervoor ook een cerclage gehad?

Ik probeer me elke donderdag netjes thuis te wegen.
    In het zkh wort ook alleen naar mijn bloedruk opgemeten.
    Ik wil het zelf gewoon weten. En aangezien ik bijna niets meer doe kan ik extra opletten.

Wij willen het geslacht wel weten, als de kleine het ook goed vindt.
    En dan kan ik de kamer aankleden tijdens mijn zwangerschap.
    En mijn zoon die krijgt dan een nieuwe kamer.
    Ik verheug me er op. Bij mijn zoon heb ik de kamer pas een week voor thuis komst klaar gezet. Hopelijk gaat/ kan het nu veel eerder gebeuren.

Papatya

Deel Deze Pagina