@ Loe Je hebt het niet makkelijk gehad. En je bent nu al zover, nog even volhouden. Heb je het al over inleiden gehad met je gyn? Hou vol meid!! Papatya.
@jasmina: fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. En goed dat je stopt met werken. Doe maar heel rustig aan, en meer kan je nu niet doen. Maar het komt vast goed! @jenifer: wauw, dat klinkt echt als genieten! Je hebt het verdiend! @loe: laatste loodjes, hou vol!
@Tomtobias Gelukkig dat bij jou de placenta mee omhoog is gegroeid. Ik ga er maar vanuit dat dat bij mij ook zal gebeuren, maar spannend is het allemaal wel. @Jenifer Proficiat met je mooie zoon! Wat mooi dat hij naar je twee engeltjes is vernoemd. Geniet lekker van dat ventje, maar dat doe je al lees ik @Loe Je hebt een mooie buik, hoor. Ik wou dat ik al zover was, want dat zou voor mij een redelijk veilige zone betekenen. Nog even volhouden meid, de laatste loodjes zijn niet altijd makkelijk. @JasminaO Welkom bij ons op het forum. Ik zit er ook pas sinds kort. Ik las dat je ook twee kindjes bent verloren. Goed van je dat je toch helemaal gestopt bent met werken. @Bramtim Toen ik vier weken geleden de cerclage geplaatst kreeg had ik een kamergenote die ook een buikcerclage gekregen had. Deze was geplaatst door Prof. Lotgering. Ik sta tijdelijk bij hem onder controle, omdat mijn eigen gyn pas begin november beschikbaar is (hij heeft maar 1 dag p.w. spreekuur). Het is niet de ''gezelligste'' gyn, maar hij is wel heel kundig. Prof. Lotgering is inderdaad geen voorstander van de Prolutoninjecties en aangezien ik last heb van harde buiken, krijg ik Adalat. Hopelijk lukt het je om in contact te komen met lotgenoten die al een buikcerclage hebben gehad. Sinds de bloeding van afgelopen donderdag gaat het wel weer aardig met mij. Het lukt me niet om constant in bed of op de bank te liggen, omdat we nog een zoon hebben rondlopen en twee honden hebben. Los daarvan krijg ik ook veel last van mijn rug als ik te lang zit of lig, dus ik moet wel zo nu en dan in beweging blijven anders weet ik op ten duur niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Wel balen, maar ja. Soms ben ik wel eens bang dat, doordat ik toch wat lichte huishoudelijke dingetjes doe, ik het ''onheil'' op me afroep. Misschien moet ik zo niet denken, maar toch...
@ Juno Ik heb hier ook een kleine rond lopen die aandacht wilt. Als ik bijv een uur lig, ga ik even met mijn zoon op de grond puzzelen. En mijn partner die werkt momenteel vanuit huis. Ze gaan ook samen naar buiten En ik kook alleen (niet uitgebreid). Probeer naar je lichaam te luisteren. Heb je mischien ouders/ broers/ zussen/vrienden, die even met je zoon een ommetje willen maken? Of dat iemand de zorg van je honden tijdelijk wilt overnemen? En een huishoudelijke taak van voor jou te doen is. En de rest je partner? Papatya
Hoi meiden Ik lig sinds dinsdag in het ziekenhuis ivm aanhoudend bloedverlies afkomstig van de placenta. Ik mag pas naar huis als ik 48 uur bloedingsvrij ben. Het is behoorlijk confronterend allemaal, want mijn kamergenote heeft ook een cerclage gehad en vanmorgen is het kindje in haar buik overleden. Ik lig nu in een apart kamertje, omdat de situatie teveel stress voor mij opleverde.
Oh Juno dat meen je niet... Maar wat nou als de bloedingen aan blijven houden? Ik bedoel, kan het 'kwaad'? En wat erg van je kamergenootje Kan me heel goed voorstellen dat het voor jullie allebei confronterend en stressvol is. had zij pas die cerclage, of is het door het zetten overleden???
@ Juno: Van deze kant heel veel sterkte gewenst! Ik ben inderdaad ook benieuwd of het bloeden kwaad kan.
@ All: Onze beeb zit er nog steeds! We hebben aanstaande dinsdag weer een echo en een controle. Ik vind het steeds spannender worden. We zijn voor de zekerheid al begonnen met de vluchttas. En sinds deze week weer aan het shoppen gegaan. We zullen toch alle spullen voor elkaar moeten hebben, dus even geprofiteerd van de koopavond bij prenatal *webwinkel wel te verstaan* Hoe gaat het met jullie allemaal?
@ Juno Hier ook nieuwschierig of het bloeden kwaad kan. @ Florida De 32 weken gepasseerd geweldig!!!!! @ Daan En jij bent de 26 weken al voorbij!! Online kun je ook aardig shoppen . Je bent nu al zover, Heel goed gedaan!
@juno77: hè jakkes, dat is balen. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en je weer snel naar huis mag. En vooral dat het bloeden geen kwaad kan voor de baby en jij daar ook gerust in bent. @all: ik heb vandaag een controle gehad en alles was goed! Baarmoederhals lang genoeg en baby goed gegroeid. Ik ben weer even gerustgesteld! Wel heb ik nog last van een stekende pijn in mijn linkeronderbuik, en ik ben zo stom geweest om daar vandaag niet over te beginnen bij de gynaecoloog.... Het doet pijn als ik beweeg, erop druk en vandaag ook gemerkt dat het pijn doet als we met de auto over een hobbel rijden. Iemand een idee? Ik heb wel gevraagd op welke termijn de cerclage verwijderd wordt, en dat is pas met 38 weken. Prima, ik ben blij als ik zo ver kom!
@Daan04: spannend dinsdag weer controle, ik hen dinsdag ook weer een controle. Ik ben ook vanaf een week of 24 los geslagen met het online shoppen. Ik ben dan ook dikke maatjes met de jongen van het koeriersbedrijf hier, weet nog nét zijn naam niet, maar hij komt zeker 1 x per week en soms vaker hier aan de deur hahaha @Tomtobias: fijn dat de controle goed was, ik heb geen idee wat die stekende pijn kan zijn, denk je banden??? Ik heb ook vaker pijn of steken, net alsof hij/zij met van die messteken van onder duwt, heel raar.Gaat jou cerclage er met 38 weken uit? Ik een weekje eerder Naar alle waarschijnlijkheid wordt hij bij mij op 28 september verwijderd
Goedemorgen! Hoe gaat het met alle dames hier??? Hier gaat alles goed. Heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad in het ziekenhuis over de bevalling e.d. Dinsdag heb ik weer controle.
Hier gaat het zijn gangetje. Ik ben flink aan het kleertjes shoppen geslagen. EN WE ZIJN WEER EEN WEEK VERDER En daar ben ik trots op Morgen hebben wij ook weer een controle en een echo.
Hallo dames, Het is hier idd wat stiletjes geweest afgelopen dagen. Bij ons is het rustig en dagen slijten langzaam.Ondanks het advies van de arts om te stoppen met werken, heb ik het aangeboden gekregen van mijn baas om thuis te gaan werken (op een laptop in bed).Ik wou eventjes kijken of het zo gaat en anders stop ik er mee. A.s. vrijdag hebben we weer een controle incl.bmh meeting.Weer spannend om te weten wat gebeurd daar beneden.Hopelijk blijft mijn bmh hangen op 2.7/3 cm. Trouwens, hoe hebben jullie het "zwangerschapsmeter" (als dat de juiste benaaming is) ingebouwd in jullie profiel? groetjes,Jasmina
Dames, ik kopieer even van het andere topic waar ik in schrijf. Met een zeer traumatische bevalling is geboren, geheel onverwacht nog, onze zoon met exact 34 weken 0p 27 augustus om 1.25 uur. Hij heet Lenn Tobe Jaron, roepnaam Lenn en weegt 2540 gram. Lenn ligt in het ziekenhuis voorlopig, hij doet het voor zijn leeftijd goed. Hallo meiden! "Ik mocht vandaag naar huis, met ijzerpillen en andere zooi (hb van 4). Kan nog niet echt zitten, maar wil jullie even een fotootje van Lenn laten zien. Bedankt voor alle felicitaties!!! Super leuk en lief om allemaal te lezen. De bevalling was echt een hel, Lenn was slap en moest met spoed gehaald worden. Ik had echter iets anders dan weeen, wat weten ze niet. Uiteindelijk is er geknipt, en getrokken en de arts schreeuwde tegen mij, maar ik kon niets, heb alleen maar gegild. Dit hoefde van hen ook nooit meer. Mocht er ooit een volgende komen, kan ik rekenen op een keizersnee. Mijn hb is nu 4, hopelijk snel beter. Ik wil nu proberen niet meer aan de bevalling te denken en alleen nog aan ons bont en blauwe mannetje. Hij doet het erg goed. Krijg geen ademhalingsondersteuning meer, alleen sondevoeding en gaat even onder lamp. Hier twee fotootjes van een hele trotse papa en mama.
Op de ok is er gehecht en de placenta verwijderd, deze wilde niet komen en zat helemaal vast. De vliezen zijn trouwens niet spontaan gebroken, deze zijn ook gebroken tijdens de bevalling.