Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Jeetje loe.... Wat een verhaal!!! Wat erg voor jullie dat het zo moest gaan..
    Maar wat een ontzettend mooi kereltje op de foto's!!!! Wat zullen jullie trots zijn!
    GEFELICITEERD!!! Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat lenn snel met jullie mee naar huis mag!!!
    Liefs

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Loe!! Wat een verhaal!!

In ieder geval heel erg gefeliciteerd! :D Ben blij dat jullie mannetje het goed doet. We erg naar van de ervaring op deze manier. (en wij moeten nog;))
    Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag!

3. Loe

Loe Niet meer actief

Lees even mijn bevallingsverslag van de gyn die tegen me heeft lopen schreeuwen toen ik niet mee kon helpen van de pijn (ben wakker gebeld door de verloskundige, dus zit nu met halve oogjes even achter pc):
    Indicatie hulp: foetale nood en niet vorderende baring.
    Opmerking ligging: niet te instrueren, tegenwerkende mevrouw. Vacuumextractie met tegenwerking en fundusexpressie (duwen op de buik).
    Wat vinden jullie hier nou van? Alsof ik expres zou tegenwerken bij de geboorte van mijn kind! Word er best een beetje verdrietig van. Zoals ik al dacht, die man heeft dus niet begrepen dat ik zoveel pijn had dat ik het niet meer op kon vangen, laat staan persen (zonder persweeen, alleen maar continue pijn). Met zo'n verslag geven ze mij ook direct weer het verdriet en de boosheid terug, die ik toch al had over dit ziekenhuis. Ze kunnen zich totaal niet inleven in de patient. Als ik anders had gekund, had ik het toch zeker gedaan! Een verdrietige Loe

4. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Loe

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

Ik heb geen woorden meer voor de arts.

Wat een sukkel!!

Je bent onverwachts aan het bevallen en ipv dat ze je gerustellen schreeuwen ze tegen je?

Meid nu heb je zeker andere zorgen maar zodra de kleine thuis is een klacht indienen denk ik.

Dit kan toch niet waar zijn "tegenwerkende mevrouw"!!

En hoe waren de verpleegsters?

Een verbaasde Papatya..

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    @ loe, eerst gefeliciteerd met jullie zoontje, fijn dat hij het goed doet.
    Zit met verbazing je verslag te lezen wat een eikel om zoiets te schrijven zou ik zeker over aan de bel trekken, je doet maar gewoon je best en meer kun je niet doen op zo'n moment.
    Hoe is het nu met je mannetje?

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hey Loe!

Proficiat met je zoon!!! Ik schrok even toen ik je bericht las, had t niet verwacht...
    Hoe is je bevalling begonnen, met weeen ofzo??

En wat een k*t opmerking van die gyn, tegenwerkende mevrouw, nou sorry hoor! belachelijk gewoon. Ik kan me echt voorstellen dat je van de pijn in paniek raakt, en juist dan dienen artsen er voor je te zijn en je te begeleiden, en niet tegen je aan te schreeuwen...

Probeer (hoe moeilijk ook) het van je af te zetten en heerlijk van jullie zoon te genieten!
    En kun je het anders niet in een gesprek aankaarten, bij een arts dat je je vedrieting voelt door deze ervaring??

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    oei, ik realiseer me net, dat ik nu ná jou kom ik het rijtje...
    **help** hahahaha

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Loe: Dat is gewoon ronduit belachelijk! Echt geen woorden voor!

@ All: Vannacht bijna niet geslapen door de zenuwen van de echo en controle vandaag. De echo zag er goed uit. Geen veranderingen van de bmh lengte en ik heb meer vruchtwater aangemaakt! De beeb doet het goed, weegt nu 1100 gram.
    De controle was ook eigenlijk goed, ik heb verder geen klachten en zij had ook verder niks meer.
    Dus ik hoop van harte dat we het nog een paar weken (10 ongeveer ;)) vol kunnen houden!

9. Loe

Loe Niet meer actief

Dank jullie wel! Ik heb zostraks op de afdeling neonatologie een verpleegster gesproken die doorvroeg en toen kwamen de tranen wel. Vond het zo oneerlijk hoe dat opgeschreven wordt. Ze snapte dat je dat meteen zo'n stempel kreeg, maar dat zij daar en ook op de verpleegafdeling donders goed weten hoe het gegaan is, dus dat zij mij niet zien als een tegenwerkende vrouw. Ze zijn echt super lief daar, ik kon niet om beter vragen. Ik probeer t zo veel mogelijk los te laten (anders moet ik ook telkens janken, heb ik helemaal geen zin in) en ze krijgen later nog een brief van ons, waarin wij ons verhaal doen.

Florida haha, vanaf mij kan het alleen maar BETER gaan hoor! Komt goed. Het begon met krampen ja, soort ongesteldheidskrampen om de 8 minuten. Toch maar ziekenhuis gebeld en voelde Lenn wat weinig. Toen zag ik op de ctg dat telkens alsik buikpijn had, er geregistreerd werd. Toen had ik m eigenlijk al wel door. toen is er inwendig onderzoek gedaan en had ik al 3 cm ontsluiting! Tot die tijd ging het dus wel, de ellende kwam pas daarna gelukkig.

Nog een fotootje van onze man van vanmiddag (heeft zelfs met een in gesprek snikkende mama geen kik gegeven toen hij bij mij lag, hij vond alles best, wat een jongen he!)

Daan, geweldig dat de controles zo goed waren. Hou vol!

10. adi

adi Niet meer actief

LOE VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE PRACHTIGE ZOON !!!! HIJ HEEFT EEN PRIMA GEBOORTEGEWICHT EN ZIET ER PRACHTIG UIT!

Wat een rotbevalling heb jij gehad zeg! Als je er echt mee zit zou ik gewoon een gesprek aanvragen met die gynecoloog en gewoon je hart heel open uitstorten. Je bent bevallen, hebt dus verder niks met een gynecoloog te maken, en als die rotvent jouw kraamperiode verneukt zou ik dat gevoel bij hem neerleggen en niet verder mee rondlopen.

Maar probeer te genieten van jullie prachtige zoon nu!

11. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft de eerste twee weken van zijn vakantie bij zijn opa en oma gelogeerd en sinds vorige week gaat hij twee dagen naar de buitenschoolse opvang. Vanaf volgende week moet hij weer naar school (hij is 4).
    Mijn vriend is momenteel werkzoekend, dus hij neemt wel het een en ander over, zoals boodschappen doen, honden uitlaten en mijn zoontje 's avonds douchen en naar bed brengen. Een goede vriendin van mij is vorige week nog langs geweest (toen ik in het ziekenhuis lag) om het e.e.a. schoon te maken (echt heel lief :)).

Dus hulp is er zeker wel, maar toch blijft de angst wel als ik lichte huishoudelijke klusjes doe. Volgens de gyn mag ik deze dingetjes ook gewoon doen en kan het geen kwaad. Hij zegt dat je van bedrust alleen maar gammel wordt en dat het, zolang ik geen bloedverlies heb, niet nodig is.

12. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Loe
    Proficiat met de geboorte van jullie prachtige zoon! Wat een hompie!!! Maar jeetje, wat een rot bevalling heb je gehad. Kan me goed voorstellen dat je heel boos en verdrietig bent geworden door het bevallingsverslag. Ik zou het ook zeker aankaarten bij de gyn!

13. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Florida
    Mijn kamergenootje had vorige week dinsdag de cerclage gekregen nadat men er bij 16 weken achter kwam dat haar bmh erg was ingekort. Een dag later werd ze geholpen en twee dagen later was het hartje gestopt met kloppen. Het was echt vreselijk om mee te maken. Het leek net alsof het nieuws mij gebracht werd, ik was dan ook helemaal van de kaart. Ze konden niet zeggen waardoor het kwam, de operatie was verder heel goed gegaan (door Prof. Lotgering, de deskundige op dit gebied). Volgens de assistent-gyn kwam dit bijna nooit voor. Maar ja, het zal je maar overkomen. Vorig jaar november is haar dochtertje na twee dagen overleden (met 29 weken geboren en 2 dagen NICU)... allemaal zo oneerlijk!

14. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Allemaal
    Jullie merken al dat ik aardig op dreef ben, haha! Ik moet ook zoveel inhalen. In het ziekenhuis werkt het internet heeeeeeeel traag, dus reageren was haast onmogelijk.
    Afgelopen zaterdag ben ik weer thuisgekomen en tot nu toe heb ik geen bloedingen, wel wat bruinverlies. De artsen hebben gezegd dat ik er rekening mee moet houden dat ik nog regelmatig bloedingen kan gaan krijgen en dat ik dan ook opgenomen moet worden. Voor de baby kan het geloof ik geen kwaad, maar het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen, want dan is het voor mezelf niet goed.

@TomTobias
    Heb jij bloedingen gehad i.v.m. jouw laagliggende placenta of ben je ''gespaard'' gebleven?

@JasminaO
    Hoe gaat het met werken op de laptop in bed? Als het niet gaat dan echt aan jezelf denken en stoppen hoor!

@Bramtim
    Toen ik de cerclage kreeg, had mijn kamergenote idd een buikcerclage gekregen. Zij vond de operatie erg meevallen. Ze had al eerder een buikoperatie gehad i.v.m. het weghalen van vleesbomen en daar had ze vele malen meer last van.

@Daan04
    Fijn dat alles er bij de controle goed uitzag. Dat is toch altijd weer een opluchting, hè :). Hopelijk slaap je vanavond weer lekker!

Ik moet a.s. donderdag weer op controle en daar kijk ik echt wel naar uit. Na het drama van vorige week met mijn kamergenootje heb ik echt bevestiging nodig of de kleine ''het nog wel doet''. Heel af en toe voel ik nog wel eens een beweging, maar daar kan zo een dag of 5 overheen gaan en dat maakt me toch behoorlijk onzeker.

15. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loe: van harte gefeliciteerd met je prachtige mannetje! Ik vind het erg rot voor je dat de bevalling zo naar is verlopen. En dan ook nog die opmerking van die arts... Ik hoop dat je het even van je af kan zetten. Er komt een hectische tijd aan in het ziekenhuis maar probeer tussendoor te genieten je babytje.

@Daan: wat fijn dat de controle goed was! Het zorgt toch weer even voor wat rust hè?

@Juno: gelukkig ben ik bespaard gebleven! Ik ben heel angstig geweest voor een bloedbad midden in de nacht (te veel gegoogled) maar tot nu toe is dat gelukkig niet gebeurd! Ik zou me niet te ongerust maken over het feit dat je een aantal dagen geen beweging voelt, op jouw termijn is dat volgens mij heel normaal. Maar als je echt ongerust wordt: gewoon bellen!

16. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @daan: fijn dat de controle goed was vandaag. Kun je er weer even tegenaan nu ;) en je bent al goed op weg hoor!

@juno: spannend donderdag weer controle! Ik voelde ons spookje ook niet veel met dat termijn. Maar ik kan me voorstellen dat je dat onzeker maakt.

@all: hier was de controle ook goed. Hij/zij ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, en de gyn vond t al best diep..
    Ze hebben t ook gemeten, en hij/zij weegt nu zo'n 2220 gram (hoever ze t kunnen schatten nantuurlijk)

17. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tomtobias
    Ik google ook niks meer over placenta praevia's, maar dat van die bloedbaden heb ik al wel 1 keer meegemaakt (vorige week). Dan schrik :$ je je echt helemaal lam! "Gelukkig" gebeurde het in het ziekenhuis, maar ik ben nu echt op mijn hoede. Ik check wel honderd keer per dag of er iets in het maandverband zit en ben continue bang dat ik weer zo'n enorme golf krijg :(.

@Florida
    Wooww, wat een mooi gewicht heeft die kleine van jou al. Behalve mijn oudste zoontje ben ik alleen kilo'tjes gewend en dan klinkt ruim 2200 gram al zo zwaar :).

18. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik vind 2220 gram ook al mega zwaar lijken.. ik ben niet meer dan 805 en 420 gram 'gewend' .... Zal wel even raar zijn als er een echte 'zware' baby straks op mijn borst geleged wordt..(en eerst uit moet ;))

19. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Florida

2220 gr netjes voor 33 weken. Het gaat goed he inmiddels 33 weken.

@ All

Ik verheugde me zo op mn echo/controle van morgen maar het is vrijdag :(. Nog een dag wachten in spanning.

Vergeetachtige Papatya

20. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschapsdementie??? :D :p

@Florida
    Qua pijn maakt het niks uit of je een 800-grammer eruit "poept" of een ''reus'' van 3,5 kilo. Het is alleen dat het daar ''van onderen'' aardig opgerekt wordt tijdens zo'n bevalling...;)

Deel Deze Pagina