Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteravond in bed voelde ik eindelijk de kleine weer eens bewegen :). Ik was echt zo opgelucht!!! Er is wel bijna een week overheen gegaan. Verder heb ik vanmorgen controle gehad bij de gyn en alles zag er goed uit. En het hele goed nieuws is dat de placenta al aan het wegtrekken is! Er ligt nog maar een klein stukje voor de uitgang!!! Ik ben echt zooooo blij! Ik heb alleen wel wat buikpijn overgehouden aan de inwendige echo, omdat de gyn bij mijn baarmoedermond zat om de cerclage te checken en die is nogal erg gevoelig.

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Juno: Fijn dat de controle er goed uit zag en dat de placenta al aan het wegtrekken is! Goed nieuws inderdaad :).

@ Jenifer: Hoe gaat het met jullie?

@ Loe: Al enig zicht op wanneer de kleine naar huis mag?

@ Florida: Jij bent inderdaad de volgende op het lijstje! Spannend hoor.

@ All: Ik heb nu soms een paniekgevoel. Kan ik het straks allemaal wel? Komt het wel goed? Weet ik wat ik moet doen? Etc. Ik heb ook het gevoel dat omdat ik alleen maar mag liggen, ik me niet goed genoeg kan voorbereiden op wat nog komen gaat. We hebben de zwangerschapscursus af moeten zeggen. En de babykamer is ook nog niet helemaal klaar. Inkopen kan ik zelf alleen maar online doen en ik kan niet meer lekker winkelen voor de kleine.
    Begrijp me niet verkeerd!!! Ik heb er alles voor over deze kleine beeb gezond op de wereld te zetten en ik lig hier met alle liefde! Maar soms vraag ik me af of ik het straks allemaal wel kan...

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Oja, ik heb nog een heel persoonlijk vraagje aan jullie allemaal :D

Wij mogen nu, omdat het gewoon veel te veel risico met zich meebrengt, niet meer vrijen.
    Als de cerclage preventief gezet is, zoals bij jullie, mag dit dan wel? Of wordt dit dan ook afgeraden?
    Hihi, verder ben ik niet nieuwsgierig:p

4. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Juno

Geweldig dat je placenta aan het optrekken is:)

Wat fijn dat je de kleine al begint te voelen.

Ik wil ook niet meer elke keer een inwendige echo, voor mijn gevoel.

Kijken wat mijn gyn morgen gaat zeggen.

@ Daan.

Sex?? dat kennen wij al bijna 13 weken niet :). Ik heb het niet eens gevraagd, maar wil toch geen risico lopen.

En het gevoel ken ik wel ja. Jij doet nu wat je doen moet. En het shoppen komt allemaal wel.

Wat ik destijds heb gedaan is.
    Van te voren haddeb we al een kamer gezien. we zijn maar langs 1 winkel geweest.
    Telefonisch heben wij de kamer, kinderwagen en autostoel besteld.
    Een week voor hij thuis zou komen heb ik de aankleding gekocht. En al die andere zaken bv hydrofielluiers rompers en kleren.
    We hebben ook veel kleren gekregen, maar wilde de rest ook zelf doen.

En hij heeft het niet doorgekregen dat ma binnen een week alles heeft klaar gemaakt.

@ All

Ben inmiddels al 16 weken. Ik denk dat ik op de helft zit nu en dat ik met 32 weken ga bevallen.

Papatya

5. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @Juno: wat fijn dat de controle goed was en dat de placenta aan het wegtrekken is. Eindelijk eens een keer wat positiefs te horen, zo fijn voor je!!
    Leuk dat je je kleintje ook al voelt, super! Ik had soms ook een beetje een naar gevoel na een inwendige echo.

@Daan: ik herken je gevoel maar al te goed omdat je niks kan/mag doen. Ik heb ook zo goed als alles vanuit mijn bank gedaan. (ben dikke maatjes met de jongen van de koeriesdienst) Bestelde ALLES online!
    Enne: sex? Hier ook al vanaf 13 weken niet meer hoor. Volgends mij raad mijn gyn het ook af, maar voornamelijk voor mijn eigen gevoel. Ik durf het gewoonweg niet. Ik voel zelfs ook altijd het touwtje van de cerclage zitten als ik wat dieper de Utrogestan inbreng. Ik ga ook al niet meer in bad sinds de cerclage, of zwemmen, omdat ik bang ben voor infectie’s.
    @papataya: super, al 16 weken! Heb je de 20 weken echo ook al gepland staan?

6. Loe

Loe Niet meer actief

Dag dames, op jullie vraag: nee er is nog niet duidelijk wanneer Lenn naar huis mag. Telkens ziet hij nog geel, dus moet hij onder de lamp. En er moet opnieuw de hielprik gedaan worden, omdat Lenn op 1 aandoening dubieus gescoord heeft. Ze wilde niet zegen om welke aandoening het ging, om ons niet ongerust te maken. Ja duh....... Ze zei alleen dat het niet iets heel ernstigs was en het wel vaak voorkwam. Dus vanochtend straks een gesprekje met arts ass, want ik wil wel weten om welke aandoening het eventueel kan gaan. Ze zeiden dat het waarschijnlijk niets is, omdat er vaker te weinig bloed wordt gebruikt, maar dan nog. Ik wil t gewoon weten dus eind van de ochtend zullen we meer weten.

7. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Loe
    Natuurlijk wil je weten om welke aandoening het gaat. Wel stom van de artsen om te zeggen dat ze niks willen zeggen omdat het misschien loos alarm is. Maar als ze zoiets zeggen wil je het JUIST weten! Succes straks bij het gesprek!

@Daan
    Ik weet zeker dat als je straks die kleine in je armen hebt al je twijfels wegvallen. Natuurlijk zal je aan alles moeten wennen, maar de kraamverzorger zal je daarin wegwijs maken. Toen mijn oudste zoontje werd geboren had ik nog nooit van mijn leven een luier verschoond en wist ik echt niks van baby's verzorgen. Wij hadden een hele lieve kraamverzorgster die ons alle kneepjes van het ''vak'' heeft geleerd. En voor de rest groei je er vanzelf in.
    Ik herken je twijfels en angsten wel, want als je bijna niks kan/mag ga je over van alles en nog wat piekeren.

Voor wat betreft het vrijen: ik heb het zelf eigenlijk nooit gevraagd aan de gyn en hij heeft er zelf ook niks over gezegd, maar ik durf het zowiezo zelf niet. Ik ben veel te bang voor infecties of dat mijn baarmoeder geprikkeld gaat raken aangezien deze al zo gevoelig is door die cerclage.

@Papatya
    Waarom heb je het gevoel dat je met 32 weken gaat bevallen?
    Ben je daar "gewoon" heel erg bang voor of heeft de gyn aangegeven dat die kans heel reëel is?

@Florida
    Dat vervelende gevoel dat je ook wel eens hebt gehad na een inwendige echo, hield dat bij jou lang aan? Ik heb er tot gisteravond last van gehad, echt heel vervelend. Terwijl ik in het ziekenhuis ook zat inwendige echo's hebt gehad en onderzoeken en toen had ik nergens last van.

Volgende week vrijdag heb ik de 20-wekenecho gepland staan, ik ben dan net geen 20 weken. Ik zie er best wel tegenop. Ben gewoon bang dat deze zwangerschap niet mis zal gaan door een vroeggeboorte maar doordat de kleine misschien niet gezond is. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat we in januari een gezond kindje in onze armen zullen houden. Het lijkt gewoon te mooi om waar te zijn.
    Daarbij heb ik nog steeds de angst voor bloedingen, ook al ligt de placenta nog maar een klein stukje voor de uitgang. De laatste paar dagen heb ik veel last van bruinverlies en daar word ik ook weer onzeker van, ook al weet ik dat het oud bloed is. Maar toch...

8. Loe

Loe Niet meer actief

Juno, ik had dat gevoel ook, echt hoor. Ik dacht nu gaat alles goed, hij heeft vast Down of iets anders ergers. Echt helemaal genieten kon ik niet. Ik was echt heel bang. Maar het kan echt, ook bij ons! Je kan gewoon het geluk hebben wat anderen ook hebben. Geloof erin.
    Dat bruine bloed, jij weet denk ik waarom dat dan is? Van de cerclage oid? (neem aan dat de gyn dat wel met jou besproken heeft). En als je er ongerust over maakt, zou ik bellen. Niets zo irritant en onzeker als zo het weekend in gaan, als je je er zorgen over blijft maken.

Dames, onze eventuele mogelijke aandoening is congenitale hypothyroidie. Dus aangeboren te trage schildklierwerking. Pffff, dat valt me reuze mee. Ben wel opgelucht. Er waren veel en veel ergere dingen. 1 op de 2000 kinderen wordt hiermee geboren. Dus ik ben echt wel dankbaar dat als het dit is, het niet wat ergers was. Verder ben ik gewoon heel erg verliefd!

9. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Juno

Ik weet het niet maar ik heb echt zo een gevoel van eind december zal ik bevallen. Als het maar niet eerder is, later mag altijd :).

En aan de andere kant ben ik ook wel bang, dat als ik een voldragen kind baar dat er wat mis zal gaan. en er spookt echt van alles door mijn hoofd. Ik ben nu al angstig voor de 20 weken echo. Het is een wonder als je een gezond kind baart. En in ons geval hebben we echt een wonder nodig, om ook een voldragen kind te baren.

Ik weet niet wat ik tegen jou moet zeggen want zit er zelf ook mee. Maar over het bruinverlies als het je dwarszit ff bellen. Het is wel oud bloes maar als je je zit te tobben schiet je natuurlijk niets op.

@ Loe

Wat een opluchting zal het geweest zijn! is het ook te behandelen?
    Geniet nu lekker van je manneke.

@ All

Ik heb mijn echo gehad en alles is nog pot dicht :).
    Ik krijg nog wel tot 28 weken ook een inwendige echo. Het liefts wil ik dit niet vanwege het geprikkel. Maar volgens mijn GYN is het beter.
    En de screening staat ook al gepland voor 6 okt.

Papatya

10. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Florida13: Wat fijn dat je controle goed was! En je bent nu ook al een heel eind, heerlijk!

@Juno77: Hopelijk hoef je geen bloedbad meer mee te maken omdat je placenta nog verder wegtrekt. Ik hoop dat ie in een paar weekjes voor de uitgang weg is, het kan heel snel gaan! Bij mij gaan ze volgende week kijken hoe het er mee staat.

@Papataya: Fijn dat je controle goed was!

@Daan04: mijn ervaring is ook dat het niet zo veel uit maakt dat je geen zwangerschapscursus hebt gehad en dat het kamertje niet klaar is. Straks zijn er genoeg mensen om je heen aan wie je dingen kunt vragen en een baby slaapt bij wijze van spreken ook in houten kistje... Hij/zij zal het echt niet door hebben dat het kamertje niet helemaal af is.

@Loe: wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek?

11. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, ik realiseer me dat de term 'houten kistje' erg ongelukkig gekozen is....... Ik had een kratje voor groenten in gedachten. Duizend maal sorry dames.

12. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hè hè, we zijn eindelijk weer online :)
    Jammer dat we een maand aan berichten kwijt zijn, maar helaas is het niet anders.

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles momenteel z'n gangetje...

13. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn weer online! Ik ben zo benieuwd hoe het met Florida is....

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik was ook even benieuwd hoe het met florida is.
    maar even een berichtje gepost zodat ik even een abbo heb :)
    dan hoef ik niet steeds te zoeken

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Jaa we zijn er weer. Inderdaad jammer dat alle berichten weg zijn.

Hier gisteren een goede echo gehad. De bmm zat nog dicht, hij kon nog 1,5 cm meten. Vruchtwater was weer iets gegroeid, dus ook positief. Ik ben benieuwd hoe lang we het nog volhouden!

FLORIDA: Hoe is het met je? En met jullie beeb? Ik ga er vanuit dat hij/zij er nu al is? :D Ik ben zooo benieuwd. Helemaal gefrustreerd dat zwangerschapspagina er gisteren niet was!! :D

16. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Florida

Ik wacht in spanning af.

@ Daan

Fijn dat het zo stabiel is.

@ All

Een tijdje niet geweest en gisteren waren we aan het afkicken :).

Hier een goede screening gehad!!

En de baarmoeder is nog rustig.

Alleen ben zo emotioneel en bang.

Hopelijk zal dat ook beter gaan na 7 weken.

Papatya

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.690
    1.451
    113
    Ik wilde gisteren ook spieken voor nieuws van Florida maar helaas, Dus hoe is het? Is het kleintje al lekker bij je?

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ben ook benieuwd naar nieuws van Florida;)

19. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nog geen nieuws? ;)

20. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Daan
    Super dat alles er nog steeds zo goed uitziet! Stapje voor stapje kom je steeds weer een week verder. Als dit zo doorgaat ga je zeker de 37 weken halen :) !

@ Papatya
    Fijn dat bij jou ook nog steeds alles in orde is. Met een goede screening bedoel je de 20 weken-echo? Ik weet namelijk even niet meer of je die al wel of niet had gehad (zwangerschapsdementie :D :p). Ik word zelf ook steeds angstiger, want de 26/27-wekengrens komt eraan. Hoe dichterbij deze komt, hoe nerveuzer ik word. Ik ben momenteel zo bang dat mijn vliezen ineens spontaan zullen breken (heb dat al een keer meegemaakt op 25 weken).

@ All
    Gisteren heb ik de uitslag gekregen van het urineonderzoek en voor mijn gevoel heb ik er wel weer een zorg bij. Nu blijk ik de GBS-bacterie Streptokokken B bij me te dragen. De ass-gyn bracht het nieuws wel vrij nuchter over de telefoon, maar ik ben weer als een gek gaan googlen (ik weet het, dat moet ik ook niet doen maar ja...:(). Ze vertelde dat iedere vrouw deze bacterie in de vagina had zitten, maar dat er bij mij een hele kolonisatie zat. Bij de bevalling kan je kindje er heel ziek door worden, daarom zal ik tegen die tijd preventief aan de antibiotica moeten als de bevalling zich inzet. Ik zei tegen de ass-gyn dat deze GBS-bacterie toch ook voor een vroeggeboorte kan zorgen, maar zij antwoordde hierop dat dat niet echt bewezen was (terwijl ik op internet weer andere dingen lees). Ik heb nu alvast een vijfdaagse antibioticakuur gekregen, maar toch zit het me niet lekker. Ik denk veel na over mijn twee voorgaande bevallingen en vraag me serieus af of deze wellicht op gang zijn gekomen door het feit dat ik toen ook de GBS-bacterie bij me droeg. Bij de bevalling van mijn dochtertje kreeg ik namelijk ook koorts, dus de angst voor gebroken vliezen e.d. speelt nu steeds door mijn hoofd...:( Misschien moet ik er toch wat meer vertrouwen in hebben, maar dit is echt o zo moeilijk...

Deel Deze Pagina