Dag dames! Sorry dat ik jullie laat wachten maar ik ben inmiddels bevallen van onze 3e dochter Danique! Ze is geboren met 38+1 en weegt 3830, geen kleintje dus Ik zou donderdag eigenlijk ingeleid worden, maar ik kreeg woensdag rond 23.30 uur toch spontaan weeen. Om 2 uur s nachts waren we in het ziekenhuis waar ik op de kraamsuite gelegen heb. Ik heb een morfine spuitje gekregen omdat ik in eerste instantie geen ruggenprik wilde, maar daar ben ik later van terug gekomen, haha. Danique lag als een sterrenkijker, en lag nog niet zo diep, dus de kans op een kunstverlossing was aanwezig. Ik heb daarom nog een paar uur op mijn linkerzij moet liggen zodat ze zich misschier nog zou draaien en verder zou gaan indalen. En dat is gelukkig ook gelukt. Ik zat al vrij snel op 10 cm ontsluiting, maar omdat ze nog wat hoog lag, heb ik de laatse uren dus daarop moeten wachten om te mogen persen. Gelukkig door de ruggenprik heb ik dit super goed kunnen volhouden. Langzamerhand mocht ik niet meer op het knopje drukken, en kreeg ik zelfs weeenopwekkers, om te kunnen zorgen dat ik zou kunnen gaan persen. Ik heb een dik uur geperst, en om 13.19 uur is ze met hulp van een knip geboren!! Wat een emotie's kwamer erbij kijken zeg, ben nog steeds van slag! Ik probeer binnenkort alles bij te lezen, heb er nu geen fut meer voor Liefs!
*inbraak* Ohwwwwww Florida wat geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd meid met jullie 3e dochtertje Danique! En wat een prachtige naam hebben jullie uitgekozen! Super dat alles goed gegaan is en jullie hebben echt een prachtmeisje op de wereld gezet zo te zien wat een lekker poppetje! Geniet heel erg van alles en van elkaar! Liefs Snoopy *uitbraak*
Wat geweldig dat jullie dochtertje Danique gezond op de wereld is gekomen. Van harte gefeliciteerd, geniet maar lekker van elkaar, jullie hebben het verdiend! Wat een mooi meisje
Florida, van harte gefeliciteerd! Ik was toch wel benieuwd hoe het met je ging en nu zie ik dat je een prachtige dochter hebt gekregen! Wow wat fantastisch! 3duizendmaal geluk voor jullie gezinnetje en dat je engeldochters over jullie mogen waken! Liefs Judith
florida, van harte gefeliciteerd! wat een lekker koppie! echt hollandse welvaart. ik wens jullie dat jullie lekker mogen genieten van elkaar. jullie hebben het meer dan verdient
****inbraak***** Ontzettend gefeliciteerd Florida met jullie 3de dochtertje!! Echt een poeppie!!! Ontzettend veel geluk en ik hoop dat jullie heerlijk van haar aan het genieten zijn. Liefs!
Ik ben al dagen deze topic aan het lezen (inhalen).Van harte gefeliciteerd met je dochtertje. Ze is prachtig!
Florida van harte gefeliciteerd met jullie PRACHTIGE dochter Echt heel mooi gedaan! En ik denk ook stiekem wel fijn dat het toch nog spontaan is begonnen . Nu lekker genieten met z'n drietjes! Mogen jullie al meteen weer naar huis? En is verder alles goed?
@florida: van harte gefeliciteerd met je 3e dochtertje! Geweldig dat de bevalling achter de rug is en goed is verlopen. Mocht Danique meteen mee naar huis? Geniet van elkaar! @Juno: ik weet niet veel over de GBS-bacterie Streptokokken B. Had je klachten omdat ze je daarop gecontroleerd hebben?
@ Florida Wat een poppetje!! Geniet er lekker van! Wat fijn dat het spontaan is begonnen en dat je geen complicaties heb gehad. Papatya.
**********inbraak********** florida, nieuws verspreid zich snel! Maar wow goed gedaan zeg! Wat een mooie en volle meid heb je! Ze heeft 2 mooie engeltjes bij zich die haar een mooi leven gaan geven en 2 ouders die haar alle liefde geven die ze wenst. Ga er maar heerlijk van genieten en laat alles je overkomen. Toppie kreeg er gewoon kippevel van!
@ All: 33 WEKEN ZWANGER!! Wauwie! Helemaal trots op mijn lichaam en onze beeb. Dat het toch nog werkt . Volgende week dinsdag horen we wanneer de cerclage eruit gaat, ik kan nu al niet wachten! Maar ik ben de volgende in het rijtje of niet? Confronterend . Hoe is het met iedereen?
@ Daan Meid van harte gefeliciteerd!! Maar ik dacht dat Tomtobias de volgende was, niet dus . Je mag trots op je zelf zijn!! ff een vraag, jij hebt toch bedrust? Mag je ook niet naar de wc? @Juno Het is moeilijk om je lichaam te vertrouwen, na wat je hebt meegemaakt. Maar probeer het te doen. We lezen nu dat het onze voorgangers is gelukt. En ons zal het ook lukken. Niet al te veel googelen. Want als de spanning eenmaal in je lijf is, gaat het er niet 1,2,3 uit. @All Ik doe het nu ongeveer 18 weken rustig aan, maar de muren komen op me af hoor. Af en toe denk ik huur een rolstoel, maar dan zit je daar ook in. En de angst dat als ik wat langer zit het mis zou kunnen gaan... Ik moet de knop maar ff omzetten om weer positief te denken denk ik. Papatya
@ Papatya: Ik heb inderdaad bedrust, ik mocht in het ziekenhuis al op voor toilet. Dus dat mag thuis ook gewoon. Ik moet ook zeggen dat we na de 32 weken wel iets minder streng zijn hoor . Ik doe wel kleine klusjes in huis: vaatwasser, brood smeren en babykleertjes wassen. Ik heb eigenlijk vandaag heeel erg zin om een appeltaart te bakken . En ik denk dat ik dat wel verdiend heb . Dat van de rolstoel is wel een goed idee! Wij hebben dat ook gedaan. Ik ga nu vaak even met mn vriend naar buiten lekker met de hond! Ik vond het ook wel spannend, maar wij zijn nu die grens voorbij, misschien dat het bij jou nog even duurt voordat je dat durft?
@ Daan Hmmmmmm appeltaart!! Ja ik denk ook wel dat ik het na 32/34 weken zal doen hoor. Dus nog ff 10 weken volhouden. En dan wil ik ook wel langzamerhand dingen oppakken/ naar buiten. Je weet waarvoor je het doet, anders is het niet om vol te houden. Papatya
@ Florida Alhoewel ik je op hyves en de vlindersite al gefeliciteerd hebt met je dochter doe ik het hier gewoon nog een keer : PROFICIAT ! ! ! Alweer een week oud vandaag... hoe gaat het met Danique? @ Tomtobias Ik had idd klachten (drukgevoel onderbuik), daarom hadden ze mijn urine op kweek gezet om te kijken of ik wellicht een blaasontsteking had. Uiteindelijk kwam daar dus uit dat ik draagster ben van de Streptokokken B-bacterie. @ JasminaO Hoe gaat het met jou? @ Willow Hoe gaat het met je? Zit de kleine nog steeds veilig in je buik? @ Bramtim Hoe zijn je onderzoeken in het zkh verlopen? Weet je al wanneer je een cerclage krijgt? @ Daan 33 Weken al weer ! ! ! Je bent idd de eerste in de rij, hihi. Spannend zeg volgende week dinsdag... Halen ze bij jou de cerclage er dan misschien eerder uit dan 37 weken? @ Papatya Misschien is die rolstoel toch zo gek nog niet. Ik kan me voorstellen dat de muren inmiddels op je afkomen en als je een rolstoel te leen heb, kan je toch even lekker naar buiten. @ All Vanmorgen weer op controle geweest bij Prof. Lotgering en alles zag er picobello uit. De gyn kon geen funneling vinden (jippieieie ) en mijn bmh was 4.1 cm, dus hij was dik tevreden. Natuurlijk heb ik ook mijn zorgen geuit over het feit dat ik de Streptokokkenbacterie bij me draag en volgens hem kan het bij een zwangerschap geen kwaad. Deze bacterie zorgt niet voor een vroeggeboorte, maar als je draagster bent is deze wel aantoonbaar in het lichaam. Vaak wordt dan gezegd dat die bacterie dan de oorzaak is van de vroeggeboorte, maar dat is dus volgens de gyn niet correct. Wel is het van belang dat ik bij de bevalling preventief antibiotica toegediend krijg, omdat baby's er heel ziek van kunnen worden. Verder is het gevaarlijk als je langdurig gebroken vliezen hebt. Al met al ben ik dus best gerustgesteld en kan ik er weer even tegenaan.