Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ juno: De ene gyn had gezegd met 36 weken de cerclage te willen verwijderen en onze eigen gyn met 37 weken ;). Ik was dus enigzinds in de war toen ik daar zat... Ik had me ingesteld op die 36 weken ;). Maar natuurlijk snap ik dat 37 weken beter is! Mijn emoties willen dat alleen niet zo goed begrijpen.
    Ze hebben als het goed is deze week overleg over mijn situatie en dan horen we dinsdag een datum! Onze eigen gyn heeft 2 november al in de mond gehad... Dus spannend (is mijn vaders verjaardag).

Aanstaande donderdag ben ik jarig.. Heb er helemaal geen zin in. Ik vier het ook niet :). Wat ik heel moeilijk vind, is dat ik dan ook de hele dag alleen zit... :( Maar stiekem ben ik ook niet helemaal alleen :). Maar daar heb ik het wel even moeilijk mee...

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met alle beebs gaat!
    En met iedereen waar we al een tijdje niks van gehoord hebben... stiekem maak ik me zorgen om Willow... ik hoop dat het niet nodig is :).

2. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    Hallo dames,

Ik ben mijn zoontjes verloren in de 17de week van mijn beide zwangerschappen..
    Afgelopen december en afgelopen juli en ben nu 2 maanden zwanger van de derde.. een spannende en onzekere tijd
    Mijn ontsluiting begon en me vliezen braken.. niks meer aan te doen nood gedwongen moeten bevallen allemaal heel onverwachts..
    Ben nu van de derde zwanger ben uitgerekend 21 mei.
    Ze gaan bij mij over 5 weken een cerclage aan brengen en dan ben ik 13 weken..
    Ik kijk er naaruit..

Meschien zijn hier nog mensen die me kennen onder de naam tietie mijn account is door een serverfout van deze pagina verwijderd en ze hebben me gevraagt een nieuw account aan te maken..

Ik wens alle mama´s met en zonder engetjes, in deze onzekere periode van geluk en verdriet heel veel sterkte ..

Veel liefs Tietie

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Welkom (terug) Tietie, naar dat je al zoveel hebt mee moeten maken. Erg fijn dat ze nu een cerclage gaan plaatsen. Ik heb er nu al baat bij gehad. Hopelijk gaat het voor jou ook werken! En kun je hier je hart luchten.

4. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    @ Daan 04

Het is fijn om te weten dat ik niet de enige bent die zon moeilijke zware zwangerschap heeft.. het lijkt altijd bij iedereen van een leije dakje te gaan..
    Maar dat blijkt niet zo te zijn maar dat weet je pas als je er zelf mee te maken krijgt, anders had ik niet eens geweten dat mensen zoals ons bestonden..

Ik zag dat jij volledig bedrust moet hebben.. hoe vul jij je tijd en wat mag je absoluut niet doen.. ik weet namelijk helemaal niet wat me te wachten staat en heb je last van de cerclage gehad..?

liefs tietie

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Tietie: Bij mij is het wel iets anders. Ik heb geen kindje verloren... Het is onze eerste zwangerschap en ze zijn er op tijd achter gekomen. Bij mij is het dan ook een nood cerclage. Geplaatst 1 dag na de 20-weken echo. Mijn BMM is sinds de operatie ongeveer 1,5cm geweest.
    Daarom heb ik volledige bedrust gekregen. Dit zal voor jou hopelijk wat minder streng zijn.
    Ik mag eigenlijk alleen van bed af om naar het toilet te gaan en me 's morgen te wassen. Maar nu we de 32 weken grens voorbij zijn *wat wij en de artsen niet verwacht hadden!* durf ik wel een beetje meer. De wasjes voor de kleine doe ik zelf. Wel slaap ik nog steeds beneden.
    Aanstaande dinsdag krijgen we te horen wanneer ze de cerclagen gaan verwijderen, mocht het zo lang nog goed gaan :).

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb nu af en toe dat het iets gevoelig is, en de eerste paar dagen na de operatie was het gevoelig. Maar echte pijn heb ik er niet aan gehad. Wel een aantal dagen na de operatie gebloed. Maar ik was opgenomen. Ik heb bij andere gehoord dat het gewoon poliklinisch is gebeurd, dus ik weet niet hoe dat bij jou zal zijn.

Hoe kom ik de dagen door ;) Hmmm, moeilijk! Haha, ik slaap heel veel, dan gaat de tijd wat sneller :). En verder staat de tv eigenlijk bijna altijd aan en zit ik veel achter mijn laptop. Vooral op MP voor de kleine dingen te snuffelen. Ik mag namelijk ook niet zitten eigenlijk... Weekenden zitten vaak vol met bezoek, dus dat is best fijn :).

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hoi dames, inmiddels 12,5 week en vandaag het laatste onderzoek voor de cerclage gehad. |Ik hoop morgen of maandag te horen wanneer die geplaatst gaat worden. Er zijn wel data gereserveerd maar de definitieve moet ik nog horen.

Bij de meting met 10 weken was mijn bm hals tot onze grote vreugde 36 mm en vandaag zelfs bijna 50mm. Dit betekent dus een hoog vaginale cerclage die geplaatst gaat worden door lotgering.
    Nacontroles bij mijn eigen gyn.

Aanstaande dinsdag hebben we de nekplooimeting die ik op de een of andere manier toch wil doen dit keer.

Vandaag tijdens de echo zagen we jammer genoeg ook dat de placenta volledig voor de uitgang ligt en van de achterwand komt. Kans dat hij verschuift is volgende de prof klein maar hij ziet vaker rare dingen in de verloskunde. Baal hier wel flink van maar kan er niks aan veranderen.

Ben daarom vandaag een beetje down maar dat is morgen vast weer over.

8. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Welkom Tietie :)
    Proficiat met je nieuwe zwangerschap. Ik hoop dat je na het plaatsen van de cerclage deze zwangerschap tot het einde kan uitdragen. Het lijkt inderdaad alsof bij anderen de zwangerschappen zo gemakkelijk verlopen. Ik moet zeggen dat bij de zwangerschap van mijn oudste zoontje alles van een leien dakje is gegaan; het was één grote, roze wolk. Het is daarom ook niet te bevatten dat de zwangerschappen van mijn dochtertje en andere zoontje zo dramatisch zijn verlopen. Niets is meer vanzelfsprekend.

Ik heb ook met 13 weken een cerclage gekregen en in tegenstelling tot de meesten onder ons heb ik er wel heel veel last van gehad. De eerste twee dagen heb ik enorm veel last gehad van buik- en rugkrampen en de eerste twee weken kon ik ook bijna niks, omdat mijn baarmoeder hypergevoelig was. In de weken daarna is dat steeds minder geworden en nu heb ik nergens last meer van.

9. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    #729 Juno77, 14 okt 2010
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
    @ Bramtim
    Super dat je bmh nog zo mooi lang is! Ik was vandaag ook bij Prof. Lotgering. Misschien hebben we elkaar wel in de wachtruimte gezien, haha! Spannend hoor dat je morgen of maandag hoort wanneer de cerclage geplaatst gaat worden. Zijn de controles bij je eigen gyn ook in het Radboud?

Ik snap heel goed dat je baalt dat de placenta voor de uitgang ligt. Bij mij lag deze er ook voor, maar ik had het geluk dat die vanaf de buikkant kwam en inmiddels is deze naar boven weggetrokken. Ik heb wel met 17 weken een aantal dagen in het zkh gelegen i.v.m. bloedingen. Ik hoop (ook al is de kans klein, maar wie weet: de wonderen zijn de wereld nog niet uit) dat de placenta bij jou toch nog gaat verschuiven.

10. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @ florida:
    Gefeliciteerd met je prachtige dochter!!!!
    Wat zal je trots op haar zijn!
    Liefs

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36

wat toevallig. Ik was om 13:45 aan de beurt en was alleen. Zou wel grappig zijn als je net degene voor me was.

Ik zie wel hoe het gaat lopen met de bloedingen. Probeer me te richten op een goede afloop.

12. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nee dan zijn we elkaar toch misgelopen, want ik was er al om 09.30 uur.

V.w.b. die bloedingen: lang niet iedereen met een voorliggende placenta heeft bloedingen, dus zolang je er geen last van hebt zou ik me er idd ook niet druk om maken.

13. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @juno: fijn dat de controle goed was, en bijna 25 weken. Spannend hoor, ik hoop dat deze aankomende weken voorbij mogen vliegen voor je..

@daan: volgends mij ben je idd de volgende in het rijtje. Gek idee he? Vond ik wel toen ik aan ‘de beurt’ was.

@papatya: hoe is het met jou? 22 weken zie ik, gaat langzaam de goede kant uit he.

@tante tietie: spannend dat je over 5 weken de cerclage krijgt, weer een stapje verder in de goede richting!

@Bramtim: met hoeveel weken wordt jou cerclage dan geplaatst? Wel rond de 13/14 weken dan?
    Ik hoop dat je placenta nog mee omhoog groeit.

@all: hier gaat alles goed! Danique slaapt overdag als een roosje, alleen s nachts is het drama! Hoezo slapenloze nachten, hahaha. Maar ik geniet ervan hoor!
    Heb wel nog veel last van m’n knip. Het brandt nog erg, en moet telkens onder de douche spoelen na t plassen anders is het niet uit te houden. Maar goed, zal langzamerhand wel beter gaan helen.

ff spammen:

14. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Is even geleden dat ik een bericht heb achtergelaten.

@Florida, van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter, ze is echt mooi! En ook een mooie naam hebben jullie haar gegeven.
    Geniet van jullie kleintje.

@Tante tietie, ik heb je persoonlijk bericht gestuurd.

@Bramtim, wat fijn dat je bmm zolang was, dan kunnen ze de cerclage echt goed hoog zetten, dat zal wel een geruststelling zijn.
    Wel balen van je placenta, maar zo lang je er geen last van hebt zou ik proberen je er niet druk over te maken (maar ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan).

@Juno, wat goed nieuws bij de gyn zeg. Jij kan er inderdaad weer even tegenaan. En bijna 26 weken! Een belangrijke grens.

@Daan, wat goed dat je al bijna 34 weken bent! Echt geweldig zeg! Je ligt niet voor niets iedere dag plat, hoe moeilijk ook, maar je kleintje zit nog lekker in je buik.
    Kun je voor je verjaardag niet een vriendin of zo uitnodigen, al is het maar voor een bakkie, dan zit je niet heel de dag alleen.

@All, helaas kan ik nog steeds verder niet met jullie meeschrijven. Ik ben nog op mijn eerste menstruatie na mijn bevalling aan het wachten. Afgelopen woensdag was dat 6 weken geleden.
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ongesteld werden na jullie bevalling(en)? En hebben jullie daarop gewacht voordat jullie weer probeerde zwanger te worden of zijn jullie gewoon meteen na de bevalling (zodra je er weer zin in had) begonnen?
    Ik zit voor mijn gevoel echt op het wachtbankje en dat maakt het voor mij wel moeilijker. Ik wil gewoon het gevoel hebben dat we weer een kans hebben op een nieuwe zwangerschap.

15. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    #735 tante tietie, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
    @Daan 04

Ja het verschilt meschien wel iets maar het lijkt me ook verschikkelijk om zo kennis te maken met je eerste zwangerschap..
    Je verwacht natuurlijk niet dat het zo gaat lopen..

Mijn gynacloloog doet het bij mij onder narcose en dan moet ik een aantal dagen blijven nin het ziekenhuis.. ze heeft me nadrukkelijk gezegt dat ze hem zelf plaatst dat vind ik wel een gerustellende gedachte..

Gelukkig vermaakt jij je een beetje.
    Dat ga ik dan ook proberen te doen.

Verder weet ik niet hoe voorzichtig mijn gynacoloog mijn zwangerschap aanpakt meschien mag ik een hoop niet maar meschien ook wel dat weet ik 8 november..

@juno77

Voor mij is het allemaal nog een verrassing hoe de dingen gaan lopen en ik weet ook echt niet wat me te wachten staat..
    Maar ik houdt je op de hoogte, hoop voor jou dat je kleintje goed vast houd..

Liefst Tante TieTie

16. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Tietie: Wat spannend 8 november. Dan is mijne er misschien al uit :). Wij horen het dinsdag! Ze heeft het gehad over 2 november, dat zou over 18 dagen al zijn! Wowie!

17. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    @Florida13

Van harte gefeliciteerd met je mooi Prinsesje..
    Wat een mooi meisje is het.
    Zon resultaat is al die moeite wel waard..
    Ik ben blij voor je dat het je gelukt is het zal een zware tijd geweest zijn eindelijk kun je nu met een gerust hard genieten.

Veel liefs en geluk Tante TieTie

18. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    @ Daan 04

Nou laten we maar hopen dan dat het 2 november word.
    Dan heb je weer een mijlpaal gehad..

Ik durf nog niet te denken aan die tijd.. heb nog een zware tijd te gaan en soms wel bang dat het niet gaat lukken maar ik heb er veel vertrouwen in..

Liefs Tante TieTie

19. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Florida
    Kan me goed voorstellen dat je ook van je slapenloze nachten geniet, haha! Na alle ellende heb je het er graag voor over. Ik kan niet wachten totdat ik zelf twee keer per nacht op moet voor de voedingen :)

@ MamaVanSam
    Mijn menstruatie kwam na ongeveer 6 tot 8 weken weer opgang, alhoewel het bij mijn oudste zoontje wel 10 weken heeft geduurd. Ik weet niet of het ermee te maken heeft gehad dat hij 'gewoon' voldragen op de wereld kwam en het daardoor misschien wat 'langer' duurde.
    Nadat mijn dochter was overleden (ze heeft nog drie weken op neonatologie gelegen) hebben we mijn eerste menstruatie afgewacht en daarn zijn we er weer voorgegaan, omdat onze kinderwens zo groot was. Bovendien was ons verteld dat we 'gewoon domme pech' hadden gehad dat zij drie maanden te vroeg geboren werd.
    Na het overlijden van mijn zoon (eveneens drie weken neonatologie) durfden we niet meer, omdat we eerst uitgebreid onderzocht wilden hebben of er een oorzaak gevonden kon worden gevonden voor de twee vroeggeboortes. Vier maanden na zijn overlijden ben ik helemaal binnenstebuiten gekeerd en twee maanden later kregen we daar pas de uitslag van. Daarna hebben we nog even gewacht en zijn we acht maanden na zijn overlijden 'er weer voor gegaan'. En nu ben ik dus al weer 25 weken zwanger
    Ik begrijp heel goed dat als je graag weer zwanger wilt worden, het wachten dan heel lang duurt. Was je snel zwanger van Sam? Hopelijk hoef je niet lang meer op je menstruatie te wachten en ben je weer een stapje dichterbij jullie 'doel'. Al die kleine stapjes hielden mij wel steeds op de been, omdat we weer de keuze hadden gemaakt voor een kindje te gaan, maar ik vond het iedere maand ook doodeng als ik weer moest afwachten. Maar je bent dan in ieder geval wel weer bezig met de toekomst. Het klinkt misschien een beetje makkelijk hoe ik het nu vertel, maar dat is het absoluut niet!

20. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks je angst vind ik het wel heel goed dat je er toch veel vertrouwen in hebt! Van te voren weet je gewoon niet hoe iets zal verlopen (ik kan me b.v. nog steeds niet voorstellen dat we in januari wellicht een gezond kindje in onze armen mogen sluiten) en door hoop te houden kan je doorgaan. Het zijn kleine stapjes vooruit en ik denk dat de meesten hier zo denken.

Deel Deze Pagina