Daan van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Levi!!! Wat heeft ie een leuke geboortedatum, en een mooi gewicht, mijn zoontje woog minder toen ie naar huis mocht. En geweldig dat ie niet in de couveuse hoeft, hij mag dan waarschijnlijk al kleertjes aan of niet? geniet van jullie eerste knuffelmomentjes samen
@ JasminaO Fijn dat je weer wat van je hebt laten horen en dat alles goed gaat. Je bent inmiddels een plaatsje opgeschoven naar de tweede wachtende in de rij @ Papatya Op een gegeven moment krijg je echt ineens zo'n groeispeurt, hè Vervelend dat je je zo moe voelt. Lekker aan toegeven meid; je zult het wel nodig hebben. Hopelijk voel je je snel weer wat fitter! @ Daan Heb je vanavond nog met Levi mogen buidelen? @ Jente2010 Gecondoleerd met het verlies van je zoontje Jente. Helaas weten de meesten hier hoe je je nu voelt. Heeft je gyn aangegeven waarom je vier maanden moet wachten? Ik snap dat je snel weer zwanger wilt zijn. Misschien zou je een (telefonische) afspraak met je gyn kunnen maken om één en ander na te vragen. @ All Vanmorgen weer op controle geweest en alles zag er nog steeds goed uit. De gyn schatte het gewicht van onze beeb op ongeveer 700 gram. Zelf denk ik dat het wel meer is, want mijn dochter is een week later geboren en woog al 950 gram en mijn zoontje volgde slechts 3 dagen later en woog al 1128 gram. Vanmiddag heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en heb ik een setje kleding en een jasje gekocht. Ik heb zo lang getwijfeld of ik nu alvast iets moest kopen, want aan de ene kant vind ik het ook gewoon doodeng. Maar ik heb momenteel ook heel erg de behoefte om aan deze zwangerschap een positieve draai te geven, aangezien het toch al een grote stressboel en heel erg medisch is. Ik ben heel blij dat ik vanmiddag ben gegaan en ben superblij met de kleertjes
Daan04, gefeliciteerd met jullie zoontje. Dat was nog best onverwacht, fijn dat alles (naar omstandigheden) goed gaat.
@Daan: gefeliciteerd met je zoontje Levi! Wauw, wat onverwacht! Of had je zelf wel al het gevoel dat het snel zou gaan gebeuren? Hoe is verder de bevalling verlopen? Geniet van het buidelen! @Juno77: goed dat je de zwangerschap een positieve draai wilt geven. Leuk hè, die eerste kleine kleertjes... Als je straks een aantal weken verder bent kun je waarschijnlijk wat meer gaan genieten.
Even een kleine update: Levi is gisteren al uit zijn warmtebedje gegaan in een gewone wieg. Hij doet het naar omstandigheden volgens de arts goed. De zuurstof en de lucht is er al af en afhankelijk van de bloeduitslagen mag het infuus er misschien ook uit. Ik heb hem net met een cupje voeding gegeven (moedermelk is nog niet op gang gekomen). Hij krijgt 20 cc en heeft 16 cc helemaal zelf opgedronken!! Hij moest dus nog 4cc door de sonde. Ik ben zooo trots op mijn kleine vent!
@daan, Gefeliciteerd met je zoontje! Het warmte bedje gaan ze met de tijd langzaam afbouwen. Jeremiah woog 2120 gram en ging naar huis met een gewicht van 1995 gram. @jente, ik weet precies hoe je je voelt. Na dat ik mijn zoontje verloor was ik 2 maanden later alweer zwanger. Mijn gyn zei toen dat ik 6 maanden moest wachten maar dat was meer om mijn verlies te verwerken. Maar toen wisten we nog niet dat ik cervixinsufficiëntie had. Ik sluit me bij juno aan. Ik zou een telefonische afspraak maken en vragen stellen. En ook vragen hoe de begeleiding in een volgende zwangerschap gaat zijn. @juno, goed dat je de kleertjes hebt gekocht. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik deed het ook en als ik me even down voelde dan pakte ik de kleertjes en ging ze dan weer bekijken. Gewoon in mijn handen vast houden en dan fantaseren hoe de baby eruit zou zien in de kleertjes. Dat gaf me echt een boost @tomtobias, volgens mij ben je de volgende die moet bevallen Nog maar 6 weekjes te gaan. @papatya, bijna 24 weekjes @jasmina, fijn dat het goed gaat @florida, hoe is met je dochtertje? @all, J heeft eergister zijn 1e vaccinatie gehad. Weegt nu 4070 en is 54 cm. hij is echt bezig zijn achterstand in te halen. Zat hij eerst ver onder de groeicurve, nu zit hij met zijn gewicht op de -2lijn (onderste lijn) en met zijn lengte tussen de -2 en -1. We zijn erg blij dat hij het zo goed doet. Verder lees ik wel mee maar ik ben vaak moe en ga vroeg naar bed. Vandaar dat ik nu weinig reageer. Maar ik leef nog steeds met iedereen mee
@ Daan Gefeliciteerd en wat doet je vent het goed! Niet al te veel stressen om je moedermelk. Het is mooi meegenomen als het je lukt. @ Juno Fijn he om te kunnen shoppen voor de kleine. Ben je ook al bezig voor de kamer? Hoe vaak ga jij op controle? Nou die spurt is ook echt te merken , ben inmiddels 10 kilo aangekomen. Ach als de kleine maar gezond ter wereld komt, die overtollige kilo's zullen er wel afgaan. @Tomtobias Over een paar weken mag jij. Hoe gaat het met jou en de kleine? @ Jente Inderdaad wat de dames zeggen ff met de gyn bespreken waarom hij/zij wilt dat je 4 maanden zou moeten wachten. @ Jennifer Wat groeit hij goed. En na een tijdje ben je verbaasd hoe groot hij inmiddels al is. @ All Hier gaat het gelukkig ook goed bijna 24 weken inmiddels. Ik heb ook al wat kleertjes gekocht en gekregen. Gelukkig hoef ik de deur niet uit om te shoppen. Het doet me goed dat iedereen er positief over denkt. Ben ook al een beetje bezig (in gedachte) met de aankleding van de kamer. Weet in iedergeval wat ik wil, nu nog een paar weken wachten. Nog steeds moe en futloos, ik val dus ook vaak in slaap. Papatya
Was al eventjes niet geweest dus lees een boel terug. Florida wat een prachtige dochter!!!!!! Heb gezwijmeld bij haar foto. Spammen mag altijd hoor. Daan ook jij super gefeliciteerd met jullie Levi. Wat ontzettend fijn dat hij het zo goed doet. Geniet van hem. En de rest van de meiden die het nodig hebben geef ik een dikke knuffel. Echt even geen puf om te reageren. Tot snel!!
Ooooow ik ga heerlijk even verder met zwijmelen en dromen dat mijn kleine ukje ook ooit zo ver mag komen. Geeft moed dames!!
Ooooooooooh Daan, wat een schatje ! ! ! ! ! ! ! ! Daar mag je apentrots op zijn ! Hoe groot is Levi? Op de foto lijkt 'ie helemaal niet zo klein, haha.
@juno: vandaag 26 weken... kan me voorstellen dat het ontzettend spannend nu voor je is... Nog even doorbijten en je zit al op de 28 weken...
@ Loe: Ik wilde even teruglezen wanneer jullie vent naar huis mocht, maar door de crash kan ik het niet meer vinden . Levi moest vandaag onder de lamp omdat hij wat geel zag . Ik baal hier best van en zie het als een terugslag. Terwijl ik best weet dat het niet iets ernstigs is. Maar ik las dat Lenn dat ook moest. Dus mijn vraag, hoe lang heeft hij nou in het ziekenhuis gelegen? @ De rest: Kom op meiden! Het gaat goed bij jullie lees ik steeds! Ik schrijf alleen iets minder mee.
@daan: wat doet je kleine vent het goed! Dat hij een beetje geel ziet is volgens mij heel normaal bij vroeg geboren kindjes. Wel jammer natuurlijk, het liefst neem je hem zo snel mogelijk mee naar huis! Mooie foto trouwens! @jenifer: wauw, hij is al flink gegroeid! Is het allemaal een beetje te combineren met de zorg voor je andere kinderen? Ik ben bang dat ik dat erg zwaar ga vinden! @papatya: 24 weken alweer. Dit zijn de laatste 'vervelende' weken, nog een paar weekjes en dan kun je meer gaan genieten! @bramtim: succes morgen met je cerclage! @juno: ook voor jou geldt: bijna door de vervelende weken heen! Hou vol! @all: hier gaat het goed. Ik ben inderdaad de volgende op het lijstje. Maar wie weet ga ik over tijd en duurt het nog acht weken! Het rommelt hier al wel wat meer de laatste week. Maar ik vind het zo moeilijk in te schatten wat 'normaal' is. Ik heb vaker last van harde buiken en wat taai slijmverlies. Ik heb woensdag de laatste injectie met progesteron en ik ben heel benieuwd wat er daarna gaat gebeuren! Woensdag moet ik weer naar de gyn en dan zullen we wel een datum af gaan spreken om de cerclage te verwijderen.
Beste Daan, van harte gefeliciteerd met je zoontje. Mooi kereltje en hij lijkt helemaal niet klein, met zijn bolle toetjes. En ik zou mij ook zorgen maken om de blauwe lamp. Ook volgroeide kindjes moeten soms ook onder de lamp. Het is maar voor een paar daagjes. Je bent eigenlijk je cerclage voor geweest. Heb je je gyn de vraag gesteld of je deze termijn ook zonder cerclage had kunnen halen? Ik lees al een tijdje deze topic. Voor sommigen wordt het wel erg spannend. Ik heb zelf geen cerclage ondanks een eerdere vroeggeboorte. Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen en termijnen. Ik heb een dochtertje van 3, geboren met 29+4 en dit kindje zou ook te vroeg komen. Ben met 24+3 al opgenomen geweest i.v.m verkorting van de bmh en zogenaamde weeen. 4,5 week geleden was mijn bmh nog 8 mm en is sindsdien stabiel. Morgen 33 weken, tot ieders grote verbazing. Moet nog wel iedere week op controle komen. Maar de gyn vindt het ook niet spannend meer. En maakt al grapjes dat ze de bevalling nog moeten inleiden. Veel sterkte voor iedereen.
Hallo Dinah, jou komst op deze topic schuift mij weer naar de derde wachtende in de rij. En ik vond het al zo spannend om de tweede te zijn.Maar toch welkom . Update: Laatste controle was goed, behalve dat ik een blaasontsteking ben opgelopen en deze week aan de antibiotica kuur moest. Vandaag 30+5. Groetjes Jasmina
o Daan zie nu pas je berichtje! Nogmaals gefeliciteerd!! Lenn was inderdaad ook met 34 weken geboren, 34+1 om precies te zijn, woog 2540 en was 48 cm. hij is 3 weken gebleven uiteindelijk maar we moesten uitgaan van gewoon zijn uitgerekende datum, dus zes weken. Lenn is meerdere malen geel geweest, echt niet raar meid, niet zien als terugslag. Hij heeft met bilibrilletje meerdere dagen onder de zonnehemel gelegen. Was hij eronder uit, bleek het een aantal dagen toch weer gestegen bilirubine moest hij weer. Tis een keer of drie gebeurd, telkens iets van 2 dagen eronder. 17 september is lenn thuisgekomen, hij is 27 augustus geboren. Sterkte en succes!