Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Papatya
    Ik bedacht me net dat het misschien wel een idee is om tijdens deze weken een (aantal) extra controle(s) in te plannen bij je gyn? Dat heb ik zelf namelijk ook gedaan en dat heeft me ook best wel geholpen om vertrouwen te houden.

2. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat "wij" elkaar beter bergijpen dan wie dan ook. Voor mij zijn de spannende weken nu in gegaan.
    Aan extra controles heb ik ook gedacht, maar ik heb alleen zekerheid met een inwendige echo. En om het nu te gaan prikkelen terwijl ik eigenlijk geen klachten heb vind ik ook riskant (stel je voor er gebeurt iets na een extra inwendige echo).
    Het is steeds wikken en wegen. En de kleine die is lekker actief dus het enige waar ik nu bang voor ben is de BM en die was maandag nog 4,7 cm volgens mij ook netjes voor dezew termijn.

@ Tomtobias

De 35 weken al voorbij heerlijk.. geniet er volop van. Jij bent nu de eerste wachtende.

@ Alle nieuwe dames

Welkom allemaal.

3. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Papatya: ik snap heel goed dat je ondanks de goede metingen heel bang bent voor alles. Maar ik denk echt dat als je een paar weekjes verder bent (en die kunnen helaas heel lang duren) dat je je zekerder gaat voelen. Sterkte!

@juno: fijn dat je toch even naar het ziekenhuis bent geweest voor controle, en nu weer even gerustgesteld bent. Ook jij zit nog in 'de spannnende weken' maar je komt nu toch wel heel dicht bij de mijlpaal van 28 weken! Goed hoor.

@all: het is inderdaad heerlijk om 35 weken zwanger te zijn, ik had dat nooit durven hopen. Ik weet dat ik makkelijk praten heb aan deze kant van de 30. Ook ik begon vroeg in de zwangerschap op het forum te schrijven en zag dan dat anderen veeeel verder waren. Dan dacht ik: dat moet ik maar zien te halen! Maar moet je nu zien. En die tijd gaat bij jullie ook komen!

4. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Tomtobias

Ik hoop ook dat die weken inderdaad snel voorbij zullen gaan. Heb vandaag al een mijlpaal gehaald op naar de 28 weken.

Hoe is het met jou? kan je er nu wat meer van genieten?

@ Juno

Nog 2 dagen en dan ben ji 28 weken. Ik kan je helaas alleen sterkte wensen de komende dagen. Ik weet hoe zwaar het zal zijn.

@ All

Gisteren toch nog even naar het ZH geweest voor een uitwendige echo. Heb ook een slaappil gekregen omdat ik zo pieker, en sinds maandag eigenlijk geen oog heb dicht gedaan. Maar zo eigenwijs als ik ben heb ik het toch niet ingenomen.

De kleine is heel erg actief, en elke keer als hij/zij bezig is met schoppen ben ik zo bang dat de cerclage het zal begeven. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Heb het er wel met de gyn over gehad en hij zij dat dit niet mogelijk was maar als het eenmaal tussen je oren zit....

Papatya

5. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @paptya: ja dat herken ik wel. Ik had toen zowiezo meer het gevoel dat de baby op mijn cerclage rustte. Ook heb ik in mijn zwangerschap twee keer een verkoudheid gehad met heftige hoestbuien, ik was echt bang dat door de druk mijn baarmoederhals zou scheuren... Blijkbaar kan het toch een hoop hebben zoals je gyn al zei!

6. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @papatya: oh, en gefeliciteerd met je 25 weken! En ja, ik kan nu echt genieten van mijn zwangerschap!

7. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Beste dames,

heb al niet veel gepost hier. Hoorde er ook niet echt bij, want ik heb geen cerclage. Maar neem meteen weer afscheid, ik ga over naar de prematuur mama's.
    Onze dochter Feride is met 34+1 op woensdagochtend geboren. De hele bevalling duurde precies een uur, vanaf het breken van de vliezen en de eerste wee tot ze op mijn buik lag.

Zal zo meteen het hele verhaal plaatsen bij Geboren!.

Hoop jullie daar tegen te komen en niet bij de premature mama's.:)

Sterkte allemaal

8. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Papatya
    Fijn dat de extra controle in het zkh goed was. Dat geeft je toch weer een postieve 'boost'. Ik ben zelf ook wel eens bang dat de cerclage het gaat begeven. Soms heb ik een drukkend of zeurderig gevoel onderin mijn buik en dan ben ik ook bang dat het hoofdje van de kleine teveel op de baarmoederhals drukt waardoor het wellicht aan de bovenkant van de cerlage open gaat staan. Of als ik andere 'pijntjes' en kwaaltjes heb, denk ik ook meteen aan het ergste. Ik vrees dat we dit tot het einde van de zwangerschap blijven houden.

@ Tomtobias
    Fijn zeg dat je nu toch echt van je zwangerschap kan genieten. Hopelijk kom ik ook nog eens in dat stadium. Ik moet zeggen dat ik wel van de bewegingen van ons kleintje kan genieten. Het is dan toch een bevestiging dat hij/zij het 'nog doet'.

@ Dinnah
    Proficiat met de geboorte van Feride. En jeetje zeg, in een uur bevallen...! Ik hoop dat alles goed gaat. Heel veel geluk!

@ All
    Morgen hebben we onze eerste kleine mijlpaal bereikt, namelijk 28 weken! Ben aan de ene kant wel blij dat ik dit al heb gehaald, maar aan de andere kant besef ik maar al te goed dat we er nog lang niet zijn en nog een hele tijd te gaan hebben. Ik zal toch blij zijn als het januari is...

9. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juno: hoera, 28 weken! Gefeliciteerd met deze belangrijke mijlpaal!!!

10. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Tomtobias

Gefeliciteerd 36 weken!!

@ Juno

28 weken gefeliciteerd!! De spannende tijd voor jou is voorbij, hopelijk lukt het nu om wat meer te kunnen genieten.

@ Dinnah

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

Hier is het gelukkig nog rustig. Ik weet ook dat het heel anders kan dus probeer van deze dagen te genieten.

Papatya

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    @ Tomtobias; heerlijk wat een mooie termijn zeg!!

@ Juno: al 28 weken. Daar kan ik alleen maar van dromen nog. Op naar de volgende 12!

@ Dinnah: Gefeliciteerd.

@ Papatya: fijn dat je ondanks dat het spannend is toch probeert te genieten.

12. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!
    Moet er nog wel aan wennen hoor, 28 weken...

13. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag na drie maanden eindelijk weer op controle geweest bij mijn 'eigen' gynaecoloog, dr. Spaanderman. Wat een aardige man is dat toch. Prof. dr. Lotgering beviel me ook heel goed, maar mijn eigen gyn heeft ook aandacht voor de 'mens achter de buik' om het zo maar even uit te drukken. Alles zag er prima uit; mijn bmh was 3.3 cm en de kleine lag qua groei exact op de middellijn, namelijk 1250 gram. Voor de zekerheid is mijn urine op de kweek gezet, omdat dr. Spaanderman zeker wil weten of de GBS-bacterie uit mijn urine is verdwenen. Hij was zeer tevreden en zei dat alles tot nu tot 'volgens het boekje' gaat :)

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Als allereerste fijn dat het tot nu toe volgens het boekje gaat!!

Maar jouw gyn is echt SUPER. Ik heb hem een jaar of 10 geleden een tijdje als gyn gehad maar hij ging toen jammer genoeg ergens anders werken.

Ik ervaar dat trouwens niet zo bij Lotgering. Vind het een heel fijne man die ook echt aandacht voor mij heeft.

15. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    Hallo Dames,

Ben even weg geweest maar nu weer terug en 12 weken dus ben blij dat het eerste trimester goed is gegaan.

Vandaag bij mijn gynacoloog geweest en word volgende week donderdag opgenomen in de ochtend om in de middag mijn cerclage te krijgen.
    Word geplaatst door mijn eigen gynacoloog Dr van Oirschot.
    Ik ga onder algehele narcose dat blijkt wel te kunnen tijdens zwangerschap alleen geven ze geen valium (diclofenac) tegen de pijn maar paracetamol en geen antropine dat is voor een droge mond vanwege de intubatie maar dat kan ook zonder dat is geen probleem.
    En de behandeling in 15 a 30 min dus dat is een lichte narcose.

Ik vind het echt spannend en kan eigenlijk niet meer wachten, het is nu aftellen en dan kan ik aan mijn mijlpalen beginnen eerste mijlpaal is 15 weken tweede 17 weken en dan op naar de 36 weken..

Hoop dat met jullie alles ook nog oke is maar zoals ik had gelezen is dat wel zo.. en hoop jullie na te kunnen doen maar heb het volste vertrouwen dat het deze keer gaat lukken..

Heel veel liefs Tante tietie

16. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    TieTie, wat fijn dat alles tot nu toe goed gaat. Spannend hoor volgende week donderdag. Jouw eerste mijlpalen komen er dus al heel gauw aan. Ik ga voor je duimen dat het deze keer helemaal goed komt :) ! ! !

17. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dinnah: gefeliciteerd met de geboorte van je meisje! Heftig zeg, in een uur bevallen.... De autorit moet een hel geweest zijn. Gelukkig gaat het goed met jullie!

@paptya: morgen 26 weken! Ook een belangrijke mijlpaal, gefeliciteerd!

@bramtim: hoe gaat het met jou?

@juno77: fijn dat de controle weer goed was en je bij je eigen gynaecoloog bent geweest. Wanneer krijg je de uitslag van de urine?

@Tante Tietie: spannend volgende week donderdag! Heel veel succes en vooral niet te zenuwachtig worden, dat is niet nodig. Ook jij komt er doorheen!

@all: volgende week donderdag wordt voor mij ook spannend. Dan wordt mijn cerclage verwijderd. Vanochtend ben ik op controle geweest. Twee weken geleden zei mijn gynaecoloog nog dat hij de cerclage het liefst zo lang mogelijk liet zitten en vandaag vroeg hij: wanneer halen we hem er uit? Misschien ook omdat ik vertelde dat ik vanacht behoorlijk wat last had van harde buiken.

Vandaag heb ik bloed moeten laten prikken op hb, om goed voorbereid de bevalling in te gaan. Het schijnt zo te zijn dat je na een cerclage meer kans hebt op veel bloedverlies tijdens de bevalling. Verder heeft de gynaecoloog gevoeld hoe de baby ligt, deze ligt netjes in hoofdligging. Wel met de rug rechts (dit is meestal links) waardoor het draaien wat moeilijker kan gaan. Verder is de baby qua grootte normaal, eerder wat kleiner dan gemiddeld dan 'een 9-ponder'.

Volgende week krijg ik eerst een echo van de baby, dat is al weer een hele tijd geleden. Daarna zal hij proberen om de cerclage op de polikliniek te verwijderen. Als dat niet lukt moet ik naar de verloskamers (waarom eigenlijk, ander materiaal, pijnstilling?) In principe wordt het zonder verdoving gedaan en kan het na verwijdering nog weken duren voordat de bevalling op gang komt. Ik vind het erg spannend!

18. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @tomtobias: wow, nu het ineens heel hard bij jou. Fijn dat je cerclage binnenkort al verwijderd wordt. Spannend hoor! Bij mij heeft het toen een week geduurd.

Ik heb ook geen pijnstilling gehad bij het verwijderen, en is ook gewoon op de poli gedaan.
    Omdat het bij mij wat moeizaam ging (de gyn kwam er moeilijk bij) zei hij ook op een gegeven moment dat we wellicht naar de verloskamers moesten. Ook ik dacht toen, waarom dan? Toen zei hij zelf al dat dat geen meerwaarde zou hebben, dus is hij t blijven proberen en is t uiteindelijk gelukt :)

@tante tietie: spannend voor jou dat je de cerclage krijgt. Ik ben ook onder algehele narcose geweest bij het plaatsen ervan. Ik heb vlak na de ingreep indociet gehad (weeen remmer geloof ik) en daar paracetamols. Ik heb eigenlijk helemaal geen pijn gehad daarna... Succes in ieder geval!

19. Tomtobias

Tomtobias Lid

5 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Florida: was het verwijderen ook pijnlijk bij jou? Je berichtje van toen staat niet meer op de site ivm de crash... Ik meen me te herinneren dat het geen pretje was.

Ik bedacht me nog dat je alleen maar naar de verloskamers moet omdat ze op de polikliniek maar beperkte tijd hebben. Zou kunnen toch?

Hoe gaat het nu met jou en Danique?

20. tante tietie

11 okt 2010
    21
    0
    1
    Vrouw
    Mijn hartje Mason
    Den haag centrum
    Hallo Dames

Ik Krijg over twee dagen mijn cerclage Spannend maar kan eigenlijk niet wachten..
    Ik word wel een aantal dagen opgenomen te observatie daar ben ik wel blij om.
    Mijn volgende mijlpaal na het plaatsen van cerclage is de 15 weken en dan de 17wk en verder durf ik nog niet te denken..

Ik ben alleen de laaste dagen beetje bang dat het fout zou gaan voor dat ik mijn cerclage heb dat zo heel jammer zijn net in de laatste dagen..
    Dat ik er aan denk neem ik mezelf wel een beetje kwalijk maar toch heb ik er wel het volste vertrouwen in..

Heel erg bedankt voor jullie steun en natuurlijk duim ik ook voor jullie en een mooie voldragen zwangerschap ,
    We maken als vrouwen soms te veel mee maar we gaan altijd door het maakt ons vrouwen sterker..

Heel veel liefs Tante tietie

Deel Deze Pagina