@ tante tietie Het is heel moeilijk voor "ons" om ons eigen lichaam te vertrouwen. Deze dagen zullen heel spannend voor je zijn, maar ook bij jou zal het goed gaan. We moeten ons gewoon overgeven aan onze Gyn's. Probeer vooral met de dag te leven elke dag is mooi meegenomen. Zelf dacht ik ook niet dat ik zo ver zou komen, en nog thuis zou zijn. Maar tot nu toe gaat het goed! En ook jij gaat het halen. Wij moeten het alleen heel erg rustig aan doen. Neem vooral je rust! @ Tomtobias Nou nog 2 nachten en dan gaat de cerclage er bij jou ook uit. @ Juno Hoe gaat het met jou? @ All De spannende periode is nog niet voorbij voor mij. Mijn zoon is met 27,3 geboren dus dat is aanstaande zondag al. Maar ik besef gelukkig ook dat ik nu nog thuis ben en dat alles nu nog volgens het boekje gaat. De cerclage en de nodige rust heeft toch een positieve effect merk ik.
Succes morgen!! ik duim voor je. En sluit me bij de anderen aan: probeer vertrouwen te hebben en luister goed naar jezelf.
@ Papatya: succes de komende tijd met de termijnen die eraan komen. Ben benieuwd hoe het je zal vergaan aangezien ik zelf erg tegen die termijnen aankijk. Voor iedereen een vraagje. Wanneer merk jij dat je rustig aan moet doen? Zijn er typische cerclage klachten en kun je die omschrijven? Ik heb nu nog geen klachten maar wil ze graag op tijd herkennen.
Hoi meiden, ik werd getipt door Juno77 over dit topic. Ik heb geen cerclage, maar ben vorige week opgenomen met 24 weken met weeen. Mijn baarmoedermond is nog 1 cm. Ik heb weeenremmers gehad, en longrijpingsprikken vanaf nu wordt er niet meer geremd omdat dat de longrijpingsprikken voldoende ingewerkt zijn. Het is verder overigens nu rustig in mijn buik.. Heb nergens last van en zo te zien op de echo doet het voor de baarmoedermond ook weinig, want dat is nog steeds hetzelfde als vorige week... Ik vroeg mij af of jullie ervaring hiermee hebben? Hoelang je nog met 1 cm rond kan lopen? Kreeg je bedrust voorgeschreven of mocht je wel iets doen?
Hallo MM7, ik kan je hoop inpraten. Ik heb ook geen cerclage en ben met 24 weken opgenomen geweest met teveel harde buiken en verstrijkend baarmoederhals. Deze was met 28 weken nog 8 mm. Overigens was er bij mij ook geen directe relatie tussen de verstrijkend bmh en de harde buiken. Ik ben met 34+1 bevallen. Dus je kunt het heel lang volhouden met 1 cm. Mijn advies: geen stress, je nergens druk op maken en rust. Vooral stress was bij mij de grootste boosdoener. Toen wij eenmaal de termijn van mijn eerste (premature) kindje voorbij waren, kwam een soort rust over mij heen en daarna bleef de bmh stabiel. Voor ieder is rust anders, ik wist waar ik harde buiken (rechtop zitten, op mijn rug liggen, auto rijden, plotselinge bewegingen, teveel inspanning en STRESS) van kreeg en schreef mijzelf bedrust voor. Dus verstand op positief en rusten. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je het nog wekenlang kan volhouden.
Dinnah, wat fijn om te horen!!! Ik ga er ook niet over stressen, mede door de gesprekken met de kinderartsen.. Het is heel vroeg maar ik weet dat mijn kindjes een kans maken.. en dat stelt me toch enigzins gerust.. Ik hoop dat ik snel naar huis mag (arts komt zo om dit te overleggen) en dan thuis verder bedrust kan houden. Lag jij al die tijd in het ziekenhuis? Of was je thuis? Moest je al die tijd in bed blijven liggen of mocht je er ook af en toe eens uit?
Hallo dames, Weer een korte update van mij. Vandaag 34 weken...oehoe... Gisteren een groei echo gedaan, baby is rond 2200 g en helemaal volgens het boekje. Op 1 december gaat mijn cerclage eruit en dan gaan we aftellen. Laatste 4 weken was ik net tot rust gekomen, maar nu begint de spanning weer toe te slaan. Groetjes en succes aan jullie allemaal. Jasmina
@tante tietie: ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag. Ik weet niet of je op internet kan, want je zou een paar dagen in het ziekenhuis blijven toch? @papatya: heel veel sterkte dit weekend! @bramtim: in mijn vorige zwangerschap kreeg ik meteen harde buiken als ik te veel had gedaan. Verder heb ik regelmatig een drukgevoel gehad, alsof de baby heel laag lag en met het hoofdje tegen de baarmoederhals aan het drukken was. @mm7: welkom! Ik ben in 2006 ook met 24 weken en 1 cm baarmoederhals opgenomen, maar bij mij hebben ze toen een cerclage geplaatst. De weeën kwamen pas daarna op gang. Dat is nog 5 weken onderdrukt, en toen zijn mijn kinderen (ook een tweeling!) met 29 weken geboren. Ik heb wel al die tijd in het ziekenhuis gelegen met bedrust. Misschien geen heel positief voorbeeld, maar ik kan je erbij vertellen dat ze nu twee gezonde peuters van 4 jaar zijn! Hoe gaat het nu met je? @jasminaO: hoera, 34 weken! Gefeliciteerd! Succes 1 december. @all: vandaag is mijn cerclage verwijderd. Het is gewoon op de polikliniek gebeurd. Ik moet zeggen dat het wel wat pijnlijk was, maar het was snel voorbij. Ik heb nu wel wat bloedverlies maar dat is normaal. Ook wat harde buiken, ik denk dat dat komt omdat er aan 'gerommeld' is. Het is niet erg regelmatig, dus ik denk dat het weer weg trekt. Ik heb voor de verwijdering van de cerclage ook nog een groeiecho gehad. Ik heb er wat leuke 3-d beelden van onze kleine aan over gehouden! De baby weegt nu ongeveer 2700 gram, en zal met 40 weken ongeveer 3200 gram wegen. Voor de geïnteresseerden: ik heb gevraagd of ik de cerclage mee naar huis mocht nemen. Voelde me er wel een beetje raar bij, maar ik was toch erg benieuwd hoe dat ding er uitziet! Eerder zijn er hier door anderen foto's geplaatst. Gekleurde cerclage's die eruit zagen als een soort 'waslijndraad'. De mijne is meer een stoffen bandje van een mm of 3 breed, wit en heel stevig... je hoeft echt niet bang te zijn dat dat kan breken!
@ Bramtim Nu ben ik wel heel nieuwschierig naar jou cerclage, want mijn vorige cerclage was ook een soort "waslijndraad". Er zijn dus inderdaad een aantal cerclage/ bandjes methoden. Ben wel benieuwd wat voor een ik nu heb. Het is nu echt afwachten voor jou.. Heel veel succes. @ Tie Tie Hoe is het plaatsen bij jou gegaan? @ Bramtim Echt veel doe ik niet. Maar als ik wat langer sta dan heb ik wel een drukkend gevoel. Het kan ook zijn dat het bij mij tussen mijn oren zit hoor . Ik heb ook vaak de neiging als ik wat langer sta steeds naar de wc te gaan, en het liefst met een vergrootglas wc papier bekijken (sorry). @ Mm7 Het enige wat ik je kan adviseren is om veel te rusten. Voornamelijk bedrust houden (ook al mag je al wat bewegen van de gyn). @JasminaO Gefeliciteerd!! @ Juno Hoe gaat het met jou? @ All Eindelijk mijn mijlpaal bereikt maar echt gerust ben ik nog niet. En nu op naar de 28 weken.
@Cerclage: geen idee hoe de draad eruit ziet.Moet ook eerlijk zeggen dat ik al wat verschillende soorten heb gezien. Weet alleen dat mijn cerclage hoog vaginaal is dus er is nog ergens een incisie gemaakt. Die voelde ik in het begin een beetje trekken, nu niet meer. @ signaaltjes: dankjewel voor het delen van jullie signaaltjes. Ik blijf dat een moeilijk item vinden maar ik zeg nu waarschijnlijk niks nieuws. Ik heb in mijn hoofd zitten, dat ik straks op een dag ongeveer dit ga doen: smorgens opstaan, douchen, honden eten geven, dan op de bank met laptop en tv, rond de middag beetje poetsen klein half uurtje, dan de rest van de middag in bed boven omdat ik daar lekkerder lig, 's avond koken en afwassen, paar uurtjes op de bank en dan kleine 20 minuten met hondjes wandelen. Zou dat reeel zijn? (Ja tuurlijk snap ik dat het voor iedereen anders is en dat ook jullie er niks zinnigs op kunnen zeggen maar ik heb zoveel aan jullie als ervaringsdeskundigen. Dankzij dit forum besefte ik ook dat fulltime werken natuurlijk nonsens is. Dus ik hoop dat ik met jullie ervaringen een beter beeld voor mezelf kan vormen)
Ow geweldig!! 34 weken gehaald! dat is mijn mijlpaal die ik echt heel graag wil halen dus ik ben nu op de helft. Spannend dat je nu echt kunt af gaan tellen. Hoe komt het dat de spanning toeslaat?Is dat spannend omdat je op ziet tegen de bevalling of omdat je bang bent dat het mis gaat?Het kindje maakt nu een prima kans dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Alhoewel ik het wel begrijp hoor.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gegaan is met het aanbrengen van de cerclage. Heb in elk geval geduimd voor je!! die harde buiken, was dat dan met of zonder pijn.Ik merk namelijk niet of ik harde buiken heb. Soms voelt het bolletje wel wat harder maar daar heb ik verder geen last van. Drukkend gevoel heb ik nog niet gehad maar ik denk dat ik dat wel zal herkennen. Woehaaaaaaaa spannend zeg dat de cerclage eruit is en fijn dat het zo goed gegaan is. Nu dus afwachten en duimen. Hoe voel je je eronder?
fijn dat je mijlpaal gehaald is. Hoe voelt dat nu naar je zoontje toe?Lijkt mij een heel raar moment. Hoop dat je snel wat lekkerder in je vel zit en meer vertrouwen krijgt!! Ik put een beetje energie uit nieuwe zwangeren. Als zij 12 weken zijn, ben ik voorbij de termijn van *Jurre.
@papatya: gefeliciteerd met je mijlpaal! Ik snap dat je er nog niet echt gerust op bent omdat je zo dicht bij de termijn van je zoontje aan zit. Ik hoop dat je volgende week, wanneer de 28 weken voorbij zijn, wat geruster zal worden. Ik voel me goed na het verwijderen van de cerclage. Ik vind het spannend, maar leuk-spannend. Ik ben heel benieuwd naar de baby maar van de andere kant geniet ik nog steeds van het zwanger zijn. Over de cerclage: zal ik een foto plaatsen? Geen idee hoe dat moet maar daar moet ik wel uit kunnen komen. @bramtim: die dagindeling lijkt me wel reëel. Alleen dat klein beetje poetsen... wat stof afnemen waarbij je recht blijft staan en geen kracht hoeft te zetten kan wel.stofzuigen Maar ik zou niet gaan of dweilen! Mijn harde buiken voelden en voelen niet pijnlijk. Maar ik merk wel dat mijn hele buik samen trekt en het bloed naar mijn hoofd stijgt. @voor de dames die al ooit een cerclage hebben laten verwijderen: nadat de cerclage was verwijderd had ik wat bloedverlies. Dat is nu overgegaan in oud bloed, maar ik heb er ook een taai slijm bij. Zou dat de slijmprop kunnen zijn of is dit normaal na het verwijderen?
@tomtobias: wat spannend zeg nu je cerclage verwijderd is! ik had ook wat taai slijmverlies, wel een klein weekje nadat de cerclage verwijderd was. ik ga er vanuit dat dat een stukje van mijn slijmprop was, aangezien ik 2 dagen daarna bevallen ben
@Florida: dank je voor je antwoord! Ik ben benieuwd hoe snel het bij mij zal gaan beginnen... Hoe gaat het met Danique?
Bekijk bijlage 109320 Met Danique gaat t goed! Ze heeft alleen flink wat uitslag op haar gezichtje, en ze heeft 'gele' droge korstjes onder haar neusje en op haar oorlelletjes. Ziet er niet uit, zooo zielig vindt ik het.. het blijkt iets van eczeem te zijn onder haar neusje. Ben blij als het weg is. Ik zal jullie nog even een foto spammen van de fotoshoot die we van haar gemaakt hebben toen ze 3 weken was..
@ Tomtobias Ik zeg geen nee tegen een foto. Het is heel moeilijk gelukkig heeft mijn zoon niets overgehouden. Ik weet ook dat het een uitzonderings geval is met zijn termijn. Maar ik voel me wel heel schuldig tegenover hem. Had ik bij hem mar ook rust genomen. En nu krijgt hij ook minder aandacht van mama. Ik hoop dat ik natuurlijk kan bevallen zodat hij weer de volle aandacht kan krijgen en zodat ik hem kan tillen als hij het wilt. @ Bramtim Over je dagindeling het poetsen zou ik overslaan . Volgens mij is het beter om zo min mogelijk te doen, in iedergeval tot 25 weken. En we ervaren het allemaal anders. Mijn dag indeling was/ is. -2 keer in de week douchen voor de rest afnemen met een washandje. - Ik kook alleen in het weekend een snelle hap. - En af en toe een bakje koffie als ik naar het ziekenhuis ga. - En soms de was draaien. Moet er wel bij vermelden dat ik doordeweeks hulp heb omdat manlief weer werkt. @ Florida Was een prachtige foto. En hopelijk heeft ze inmiddels al minder last van haar eczeem en korstjes. Papatya
Vandaag hebben we onze eerste grote mijlpaal, want we hebben de 30 weken gehaald, jahoeoeoeoeoeoe ! ! ! ! Er zit gewoon een '3' in het getal, kan het bijna niet geloven... Ik zal van de week nog even reageren op iedereen.