@florida: mooie foto! Wij hebben een groot canvasdoek boven ons bed hangen van de tweeling op onze armen. Deze is voornamelijk wit, misschien is het wel leuk om van de nieuwe baby een foto te laten maken met een zwarte achtergrond zoals jullie hebben gedaan. Ik vind hem erg mooi! Hopelijk gaat de eczeem snel weg! Heb je er iets voor gekregen? @papatya: hoe is het vandaag gegaan? Ik begrijp die gevoelens van je schuldig voelen tegenover je zoontje wel. En jij zal ook wel weten dat dat niet nodig is, omdat je toen niet wist dat hij te vroeg zou komen. Als je dat geweten had had je het toen ook rustiger aan gedaan. En dat hij nu wat minder aandacht krijgt van mama is niet leuk, maar kinderen zijn heel flexibel. Hij krijgt er wel een broertje of zusje voor het leven bij! @juno77: gek hè, zo'n 3 in de termijn! Van harte gefeliciteerd! @all: ik ga proberen een foto van mijn cerclage te plaatsen!
Nou, even kijken of het lukt... Ik heb de cerclage gemeten en de 'lus', die dus door mijn baarmoederhals zat, is 2 cm. Het bandje zelf is 5 mm breed. De lus is vlak bij de knopen doorgeknipt, maar die heb ik even voor de foto met een speld vastgezet (die zie je nu niet). En wees gerust, ik heb de cerclage heel goed gewassen en meerdere malen ontsmet! Alleen de jodium is er moeilijk uit te krijgen. Bekijk bijlage 109575
Jeetje zeg!! die is wel flink dan. Ben benieuwd naar de mijne. Merk dat er heel veel verschillende zijn maar die van mij hoop ik pas over een week of 18-20 te mogen zien.
In ieder geval stevig, en hij heeft zijn werk gedaan! Ik hoop dat het voor jou ook zo goed gaat verlopen.
@ Tomtobias: Mijn cerclage zag er precies zo uit! Ook hetzelfde materiaal. En die heeft zijn werk gelukkig ook gedaan .
Hoi meiden, Ik had dezelde cerclage als tomtobias en daan. En ook bij mij heeft het zijn werk gedaan. Bij mij zat hij er ook doorheen maar alleen op 2 punten. Dus op 12uur ging hij erin en op 6 uur kwam hij er weer uit, als je begrijpt wat ik bedoel. Volgens mij noemen ze dit materiaal een mcdonaldscerclage en de cerclage van florida is een shirodkarcerclage. Ik weet het alleen niet 100% zeker hoor. Groetjes
@all: grappig om te horen welke cerclage iedereen heeft (gehad)! Ik dacht dat ze mijn cerclage een shirodkar-cerclage noemden, misschien heeft dat meer met de techniek dan het materiaal te maken?
@Tomtobias: ik vindt jou cerclage er wel stevig uitzien! Steviger als die van mij in ieder geval. Maar goed, gelukkig heeft mijn ' wasdraadlijn' ook z'n werk gedaan Ik heb een McDonald cerclage gehad, en naar mijn weten hangt de naam af, van de techniek die gebruikt wordt, en niet aan het bandje zelf (geloof ik hoor.. weet t niet zeker)
Hallo dames, Ik ben terug van weg geweest... Ik was afgelopen donderdag ochtend opgenomen voor het plaatsen van mijn cerclage. De opname duurde tot zondag. Ik ben zondag middag thuis gekomen, heb geen pijn gehad ook niet nadien en nu nog steeds niet, heb haast geen bloed verlies gehad nou ja het was niet echt bloed was afscheiding beetje zalm kleurig maar dat was de tweede dag helemaal weg.. Heb alleen 24 uur een zetpil gehad (5x een pil) om de baarmoeder rustig te houden. Dat alles is geslaagd. Ik heb ook de nekplooi meting gehad de dag na mijn operatie en met het kindje ging het ook prima. We hadden een niet verhoogde kans op een kindje met downsyndroom gelukkig. Ik heb nu in totaal 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en lig nu thuis op de bank.. Nu hopen dat de zwangerschap verder goed gaat.. Ik heb een mac donald cerclage net als florida 13 met een knoop.. @ tomtobias Bij jou nu ook een spannende tijd las ik ben benieuwd hoelang je spruitje nog blijft zitten.. ik zal het in de gaten houden hier heb zelf allemaal het gevoel dat als mijn bandje eruit gaat ik niet lang meer duurt, met hoeveel weken hebben ze jou bandje verwijdert..? Bij mij doen ze het met de 36 weken.. Was het pijnlijk dat verwijderen..? ik hoor het wel veel succes.. Groeten aan jullie allemaal..
@tante tietie: fijn dat het zetten van de cerclage goed is verlopen en dat je er geen pijn van hebt gehad. En helemaal geweldig dat de nekplooimeting goed was! Veel succes met het rustig houden. Mijn cerclage is bij 37 w en 4 dagen verwijderd. Gewoon op de polikliniek. Ik vond het best pijnlijk maar het was ook snel voorbij, niet de moeite om er pijnstilling voor te geven. Ik had ook wel het idee dat de kleine daarna snel zou komen. Ik heb van het weekend wel veel slijmverlies gehad en harde buiken om de 20 minuten, maar nu is het weer over... dus wie weet ga ik nog over tijd!
@ Tietie Wat fijn dat je bijna geen last heb gehad na het plaatsen van je cerclage. Hoe gaat het nu met je? @ Tomtobias Hoe gaat het met jou? Is het nog steeds rustig? @ All Ben vandaag 28 weken. Dit had ik niet gehoopt in het begin!! En loop (nou ja lopen ) nog rond. Afgelopen maandag een echo gehad en alles zag er goed uit . Nu op naar de 30 weken.
@Papatya, Gefeli!! Ik hoop dat zo met de feestdagen in zicht de dagen voor je om zullen vliegen. @hier: vandaag controle gehad en alles zag er super uit. Bmh is 4,4 cm en de cerclage zat nog keurig op haar plaats. Fijn dat alles er goed uitzag. KAn ik daar weer lekker een paar dagen op teren.
@Papatya:gefeliciteerd met de 28 weken! Fijn zeg, en helemaal dat alles er goed uit zag op de echo! Daar komen nog wat weekjes bij! @bramtim: fijn dat de controle vandaag goed was! Hier gaat het goed, het is nog steeds rustig. Ik heb wel geregeld harde buiken, soms ook om de 10 minuten, maar die nemen dan weer af...
@tomtobias: ow heerlijk om al lekker zover te zijn. nog even geduld tot de kleine er is. Vallen de laatste loodjes echt zo tegen?
@Tomtobias: wat spannend bij jou zeg. Ik denk dat het toch echt niet lang meer zal duren bij jou... @bramtim: ik vond de laatste loodjes ook tegenvallen.. Ik was natuurlijk dankbaar dat ik al zover gekomen was, en juist daardoor had ik het helemaal gehad. Ik zat er vooral emotioneel helemaal doorheen. Ik was zo bang dat er op het laatste moment nog iets mis zou gaan. En lichamelijk had ik best wel wat klachten, achteraf begrijp ik ook beter de opmerking 'de laatste loodjes zijn het zwaarst'. Ik dacht vroeger altijd dat zwangere vrouwen zich maar aanstelde met hun geklaag en gewaggel, maar nu heb ik daar volledig begrip voor
@bramtim en florida: eerlijk gezegd vallen de laatste loodjes helemaal niet tegen. Ik heb wel wat kwaaltjes, maar niks ernstigs. De lastigste is dat ik snel moe ben (vooral met twee kindjes). Ik slaap nog steeds goed. Ik geniet ook nog steeds van het zwanger zijn! Ik denk wel dat het per persoon heel verschillend is en het niet aan je instelling ligt. Ik heb gewoon geluk dat ik geen vervelende kwaaltjes heb!
@ Tomtobias Spannend zeg! Het kan nu elke moment gebeuren. Fijn dat je nog gewoon van het zwanger-zijn kan genieten. Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn cerclage eruit ziet. Mijn gyn had het destijds over een draad van ongeveer 5 mm breed. Zijn beschrijving lijkt op jouw cerclage. @ Tante TieTie Wat fijn dat bij het plaatsen van de cerclage alles goed is gegaan en dat je bijna nergens last van hebt gehad. Dat was bij mij achteraf wel anders . Gelukkig is dat ook weer goed gekomen. Jouw belangrijke termijnen komen ook zo langerzamerhand in zicht. Spannend hoor. @ Papatya Eindelijk ben jij ook over de spannende weken heen , ook al blijft het nog steeds spannend natuurlijk. Jouw ''toiletpapierinspectie'' klinkt me bekend in de oren: bij elke toiletbezoek speur ik ook het tolietpapier grondig na op ''iets verdachts''. Zelfs tussendoor check ik nog wel eens. Het zit er nu eenmaal in en denk ook niet dat ik er nog vanaf kom, haha. @ Bramtim Fijn dat de controle van afgelopen woensdag helemaal goed was. V.w.b. je vraag over hoe je de dag het beste kan indelen: ik denk dat wat jezelf had opgeschreven zo gek nog niet is. Het is bij iedereen ook weer anders, maar luister ook vooral naar je gevoel. Als je klachten krijgt is dat een seintje van je lichaam om wat gas terug te nemen. @ MM7 Hoe gaat het met jou? Is je buik nog steeds rustig? Morgen alweer 27 weken zie ik. Elke dag dat je kleintjes in je buik blijven zitten, is er één bij. Kom je de dagen wel een beetje door? @JasminaO Al 35 weken, wat geweldig!!! Heel veel succes volgende week als de cerclage verwijderd wordt. @ Jenifer, Loe en Daan Hoe gaat het met jullie kereltjes? @ Florida Nog even en Danique is alweer 2 maanden; wat gaat dat toch snel! Ga je na je zwangerschapsverlof weer werken of neem je eerst nog vakantiedagen op? @ All A.s. zondag ben ik 31 weken en fysiek merk ik dat het zwaarder begint te worden. Ik heb snel last van mijn buik en rug en ben veel sneller moe. Ook emotioneel wordt het zwaarder, ondanks het feit dat de voor ons belangrijke termijnen al weer een aantal weken achter ons liggen. Bij elke pijntje schiet ik in de stress en ben ik bang dat de bevalling gaat beginnen. Afgelopen maandag tijdens de twee wekelijkse controle bleek dat mijn baarmoederhals nu aan de bovenkant tot aan de cerclage openstaat. Daaronder heb ik nog 3.3 cm over. De gyn was er vrij nuchter onder en had al verwacht dat dit zou gebeuren, want ik heb die cerclage immers niet voor niks. Ik mag ook gewoon nog dingetjes doen, maar geen zware dingen meer (deed ik al niet). Het idee dat de boel ''daar beneden'' nu een stukje openstaat, maakt me best onrustig. Ik ben ook heel bang dat ik de 37 weken niet eens ga halen. Ik blijf erbij dat ik BLIJ zal zijn als het januari is en ik de kleine gezond en wel in mijn armen heb. Wat zal er dan een hoop stress en onrust van me afvallen!