@juno, Het gaat goed met mijn mannetje. Hij weegt nu 4800 gram en begint steeds voller te worden. En ik had ook een opening (funneling) tot aan de cerclage en daaronder ongeveer 1cm bmh. Bij mij begon het toen ik 20 weken was maar dan een klein beetje en dat werd steeds meer totdat ik boven de cerclage niks meer had. Omdat ik zo vroeg al funneling had werd er zelfs gezegd dat ik de 32 weken niet zou halen en ik heb het ook gered tot aan de bevalling. Ik vond het heel naar om te zien tijdens de echo en werd er echt onzeker en bang van. Maar ook mijn gyn zei dat hij het wel verwachtte en ik niet voor niks de cerclage had. Na 30 weken is er bij mij niet meer gekeken en probeerde ik toch te genieten van de laatste weken.
@juno: 5 januari is mijn eerste werkdag. Wat zal dat tegenvallen als je al vanaf aptil 2010 thuis zit.. Gelukig werk ik mar 2 dagen (ik werk er normaal 3, maar omdat ik al mijn verlofdagen nog over heb, lever ik 1 dag per week in voor 15 weken lang). Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je bmh, maar probeer te vast te houden aan het verhaal van Jenifer.. Jij gaat ook 'gewoon' die 37 weken halen! Morgen al 31 weken, gaat de goede kant uit.
@ Juno Wat een schrik zal het geweest zijn. Maar je hebt de cerclage niet voor niets. En je gyn die is er ook nuchter onder, en Jennifer heeft het ook gehad. Hoe moeilijk het ook is blijf rustig, je bent nu al zo ver!! @ All Hier is de kleine lekker actief en heeft nu al een eigen wil. Nu wat vaker last van maagzuur en misselijkheid. Maar voor de rest gaat alles nog goed. Hoe gaat het met jullie?
Prima!! Nog een paar nachtjes slapen en dan hebben we de 20 weken echo wat wel een heel belangrijke mijlpaal is. Hopelijk is ons kleintje gezond. Hij/zij is in elk geval erg actief wat wel erg genieten is. Bij *jurre lag de placenta op de buikwand waardoor ik hem heel dof voelde maar bij zijn brusje voel ik het veel duidelijker. Dus we leven nu even naar vrijdag toe, daarna de 24 weken en dan gaan we in winterslaap.
@ Bramtim Spannend de 20 weken echo, hopelijk is alles goed. Wil je ook het geslacht weten? En als je een pilletje hebt voor de winterslaap, zou ik er ook wel een willen. Maar ik ben ook al bijna 29 weken zwanger dus met jou zal het ook goed komen. Succes de komende tijd. @ All Ik zit nu te denken over kraamzorg, hiervoor heb ik er bewust niet over nagedacht/ geregeld omdat ik gewoon wilde afwachten. Maar nu ik al bijna 29 weken denk ik er wat vaker aan. Bij mijn zoon heb ik geen kraamzorg gehad omdat hij al 10 weken in het ZH lag en daarna had ik er geen behoefte aan. We wilden gewoon genieten van ons gezin. En nu, doordeweeks ben ik bij mijn ouders/ of is er iemand bij ons. En als de kleine er is wil ik gewoon alleen zijn met mijn gezin. Kleine manneke moet wennen aan brusje en dat we weer thuis zijn. En als we dan ook de kraamverzorgster hebben denk ik dat het teveel wordt. Hoe hebben jullie het geregeld?
Hallo dames, Weer een update van mij. Vandaag al 36 weken gehaald en gisteren is mijn cerclage verwijderd. Het ging heel makkelijk en snel. Alleen vind ik het nu heel gek idee dat ik een kindje in mij buik heb dat niet vast hoeft gehouden te worden met een bandje.Gistermiddag liep ik rond alsof ik op eieren moet lopen zonder ze te breken... Vandaag ben ik al wat ontspannender maar ik durf weinig te doen. Groetjes aan iedereen Jasmina
Hallo dames, ik ben afgelopen zondag bevallen van een heel lief meisje, Yfke! De bevalling is heel vlot verlopen. Het begon met gebroken vliezen om half negen´sochtends, en om 14.26 uur was ze er al! Het kraambed valt wat tegen, ik kon na de bevalling niet plassen en ben nog 3 nachten in het ziekenhuis geweest. Gisteravond zijn we thuis gekomen. Mijn herstel zal wat langer gaan duren helaas, maar ik heb mijn meisje thuis en ze doet het super goed!
Tomtobias, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Yfke. Wat is dit een mooi meisje met een mooie naam. Hopelijk ben jij ook gauw beter en kan je helemaal genieten van jullie geluk. Groet Jasmina
@ Tombtobias PROFICIAT MET JULLIE KLEINE MEISJE ! ! ! Wat een schatje. Rust goed uit en geniet van jullie prachtige dochter!
@ Bramtim Succes vandaag bij de 20-wekenecho. Ik ga voor je duimen dat alles goed is! @ Papatya Ik heb na de 20-wekenecho de kraamzorg geregeld. Niet omdat ik het zo graag wilde, maar meer omdat je het in de regel uiterlijk voor die tijd geregeld moet hebben. Ik vond het doodeng, omdat we tot twee keer toe de kraamzorg moesten afbellen. Mijn vriend moet waarschijnlijk gewoon doorwerken tijdens de kraamtijd, dus ik kan alle hulp goed gebruiken. Ik kan me voorstellen dat je het in jouw geval niet echt 'noodzakelijk' vindt, aangezien er altijd iemand bij jou en de kleine aanwezig zal zijn. Als je het op die manier goed zelf kan regelen, is dat prima toch. Het belangrijkste is dat je er een goed gevoel bij hebt! @ JasminaO Wat spannend zeg nu de cerlage verwijderd is. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat die kleine er in één keer uitfloept. @ All Overmorgen al weer 32 weken en daarna nog vijf weken voordat mijn cerclage verwijderd wordt. Ik vind het best een gek idee om nu te kunnen zeggen dat ik volgende maand al ga bevallen. Het klinkt in een keer zo dichtbij. V.w.b. mijn baarmoederhals: ik probeer me vast te houden aan het verhaal van Jenifer en me niet al te druk te maken over het feit dat het boven de cerclage openstaat (ook al is dat soms best lastig ). Aankomende maandag moet ik weer op controle, dus ik ben best benieuwd hoe de 'zaken er beneden voorstaan'.
Lijkt mij inderdaad ook een heel gek idee. Hoe gaat het nu met je een paar dagen na het verwijderen van de cerclage?
Afgelopen vrijdag de 20 weken echo. Ik merkte dat ik erg gespannen was want hoopte zo dat alles gezond was. Dus de echoscopiste vraagt: willen jullie ook weten wat het wordt? Nou.... als je het kunt zien maar ik vind het belangrijker dat het kindje gezond is. Blijkbaar zei ik dat met best wat lading want ze vroeg heel oprecht: hebben jullie wat dat betreft een slechte ervaring?? Ik zeg nee wat dat betreft niet en begin me toch ineens heel hard te huilen. pfffff. Maar goed dat was eruit. Onze kleine is helemaal pico bello in orde en tot mijn super grote verbazing is het een .................roffel roffel ............ JOCHIE!! Met mij gaat verder alles goed en zeker ook in het koppie. Dat valt me tot nu toe zo ontzettend mee. Misschien verandert dat nog maar ik geniet van elke dag dat ik me happy voel en de kleine knul nog in mijn buik zit.
@ Tomtobias Een prachtige meid!! Ze ligt er zo gelukkig bij. Denk vooral aan je zelf de komende tijd en geniet van je prinsesje. @ Juno Inderdaad denk dat kraamzorg voor ons te veel zal zijn. Manlief gaat hier minimaal 3 weken vrij nemen zodat we vanelkaar kunnen genieten. 32 weken al zo gaat snel he dit was al een mijlpaal als ik me niet vergis. En nu op naar de volgende! @ Bramtim Wat fijn dat kleine manneke gezond is. Geniet de komende tijd van je zwangerschap. Af en toe heb je ups en downs maar kom je hart luchten hier (mij heeft het geholpen). @ All Gisteren nog even naar het ZH geweest omdat ik minder leven voelde. Maar de kleine lag gewoon te slapen gelukkig. Voordat ik belde heb ik haar zitten porren en plagen maar nee hoor geen tik heeft ze gegeven. Wat was het een gerustelling toen ik haar hartje hoorde. Heb nog een half uur aan de CTG gelegen en daarna mocht ik naar huis. Ukkupuk heeft een eigen karakter! Papatya
Nou Papatya, je hebt helemaal gelijk gekregen: vandaag mijn eerste officiele dipdag. Vannacht werd ik wakker van een beetje een onrustig gevoel in mijn buik (harde buik?) en een vermoeide onderrug. Vreemd want meestal heb ik dat als ik teveel gedaan heb maar nu lag ik toch al een hele poos in bed. En ja hoor... ik ga me meteen zorgen maken. Het voelde net alsof ik naar de wc moest voor een grote boodschap maar die kwam er niet uit. Herkenbaar gevoel? Voor mij wel want zo begon de bevalling bij *Jurre maar dan 100 keer erger. Het maakt me zo onzeker en dat terwijl ik gisteren nog tegen een goede vriend zei dat het me tot nu toe zo meevalt en dat ik zo dankbaar ben voor alles wat ik nog kan. En de volgende ochtend voel ik me ineens verslagen stom he. Dat is dus mijn eerste officiele down. Net op het toilet kwam er dan na een kopje koffie een grote boodschap en het lucht ineens een stuk op. Als het zo blijft voelen, ben ik helemaal happy maar anders bel ik aan het einde van de middag toch even naar het ziekenhuis. Weet namelijk ook niet precies hoe een harde buik voelt maar het bolletje is af en toe wel hard en ook weer zacht erna.
@ Papatya Wat kan je je soms onzeker voelen hè als je je in een keer beseft dat je de kleine (nog) niet hebt gevoeld. Hoe vaak ik wel niet in mijn buik zit te porren... Gelukkig dat je kleintje het goed maakt in je buik! Ik ben zelf ook een keer extra op controle geweest omdat ik minder leven voelde. @ Bramtim Super dat alles er bij de 20-wekenecho goed uitzag! En wat leuk: een broertje voor Jurre*! Vandaag dus je Eerste Officiële Dipdag... Zo goed als je je kan voelen bij een 'up', zo 'down' voel je als het allemaal wat minder gaat. Ik heb dat ook hoor bij bepaalde kwaaltjes dat ik me van alles ga bedenken wat het zou kunnen zijn en meestal denk ik meteen aan minder leuke dingen. Dat van die 'grote boodschap' herken ik wel. Hoe gaat het nu? Als je het niet vertrouwt en je blijft last houden van dat onrustige gevoel, gewoon bellen hoor en vragen of je langs kan komen. Heb ik zelf ook meerdere malen gedaan en daarna voel je je weer eens stuk geruster. @ All Vandaag weer op controle geweest: alles zag er goed uit. De gyn vindt het niet meer nodig inwendig te kijken, omdat de cerclage nog goed op zijn plek zit. We weten inmiddels toch wel dat mijn bmh tot aan de cerclage openstaat en daar is verder niks aan te doen. Mijn gyn heeft er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt. Nu ik nog...
@ Bramtim Ach meid hoe gaat het nu met je? Als je je nog niet lekker voelt even het ZH bellen, anders blijf je nog de hele avond/ nacht tobben en als je eenmaal de kleine ziet zal het beter gaan. Over je 'grote boodschap' kan ik ook mee praten. Vooral omdat ik niet zoveel meer beweeg is het soms moeilijker/ of ik wil niet te hard persen met de gedachte ik pers de kleine er meteen ook uit. Mijn oplossing is dan neem wat leesvoer of de laptop mee naar de wc, een iets onder je benen. En dan maar ontspannen . @ Juno Wat fijn dat de inwendige periode voorbij is! Meid ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om je lichaam te vertrouwen. Maar je gyn die doet het ook anders was hij gewoon doorgegaan met de inwendige controle's. en je bhm is nog steeds stabiel dus dat is ook een goed teken! Gewoon doorgaan hoe je het deed en het zal goed komen. @ All Hier gaat alles goed heb eigenlijk niets te melden
Hey lieve meiden, We zijn vanmiddag 'even' naar het zkh geweest. Ze waren me vergeten dus moest 2 uur wachten. Voordeel was wel dat mijn eigen gyn toen tijd had en even kon kijken. met de kleine was niks mis maar daar was ik ook niet bang voor want die was best druk vandaag. Ook met de cerclage en bmhals was alles in orde. Geen funneling. Dus geen enkel teken van mijn onrustige gevoel. Donderdag ga ik weer terug, die afspraak stond al en laten we lekker staan. Dankjewel voor de poeptips haha.