Oh das fijn!! Lekker een paar rustige daagjes dus! Kan me nog herinneren dat ik het hele moeilijke dagen vond als ik over een zwangerschapsduur van de vorige keer heen ging, ook wel erg fijn natuurlijk maar ook erg moeilijk. Beetje dubbel dus.....
Ik ben ook wel benieuwd wat ze in het Radboud zeggen. Mijn eigen gynaecologe zegt nl. dat ik geen bedrust hoef, wel gewoon rustig aan doen... En dat het zelfs iets rustiger mag dan vorige keer maar zeker niet al te hooi op m'n vork nemen. Kennelijk zijn de meningen hier nogal over verdeeld.
Ja precies daarom wil ik ook ergens anders een mening horen. Nu is het natuurlijk wel zo dat ook elke situatie anders is en ik best begrijp dat daarom ook elk advies anders is. We wachten af.
hoi hoi, Hoe is het met iedereen?? Ik ben gister gebeld door de apotheek. De proluton is binnen en of ik ff 206 euro wil betalen Nu ga ik het zometeen halen maar toch echt proberen of ik het terug kan krijgen van de verzekering. Het zal wel niet, ze zullen zeker moeilijk doen. Maar goed, ik heb alles over voor deze baby en wil hem graag in mijn armen hebben. Hier is alles verder rustig. Ik voel de baby steeds beter. vooral s´ochtends. Het is geen gefladder meer maar echt al zachte tikken. Ik geniet echt van deze momenten. Groetjes
Vanmorgen in het ziekehuis geweest voor controle bij de gyn, Ook om de uitslag te horen van de kweek van mijn ingeleverde urine. Dit bleek niet goed te zijn, er is eindelijk de oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte van dani Ik had wel gelijk toen het is een blaasontsteking bacterie, die er toen voor heeft gezorgd dat ik vroegtijdige weeen heb gekregen! Deze bacterie zit nu in mijn urine en wordt nu dus ook behandeld via tabletten. Wel is de thuisbevalling van de baan, dit omdat ik als ik weeen heb naar het ziekenhuis moet om te bevallen per infuus het zelfde antibiotica toegediend krijg voor mijn kind. Zou dit niet gebeuren dan kan het kindje heel ziek worden en dat willen we niet! De gyn was zo blij dat ik de urine had ingeleverd en dat ze zo dus de oorzaak hebben gevonden, zodat ze dr nu wat aan kunne doen! Ik wordt nu elke week verwacht bij de gyn voor een controle echo, en meting, en ook elke week urine kweek, daarmee willen ze kijken of de antibiotica aanslaat, en meteen kunnen reageren als dat niet het geval is. Ze laten mij niet doorlopen tot week 40,dat is nu te gevaarlijk.. Als de medicijnen aanslaan mag ik doorlopen tot week 37, anders wordt ik na 34 weken opgenomen om te gaan bevallen Mits mijn vruchtwater niet knapt beneden de 32 weken, dan wordt het zwolle Daar is de kans heel klein voor omdat ik elke week in het ziekenhuis loop, maar toch hij is er wel! Den en ik worden verzocht om een info avond bij te wonen we krijgen een rondleiding door de geweldige verloskamers en de neo Heel verhaal geworden weet nu zeker dat ik mijn ziekenhuistasje kan pakken
Wow meid wat goed dat ze nu een oorzaak hebben gevonden en dat die ook behandelt kan worden. Wel ook heftig hoor dat je elke week naar het ziekenhuis moet maar aan de andere kant heel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. En nog maximaal 11/12 weken dan heb je je kleintje in je armen. Enne prachtige naam heeft je kindje. We hebben nu al een paar dagen dani als jongensnaam in gedachten. Staat bij ons nu op nr1 Ik ga ff naar de H&M. Ik krijg ineens zo een gelukzalige babygevoel dat ik iets leuks wil kopen voor de baby
Met mij gaat het wel goed. Morgen weer een controle en dan weet ik hoe mijn baarmoederhals het doet. Hopelijk is hij nog 3.9 cm. Mijn mannetje heeft zijn enkel verzwikt dus die gaat morgen met me mee. Verder had ik maandag zo een zwaar gevoel in mijn buik alsof het kindje al heel laag lag maar dat gevoel is nu weg. Maar ik ga het toch ff navragen. En verder doe ik het maar rustig aan. Mijn buik begint wel als een gek te groeien. Het lijkt wel alsof ik 6 maanden zwanger ben. Dat belooft nog wat. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik 62 kilo ben afgevallen en dus nu mijn buik veel beter zie dan in mijn vorige zwangerschappen. Ik heb vorig jaar januari een maagverkleining gehad en daarom ben ik zoveel afgevallen. Ik ben alleen in het begin van de zwangerschap 3 kilo afgevallen en nog niks aangekomen. Ik verwacht ook dat ik niet veel zal aankomen. Bij mijn dochter was ik 5 kilo en bij mijn zoon 6 kilo aangekomen. En altijd pas na de 20 weken. Dus het lijkt erop dat het nu weer zo gaat. Bij mijn engeltjes was ik nog helemaal niks aangekomen. Hoe gaat het verder met de rest??? Groetjes jenifer
62 kilo afgevallen?? Sjee zeg! Dat is nogal wat. En wat weinig dat je bent bijgekomen bij je zoon en dochter. Hoevaak moet jij op controle komen na de cerclage? Precies over een week wordt hij geplaatst, ben toch wel erg nerveus.. Succes morgen in t ziekenhuis. Ik hoor graag hoe het geweest is. Groetjes
Misschien ben ik wel erg verwend ofzo maar vandaag heb ik een andere gyn gezien en ik stond binnen 5 min weer buiten. Normaal nemen ze de tijd voor me maar alles was zo gehaast. Alles zag er goed uit. Ze wilde geen inwendige echo maken maar alleen een uitwendige. Daar zagen we dat ik iig geen funneling heb en dat alles nog dicht zit maar hoelang mijn baarmoederhals nu is weet ik niet. De baby konden we goed zien die was lekker aan het schoppen. En mijn bloeddruk was ook goed maar precieze cijfers heeft ze niet gezegt. En dan komt het moeilijke: Ik heb pas over 3 weken weer een controle!!!! Ik ben er niet blij mee maar goed, ik kan altijd tussendoor bellen als er wat is. En de volgende afspraak is bij mijn eigen gyn. Volgende week de 20weken echo. Nu heb ik geen gewone seo maar gelijk zo een vervolg- echo met geavanceerder apparatuur. Dit omdat het allemaal al zo medisch is en mijn gyn wilde alles uitsluiten dus heeft hij gelijk deze echo gepland. Na de cerclage ga ik elke 2 weken op controle. Maar toevallig heb ik volgende week die echo en daarom moet ik pas dan 2 weken na de echo komen. Zowiezo krijg ik elke week de injectie daar maar de controles zijn om de week. Ik kan er maar niet overuit dat het zo goed gaat! Ik durf het bijna niet hardop te zeggen uit angst dat ik iets jinx. En de 62 kilo ben ik in 11 maanden kwijt geraakt. Ik had heel veel overgewicht en na jarenlang diëten was ik het zat. Nu ben ik nog niet superslank maar ik ben super tevreden met wat ik heb bereikt. Voor het mooie wil ik er na de bevalling nog 13 kilo af maar ja lukt dat niet jammer dan. Nog een week meid! Spannend hoor, en positief blijven he. Het is moeilijk, vooral als de cerclage net geplaatst is en je van alles en nog wat voelt kan dat je onzeker maken. Maar schroom niet om te bellen en stel zoveel vragen aan je arts als je wilt. Groetjes jenifer
@Florida13, Ik wil je heel veel succes wensen voor morgen!!! Voor je het weet heb je het al achter de rug. Ik hoor graag hoe het is gegaan, Groetjes jenifer Enne is er nog iemand hier op dit topic????????
Ja ik lees mee maar ben op dit moment niet zwanger. Hoop dat wel over een tijdje te zijn (beslissen pas na de second opinion) en dan kan ik ook mijn ervaringen delen vanuit mijn bedje. Heb je er vertrouwen in dat het goed gaat komen? en morgen de 20 weken echo! Spannend. Wil je weten of het een jongen of meisje is?
Ik heb 2 weken geleden een pretecho gehad dus we weten al dat we een jongen krijgen. Maar morgen vraag ik het nog een keer ter bevestiging. Ik heb er nu wel vertrouwen in! Ben ook soms nog best wel bang maar ik moet van mezelf positief blijven. En ik hoop voor jou dat het gesprek in mei goed gaat. vergeet ik te vragen of er ook obductie is verricht op jurre*? En op de placenta en navelstreng enzo? Want ik weet dat ik een infectie had in de vliezen en navelstreng maar mijn oude gyn had mij dat nooit verteld. Pas toen ik mijn dossier ging opvragen kwam ik daar achter. Groetjes jenifer
meiden hoe ist? Hier wel goed op zich, ze meten de bmm voor de laatste x op 29 april dan ben ik bijna 30 weken. Dan laten ze die verder met rust, alleen als er aanleiding voor is. Vrijdag was die 3,1 cm, das goed voor deze termijn Ik heb afgelopen week geen spuit gehaald, ik wacht af op deze donderdag op de meting, is die goed dan spuit ik niet meer, ik vind het allemaal erg duur worden en ik voel me op zich goed.
Ik geef je gelijk hoor, die spuiten zijn een dure grap! Ik heb er wel 20 gehaald en 212 euro betaald en dan is het nog de vraag of het vergoed word. Maar 30 weken is toch wel een mijlpaal he, We gaan natuurlijk voor minstens 36 weken maar als er nu iets gebeurt heeft je kindje een hele goede kans. Ik denk dat ik na de 30 weken ook geen metingen meer doe.
ik weet wel zeker dat ik nu de 32 weken haal zonder in het ziekenhuis te liggen, elke week moet ik op controle komen in het ziekenhuis en elke week een urine kweek dus dat gaat lukken!! dan vier ik een klein feestje met me zelf !! en daarna gaan we voor kortst bij de 40 weken want dan mag je je kindje direct meenemen dat lijkt me zo fijn en ook kraamzorg lijkt me x leuk! Maar als het niet zo is dan is het ook niet erg.. alles mag er van mij gebeuren maar wel na 32 weken!!
Nee er is geen onderzoek naar Jurre gedaan heel simpelweg omdat het puur aan de cervixinsufficientie van mama lag. En die heb ik gekregen als complicatie op de Asherman welke weer een complictie was op de onnodige curretage van de tweeling in 2008. Snap je hem nog?
Hallo, Ik had een vraagje.. Wij zijn nog niet bezig met een 2e maar ik ben me wel aan het inlezen wat de mogelijkheden zijn om te proberen om weer een vroeggeboorte te krijgen. Onzxe dochter is met 27+2 geboren. Ik ben erg opzoek naar info over de progesteron spuiten. Ik las hierover in het tijdschrift vroegertje. Ik heb er een paar vragen over. - Dit word zeker niet vergoed? - Wat zijn de kosten van de prikken? - Geven ze dit alleen in Academische ziekenhuizen? Ik las dat jullie het hier al eens over hadden gehad vandaar mijn vragen. Ik wens iedereen verder heel erg veel geluk en hoop dat jullie allemaal een mooi wondertje mogen vasthouden en bij jullie mag blijven. En gezond zullen zijn. Liefs
hoi fleur: ik heb ze gehad tot week 25, dit omdat ik het nu eigenlijk op eigen lichamelijke kracht wil proberen tot het eind, ze weten niet of het je helpt, het is een voorzorgsmiddel, idd werd het bij mij niet vergoed, altands ik moest het zelf betalen en verder regelen met de verzekering.. ik heb gelezen dat dat ook verschillend is want sommige krijgen het wel vergoed. Verder meten ze bij mij de baarmoedermond tot week 30 en dan laten ze die ook met rust. De grens is 2.5 cm (dacht ik) of mm, en als je daar in de buurt komt krijg je een cerlage. Vraag gerust er is idd niks over te vinden.