Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Mamavan3boefjes, geweldig dat je weer voor een week goedgekeurd bent. En natuurlijk gaat er niets geks gebeuren, die kleine blijft nog minstens 10 weken in jouw buik zitten!
    Ik vind het nu inderdaad heel fijn om wekelijks op controle te gaan. Het is nu echt leven van controle naar controle en dan is 1 week er tussen goed te doen.

Mama079, de grens is inderdaad 2,5 cm, dus 3,6 cm is nog prima daarboven. Toch kan ik me voorstellen dat als je hier leest dat er mensen zijn met een langere bmh dat je dat onzeker maakt.
    Maar het wordt nu goed in de gaten gehouden bij je, heb daar vertrouwen in. Heel veel succes!

Tijm, hoe is het met je? Wanneer zit je op het termijn van jullie dochtertje? En wanneer heb je weer een controle?

Worstenbrood, zo wat een spanning zeg! Gelukkig is alles goed blijven gaan.
    Fijn dat je met deze behandeling een stuk rustiger voelt, dat is het belangrijkste.
    Enne, ik zie TweeSteden staan. Dan wonen wij vast dicht bij elkaar. Ik werk in het andere ziekenhuis in de stad en ben daar onder controle.
    Ik krijg ook de Proluton injecties. Ik merk er verder helemaal niets van.

Ik heb hier de moeilijke dag gister gehad, het termijn waarop ik de vorige keer beviel. Erg raar om er nu overheen te zijn, maar heb wel het gevoel nu echt vooruit te kunnen kijken.
    De controle maandag heeft me echt heel erg gerustgesteld.
    Heel af en toe voelt mijn buik onrustig, net als vorige week.. Maar dan bedenk ik me dat het vorige week ook niets heeft gedaan op mijn bmh, dus dat geeft me vertrouwen.
    Maandag weer op controle.

Hoe is het met de andere dames?

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb net mijn laatste controle gehad. Er is beginnende opening en de cerclage moet er dus stilaan uit. Dinsdag gaan ze dat doen en dan is 't afwachten of het doorzet... Wat ben ik blij dat we de 36 weken zullen halen! :)

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Alles rustig hier. Woensdag weer controle maar bm hals wordt niet meer naar gekeken . Over een kleine 3 weken cerclage eruit.

Voor de rest beetje brak. Feestje gehad en lag er pas om 2 uur in. Was het wel waard hoor.

4. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamaya, jemig wat spannend wordt het bij jou. Binnenkort kun je heerlijk gaan genieten van je kindje :)

Bramtim, bij jou duurt het ook niet lang meer. Ohw, wat lijkt het dan ineens snel te gaan meiden...

Aichaatje en mamavan3boefjes, fijn dat jullie controles goed waren.

Worstenbrood, ik vind de prolutoninjecties reuze meevallen en heb het idee dat het helpt mijn buik rustiger te krijgen. Laat ze de vloeistof wel wat langzaam inspuiten, anders prikt het zo. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de voorstellen van je gyn. Het is nog een lange weg, maar gaat goedkomen meid!

Mamavansam, moeilijk hè deze dagen. Fijn dat je voorbij de termijn bent dat Sam is geboren. Bij ons is dat as maandag en dan hebben we gelukkig ook die zelfde dag een afspraak met de gyn staan. Gisteren trouwens toch voor de zekerheid naar zh geweest. Weer zo'n last van die steken, dat ik het niet vertrouwde. Gelukkig alles goed. Steken werden daarna ook stukken minder, dus misschien ook een beetje (veel? hahaha) spanningsgerelateerd?

liefs Tijm

5. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Mamamaya, wat spannend zeg, as dinsdag al! En zeker heel goed dat je de 36 weken gehaald hebt!

Bramtim, een feestje tot 2 uur, dat klinkt geweldig haha. Brak maar lekker uit.

Tijm, waarschijnlijk was het inderdaad een beetje heel veel gerelateerd aan spanning. Maar je bent nu weer gerustgesteld en het is minder geworden en dat is het belangrijkste!
    Fijn dat je as maandag ook de controle hebt staan, dat helpt misschien om de dag door te komen.
    Ik had daarom ook precies op de 20 weken de echo en controle gepland, omdat ik de vorige keer bij precies 20 weken opgenomen werd met ontsluiting en een uitpuilende vochtblaas.

O ja, nog vergeten te zeggen. De echoscopiste bij de 20 weken echo vertelde dat hun dvd apparaat soms kuren heeft, dus dat we even moeten controleren of de echo wel op dvd staat....Nee dus! Dat betekent dat als ze maandag naar het hartje gaan kijken, ze weer wat uitgebreider naar ons kindje kijken om nog een mooie dvd te krijgen. Ieder nadeel heb z'n voordeel!

6. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    #1186 mamavan3boefjes, 13 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
    mamavansam, inderdaad ieder nadeel heeft z'n voordeel :) nog een keerrtje uitgebreid kijken is altijd leuk! Ik heb dinsdag een groeiecho, dat wordt door de echoscopiste gedaan, die kijkt ook altijd uitgebreid en doet haar best om mooie foto's te maken, da's wel erg leuk. Gelukkig dat je over de termijn van sam heen bent, wat een stress brengt dat met zich mee. Succes morgen op controle, fijn om steeds maar een week vooruit te hoeven kijken. Ik leef ook van woensdag tot woensdag. Bij Femke werd ik toen uit het niks met 32 weken opgenomen met funneling, daarom ben ik iedere week weer blij als ik weer in de auto naar huis zit.

Mamamaya succes dinsdag! Eindelijk bijna alles achter de rug, ben benieuwd hoe lang die kleine nog blijft zitten. Dat is wel iets waar ik tegenop zie, het uithalen van die cerclage, hoop dat dit kleinte bedenkt om netjes te blijven zitten tot 37 weken dat de cerclage er uit kan zonder dat ik gebroken vliezen of weeën heb.

Aichaatje, succes morgen, hoop dat alles nog goed is!

Worstenbrood, fijn dat de gyn zo'n duidelijk plan heeft opgesteld. Ik heb in plaats van de proluton injecties vaginale tabletten die ik iedere avond zelf inbreng, is iets patientvriendelijker. Ik heb geen last van die hormonen.

Heb weer een minder dagje, had ik nog niet gehad deze week dus dat kon wel weer. Nog 9 wkn te gaan!

7. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Tijm, heel veel sterkte vandaag! Ik denk aan jullie!

Ik ga zo voor controle, kom straks terug.

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik ben gisteren gegaan omdat het niet goed voelde! Samentrekken van baarmoeder iedere keer als ik opstond!

Nou daar komt ie... niet zon fijn nieuws!
    Mijn baarmoedermond is nog verder open dan de eerste keer!
    Ik moet nu 3 dagen op bed liggen... dus voledige bedrust!
    Woensdag terug komen als het dan niet verbetert is dan donderdag het ziekenhuis in voor de cerclage!
    Beep doet het wel goed gelukkig alleen mama dus wat minder!
    Pfffff

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Achiaatje: wat goed dat je op je gevoel af gegaan bent en naar het ziekenhuis bent gegaan. Je gevoel klopte dus. Wel schrikken zeg!!

Zullen drie heel spannende dagen gaan worden tot woensdag. Ik zou toch wel aandringen op een cerclage hoor.
    Enne.... gewoon tussentijds bellen als je het niet vertrouwd hoor!!

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Thanks dat doe ik nu ook~ Mijn gevoel had het nu al een paar keer goed!

11. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Aichaatje wat goed dat je aan de bel hebt getrokken! Wat zul je vreselijk bang zijn dat het fout gaat. heel veel sterkte met bedrust, enne in zou inderdaad ook aandringen op een cerclage. Als je bmh nu al zo reageert...

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Aichaatje, goed dat je je intuïtie gevolgd hebt. Vorige zwangerschap had ik ook een bmm die zich opende. Ze hebben toen na 3 dagen strikte bedrust een cerclage gezet bij 3cm opening. Ik was wel 10 weken verder dan jij nu. Maar met cerclage is het goed gegaan. Dat wens ik jou ook toe! Veel sterkte!

Verder ben ik even niet zo mee met de andere dames, sorry, zit met morgen in mijn hoofd... Cerclage gaat eruit en ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren... We zullen het zien...

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Thanks Dames!
    @mamamaya, jouw verhaal geeft mij in elk geval hoop! Heel veel succes morgen meis!
    Bedankt voor jullie steun!

14. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, wat een vreselijk onzekere tijd ga je in, misschien wel de langste drie dagen ooit...zoals de anderen al aangeven hoop ik dat je een cerclage krijgt. Een relatief eenvoudige ingreep zonder veel risico's. Sterkte meis!!!

mamamaya, sterkte morgen met het verwijderen van de cerclage. Kan me voorstellen dat het spannend is! Hopelijk piece of cake!!

mamavansam, goede controle gehad?

Ik ben net terug. Gister emotioneel een vreselijk moeilijke dag gehad, voelde me echt down en ontzettend onzeker over mijn lijf. Heb op zich wel vertrouwen in de cerclage, maar ben zo bang dat iets anders een goede afloop in de weg gaat zitten. Gyn kon me geruststellen. Gaf nogmaals aan dat harde buiken er bij horen in deze periode, en dat de halve harde buiken waarschijnlijk babe is die lekker ligt te duwen, waar spieren weer op reageren. Verder heeft hij niet gekeken naar bmh omdat het de vorige week nog goed uit zag en hij het boeltje van onder niet te veel wil prikkelen. Dus...nog twee weken te gaan en vanaf die tijd worden er iig bij ons in het ziekenhuis activiteiten ondernomen om kind in leven te houden...dat biedt een beetje rust.

liefs Tijm

15. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Wow, wat gezellig druk hier vanochtend:D.

Aichaatje, he wat schrikken zeg! Zoals Bramtim ook al zegt, ik zou echt aandringen op een cerclage. Het gaat om jou en jouw kindje, dus je niet zomaar af laten schepen hoor!
    Heel veel succes woensdag.

Mamavan3boefjes, gefeliciteerd met je 28 weken!
    Hoe gaat het vandaag met je na die rotdag gisteren?

Bramtim, en jij gefeliciteerd met de lang gekoesterde grens van 34 weken!! Hoe voelt dat nu?

Mamamaya, heel veel succes morgen. Ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, of het nog rustig blijft of niet.

Tijm, heel logisch dat je zo emotioneel bent en heel herkenbaar.
    En niets zal dat minder maken, helaas moeten we de tijd echt uitzitten en dat maakt het zo moeilijk!

Vanochtend dus naar de gyn geweest en hij zei me ook dat harde buiken erbij kunnen horen.
    Mijn cervix weer opgemeten en deze was nu 4.3 cm.
    Maar er zit me toch 1 ding niet lekker. Iedere keer als mijn gyn kijkt vraag ik aan hem of er funneling is en dan zegt hij dat er dat niet is, maar dat ook helemaal niets uitmaakt als dat wel zo zou zijn. Dat gebeurt uiteindelijk toch zegt hij en daarom zit de cerclage er om.
    Maar ik zei hem vanochtend ook dat ik toch nog liever voorlopig geen funneling hoop te zien.
    En dan het verhaal van jou, mamavan3boefjes, in mijn achterhoofd dat jij met 32 weken acuut werd opgenomen omdat je funneling had.
    Ik vind het gewoon raar en dat zeg ik ook iedere week tegen hem, maar hij zegt dat het echt echt geen kwaad kan als het zo zou zijn.

Nou ja, ik moet misschien niet druk maken om iets wat er (nog) niet is en ik doe nu ook alles wat er gedaan kan worden.

O ja, het hartje konden ze vorige week niet goed beoordelen, maar vandaag wel en dat was ook helemaal goed. Erg opgelucht dus.
    Op naar weer een week wachten!

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    mamavansam: al met al goed nieuws bij je. Zowel je bmh als ook het hartje van de kleine uk.
    Tja die funneling. Ik weet dat mijn gyn mij ook op zou nemen en de prof die mij geopereerd heeft niet. Dus daar heb je ook niks aan he. Zelf was dat wel hetgeen ik erg spannend vond omdat ik zo lang mogelijk thuis blijf. En zoals het eruit ziet, gaat dat voorlopig ook wel lukken.

Beginnen nu wel wat andere kriebels te komen. Afgelopen zaterdag zou manlief de hele dag met de motor gaan touren dus moeilijk bereikbaar of zeg maar gerust niet. Spannend!!
    Vrijdag verloor ik ongelooflijk veel slijm. 's Ochtends gebeld maar was niks volgens gyn en hoefde niet langs te komen.
    Toch was ik er niet gerust op (ook omdat manlief de dag erna niet te bereiken zou zijn) en belde die avond. Mocht langskomen. Beebje doet het super, had wel wat harde buiken (die voel ik dus niet!!) maar was normaal op deze termijn, geen funneling, bm hals nog een mooi tuitje en nog knalhard.
    Denk dat we de 36 weken ook gaan halen!!

En hoe voelt dat nu? Onwerkelijk maar aan de andere kant ook heel fijn. Ik merk dat ik elke week meer vertrouwen krijg sinds een week of 28. Die weken ervoor zou ik niet over willen doen want daar werd ik echt erg onzeker van.

Ik ga ook steeds meer doen en dat voelt heerlijk. We zijn volop in de tuin bezig want die moet volledig opnieuw aangelegd worden. Dus gisteren meegeholpen met plantjes vasthouden, gieters met water vullen en gereedschap aangeven, planten kopen etc etc.

En ik heb GENOTEN!!!! Zware dingen laat ik als zwangere even zitten en vandaag doe ik wat rustiger aan want ook al heb ik het gevoel dat ik een marathon kan lopen met die cerclage (oke lichtelijk overdreven) toch wil ik dat mannetje nog tot 4 april blijft zitten en liefst nog een weekje langer.

Maar gisteren heerlijk bijgetankt en genoten van buitenlucht en lekker bezig zijn en nergens last van!!

17. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mij is gezegd dat er verschillende soorten funneling zijn. Een normale cervix is een T, lichte/beginnende funneling duidt men aan met Y (soms dynamisch, dwz dat het onder druk Y is en in rust terug T), dan wordt het V en daarna U. Dat laatste type is uitermate verontrustend.

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat een spannend topic zeg!!
    Ik wens jullie allemaal ontzettend veel succes met alle spanningen en dat we allemaal een mooie en gezonde beep op de wereld mogen zetten!
    Ik heb vanmiddag geslapen en echt niets gedaan... maar toch wat bloed verlies... herkennen jullie dat?

19. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Nee sorry dat is helemaal niet herkenbaar. Zou even met ziekenhuis bellen. Liever 1 keertje te veel hoor.

20. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik heb gisteren nog wel even aangegeven dat ik 1 bloeding had in de afgelopen week (heb het continue aangegeven zo kwamen ze er bij mij ook achter van mijn baarmoedermond) als ik nu vandaag meer bloed zie ga ik bellen!
    Nog 2 dagen BAH ik haat die onzekerheid!

Deel Deze Pagina