Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, heb ook de nodige traantjes gelaten na plaatsen cerclage, zowel van opluchting als van angst. Ik hoop dat de pijn snel afneemt, want dat maakt het makkelijker vertrouwen in je lijf/cerclage te krijgen.

Mamavansam, gelukkig dat je een beetje bent gerustgesteld. Het kan zo in je hoofd blijven hangen. Als ik geen last heb van een onrustige buik, dan heb ik wel weer last van steken en als ik dat niet heb, dan steekt er wel iets anders de kop op...pfff...soms word ik er zo moe van. Mijn gyn heeft trouwens het motto: thuis de hele dag op de bank naar je buik liggen staren is ook niet goed..maar ja, dat zal geredeneerd zijn vanuit een medische achtergrond, emotioneel voelt het veel veiliger.

Ik ga trouwens zo nu en dan wel van huis, maar dan is het van zittende positie naar zittende positie ;) Zo ben ik laatst wel lekker ergens hapje gaan eten, maar neem ik de volgende dag wat meer rust. Ennuh, verders doen we boodschappen, maar dan via de albertbezorgservice. Onwijs handig, want de boodschappen worden tot aan m'n keuken bezorgd.

Mamavan3 boefjes, lijkt me zo moeilijk om je dochtertje te zien worstelen met deze lastige situatie. Ik hoop voor je dat het snel mei is!

Mamamaya, goed weekend verlof!! spannend hoe de komende dagen/ weekjes zullen gaan.

Bramtim, lekker die buik van je showen hoor:D

En verders thanx voor alle meiden die hier hun verhaal delen of hebben gedeeld. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar put daar echt zo veel hoop uit.

liefs Tijm

2. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met Daan gaat het goed! Hij lacht nog niet echt, maar dat komt vast nog wel :). Verder lopen we wel bij een kinderarts, omdat hij last heeft van verborgen reflux waardoor hij heel onrustig is. De nachten zijn dan ook behoorlijk pittig en ik zal blij zijn als ik weer meer dan 3 uurtjes kan slapen. Maar ik wil verder niet klagen, want ook al was de zwangerschap heel zwaar; het weegt niet op tegen al het moois wat ik er voor terug heb gekregen :) :) :).

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey lieverds, het is een beetje stilletjes de afgelopen dagen. Nu ben ik heerlijk van het weer aan het genieten en zit minder achter de compu.
    Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat.

Aichaatje: is je buikpijn weg?

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    En of het hier goed is. Ik ben gisteren, op de prachtige eerste lentedag, mama geworden van een flinke dochter. Ze woog net geen 3kg, deed het meteen prima (10/10 op alle 3 de Apgar testen) en ligt hier nu lekker bij mij op de kamer te slapen. De borstvoeding loopt ook al goed, en ik voel mij super. Ben apetrots op ons!

In 't kort hoe 't gegaan is:
    Nadat ik dus vorige week dinsdag de cerclage liet verwijderen, kwam er geen schot in de zaak. Ik mocht voor 't weekend naar huis met een kleine 2cm opening. Gisteren, maandag, moest ik mij melden voor controle. Het weekend thuis heb ik flink rondgelopen, met de dochter gespeeld, bezoekjes gebracht, beetje in de tuin geprutst... en dat heeft effect gehad, want ik bleek plots (zonder iets gevoeld te hebben) 4 à 5cm opening te hebben.

Er werd besloten dat we niet langer zouden wachten, nog eens enkele dagen platte rust zag ik niet zitten (waarom ook?), opnieuw naar huis zag de gynaecoloog niet zitten (dan had ik het nooit gered). De vliezen werden geprikkeld en later gebroken (ging moeilijk, taaie vliezen blijkbaar, maar da's dus vorige keer wel mijn redding geweest). Maar echt veel contracties kwamen er nog niet, al ging ik wel in no time naar 8cm opening. Pas toen begonnen de contracties iets pijnlijker te worden. En amper 10 minuutjes later had ik mijn dochter al in mijn armen.

En nu: genieten, kijken (wat is ze mooi! :D) en dat nieuwe kleine mensje leren kennen...

Aan alle cerclage-mama's wens ik eenzelfde verloop toe. Het was het droom-einde van een zware zwangerschap!

5. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamaMaya, proficiat met de geboorte van jullie dochter!!! Wat fijn dat alles zo snel en voorspoedig is gegaan. Geniet lekker van dat kleine wondertje!

6. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamaya gefeliciteerd met jullie dochter!!:D Klinkt als een superbevalling. Lekker gaan genieten van jullie meisje.

Juno, vervelend dat jullie zorgen blijven houden met Daan. Hopelijk gaat het binnenkort een beetje beter en kunnen jullie langere nachten maken.

Bramtim, nog ff en ook jij kunt genieten van jullie kleine ;)

Aichaatje, ben inderdaad benieuwd hoe het met je is?

Hier ben ik de dagen aan het aftellen tot de 25 weken en de controle van as maandag. Kan alle pijntjes en klachten de laatste tijd wat beter plaatsen, waardoor ik niet steeds in de stress schiet (al blijft mijn aandacht volop aanwezig bij alles wat ik voel). Bij dit onwijs heerlijke weer heb ik zelfs stukjes buiten gewandeld en op terrasje gezeten.

7. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Mamamaya wat een heerlijk nieuws!! gefeliciteerd!! Hoe het jullie meisje?

Hier gaat het lichamelijk goed.. geen bloed, geen buikpijn wel af en toe wat trekkerig gevoel en soms stukjes (sorry, lijkt wel dikke afscheiding) in de wc met plassen! Mijn kuurtjes tabletten zijn op! Geestelijk nog wel bang... nare dromen!

Hier word dus net als bij jou tijm afgeteld tot het volgende bezoek en dat is gelukkig morgen!! pffff
    Wat kunnen dagen soms lang duren he?

Hoe gaat het met de andere dames?

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat het goed gegaan is!

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36

Ow mama Maya: dat klinkt echt geweldig hoe het gegaan is. Amper contracties en dan een wolk van een prachtige dochter.
    Van harte gefeliciteerd en super dat de bv zo goed op gang is gekomen.

ik ben de volgende in rij en ik teken voor zo'n bevaling!!

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ja inderdaad nog maar eventjes hier. Blijft onwerkelijk en ik verheug me op het moment dat ik het bericht mag typen net als mamamaya en onze voorgangsters dat de kleine man er is.

Tijm wat fijn dat je wat minder snel in de stress schiet. Dat gevoel wordt steeds minder naarmate jij verder komt in de zwangerschap. Neem dat maar van mij aan. Helemaal weg gaat het toch niet maar je bericht klinkt al super. Het weer werkt er ook zeker aan mee.

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Aichaatje: wat een top bericht!! Klinkt goed dat je geen buikpijn en zo meer hebt en ik had in het begin ook klontjes gele afscheiding. Dat werd later weer minder en soms wat meer. Geloof dat dat echt bij een cerclage hoort.

Die nare dromen zijn niet gek en zullen echt minder gaan worden. Helaas duurt dat voor jou nog een hele tijd.
    Ik duim voor je morgen!

12. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Thanks Bramtim, dat stelt me weer even gerust van die klontjes!!

13. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Had ik een heel bericht getypt, krijg ik een foutmelding :x

Mamamaya gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!!! Heerlijk dat alles zo goed is gegaan. Geen gezeur met de kinderafdeling, maar lekker je kraamtijd genieten met die kleine naast je! Wanneer mogen jullie naar huis? Enne zo'n bevalling willen we allemaal wel geloof ik ;)

Aichaatje wat fijn dat je je lichamelijk goed voelt, best kans dat het nog een week of 12 duurt voor je je geestelijk wat beter voelt. Ik neem aan dat het beleid met de actieve opvang van prematuurtjes hetzelfde is als in nederland? En die afscheiding hoort inderdaad bij de cerclage, daar kan je veel afscheiding van krijgen. Hoop dat je gyn je morgen gerust kunt stellen. Ik geloof dat we allemaal van controle naar controle leven, van bevestiging naar bevestiging...

Mamavansam hoe gaat het?

Tijm nog 5 dagen dan heb je in de 25 weken gehaald, hoop dat jou controle maandag ook goed is. Wat goed dat je buiten hebt gewandeld! Ik hou het bij een boek in de zon in de tuin, ben zo'n schijterd. Ik rommel wel meer in huis, maar verder durf ik nog niet veel.

Juno, hoop dat het snel beter mag gaan met Daan.

Zondag bij mijn schoonouders op de koffie geweest, was toch wel heerlijk om er even uit te zijn na 2 mnd de poli als enige uitje te hebben gehad. Donderdag komt er een vriendin de hele dag, als ik me goed voel gaan we een rondje door de babydump (is maar 5 min hiervandaan) en boven speelgoed en babyspullen uitzoeken. Heb de babywas gedaan, de kleertjes hangen nu buiten op het rekje te drogen. Vinden jullie het ook zo lastig, dat prachtige weer en die nesteldrang? Ik had het bij Femke (is van half nov) véél minder.
    Morgen mag ik weer op controle, hoop dat alles nog netjes dicht is.

14. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @mamavandrieboefjes, dus jij ook morgen! Spannend he?

Ik was er al een beetje bang voor leven van bevestiging naar bevestiging... al denkt de wereld daar anders over "ga nu toch eens genieten"

Ik weet eigenlijk niet hoe de opvang van prematuur is hier... ga ik ook eens even naar informeren!

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Yep heeeeeeeeeeeel lastig. Ik ben super onrustig en wil heel veel dingen doen maar moet me van mezelf nog een weekje inhouden tot de cerclage eruit is. Daarna gaan alle remmen los haha nou dat zal wel meevallen maar het voelt in elk geval anders dan.

Succes morgen en ik duim met je mee dat alles dicht is.

16. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Mamamaya, wat een heerlijk bericht van je! Gefeliciteerd met jullie dochter. Geniet ervan en geniet van het mooie einde van de moeilijke zwangerschap, dat heb je verdiend!

Mamavan3boefjes, wat fijn er even uit zijn. Dat waardeer je nu echt veel meer he!
    Hopelijk kun je morgen lekker naar de babydump.
    En ook wat heerlijk dat je de babykleertjes aan de lijn hebt hangen, dat zijn momenten waar ik nu al enorm naar uitkijk.
    Ik heb niet zo´n moeite om mijn nesteldrang in te houden, omdat ik gewoon nog niet zover ben helaas.
    Maar ik kan het me heel goed voorstellen!
    Hoe was de controle vandaag?

Bramtim, woehoe, jij bent de volgende in de rij! Wat spannend!

Aichaatje, wat fijn dat de buikpijn minder is. Het zal een onzekere tijd zijn en blijven, maar schrijf het hier van je af. Het helpt echt zo erg om met lotgenoten te praten.
    Ik heb sinds mijn cerclage ook meer afscheiding.
    Hoe was je controle vandaag?
    Aichaatje, hoe was je controle vandaag?

Tijm, wat een fijn en positief bericht. Gelukkig schiet je niet steeds meer in de stress! Hoe dat je dat? Dat wil ik ook leren ;)
    Nog een paar dagen en dan is de 25 weken bereikt. Echt heel goed!

Een vraagje aan jullie allemaal: hebben jullie een tip, DE tip, voor mij om die vreselijk moeilijke dagen in deze moeilijke weken door te komen? Waarschijnlijk is dit vragen naar de bekende weg en is er geen oplossing voor, behalve de tijd uitzitten.
    Maar jeetje, ik vind het echt heel moeilijk. Heb het gevoel dat ik me steeds maar groot moet houden, want iedereen roept dat het echt wel goed komt. Maar zij zijn niet degenen die hele dagen op een bed moeten liggen met deze angst.
    Alleen mensen die echt dichtbij staan laat ik sinds een paar dagen wel weten dat het even niet zo geweldig met me gaat.
    Ik weet gewoon op het moment niet hoe ik mijn angst onder controle moet houden.

Iedere week hoop ik dat ik gerustgesteld word door de controle, maar iedere week word ik alleen maar banger.
    Mijn bmh wordt steeds iets korter, wat normaal is volgens de gyn, maar ik dacht echt dat je bmh pas vanaf 30 weken korter wordt.
    Hij is nu 3.7 cm (wel uitwendig gemeten, dus niet super betrouwbaar) en ik ben begonnen met 4.9 cm.
    Ik maak me daar dus heel veel zorgen over, terwijl de gyn zegt dat ik zelfs pas over 2 weken hoef te komen. Dat doe ik dus niet, want ik wil iedere week zelf kunnen zien dat alles nog dicht is, maar ik hoop gewoon zo dat mijn bmh aankomende maandag een keer hetzelfde zal zijn qua lengte, zodat ik de week een beetje makkelijker door kan komen.

Sorry, een heel verhaal, maar weet het gewoon even niet meer....

17. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Mijn vriend belde me net en zei dat we anders maar even naar het ziekenhuis moeten gaan als ik me zoveel zorgen maak, maar ik wil niet iedere keer dat ik bang ben naar het ziekenhuis, dan zou ik er dagelijks zitten.
    Dus ik heb voor de tussenoplossing gekozen en net mijn gyn een mail gestuurd.
    Ben benieuwd wat zijn reactie is!

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Goed gedaan mamavansam, want stress en zorgen zijn ook heel slecht voor de baby!
    Jouw verhaal van hier boven zou ik zelf geschreven kunnen hebben!

Ik voel dat dus net zo!! Wat moet ik doen als die roze wolk niet terug komt... sokjes breien, puzzelen, tegen de muur praten (want zelfs na een week vind iedereen dat je zeurt en maar moet gaan genieten)
    Sterkte meis!!

Ik moet vanavond pas!!

19. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ow, vanavond pas. Was even vergeten dat dat bij jullie ook kan haha.
    Ik moet zeggen dat ik de angst achteraf redelijk onder controle had. Ik kreeg ook steeds de complimenten van iedereen hoe ik het volhield zonder te klagen of te zeuren. Maar ja, je weet gewoon waarvoor je het doet.
    Maar ik ben nu gewoon zo bang dat ik na al 8 weken op bed liggen, net voordat ons meisje een kans heeft, ze toch wordt afgenomen.

Ik moet ook zeggen dat ik eerst meer deed zeg maar. Ik puzzelde en las meer. Nu probeer ik meer te slapen, zodat de tijd wat sneller gaat (die tip las ik hier van iemand)

20. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamaVanSam, ik weet hoe ontzettend zwaar het is om tegen een bepaalde termijn aan te hikken en om daar vervolgens weer overheen te gaan. Helaas heb ik ook niet DE tip voor je (zoals je al wel had verwacht), maar het zal ongetwijfeld wel helpen om in die periode wat vaker op controle te gaan. Dat heb ik zelf ook gedaan en dat vond ik wel heel prettig. Even die bevestiging dat alles ''gewoon'' goed gaat. Maar ik heb ook heel vaak getwijfeld hoor over of ik nu wel of niet moest gaan, want ik vond mezelf dan toch weer een ''zeur''.

V.w.b. de lengte van je bmh: 3,7 cm is echt heel goed hoor! Maar ik snap je zorgen hieromtrent maar al te goed.

Mmm... als ik mijn verhaal even terug lees, is mijn tip aan jou dus om vaker op controle te gaan. Dus wel degelijk een tip, haha! Maar of het voor jou DE tip is, is weer een ander verhaal natuurlijk...

Deel Deze Pagina