Dank voor je zon Aichaatje, hier regent het net niet meer. Als je zo twijfelt, bel dan gewoon, stress is zo slecht en als ze horen dat je daar mee rond loopt krijg je alsnog op je kop dat je niet hebt gebeld. Ben zelf ook zo'n niet beller nml en heb ook behoorlijk op mijn kop gehad gisteren. Naar zijn die dromen, je blijft er zo in hangen en het kan je hele dag verdrietig maken, ik hoop dat je vannacht een prachtige droom mag krijgen waar je heeeeel blij van wordt. Jente wat goed dat de controle ok was! Ik denk dat je een fibronectine test bedoeld, dat doen ze in Belgie, niet in Nederland. Met een uitstrijkje kijken ze of je afscheiding van fibronectine hebt, zo niet kun je met redelijke zekerheid zeggen dat een vrouw in de aankomende 2 weken niet gaat bevallen. Dat is wel fijn, 2 weken, relatieve, zekerheid, ik teken ervoor en met mij nog wel een paar hier, denk ik. Gaan ze de test daarna nog regelmatig herhalen of weet je dat nog niet? Tijm, hi hi, die wc checks ken ik ook, wil ook alleen nog papier met groene of blauwe opdruk. Van die roze kreeg ik de zenuwen. Blij dat alles weer rustig is in je buik. Ehlers Danlos is een erfelijke bindweefsel ziekte en heeft niets met DES te maken. Gelukkig want dan zou mijn mam zich nog schuldiger voelen. EDS openbaart zich in o.a. hypermobiliteit, losse huid, veel blauwe plekken en nog legio andere klachten. Ik ben hypermobiel en dat zorgt ervoor dat er constant van alles uit de kom schiet, heb ook veel blauwe plekken en wonden helen heel slecht doordat de aanleg van bindweefsel is verstoord. Ik had al heel lang van die rare klachten maar er kwam weinig uit de onderzoeken, tot bij de 12wk echo er een amnionstreng werd gezien, dat kan een heel specifiek symptoom zijn van EDS. Toen mijn gyn zich verdiepte in de rest van mijn dossier ging haar een licht op en heeft ze mij doorgestuurd naar een collega die gepromoveerd is op EDS en zwangerschap. Heb een lichamelijk onderzoek gehad en nu wachten we nog op een genetisch onderzoek om te zien welk type ik heb, er zijn er 6 of 7. (10 mei in Leiden) (Een amnionstreng is een overblijfsel van een gescheurd vlies en kan voor nare omstrengelingen zorgen bij de baby, tot amputatie aan toe. Ik ben heel rap opgehouden met google-en want daar werd ik niet vrolijk van.) Ik heb 50% kans dat ik het door geef aan de baby, dat is wel minder maar ik wist het niet van tevoren en probeer me er niet schuldig over te voelen. Mamavan3boefjes, fijn dat die waterpokken indrogen, ik vond het geloof wel de ergste kinderziekte die ze hadden, ze zijn zo zielig met al die kriebels. Fijn dat de buurvrouw je helpt, het scheelt zoveel als je geen zware dingen hoeft te doen. Sorry, weer zo'n lang bericht, ik leer t maar niet. Veel harde buiken vandaag dus ga nu weer even onderuit. Fijne avond allemaal. Liefs, Rox
Jeetje Rox wat een heftig verhaal zeg! (((huggg))) Ik ga vanavond gewoon ff langs (zonder te bellen , die drempel vind ik wat minder hoog) hopelijk is hij er / optijd! Hoe is het met de pokjes mamavan3?? Vind het zo naar als de kindjes ziek zijn! Hier alleen maar wit wcpapier ander word ik gek!!!
dank je voor de uitleg nu snap ik het ik moet aan de prof vragen als deze nog wil als het vaker gebeurd. jammer dat die testen pas gaan vanaf 24 w stel nu dat je dat aanmaakt kunnen ze dan bevalling nog tegenhouden??? gr
Ik ben in het AMC getest omdat ze daar met een onderzoek bezig waren en mijn test was toen positief. 2 dagen later (30w4d) ben ik bevallen ondanks weeenremmers. Ik weet niet wat de statistieken zijn maar dat is mijn verhaal....
wat ik lees zou je gelijk kunnen hebben van wat ik vind op het internet hoop echt op ne neg want ben dan pas 24w he
Aichaatje, goed zo, ik hoop dat ze je een beetje gerust kunnen stellen vanavond. Laat je nog even weten hoe het was? Wat fijn dat je 's avonds zo naar binnen kunt lopen, tot hoe laat kun je dan terecht? Jente, ik weet niet of ze de bevalling nog kunnen tegen houden, ik zal het eens navragen voor je als ik mijn zwager spreek. Hij heeft het pas geleden met zijn studie behandeld. MamVanSimone, ik wist niet dat het in Nederland ook werd gedaan, of was het alleen voor een studie? Blijkbaar klopt die uitslag dan wel. Is alles goed gegaan met je kindje? Liefs, Rox
Hij is tot 10 uur aanwezig geloof ik! Behalve vrijdag! Nou... het zijn dus voorweeen! Van de stress in combi met bekkenpijn... yutopar gekregen om de boel te relaxen en ketoprofen voor de pijn! Daar word je lekker dizzy van en verder kalmeren zei hij!! Met de beep is alles goed en mn BMM is nog steeds netjes gesloten!! Gelukkig maar! Dinsdag weer terug!
Aichaatje, maar goed dat je bent gegaan! Ik hoop dat je snel wat rust krijgt en de medicijnen goed helpen. Gelukkig zit alles nog dicht en maakt de baby het goed. Dikke knuffel en een goede nacht. En hou je rustig hè meis. Liefs, Rox
aichaatje oei al voorweeen, probeer je maar rustig te houden, ook al is dat niet simpel. ik heb donderdag weer controle
Ha meiden, Aichaatje goed dat je langs bent geweest! werken de medicijnen een beetje? heb je een klein beetje meer rust? Iedere dag is er weer eentje bij, maar kan me zo goed voorstellen dat het nog zo'n onmogelijk eind weg lijkt. Tijm die wc checks, geloof dat ik daar nooit meer helemaal vanaf kom. Pasgeleden een proefmonstertje van geloof de nieuwe alldays geprobeerd, maar daar staan rozige/paarsige soort bloemetjes op. Die gebruik ik dus noooooooit meer tijdens mijn zwangerschap! Rox, vorig jaar op de afdeling ook een baby verzorgd met een geamputeerd armpje door waarschijnlijk een amnionstreng. Zo zielig. Wat fijn dat je zo'n oplettende arts had waardoor je nu zelf ook weet waar al je klachten vandaan komen. mamavansam hoe gaat het? Lang niks gehoord, hoop dat alles wel een beetje goed gaat? Hier alles naar omstandigheden goed, gisterenavond erg veel last van mijn rug toen ik naar bed ging. Was waarschijnlijk door het vele zitten, want met een paracetamol en een paar uur slaap was het gelukkig over. De waterpokken beginnen al een heel klein beetje te verdwijnen en de jeuk is geloof ik ook bijna weg. Ik heb mijn kleine vrolijke meisje weer terug.
wc bezoek dat van dat inlegkruisje met roze op, heb ik ook met wc papier met roze circeltjes op liever gewoon wit
ha meiden, mag ik even spuien??? Ik ben ontzettend blij dat we de 31 weken hebben mogen halen en ik hoop heel erg dat dit kleine ukje nog 6 weken wil blijven zitten, maar ik ben het zo ongelofelijk zat!!!!!!!!!! Het rust houden, bijna niks kunnen doen, ik word er niet goed van. Zou af en toe wel even heeeeeeeel hard willen gillen!!! Tuurlijk hou ik het nog 6 weken vol en redden we het echt wel en is het morgen waarschijnlijk een stuk minder, maar soms...:x:x:x
hoi mama van drie boefjes, ken je gevoel en dan gisteren zo een leuk weer. volgens mijn gyne helpt platte rust niet, maar ik hou het wel rustig ik denk dak een 20 uur per dag lig en rest is koken, wassen , wc gaan eten wat doe jij nog wel of niet??? gr
Mamavan3boefjes, spuien is toegestaan hoor Ik heb ook (veel) momenten gehad dat ik dacht "en nu spring ik uit dat bed en ga... weet-ik-veel-wat-dan-niet-mocht". Maar dat doe je dan telkens gelukkig toch niet, en dat gevoel zakt ook weer wat. En - je gaat me vervloeken om wat ik nu zeg - "ineens" is de zwangerschap voorbij en lig je daar met een kind in je armen Ik zit me constant af te vragen waar al die weken naartoe zijn? Zo begin je op een keer aan een immens spannend avontuur... en net zo snel is 't weer achter de rug. En dan vraag je je af: waar is die dikke buik nu? hoe voelde dat getrappel ook alweer? had ik pijntjes dan? was ik ongerust? Jullie verhalen drukken me met de neus op de feiten... het was echt niet makkelijk. Maar hopelijk helpt mijn verhaal ook om in te zien dat het ooit ook weer ophoudt, dat dan het grote genieten echt kan beginnen, dat die ellendige weken dan plots weg zijn! Proficiat al met je 31 weken! Ik duim voor nog zeker 6 weken erbij!
Bij mij helpt het wél! Ik heb nu 3 echte zwangerschappen achter de rug: 1) 3 keer in de week sport + voltijds werken op 90km van huis --> op 20 weken kansloos bevallen 2) voltijds werken op 5km van huis + thuis relatieve rust --> op 24 weken 3cm opening, volledig ingedaald hoofdje en uitpuilende vliezen --> cerclage --> 5 weken hele strikte bedrust (ook geen wc en douche) + 4 weken bedrust (beiden ziekenhuis) --> bevallen op 33 weken 3) van bij het begin gestopt met werken + bedrust thuis (wel wc en douche, en gem. 1 uitstapje per week met rolstoel) + cerclage --> zwangerschap uitgedragen Mij moet je niet meer overtuigen. De volgende keer doe ik het net zoals nu de laatste keer!
Mamamaya, nee hoor ik vervloek je helemaal niet, want zo ging het tijdens/na de zwangerschap van Femke ook. Alleen als ik er weer aan terugdacht kreeg ik weer dat benauwde angstige gevoel. Jente, sorry voor jou gyn, maar ik geloof ook echt in rust. 1e zwangerschap 36 uur werken en verder gewoon heerlijk alles doen. Met 24 wkn plotseling 6cm ontsluiting verstreken bmh, geen cerclage meer mogelijk en na twee dagen weeënremmers en platte bedrust bevallen... 2e zwangerschap vanaf 14 wkn cerclage en nog 2 ochtenden in de week wat administratief werk tot 20 wkn. Vanaf 20 wkn rust gehouden, na 30 wkn weer wat gaan doen, meer in huis rommelen en af en toe een boodschapje. Bij 32 wkn opgenomen, aan de weeënremmers en bedrust, vanaf 34 wkn thuis rust en gelukkig bij 37 wkn bevallen. 3e zwangerschap met 14 wkn gestopt met werken, cerclage en rustig aan doen. Met 21 wkn funneling te zien, volledige rust en weeënremming... En die kleine gup zit er gelukkig nog in. Sinds 28 wkn rommel ik wat door het huis, beetje opruimen. Mijn enige uitje is één keer per week naar de poli. En 1x per week even bij mijn ouders-schoonouders-zus of vriendin op de bank. Ik ben als de dood dat ik weer opgenomen moet worden en probeer er alles aan te doen om die kleine zo lang mogelijk te laten zitten. Wanneer ik meer ga lopen of proberen te doen, dan krijg ik gelijk last van een gespannen buik en harde buiken dus dat probeer ik te voorkomen.
zelf geloof ik ook in rust, alle soms werken doe ik nu ook niet ik rust, maar geen platte rust, bedoel dinsdag ga ik wel naar psycholoog of koken doe ik ook nog maar als ik dan mijn zwangerschappen zie zoontje: gestopt op 18 w met werken, 21 w verweekte en verkorte hals 24 w bevallen opening, vliezen erdoor en weeen, vanaf 21 w volledig plat gelegen nu: cerclage, week 18 tot week 20 uitstapjes gedaan enzo en 'maar' 2mm gekort, sindsdien lig ik min 20 uur per dag, omdat ik dit wil en kort de hals elke week 2 a 3 mm. stomme vraag mss maar vind dat zo raar. dus as ik dingen doe korte hij minder dan dat als ik lig. nu ik probeer zoveel mog te liggen hoor. wil mezelf niks kunnen verwijten. alleen vind ik het zo erg dat die bmh elke week zoveel kort. gr
mamavan3boefjes, gooi het er maar uit hoor!!!! Mijn gyn is dan wel niet van de platte bedrust, vindt zelfs dat ik zou kunnen werken $), maar moet stress vermijden en me gedragen als een oud vrouwtje...haha, dus ik zit thuis Ik merk dat stukjes lopen lastig is. Een rondje winkel is al te veel en krijg ik harde buiken. Wat ik wel doe (naast zo veel mogelijk bezoek uitnodigen thuis en klein beetje aanrommelen) is van zittende positie naar zittende positie. Dus wel naar vrienden, familie, terrasjes, hapje eten buiten de deur. Nou heb ik geen kleine rond lopen, waardoor ik het misschien makkelijker kan doen, maar deze uitjes zorgen er voor dat ik niet helemaal doordraai op de bank. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik me altijd weer opgelucht voel als ik weer 'veilig' thuis ben.
raar maar elke gyne zal wel anders zijn denk ik te ver stampen kan ik ook niet en doe ik dus ook niet. en doe veel zittend zoas koken en afdrogen gaat perfect zittend he; ik ga per dag ook maar 1 keer op en af de trap tijm hoe lang is jouw bmh nog??? gr