Preventieve cerclage

Discussion in 'Prematuur' started by Islah, Jan 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Heerlijk toch soms even lekker spuien! ;)

Hier gaat het met een hoop rust (en terug trekken van alle problemen etc) in combi met weeenremmers (wat een rotte bijwerkingen die dingen) wel een stuk beter!
    Bij ieder beetje stress of inspanning gaat het bij mij ook verkeerd!
    Eergisteren kwam er een goede vriendin uit NL op visite... en die loopt hier nu al 3 dagen te poetsen omdat het zo echt niet meer kan (lees: goor) maar als ze weer naar huis gaat????

2. Tijm

Tijm Actief lid

Jan 23, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, fijn dat je hulp in huis hebt. Kun je de zorgen rondom je ouders een beetje van je afzetten?

Jente, mijn bmh was de vorige keer 3,6 cm. Ben erg benieuwd wat het vrijdag zal worden, al zou ik me er eigenlijk niet zo op moeten focussen. Gyn heeft zelfs gezegd dat het zou kunnen dat op een gegeven moment de cerclage al het werk moet doen om kind binnen te houden.

Mamamaya, goed om te lezen dat je zo van je kindje aan het genieten bent.

Mamavansam...hoeven ons toch geen zorgen om je te maken hè? Heb je morgen weer controle?

Liefs, Tijm

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    mijne is nog maar 2,8

hebben we soms dezelfde gyne??? :) zegt precies zowat ongeveer hetzelfde als die van u dat je daar ni zo aan moet denken want dat net daarom die cerclage daar zit.

aichaatje: proberen inderdaad voor hulp te blijven hebben ofwel een poetsvrouw met dienstencheques ofwel ouders ofzo

gr

4. beppiebaldee

Feb 13, 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames, respect, respect én nog eens respect!! Ik lig nu pas een aantal dagen veel plat. Zoontje geboren met 32 weken maar daar wel een handicap aan over gehouden dus ondanks dat sommige vrouwen een moord zouden doen voor 32 weken vind ik deze zwangerschap toch erg spannend... vorige week maandag was mijn bmh 2,8 ( heb geen cerclage) en ondanks dat er bij 2,8 nog geen alarmbellen gaan rinkelen heb ik aan mijn gynaecoloog gevraagd of ik nu al iets kan doen. Zij zei: liggen!! Zorgen dat al het gewicht van de bmh af is, ik vroeg of zitten op de bank ok was, zij zei dat er dan nog steeds gewicht op leunt dus dat liggen het aller beste is... dus ben ik gaan liggen in de hoop dat de bmh woensdag langer is. Daarnaast heb ik sinds twee weken iets enorm pijnlijks in mijn rug/ zij, de huisarts denkt aan een verschoven tussen rib spier of ontsteking bij de ripspieren (mag natuurlijk geen röntgenfoto) en dat zorgt ervoor dat ik me nauwelijks kan bewegen en dus ook echt moet liggen. Als de bmh woe 2 cm of korter is, word ik tot 34 weken opgenomen (nu 28/3) maar ik heb een klein mannetje van 4. Dus ik lig en ik lig en ben het nu al spuug zat!!! Dus spui maar een end weg!! 'S avonds in bed lees ik op mijn mobieltje al jullie verhalen ( vaak reageer ik maar niet omdat een lang verhaal op zo'n telefoontje zo irritant typen is) maar ik leef enorm met jullie mee en ben verdrietig als ik lees dat jullie al vlindertjes verloren zijn, ook geniet ik enorm van jullie mijlpalen en kracht en doorzettingsvermogen, wat een kanjers zijn jullie. ECHT RESPECT!!! Voor de dames die onlangs al een mopje hebben mogen krijgen, van harte gefeliciteerd, het is jullie meer gegund dan wie dan ook!! Voor de mama's is spe: ik duim elke dag voor jullie, voor ons dat onze kindjes nog lang blijven zitten en lekker dik en gezond ter wereld komen. Zet m op!!
    Veel Liefs van Claire
    Moeder van een knappe zoon, in blijde verwachting van zijn lieve zus

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Lieve Claire, wat een prachtig bericht heb je geschreven. Ik weet zeker dat het de meiden in dit topic meer dan goed doet.
    Maar cijfer je eigen prestatie niet weg he. Ook al lig jij in jouw ogen pas net en heb je geen engeltje gekregen, ook jij doet het super. Ga er maar eens aanstaan. De angst en onzekerheid overheersen elke dag.

Ik ben gezegend met een geweldig engeltje en sinds anderhalve week met een prachtige zoon waar ik eindelijk van kan genieten. De start was wat minder bij mama omdat ik zo'n afstand tot hem gehouden had. Toen ik woensdag thuis kwam met hem besefte ik dat ik een diep gewortelde angst ontwikkeld had dat hij dood zou gaan. Niet gek natuurlijk omdat heel de zwangerschap in het teken stond van overleven en het best mogelijke voor je kindje. Dat gevoel raak je niet 1 2 3 kwijt.

Het gaat hier super al heb ik bij het aanbreken van de schemering savonds wel een huiluurtje. Het is niet niks wat ons allemaal is overkomen natuurlijk. Ik laat het lekker op me afkomen en weet dat alles heel langzaamaan een plekje krijgt.

Dames zet hem op!!!

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ben het hier helemaal mee eens!

En, Bramtim, de huiluurtjes zijn er hier ook nog hoor. Niet meer elke dag, maar zo af en toe is 't niet tegen te houden. Ik maak me heel moeilijk los uit de zwangerschap en alles daarrond. Ik mis het ergens zelfs, het was een manier van leven geworden.

Ook de band met je kindje is iets wat je langzaam opbouwt. Het is normaal dat je (te) voorzichtig blijft in zo'n extreem spannende zwangerschap. Dat zorgt voor die afstand. Borstvoeding heeft mij geholpen "onze schade" in te lopen.

Fijn om horen dat Rune thuis is, en het goed doet!

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

Claire mag ik vragen hoe lang je zwanger bent?? mijn bmh is evenlang nu, ook al lig ik hij kort iedere week. ik heb wel cerclage. (zoontje verloren op 24w)

nu zaterdag op dezelfde termijn zou ik weeen hebben en zondag bevallen. dan ben ik 24 w dus kijk echt niet uit naar volgend weekend heb er wat bang voor.

gr

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Prachtig geschreven inderdaad en ik ben het helemaal met je eens!

Ik kan me heel goed voorstellen (ook al duurt het voor mij nog een hele tijd) dat als je ineens echt mag gaan genieten dat het een hele omslag is!

((((huggg)))))) voor iedereen!

Ik mag morgen weer op controle, benieuwd hoe alles gaat en of ik van de weeenremmers af mag!

9. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Graag had ik hier ook wat mee getetterd met jullie, heb deze site door gekregen van een meid op 9maand forum.
    Ik ben mama van 2 dochters, allebei geboren als prematuur, mijn oudste dochter was 10 weken te vroeg en mijn jongste 5 weken te vroeg.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik 6weken plat gelegen in het ziekenhuis met Tractocil nadat er al 1cm opening was op mijn 29weken.

Ik ben nu onverwachts terug zwanger geworden, vanavond mogen we voor onze 2de echo gaan, de nekplooi word dan ook bekeken en binnen 4 weken krijg ik normaal een cerclage geplaatst (MCDonald methode). Ik moet zeggen, ik heb er véél schrik voor, ik heb 2 zware zwangerschappen achter de rug, ik mag er niet aan denken dat ik het nog allemaal eens moet overdoen als blijkt dat die cerclage bij mij niet zou helpen.
    Daarom was ik dus op zoek naar antwoorden en ik denk er hier toch veel te kunnen vinden.

Is het plaatsen van cerclage pijnlijk? Gebeurt dit onder plaatselijke of gehele verdoving?
    Heeft een cerclage last mee in de zwangerschap?

Hopelijk kunnen jullie me al wat meer vertellen.

Liefs Linske.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    linske je hebt ze gevonden :)

ik denk dat verdoving afhangt van gyne, want ik ken al voorbeelden van de twee.Mijn was onder plaatselijke, geen pijn alleen voel je wel alles wat ze doen.

paar dagen bloedverlies gehad maar heel weing paar druppeltjes en meer bruin. eerste dagen ook wel wat krampen.

succes ook met de echo

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Hoi Linske, welkom hier!

Bij mij hebben ze ook een cerclage geplaatst op 17mrt! Onder algehele narcose (is niet altijd zo ) ik heb na het plaatsen 2 dagen gebloed en beetje buikpijn gehad! Daarna ging het ok en heb ik geen bloedverlies meer gehad! De cerclage zelf was niet pijnlijk!
    Door omstandigheden en stress heb ik nu voorweeen en moet ik veel rusten maar ik weet niet of dit een combi is of puur stress!
    Ik wens je heel veel succes en sterkte toe! Kom hier maar lekker van je afschrijven en hoop putten uit de ontzettend mooie en ontroerende verhalen!

xx Aichaatje

12. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je meiden voor de snelle reacties :)

Als ik het dus goed heb is het plaatsen eigenlijk niet pijnlijk, dat is al een pak van mijn hart :)
    Vanavond ga ik nog zoveel mogelijk proberen te vragen aan mijn gyn maar meestal als je terug buiten op straat staat vallen de meeste vragen je in hé ;) allé, bij mij dan toch.

Liefs Linske

13. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen jullie me ook nog even zeggen hoe ik naast mijn naam een foto kan plaatsen? Het lukt me maar niet :(

Liefs Linske

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

als in ingelogt ben zie je gebruiksinstellingen staan bovenaan heel het lijstje met forum items en dan daar staat iets van foto aanpassen

gr

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    wat ik wel grappig vond bij het plaatsen , was door epidurale dat ik paar uur mijn benen niet kon bewegen, nogthans bij bevalling ook gehad maar kon ik wel alles bewegen.

linske en als je je niet zeker voelt gewoon echo's vragen , ik heb ene gehad net voor plaatsen, direct erna, s avonds hartje mogen horen en dag erna terug echo.

gr

16. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

Jan 22, 2011
    115
    0
    0
    Linske welkom op het forum!
    Ook bij mij was het plaatsen van de cerclage niet pijnlijk. Ik heb beide keren een spinale verdoving (ruggeprik) gehad en mocht dezelfde dag weer naar huis. Had wel een kleine beetje helder bloedverlies na afloop en een zwaar gevoel in mijn buik, maar verder geen problemen of pijn gehad. Ik heb ook vooraf een echo gehad en achteraf de eerste keer een echo en de tweede keer alleen naar het hartje geluisterd.
    Schrijf anders je vragen die je hebt op als je naar je gyn gaat, dan weet je een beetje zekerder dat je niet later buiten loopt met een heleboel vragen die je bent vergeten te stellen. Succes, hoop dat de echo goed is!

Jente, de spinale verdoving die ze geven als de cerclage gezet wordt gaat in een ander kanaaltje in je ruggemerg dan de epidurale verdoving die je tijdens de bevalling krijgt, vandaar dat je bij de eerste je benen helemaal niet meer kan bewegen en bij de tweede wel.

Aichaatje wat heerlijk dat die vriendin uit Nederland er is! Voel jij je ook zo bezwaard naar anderen toe dat je huis niet zo schoon en opgeruimd is als anders (zal ik het netjes zeggen :) ) ? Heb je in egypte wel wat mensen om je heen die hulp kunnen bieden? Hoe lang woon je eigenlijk al daar? En hoe gaat het met je ouders?

Claire wat een vreselijk lief stuk heb je geschreven!!! Maar inderdaad voor jou ook vreselijk zwaar meid! En dat maakt eigenlijk niet uit of je een dag of 20 wkn plat moet liggen. Bij onze eerste heb ik 2 dagen plat op bed gelegen, maar voor mijn gevoel zijn dat weken geweest. Ik hoop dat je bmh hetzelfde blijft of langer wordt zodat je niet opgenomen hoeft te worden en thuis je tijd uit kunt liggen.

Hier weer een betere dag dan gisteren. Vanmorgen gezellig bij mijn zus op de bank gezeten. Alleen ons kleine meiske blijft aan het kwakkelen, tussen de middag weer 38,5 gr koorts en een dik oogje... Hoop dat ze snel beter wordt, vind het maar niks als ze ziek is, zo zielig.

17. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Vervelend dat je meisje nog steeds ziek is! hoop dat ze snel opknapt!
    Vind het echt vreselijk en voel me enorm opgelaten (zeker omdat ze hier op vakantie komen) Verder niet zo heel veel mensen die hier kunnen helpen helaas (iedereen woont op afstand) Ik woon hier sinds 1999 (met tussenpoze rond 2005) Mijn ouders hoor ik op het moment niets van (hoor wel van familie dat het slecht gaat) maar hoe moeilijk het ook is ik hou me afzijdig om nog meer voorweeen te voorkomen, dit ook op advies van gyno!
    Morgen weer terug voor controle, spannend!

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    aichaatje je hebt het blijkbaar ook niet simpel. Ik heb denk ik wel het verhaal over je ouders gemist. Ik hoop met je mee dat je met de weeen remmers mag stoppen

gr

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    succes morgen :)

20. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797