hoi je direct zorgen maken niet, maar dit doe je toch. ga anders langs spoed. ik mag zo vaak ik wil langs kraamkliniek gaan. deze zwangerschap niet gedaan tot nu toe, vorige wel. je opjagen en stress is ni goed gewoon gaan.. even een vraagje over de lighouding: deze nacht met donsdeken onder ùme opgeplooid en zo een slangenkussen na 7 u wel te veel pijn ni slapen ( heupen zijn ontstoken en heb daarvoor tempur matras gekocht) nu mijn vragen: hoelan liggen:lagen jullie zo per dag, kan het dat ik as ik zo lig mijn meisje niet voel stampen??? gr en bedankt
Aichaatje, als 't niet betert, zou ik het laten nakijken. Kan best dat je een gevoelige bmh hebt waar snel een (onschuldig) bloedinkje is of zo. Maar als het ernstiger is, dan wil je dat toch wel graag weten denk ik... Jente, tijdens de zwangerschap met noodcerclage lag ik 24/7 zo. Nu sliep ik elke nacht zo vanaf ongeveer halfweg de zwangerschap, en soms overdag eens een half uurtje als ik druk voelde (vooral de laatste paar weken was dat zo). En het kan dat je baby minder voelt dan, zeker nu nog, als hij/zij hoger kruipt, dan voel je het minder. Eens de 30 weken voorbij deed het af en toe deugd om zo de stampjes wat te temperen.
dank je mamamaya ik lig nu met kussen en zo een kussen is ook voedingskussen zeker. in zetel gaat me dat af, bed iets minder. normaal stampt ze serieus nu voel ik ze dus weinig tot niet en ook weer zoiets geeft me angstiger gevoel gr
Dag meiden, Enkele dagen geleden dat ik hier iets gepost heb maar ik blijf wel geregeld mee lezen hoor. Aichaatje, hopelijk is er niks ergs aan de hand, kan me voorstellen dat het toch verschieten is hé, ik duim voor je. Hier spoken er enorm veel vragen door mijn hoofd, volgende week dinsdag krijg ik cerclage maar ik zit er een beetje mee in dat ik niet weet hoe het achteraf zal lopen... Ik heb hier nog een kleintje van 9 maanden, van bijna 10kg!, waar ik mijn handen aan vol heb en mijn oudste dochter vraagt ook nog véél aandacht, zou ik platte rust moeten nemen of mag je de dagdagelijkse dingen verder blijven doen? Heb schrik dat ik weer plat moet liggen of weer het ziekenhuis in moet, dat zie ik echt niet zitten Wat mag je eigenlijk nog doen? Zoals mijn kleinste dochter, mag ik die nog heffen of mag er totaal niks meer getilt worden? Ik weet echt niet wat ik me erbij moet voorstellen en het maakt me nu allemaal opeens bang. Hopelijk kunnen jullie wat meer genieten van jullie buikje en genieten vd zonnestraaltjes Liefs Linske
hoi linske ik mag niks heffe, ook geen pakket cola of mijn hondje (7kg) niet. vraag eens aan je gyne, maar je babyke van 10 kg heffe lijkt me veel qua gewicht. ik mag niks actiefs meer doen , en lig nu gewoon plat. succes mer cerclage
Lieve Linske, Iedere gyn heeft zijn/haar eigen idee over wel/niet actief zijn met een cerclage. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap (met cerclage) tot 20 wkn doorgerommeld en twee ochtenden in de week administratief werk kunnen doen. Het lopen ging toen prima. Deze zwangerschap heb ik vanaf de cerclage meer last van mijn buik gehad en een zwaar gevoel onderin mijn buik zodra ik wat meer ging lopen. Tillen zou ik in ieder geval niet meer doen. Ik neem aan dat je kleintje van 9 mnd nog niet kan lopen. Kan hij/zij wel zelf de trap op? Ik zou hem/haar zoveel mogelijk zelf laten doen zodat het jou zo min mogelijk lichamelijke inspanning kost. Als het mogelijk is, (heb geen idee hoe groot je familie/vriendenkring is die kan helpen) zou ik zoveel mogelijk hulp in huis en oppas regelen zodat de kinderen genoeg afleiding krijgen. Ik merk dat als mijn dochter veel thuis is, dat ze tegen de muren op vliegt omdat ik weinig met haar kan doen. En het meest frustrerende aan een zwangerschap met een cerclage vind ik dat je van te voren geen flauw idee hebt hoe het gaat lopen... Je kan veel beter een gebroken been hebben, daar zijn protocollen voor hoe het hoogstwaarschijnlijk gaat verlopen.
Hey meiden, Dan ziet het er toch niet zo goed uit voor mij als ik mijn kleinste dochter niet meer mag optillen, ze kan nog niet lopen, zelfs nog niet kruipen, ze kan nog niks alleen, mijn man werkt de vaste nacht dus smorgens heb ik de zorg voor haar, rond 8.30h gaat ze een half dagje naar de opvang en smiddags rond 12.30h ga ik ze terug halen en neem ik de zorg voor mijn rekening voor de verdere dag, dus ik moet haar eigenlijk héél véél tillen, kan er niet van uit. Ik hoop dat dit van mijn gyn dan ook verder mag want zie echt geen uitweg, langs mijn zijde heb ik niemand meer van familie, geen contact meer met ouders, dus heb alleen mijn schoonouders maar die wonen een half uurtje rijden van ons, en die mensen werken ook nog, dus is het ook niet altijd simpel om hen eens om hukp te vragen. Goh, ik heb er echt schrik voor dat ik de zorg voor mijn kleinste dochtertje niet meer zal kunnen doen Liefs Linske
hoi linske, ik zou inderdaad zien wat de gyne zegt en als je haar niet mag heffe, is dan mss een hele dag naar de opvang een oplossing?????µ gr
Ik ben gisteravond laat nog naar de gyno geweest! Ik moet de rest van mijn zwangerschap heel rustig aan gaan doen omdat mijn baarmoeder overactief is! Op een goede dag zou ik bv wel mogen koken maar dat ook alleen! Op een slechte dag helemaal niets! Zit nu weer even aan hoge dosis medicijnen en weeenremmers en moet hem iedere dag bellen! Heb op het moment veel pijn en weeen...
hoi aichaatje wat je nu doormaakt de angst en pijn is niet leuk. de angst ken . toch al goed dat de gyne je zo opvolgt van elke dag te bellen. ik doe ook niets meer hoor zelfs niet meer koken. ik eet zelfs in de zetel. kom er alleen uit voor wc bezoek en om de drie dagen vlug in bed en haar doen, om me toch nog een beetje deftig te voelen maar ook dat is max 50 min, rest lig ik en hang ik hier op forum rond, speel farmville op fb. hou je sterk en laat iets weten hoe het gaat ik heb morgen die test in leuven int ziekenhuis. laatste dag van dit ***** weekend blij dat het bijna voorbij is gr
Aichaatje, da's allemaal niet leuk. Maar het is blijkbaar nodig. Je gyn is wel zeer allert vind ik, da's een goeie eigenschap in zo'n zwangerschap. Volg zijn adviezen maar strikt op en dan kan je je niks verwijten. Je leven zal de komende maanden lijken op hoe Jente het omschrijft, zo is ook mijn leven maandenlang geweest... Maar moet je ons nu bekijken! Hou dat beeld van een gezond lief kindje voor ogen en bijt je daarin vast. Ja, de weg is nog lang en zwaar. Maar aan 't einde ligt er een héél mooi cadeautje klaar! Meiden, zet hem op!!! Veel sterkte, allebei! En Jente, succes met de test morgen!
Bedankt!! Het is inderdaad de beloning waar we voor gaan! En die probeer ik ook voor ogen te houden! We moeten alleen vreselijk brainstormen hier hoe we het gaan aanpakken, ML 1 keer per week thuis, Yara straks 3 mnd vakantie, geen familie in de buurt en de meeste vriendinnen zitten zomers in hun eigen land!
Bestaat er ginds geen thuiszorg? familiehulp? kraamzorg die je kan uitbreiden prenataal bij complicaties? desnoods deze zomer een studente over laten komen voor een paar maanden? Geen idee wat mogelijk is, maar het is inderdaad een hele organisatie. Dat was hier ook zo. Niet handig, niet leuk, maar hadden geen keuze helaas.
grappig je was me net voor en voor je kleintje : af en toe is spele bij vriendinnenke, of zoiets als speelpleinwerking, grabbelpas,.... ik probeer maar wat mee te denken, want ja zolang thuis zitten, binnen zitten voor een kind lijkt me ook niet leuk, en zo kan jij ruste en heeft zij plezier. poetsvrouw nemen , strijkatelier, moet natuurlijk wel betaalbaar blijven. is dat drie maand??? hier twee maand. ik heb geluk dak thuis woon ( is ook hoofdreden dak hier woon) het was of terug alleen kunnen gaan wonen en niet zwanger zijn, of thuis gaan wonen en nog is voor kindje proberen. was mijn keuze snel gemaakt gr
Even een vraagje... Hoe lang is jullie geadviseerd om te wachten met een nieuwe zwangerschap? Ik had voor mezelf bedacht om één menstruatie te wachten. Ben ondertussen weer voor het eerst ongesteld geworden (een dag wel, daarna niets, daarna weer wel en dat zo vijf dagen.. beetje gek..) Maar weet niet of we er verstandig aan doen om er nu weer voor te gaan in verband met nog aanwezige zwangerschapshormonen, herstel van de baarmoeder enzo.. De vorige keer was ik namelijk de eerste ronde gelijk zwanger. Omdat ik heb ervaren hoeveel we van ons kindje houden en hoe bijzonder het allemaal is, wil ik gewoon heel graag naar de toekomst kijken en kan eigenlijk niet wachten om weer zwanger te zijn! Herkennen jullie dit?
hoi hoelang wachten wel grappige vraag. heb die vraag getest dus ik mocht zes weken niet zwanger worden dan gyne in tiene moest ik 4 m wachten prof van leuven had ik controle op zes weken en twee dagen later was eisprong een keer maandstonden gehad, ze zei je mag zwanger worden en toen zei ik wat die in tienen gezegd had en toen zei ze ja wacht dan maar 4 maand nu heb niet gewacht en het ei van twee dagen later is mijn meisje nu ik ben ook elke cycles zwanger as ik wil ( twee miskramen en zoontje verloren) het voldragen dat is iets anders. veel succes
nog even iets ja herken het dus heb je nacontrole gehad??? ik zou wel daarop wachten, toen zei prof de baarmoederhals is lang en toe en langer als dit zal hij niet worden. dus ik zou mss wel even dat laten onderzoeken gr
Ik zou ook in elk geval de nacontrole afwachten. En dan kan je daar de vraag stellen. Eens de baarmoeder leeg is, de bloedingen gestopt, de hals weer gesloten... denk ik dat er niet echt redenen zijn om nog langer te wachten. In elk geval succes om weer zwanger te worden! Oh, en ja, ik herken het "ik-wil-NU-direct-weer-zwanger-zijn" gevoel zeer goed. Ik had het ook nadat het een eerste keer misliep. Je wil opnieuw naar een kindje uitkijken. Ik kreeg de pil voorgeschreven, advies was 2 cycli nemen. Ik heb dat slechts 1 cyclus gedaan, trouwde toen en ben direct weer zwanger geworden. Dat is een miskraam geworden, maar geen idee of het te snel herbeginnen daarmee te maken had. Daarna was ik er mentaal zo erg aan toe dat ik 2 jaar niet zwanger wilde worden. Ik heb me op mijn werk gestort en eens dat op de rails zat, was ik er terug klaar voor. En toen was ik opnieuw in de eerste probeer-cyclus zwanger.
Linske, ik vrees ook dat je niet te zwaar mag tillen. Mij is geadviseerd niet zwaarder te tillen dan een pak suiker. Ik hoop dat je het op de één of andere manier geregeld krijgt of creatieve oplossingen weet te vinden. Lijkt me erg lastig met een kleine die nog niet kan lopen. Aichaatje, het brengt allemaal al veel onzekerheid met zich mee, maar dit maakt het wel héél erg zwaar voor je! Helpt de rust en de weeënremmers een beetje? Tulpje, ik zou de nacontrole afwachten en het aan de gyn vragen. Bij ons is zwanger worden niet heel vanzelfsprekend en zijn daarom na de nacontrole gelijk pogingen gaan doen. In het begin wilde ik héél graag weer zwanger worden, miste zo een kindje in mijn buik. Het heeft uiteindelijk een paar maanden geduurd. Achteraf ben ik er blij mee. Ik heb zo meer tijd gehad om het overlijden van m'n dochtertje een plek te geven, waardoor deze zwangerschap misschien iets minder emotioneel beladen is, als wanneer ik direct zwanger was geweest. Maar goed, dit geldt voor mij...doe vooral wat goed voelt voor jezelf!!!
Dat is het inderdaad! Het ik-wil-NU-weer-zwanger-zijn gevoel! Ik vind het fijn dat jullie dat herkennen! Ik mis het zwanger zijn en denk er op bepaalde momenten vaak aan hoe lang ik op dat moment zwanger geweest zou zijn. Deze week heb ik mijn controle afspraak gehad. Uit de verschillende kweken die zijn afgenomen zijn geen bijzonderheden naar voren gekomen. Het lijkt dus echt te liggen aan mijn baarmoedermond. Toen ik vertelde dat ik één menstruatie af wilde wachten, zij de gynaecoloog dat ik dat ook zeker moest doen. Daarna begon ik zelf toch te twijfelen of het niet te snel zou zijn. Misschien voor de zekerheid toch nog even een maandje afwachten.. al duurt wachten op dit moment zooo lang.