Aichaatje, ik had een bloeding rond week 6 (enkele dagen lang), beetje bloedverlies vlak na plaatsing cerclage en een - nooit verklaarde - bloeding rond week 31 (éénmalig helderrood bloed). Verder enkel witverlies gehad van de Utrogestan.
Aichaatje, zou toch even vragen of je langs mag gaan. Ik heb geen bloedverlies meer gehad vanaf paar dagen na het plaatsen van de cerclage en bij mij zeggen ze steeds dat ik langs moet komen bij: bloedverlies, vochtverlies of pijnlijke krampen. Het zal vast onschuldig zijn hoor, maar voor de zekerheid een check kan geen kwaad. Fijn dat meerdere dat zeurderige menstruatiegevoel herkennen. Boeltje rekt natuurlijk ook lekker uit mamavanSam heb de laatste tijd ook al paar keer gehad dat het leek alsof er een beentje in de uitgang werd geplaatst. Geen fijn gevoel, soms zelfs pijnlijk. Maar blij om te lezen dat het geen kwaad kan. Linske en Gummibeertje hoe is het plaatsen van jullie cerclage gegaan? Mamavan3boefjes, jammer...ga ik je niet tegenkomen in de wachtkamer Hoe gaat het verder?
Jente, dat bloedverlies kwam denk ik omdat ik mijn dochter heb getild die dag en vaker de trap op en af ben gelopen om te kijken hoe het met haar ging. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik geen bloedverlies gehad toen mijn bmh open ging staan. Niet toen ik bij 32 wkn werd opgenomen, maar ook niet toen bij 37 wkn mijn vliezen braken. Toen de cerclage er uiteindelijk uit was had ik 3cm ontsluiting, maar heb geen bloedverlies gehad. Aichaatje wat maakt jou lijf het je toch moeilijk. Je zou haast je dochter en je spullen pakken en met het vliegtuig naar nederland komen om hier tijdelijk bij een vriendin ofzo in huis te gaan, maar dat kan natuurlijk niet. Ik heb in mijn eerste twee zwangerschappen tot een week of 13 geloof ik regelmatig bloedverlies gehad, maar dat is daarna gestopt. Er zijn veel vrouwen die onverklaarbaar bloedverlies hebben tijdens hun zwangerschap, maar de combi met je voorgeschiedenis en de cerclage maakt het wel erg eng. En idd de hele dag door niks anders te doen dan naar je lijf luisteren wat je allemaal voelt, moet voelen, niet moet voelen... vreselijk!!! Ik zou idd ook aan je gyn vragen of je langs mag komen om te kijken. Tijm, nee jammer hè? Alles gaat goed als ik me maar rustig blijf houden, dus daar hou ik me maar aan. Linske, gummibeertje en Claire hoe is het meiden? Mamavansam, gelukkig heeft mijn dochter nergens meer last van en mijn lijf is ook weer rustig. Het bloedverlies was maar éénmalig en een kleine hoeveelheid. Mijn harde buiken zakten in de loop van de avond weer af en die kleine is net zo druk als anders, vandaar dat ik niet naar het zkh ben gegaan. Dat ukje van ons heeft ook een tijd in stuit gelegen, is inderdaad een rotgevoel, net of hij/zij ieder moment alles open kan schoppen. Gelukkig ligt hij/zij sinds een paar weken netjes in hoofdligging, dat voelt een stuk beter.
hoi ja elke gyne zegt weer iets anders, mijne zegt dak wel ga bloeden as hals gaat open staan we zullen zien zeker mag je vaak de trap op en af?? ik heb dat niet meer gevraagd maar na mijn cerclage zei ze een ker op en af en dat is op een dag en dat doe ik nu zo nog gr
Dag meiden ! Voor ik mijn verhaal doe, wat leuk dat dit zo'n actief forum is. Echt waar ! Hier is alles best ok verlopen. Héél lang moeten wachten, maar nu zit ik rustig op een kamertje te rusten. De epidurale deed vreselijk pijn (drie keer ernaast gestoken op het bot, auw auw), maar ja, het werkt zo goed daarna dat de cerclage zelf inderdaad piece of cake was. Heeft wel lang geduurd, ze waren met epidurale bij 1u30 non stop bezig. Daarna hebben ze wel nog even moeten mijn blaas leegprikken met een rietje want de epi werkte nog te fel en mijn plasinstinct weigerde z'n ding te doen. Nog nooit was ik zo bij dat een madam in mijn **** stak met een naald Amai dat deed deugd ! Nu doet de plek van de epidurale pijn en voor de rest gewoon wat bloedverlies. Ik vind het wel vies eigenlijk om zo'n hoeveel bloed in de broek te vinden elke keer als ik naar de wc ga. De vroedvrouwen vertelden dat het tegen morgen nog ongeveer evenveel zal zijn, maar wel bruin. Let's hope ! Ik heb ondertussen, dankzij jullie tips, ook al een echo gekregen. Alles was nog pico bello in orde met onze kleine spruit !
gummibeertje wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan! Bij mij ging het zetten van de ruggeprik dit keer ook moeizaam, zaten ook op het bot, erg pijnlijk. Ik heb denk ik een dag of 2 last gehouden van die plek. Hoop dat het bloedverlies snel minder wordt, dat voelt een stuk prettiger. Jente, heb niet aan mijn gyn gevraagd hoe vaak ik de trap op en af mag. Maar ik doe dat overdag meestal 1x om mijn dochter op bed te leggen, ik ga dan zelf op bed liggen met een boek of dvd. En 's nachts (leve het forum) op de emmer
hoi gummibeertje blij je te lezen ik heb er geen idee meer van hoeland dat bij mij was, ik weet dak wa gepraat heb met verpleegsters voor gyne kwam ja dat boeden vond ik ook raar maar minderd snel, vraag morge nog maar echo voor je naar huis gaat. mijn blaas werkte toen ook niet , weet dat dat paar uur geduurd heeft he, vond dat iets raar je hersenen geven door plas en dat gaat niet was blij dat alles terug bewoog gr
Leuk al die snelle reacties Ook geruststellend om te weten dat die plek waar de epi ingegaan is, inderdaad zeer kan doen. Heel leuk is dat ik hier op op het derde verdiep zit en dat er aan onze ruit een tuintje is (jaja !). Het supertoffe hieraan is dat er een stuk of vijf konijntjes in rondlopen !!!!
ik hoop dat je er wat kan slapen, mij lukte dat niet ik ben wel de eerste dag niet uit mijn bed geweest gr
Ik heb hier en daar een uurtje geslapen ! Nu nog rood bloedverlies maar wel wat minder ! Zal wel goed zijn zeker. Hebben nu bloed afgenomen. Ben wel blij want als ik gisteren al thuis zou gerecupereerd hebben, hadden ze dat niet gedaan
Hey meiden, Tijdje geleden dat ik hier iets neer pende maar ik heb wel alles bij gelezen. Gummibeertje, vreselijk verhaal van je 2 engeltjes, ik hoop dat je cerclage dan ook een groot succes mag zijn. Ik duim natuurlijk voor alle andere dames hier ook mee dat we de kaap van 34 of 36 weken kunnen halen hé. Voor de moment heb ik al veel zenuwen, ik krijg dinsdag mijn cerclage, en nu ik lees dat bij Gummibeertje de epidurale geen deugd deed heb ik nog meer schrik Ik mag er niet aan denken want ik krijg al klamme handen. Hier is er eigenlijk nog altijd geen oplossing voor de zorg van mijn kleinste spruit na mijn cerclage, ik zal toch een beetje mijn plan moeten trekken vrees ik. Gummibeertje, hoe lang moet je nu platte rust houden of moet je het gewoon rustiger aandoen? Geniet van het mooie weekend meiden Liefs Linske
Hey Linske ! Misschien even nuanceren voor je dood van de schrik bent: van zodra ze goed staken, was die epidurale piece of cake. Ik heb gewoon puur de pech dat mijn rug blijkbaar niet zo bereikbaar was. De epidurale zelf voelt een beetje aan als het gevoel net in een warm bad te kruipen. Klinkt al veel beter eh Ik heb nog geen instructies gekregen waar ik allemaal juist rekening mee moet houden en hoe ik de volgende dagen moet doorkomen. Eendert wat ze gaan zeggen ga ik de tips van al de dames hier op het forum toepassen: de eerste twee weken gewoon rustig in bed blijven en eruit komen voor douche en wc. Ik hou je op de hoogte !
gummibeertje: eig echt handig zo een forum he? gewoon ook luisteren naar je lichaam, en doen waar jij je goed bij voelt. ik weet nog in auto naar huis kon ni echt zitten van de buikpijn. 5 d na cerclage had ik klein feestje bij meter, woont maar paar huize verder en ben een uurtje gegaan net om te eten, en zelfs da uurtje van zitten nog buikpijn, na twee weken was dat wel weg linske succes
Ik heb hier ondertussen het nieuws gekregen dat het bloedonderzoek positief is ! Heb een brief meegekregen voor mijn huisdokter en eens stiekem gelezen... Was wel verschoten dat ik sowieso een nacht MOEST blijven omwille van 'overvloedig' bloedverlies. Jawadde, chance dat ze dat gisteren niet gezegd hebben want dan had ik helemaal geen oog toegedaan. Verklaard dus nu ook direct waarom die epidurale nog klaar zit (was voor mocht het 's nachts terug foutlopen). Ik heb gelukkig geen buikpijn Jente, ik heb denk ik chance gehad op dat vlak. Nog eens naar de wc schuifelen si
ik lees ook alle brieven hoor al een geluk da je het gisteren ni wist, maar hebben ze dat nu zelf niks van gezegd dan? gr julie
Voila, lig ondertussen in mijn eigen beddeke si Nee, ze hebben der niets van gezegd. Als ik erop terugdenk, vallen alle 'rare' momenten wel nu als een puzzelstukje ineen. In de ok hoorde ik ze iets mompelen van 'ja, maar ze ging toch sowieso ne nacht blijven dus das al geregeld'. Dat sloeg dus waarschijnlijk op ne nacht verplicht blijven slapen, ik dacht toen aan iets met medicatie ofzo. De operatie duurt normaal niet lang maar bij mij meer dan één uur. Ook al raar. Ik ben nog een paar uur op die 'intensieve' gehouden ipv direct naar een kamer. Ook raar. Het epidurale spul dan moest blijven zitten. Toen ze daarnet het draadje verwijderden, vroeg ik of ze dat inderdaad daarvoor hadden laten zitten. Het antwoord was 'ja', mocht de nacht niet zo positief verlopen zijn, konden ze direct ingrijpen zonder opnieuw te prikken. Blijkbaar lukte het niet om de cerclage te zetten en moesten ze steeds opnieuw proberen. Daardoor heb ik veel bloedverlies gehad. Maar, ikke sterke beest dus blijkbaar, want ik zie het bloedverlies uur per uur verminderen !!!
En oh ja, ik heb een week vroeger een afspraak kunnen vastleggen. Begin mei, dat klinkt al beter eh ! Qua instructies heb ik gewoon gehoord dat ik den utro nog even mondeling moet nemen zolang het nog bloedt, niets mag heffen en het gewoon rustig aan moet doen. Als de rest van de tips die ik hier al gelezen heb, daar hebben ze niets van gezegd. Nu ja, ik ga toch naar jullie luisteren hoor
Gummibeertje, ondanks het gedoe, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Bij mij gaven ze trouwens dezelfde adviezen mee naar huis. Werd verder aangegeven dat het niet de bedoeling is dat ik plat zou gaan, maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat je doet wat voor jezelf goed voelt. Voor mij was op de bank hangen al voldoende, maar voor anderen geeft het liggen in bed een rustiger gevoel. Linske, heel veel succes as dinsdag!!! Wat voor cerclage krijg je? En heeft de gyn je nog iets aanbevolen mbt je dochtertje? Aichaatje, is je lijf al iets rustiger? Jente, je nadert de 25 weken!!! Dat moet vast een beetje opluchting geven.