Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Claire, zou vooral op je eigen gevoel en de voor jou bekende gyn's vertrouwen...jemig, snappen ze dan niet dat verwarring tot onrust leidt. Fijn iig om te lezen dat je kindje nog lekker bij je is.

Jente, moeilijk hè? Het doet al verdriet dat een gezond kindje geen enkele kans maakt om groot te worden door een stomme baarmoederhals die niet sterk genoeg is, laat staan als je dan net op die kritische grens zit...heb in het begin daar ook wel schuldgevoelens over gehad. Wist dat ze niet eerlijk waren, maar als mijn lijf een beetje had meegewerkt...gelukkig ben je vandaag al op de 25 weken!!!

Meiden, morgen de pretecho!!! Stom hè, krijg elke keer voor een echo toch de zenuwen. Vannacht beetje vochtverlies, schrok me gelijk rot, slaap dan weer niet..en nu nergens meer last van (tenminste niet meer dan anders), dus zal wel afscheiding zijn geweest...maar de spanningen telkens..pffff....gelukkig komende 2 weken onwijs mooi weer en dat helpt me toch wel enorm om de dagen beter door te komen:D

2. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Claire, je zou ze toch het raam uit gooien :x. Bij ons op de afdeling werken 6 gynaecologen en af en toe hebben we een weekend een waarnemer. Wij krijgen vaak van patienten de klachten dat ze allemaal iets anders vertellen. Toen ik mijn vorige zwangerschap opgenomen lag heb ik die waarnemer aan mijn bed gehad (hij wist toen niet dat ik op de afdeling werkte), hij stond een heel ander verhaal op te hangen dan mijn eigen gyn. Hij zei steeds, als je mijn patiente geweest was dan... Ik werd al niet goed van die man. Laat staan zo'n verhaal als bij jou!!!!!! Gewoon het eerste beleid blijven volgen meis, daar heb je naar mijn idee het meest aan en kun je jezelf achteraf nooit verwijten maken. Enne flink klagen bij je eigen gyn over deze arts ;)

Tijm heel veel plezier morgen!

3. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo even snel tussendoor;
    Tijm, heel veel plezier met de echo!!! Is het een 3d?
    Ga er maar lekker van genieten!!!

En weer bedankt voor jullie reacties meiden...
    Altijd lekker om te horen dat je zelf niet gek aan het worden bent;)
    Liefs Claire

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linske, veel succes voor morgen !!!! Laat je aub niet afschrikken door mijn verhaal, want ondanks alle pech is alles supergoed verlopen ! Fantastisch snel herstel en na één dag bijna geen pijn meer ! Dat is ook al veel waard eh !!!!! xxxxx

Tijm, hoe was de pretecho ? Ik wou dat ik al zo ver als jou was !!! Spannend !!!

Claire, je eigen gynae ondertussen al gehoord vandaag ?

Aicha, hoe staat het met de harde buiken ?

Jente, wanneer moet jij eigenlijk nog eens op controle ? Of misschien deze vraag naar iedereen trekken: hoe vaak moeten jullie op controle ? Ik moet nu iets langer wachten, maar daarna is het om de twee weken. Ik denk dat dit wel goed is ?

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    linske: succes morgen

tijm was de 3d echo leuk?? ik ga daar niet echtoor krijg elke week zo ne korte

hoe vaak controle
    - cerclage , de week erna en dan om de twee weken
    - van week 20 tot week 26 elke week ( meestal op donderdag, dus donderdag terug controle)
    - na week 26 om de twee weken
    - en op het einde terug elke week

gr aan iedereen

6. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    gummibeertje, ik moest 3 dgn na de cerclage op controle (maar was dezelfde dag al naar huis gegaan) en daarna iedere week tot de bevalling.

7. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, sinds een uur en half regelmatig kleine doch zeer goed voelbare steekjes vooral aan de linkerkant van de liesstreek. Heb ik nog nooit gehad, dus 'bandenpijn' vind ik maar wat makkelijk om te zeggen. Herkennen jullie dit ?

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ja herken ik ook as je ligt he????

neem je al magnesium??? ik had dat ook aan die kant bleken lokale contracties te zijn, kunnen geen kwaad doen alleen pijn, sinds ik magnesium neem zo goed as geen last van

gyne kan dit op echo zien als het dat is

bel anders eens

9. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, heel herkenbaar en bijna altijd links. De laatste tijd heb ik er gelukkig veel minder last van, maar ben er echt wel een paar keer voor naar z'huis geweest.

Linske sterkte morgen!!!

Hier de 3/4d echo gehad!!! Onwijs leuk, maar babe was zo beweeglijk dat er moeilijk goede beelden te krijgen waren:D Ach,hij loopt een week voor op schema, dus da's wel een geruststelling mocht ie eerder komen.

liefs Tijm

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad als lig ! Ik neem geen magnesium, daar hebben ze niets van gezegd. Zal morgen mijne wederhelft naar den apotheker sturen.
    De frequentie is precies al iets minder. Verschietelijk, ben blij dat je het herkent !

11. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat zeiden ze in het ziekenhuis Tijm ? Ook magnesium nemen ?

12. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je echo trouwens fijn was :)

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoikes

linske succes

over magnesium zou ook tegen kuitkrampen helpen en dan tegen die steken, ik pak 1 pilleke per dag. je kan er diarree van krijgen dus niet verschieten he :)

seffes kine ben benieuwd wat die kan doen aan mijn rugpijn

gr

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deed het deugd ? Bij de zwangerschap van N&L had ik ook enorme rugpijn, maar dat kwam van een verkeerde houding die ik automatisch aannam om mijn bekken te ontlasten. Rust was eigenlijk het enige dat hielp, al waren die massages wel fijn :)
    Goeie tip van die diarree. Ik neem af en toe Movicol om de stoelgang wat minder vast te maken (leek mij een goed idee om dat zéker tijdens de cerclageperiode te gebruiken), maar misschien is het dan niet nodig. De twee samen zouden misschien wel eens...vuurwerk kunnen veroorzaken :)

Ging Linske een nachtje blijven ?

Hier had ik een gansen avond lang last van die steekjes maar steeds minder frequent. Deze ochtend is m'n vriend zo'n magnesiumpoederke gaan halen en heb dat direct na het opstaan opgedronken. Geen idee of het nu iets eenmalig was of het misschien al zo snel hielp, maar geen steek meer gehad. Oef, want dat was toch maar vies. Ik heb nu soms de indruk dat ik de cerclage wel wat voel. Als ik neer zit op de wc precies een beetje een zwaarder gevoel. Niet veel, maar genoeg om te weten dat er iets veranderd is. Herkennen jullie dit ook?

15. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, mijn gyn geeft me geen magnesium. Vindt dat ik het eerst maar moest proberen met vezelrijk eten en veel drinken en dat gaat goed.

Die steken waren trouwens ook spanningsgerelateerd. Volgens mij zette ik van de stress de boel van onder op slot, waardoor ik weer last kreeg van steken. Nu beginnen ze weer beetje op te spelen, nu ik as vrijdag afspraak bij gyn heb. Laatste paar dagen meer durven doen, en dan toch bang dat het effect zal hebben op cerclage en lengte bmh.

Linske, is het achter de rug?

Claire hoe is het met jou?

En met alle andere mama's (to be)?

liefs Tijm

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummibeertje: bij mij hielp die magnesium ook direct, ik neem de pille en na één pil al beter, maar wel blijven nemen
    ik mag twee keer per week naar kine en is een lieve, dus op zich om te ptrate al leuk maar massage ook :)

gr

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super !
    Gisterenmiddag en avond en deze morgen geen bloedverlies meer gezien, maar nu al tweemaal terug wat rozige afscheiding, gewoon bij het afvegen. Grrr, dit maakt mij zoooo onzeker eh.

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    als je je niet zeker voelt bellen , maar denk wel dat het normaal is

gr

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ! Hoe is het met iedereen ? Aicha, al lang niet meer gehoord.
    Linske, hopelijk heb je niet al te veel pijn ! Claire, met jou ook nog altijd alles ok ? Tijm, hoe groot was je BMH de laatste keer ?

Hier alles ok. Heb je advies opgevolgd Jente. Het roosverlies was tegen 's avonds rood en toen ik op 1u 's nachts een bloedklontertje op mijn wcpapier zag (echt klein, maar toch vers rood) heb ik toch maar gebeld. Zolang het dat maar is, moet ik niet panikeren. Van zodra het effectief zo 'hard' doorstroomt dat het terug op het maandverband terechtkomt of als de klonters groter worden, moet ik nog eens bellen. Nu is het alweer gestopt, dus het zal wel snor zitten. Die venijnige steken voelde ik trouwens 's avonds terug en daar zei de gyn....rarara...bandenpijn :) Enfin, ik heb me op m'n zij gelegd en dan ging het over.

20. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hallo allemaal, ik lees wel mee hoor maar heb helemaal geen puf op het moment! Paar slechte dagen gehad en ik ben zo moe... lichamelijk en emotioneel!
    Ik duim voor jullie allemaal en denk aan jullie!

Deel Deze Pagina