Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik voel die schapjes zo ook en op een ander forum waar ik schrijf die ook voor juli zijn uitgerekend voelen daar ook schopjes dus zal wel normaal zijn denk ik

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Aichaatje, super nieuws zeg. Pfff, laten we inderdaad hopen dat je dan in rustiger vaarwater komt!
    De afkorting RIM ken ik niet, maar het klinkt als een placenta previa marginalis, dat betekent dat je placenta met de rand tot aan je baarmoederhals reikt en dit kan tot bloedverlies leiden.
    Bijna altijd zie je dat je placenta mee omhoog groeit, als je baarmoeder groeit. Maar dat zullen ze zeker in de gaten gaan houden!

Jente, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die die schopjes voelt

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi aichaatje had dat van jou niet gelezen
    super dat het ok is en inderdaad lage placenta kan bloeden hebben ze mij ook voor verwittigd. en net hetzelfde als wat uwe zegt zei mijn ook dus zal wel waar zijn dan

succes

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supernieuws Aicha ! Hier heb ik ook een placenta in de buurt of over de baarmoedermond. Hoe de vork juist in de steel zit, weet ik niet. Het enige dat hij zei was dat ze dat in 't oog gingen houden.

MamavSam: inderdaad gek ! Lig je nu een hele dag op de bank ?

@alle Nederlanders: hoe noemen jullie een kinesist ?

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    wel gummibeertje vraag ik me nu ook af ze hoe ze dat in nederland noemen :)

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavanSam: hier alles ok. Misschien wel geen leuke ervaringen gehad met de cerclage, maar ik blijf wel gelukkig gespaard van buikpijn enzo. Het bloedverlies van eergisteren was de dag erna terug gestopt. Vandaag wederom niets te zien. Ik ga straks nog eens een utrogestan vaginaal proberen opsteken (ik slik ze nu in). Wel vies, want dat draadje voel ik goed.

@Tulpje: toen ik je reactie las van dat je opgelucht was dat je je regels had, kreeg ik een flashback. Er spoken zoveel dingen door je hoofd en bij mij was een zeer grote drukkende vraag 'marcheert alles nog wel en is dit niet m'n laatste kans geweest'. De enige keer dat ik zo opgelucht was bij het zien van zoveel bloed.

7. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Jente, 't zal wel weer iets geks zijn denk ik. Een caravan noemen ze daar bvb een sleurhut. Schitterend !!!!

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    echt een sleurhut grappig nog nooit van gehoord. raar he we spreken zo goed als zelfde taal en toch zo andere woordkeuze he

9. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Gummibeertje, ik lig sinds de 14 weken de hele dag op een ziekenhuisbed in de woonkamer.
    Fijn dat het goed gaat met je!

Enne, ik noem een caravan ook een caravan hoor, haha. Een sleurhut is meer een grappige bijnaam volgens mij.

Na jouw omschrijving Jente, denk ik dat een kinesist in NL een fysiotherapeut is, wat denken de anderen?

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat kan inderdaad ! Een sjiek woord :)

11. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    was altijd in de veronderstelling dat Belgen het over een sleurhut ipv caravan hebben:D

Aichaatje, poeh, wat een opluchting zal het voor je zijn!! Fijn meis!!

En jente, da's een fijne lengte van de bmh:)

mamavansam, voel ze ook hoor de schopjes. Het is niet fijn...gelukkig heeft babe nog genoeg ruimte om te draaien; ligt de ene keer naar boven en de andere keer naar beneden. Volgens mijn gyn ligt alles ook zo in elkaar dat de schopjes ook van een handje of zo kunnen komen.

12. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn weer goed gekeurd:D Bmh keurige 4 cm, dus de komende 2 weken gaan we ook wel doorkomen tot aan volgende check (hopen we dan).

Aichaatje en Claire, hoe is het met jullie? Buik rustig?

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Goed nieuws Tijm!
    Mijn buik is wel aardig rustig... maar dat bloedverlies brrrrrr

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fantastisch nieuws Tijm !

En ook goed nieuws Aicha dat de buik al rustiger is. Dat bloedverlies inderdaad brrrrr. Zou dit heel de zwangerschap lang zijn ? Of hebben ze daar nog niets over gezegd ?

Linske, is de buikpijn al wat minder ?

15. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk, die verschillen tussen Belgische en Nederlandse woorden. En mijn vriend die vraagt: Wat zit jij daar te lachen :D haha, lol!

Mamavansam: lees dat je nu 12 weken op bed ligt. Is het een beetje vol te houden? Doe je dan ook nog dingen in huis of lig je echt de hele dag plat? Het lijkt me zo moeilijk dat je wel veel wil doen, maar helemaal niks mag doen!

Jente en Aichaatje en Tijm wat een fijn nieuws, al die goede controles

Linske, hoe is het met je buik? ik hoop alweer een beetje rustiger dan gisteren?

Gummibeertje, fijn dat het zo goed gaat. houden zo!

Ik heb gisteren een afspraak in het Radboud gemaakt. 6 mei kan ik al terecht! Er wordt een half uur voor ons uitgetrokken dus dat is wel luxe. Nog even een 'normale' menstruatie afwachten en dan zouden we graag voor een volgende zwangerschap gaan. Lijkt alsof ik nu voor vijf maanden in moet halen. duurt al ruim 2 weken :(. Niet echt tof dus...

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi iedereen

tulpje hoop dat je veel hebt aan dat gesprek

hier effe gaan shoppe, graakte in mijn zwangerschapsbroeke ni meer, twee winkels gedaan en veel te veel kinderkleren gekocht :)

ben wel blij dak thuis ben en lig

gr

17. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Blij te lezen dat alles hier nog goed gaat bij de dames!

Ik vraag me af of het normaal is dat ik nu nog geregeld pijn heb in mijn onderbuik en onderrug? Is dat normaal? Bloedverlies heb ik bijna niet gehad, nu enkel nog miniem wat bruin verlies.
    Maar die pijn blijft wel hangen....

Morgen is het de laatste dag dat ik Utrogestan moet innemen, ik heb al dagelijks ook 3 Dafalgans genomen tegen de pijn maar dat helpt voor de moment weinig.

Liefs Linske

18. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Hier even een flinke off-dag en aangezien ik een tijd geleden heb beloofd dat ik het hier dan van me af zou komen schrijven, doe ik dat maar. Maar bereid je voor op een klaagmail:)!

Ik heb vandaag gewoon een dag dat ik het niet meer trek, ik wil van dit bed afspringen en weer een gewoon leven hebben. Niet meer zwanger zijn, niet meer over ieder klein ding in paniek raken, niet 24 uur per dag met angst leven!
    Maar meteen erachter aan voel ik me schuldig om deze gevoelens, omdat ik het liefste nog zo lang mogelijk ons meisje binnen houdt.

En ik word gek van alle goedbedoelde adviezen!!
    Zoals deze: 'Wel genieten he!' Genieten?? Ga jij maar eens 12 weken lang 24 uur per dag op een bed liggen, kijken of jij dan nog geniet!

En dan nog 1: 'Het komt echt wel goed!'. O ja, en heb jij dat in je glazen bol gezien dan?!?!

En zo vervelend dat ik steeds denk dat ik na een grens minder angstig zal zijn, maar het gaat niet weg. Vandaag weer een collega op bezoek die bij 33 weken bevallen is en haar kindje zit nu op speciaal onderwijs.
    Maar als ik er nu aan denk dat ik met 33 weken beval, durf ik dat haast niet te geloven dat ik zover ga komen.

En er was vandaag ook een collega hier die het wel erg vroeg vond dat we met het kamertje begonnen, zij deed dat echt pas na de 34 weken. En ze werkte gewoon tot de 36 weken en o ja, sporten ook.
    Grrr...nee, ik heb hierom gevraagd, ik had het ook wel zo gewild.

Nog 1 laatste ding: mijn stiefvader belde net dat hij mijn moeder als verrassing een weekendje wegneemt volgende week. Want ze werkt hard en iedere donderdag poetst ze hier, dus ze heeft het verdiend vindt hij. Hartstikke lief natuurlijk en dat moeten ze zeker doen.
    Maar ik kan het niet laten om dan te denken: En ik dan? Wat kan ik gaan doen als ik het even niet meer trek? Niets dus!

Zo, meiden, nu ben ik klaar met spuien:)..
    Ik vermoed dat er een hoop dingen erg herkenbaar zijn voor jullie.
    En ik bedoel het echt niet negatief hoor, ik probeer positief te blijven. Maar soms lukt dat gewoon even niet!

19. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Linske, ik denk dat het wel normaal is dat je dat blijft voelen. Ik heb dat zelf niet gehad. Maar er is natuurlijk toch gefrut van aan je baarmoederhals. Maar als je het niet vertrouwd zou ik toch bellen.

Jente, wat lekker dat je bent wezen shoppen! Ga je dan gewoon lopend?

Tulpje, wat goed dat je een afspraak hebt in het Radboud. En ik snap heel goed dat jullie weer snel voor een volgende zwangerschap willen gaan, ik hoop dat dat heel snel raak mag zijn!
    Ik doe helemaal niets in huis eigenlijk. Heel heel af en toe een doekje over de tafel ofzo, of een kopje thee pakken. Maar verder echt alleen maar op bed en zoveel mogelijk liggen.
    Heb soms echt het idee dat ik het vergeleken met anderen hier te rustig aan doe en dan nog zegt mijn gyn dat ik niet teveel mag doen. Zo tegenstrijdig af en toe...

Tijm, echt super om te horen dat je bmh 4 cm blijft. Zal een fijn gevoel zijn. En over 2 weken ben je al bijna 31 weken, wauw!

Aichaatje, fijn dat je buik rustig is, maar helaas nog wel bloedverlies dus.
    Blijft het hetzelfde qua hoeveelheid, of wordt het wel minder?

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ja ik herken er veel van

mag je echt niks doen dan???? want ik ga bv twee keer per week kine, maak eten, en vandaag effe gaan shoppen ( graakte niet meer in mijn kleren)

mijn ouders gaan ook naar turkije op vakantie en dan lig ik hier heel die tijd alleen.

de zin komt wel goed haat ik ook.

en de zin van ja hebt ge zelf voor gekozen ook ( wist ik op voorhand door verlies zoontje)

heb zoveel zinnen dak haat, maar negeer ook veel mensen. ik verwittig ze één keer beleefd erna praat ik er ni meer tegen

gr

Deel Deze Pagina