hoi berte jammer genoeg welkom ik denk dat ik van jou al eens iets gelezen heb ergens bij vlindertjes ik werk niet meer, al van begin niet, alle ja na mijn zoontje bevallingsverlof, drie dagen gaan werken en toen was er hartslag, dus weer thuis. de ultra bolletjes neemt bijna iedereen hier wel denk ik. ene keer je de 25 w hebt voel je je iets rustiger was toch zo bij mij? gr sterkte en proficiat
@Jente dat is wel even schrikken zeg! Wat bedoel je met de klokken? Fijn dat alles goed is! @Berte welkom hier! Spannende tijden ook voor jou! Kom hier maar lekker van je afschrijven!
Paaseieren wel... die moeten de kids zoeken in Nl (hier in egypte niet hier eten de christenen stinkende vis LOL)
He bah Jente, ah zo verschieten ! Hebben ze iets gezegd of die harde buiken liggen aan onze cerclage of eerder aan het normale termijn van de zwangerschap ? Dat van die schopjes is inderdaad prettig eh. Voor alles totaal verkeerd gelopen, kreeg ik ook een uur lang twee van zo'n toppen om de hartslagen in de gaten te houden. Zowel de jongen als het meisje zijn er continu tegen beginnen schoppen. Een fantastisch gevoel. Over die kinkhoest zeggen ze op een ander forum wel iets anders (zéker niet voor de bevalling vaccineren). Zal het even copy en pasten. Vraag het toch nog maar eens extra na, want ja...wie heeft er nu gelijk eh: aislin89 - Zaterdag, 23 Apr voor alle dames hier: op de vlaamse tv zender VTM werd er op het nieuws aangeraden dat ALLE zwangere vrouwen nogmaals een inenting zouden vragen bij de huisarts voor onder andere kinkhoest omdat de inentingen die je hebt gehad toen je klein was, niet altijd voldoende zijn... Het eerste wat ik dus zal doen is dinsdag naar de huisarts hier meer over vragen en zien of ook ik die nodig heb... mvanderv - Zaterdag, 23 Apr Dames, probeer voor het inenten je goed te laten informeren! Ik weet inmiddels veel van vaccins af. Het is echt veel schadelijker dan wordt vertelt! Waarom doen ze het dan? geld.... Dit is een serieuze waarschuwing. Kinkhoest komt trouwens gewoon overal voor terwijl iedereen geent is. Zegt niks dus Welkom mvanderv - Zondag, 24 Apr Ze zijn niet schadelijk voor de zwangerschap maar wel voor het kindje. De kans is vrij groot dat er hersenletsel ontstaat (ook bij moeders maar dat valt te overzien). Ook de weerstand van moeders krijgt een giga optater. Vooral de aluminiumverbindingen in de vaccins zijn daar verantwoordelijk voor. Ik ga naar week 13 Voor vragen hierover pm me maar. marijke82 - Zondag, 24 Apr Pas op met vaccineren tijdens de zwangerschap! Er is te weining onderzoek naar gedaan. Voor baby's kan het al een risico zijn, laat staan voor ongeboren baby's. Kinkhoest is het gevaarlijkst voor baby's beneden de 6 maanden. Vaccineren volgens het vaccinatie programma bied pas bescherming vanaf 6 maanden... Welkom Berte ! Allee ja, zoals al geschreven, 'spijtig genoeg welkom'. Mijn eerste 'afteldatum' is ook onze doodgeboorte en daarna ook de 26 weken. Met een zeer grote mond beweerde ik soms luidop dat ik nu al zou tekenen voor 32 weken. Hoe verknipt denken is dat nu wel niet eh...das nog altijd acht weken te vroeg. Maar het flitst toch nog soms in m'n hoofd. Hoe vaak moet jij trouwens op controle ? MMmm, stinkende vis. Hoe....tof En geen paasklokken ? Paasklokken die vliegen van Rome ?
Stinkende vis . Dan heb ik liever paaseitjes . De paasklokken ken ik ook niet. Ik mag morgen weer op controle in mijn streekziekenhuis, ik ben dan ruim 2 weken niet geweest. Met 20 weken heb ik de laatste controle in het Radboud. Ik heb tot nu toe om de 1 a 2 weken controle gehad, één keer 3 weken, mijn gynaecoloog was op vakantie. Mijn plaatselijk ziekenhuis vindt om de 2 weken voldoende, maar omdat daar dan Radboud doorheen kwam, kon ik toch vaker. Ik ben in het Radboud op verwijzing van mijn streekziekenhuis, maar ik zeg echt niet de controle in het ene ziekenhuis af, omdat ik toevallig de week ervoor in het andere ben geweest. Ik ga liever een keer te veel dan te weinig. Ik ga morgen wel aangeven dat ik toch de komende weken iedere week wil komen, in ieder geval totdat onze kleine een redelijke kans maakt om te overleven na een vroeggeboorte. Ik ben benieuwd wat ze morgen daarop zeggen. Tja dat tekenen voor 32 weken herken ik wel, alles beter dan weer een kindje te verliezen. Maar 8 weken te vroeg is nog steeds veel te vroeg. Ik ben zelf 3 weken te vroeg geboren en ik hoefde net niet naar het ziekenhuis, borstvoeding lukte al niet omdat ik te zwak was, beetje geel geweest ook. Ik had denk ik daarom ook beter nog een weekje kunnen blijven zitten. 38 weken is wel heel erg ambitieus voor ons, of niet soms? Ik teken voor een gezond kind, hopelijk zonder dat we na de geboorte nog in spanning moeten gaan zitten of dat dit gaat lukken of niet.
Die 38 weken...mocht dat waar zijn. Als ik denk hoe hard ik nu al moest persen, wat moet dat dan wel ni zijn met zo'n dikke baby
hoi, paasklokken hangen boven in de kerk en een aantal dagen voor pasen luide ze die en dan hange ze die af en vliegen die zogezegd weg om de eieren te gaan halen anders graken de paaseieren niet hier over de kinkhoest ga het donderdag vragen, maar zelf ook geef ik ook liever voorkeur aan na de bevalling over harde buiken: is normaal heeft elke zwangere vrouw, alleen moet het bij ons in d 'oog gehouden worden dat ze geen invloed hebben op bmh gr
Hoi lieve meiden! Zo, na die rotdag vrijdag is het gevoel toch nog wel even blijven hangen. Heb vrijdagavond tijdens het eten echt letterlijk gezegd dat ik het niet meer doe! Ik ga nu van dat bed af en ik ga er niet meer op liggen. Hihi, natuurlijk was dit even een heftige emotie en natuurlijk blijf ik gewoon op dat bed liggen, maar jee wat was ik er klaar mee zeg. Zaterdag bleef dat gevoel een beetje hangen en heeft mijn vriend min of meer besloten dat ik iets moest gaan doen, want zo zou ik het niet volhouden. En daarbij ben ik al vaker heel even mee naar bijv de Prenatal geweest en dat deed toen ook niets op mijn bmh. Dus zaterdagavond hebben we even samen in de tuin gelegen, een spelletje gedaan en allebei lekker een biertje (ik natuurlijk een alcoholvrije). En zondag zijn we met vrienden naar het terras gegaan en heeft mijn vriend mij braaf na een klein uur weer naar huis gebracht. Maar dat heeft toch even het gevoel doorbroken Vanochtend op controle geweest en alles was prima in orde. Bmh mooi lang en dicht, niet opgemeten, maar dat hoefde gelukkig voor mij ook niet. Ik merk dat ik steeds meer vertrouwen erin krijg. Ik lees hier dat iedereen wel van die goedbedoelde adviezen krijgt en ze niet meer kan en wil horen! Tja, de mensen bedoelen het vast goed, maar toch... Jente, heb je leuke kleding kunnen vinden? Lekker toch, even shoppen! Ik doe alles via internet op het moment en wil nog wel 1 keer over heel veel weken een keer naar de Hema (ken je die) om de laatste dingen voor de baby te kopen. Enne, over die vriendin...tja het is wel snel ja. Maar vaak hoor je wel dat als je iemand tegenkomt waarmee het echt helemaal klikt, dat het dan ook heel snel kan gaan. Dat is bij mijn vriend en mij ook zo, maar wel minder snel als bij die vriendin van jou hoor. Wat een angstige nacht heb jij gisteren gehad! Gelukkig mocht je weer naar huis en was alles goed, maar dat hakt er wel flink in he! Hoe is het nu met je buik? Berte, helaas welkom hier! Wat vreselijk dat jij je kindje ook hebt verloren! En spannend nu je weer rond diezelfde periode bent. En het lijkt inderdaad allemaal nog zo oneindig! Heb je deze week weer je 20 weken echo? Zal een spannend moment voor jullie zijn. Ik heb mijn cerclage met 14 weken en 4 dagen gekregen en ben een ruime week daarvoor gestopt met werken. Sinds 16 weken krijg ik Proluton injecties. En ook mijn buik is vooral 's nachts onrustig. Ik lees nu dat je vandaag je controle hebt. Hoe is dat geweest? En welk streekziekenhuis loop je? En hoe reageerde ze op je vraag om iedere week te mogen komen? Ik heb dit ook aangegeven en ga nu van week 20 tot week 30 ook wekelijks. Daarna even om de 2 weken en mocht ik de 37 weken halen, weer wekelijks. Aichaatje, jaaaa die opmerking die jij noemt (je weet waar je het voor doet) is ook echt verschrikkelijk! Ik slik trouwens geen weeenremmers. Heb wel magnesium in huis, maar dit pak ik echt alleen maar als ik denk dat ik het nodig heb (is nu 4 of 5x geweest). Hoe is het nu met jouw harde buiken en het bloedverlies? Claire, wat fijn om te lezen dat de kleine nog lekker warm in je buik zit! Hoe ver ben je nu? En wat vervelend om te horen van die buurvrouw! Wij zouden tekenen voor zo goed als 37 weken, toch! Bedankt voor je lieve woorden verder! Is jou ook uitgelegd dat mocht je gaan bevallen je antibiotica krijgt tijdens de bevalling voor de GBS? Als je minstens 2 giften antibiotica tijdens de bevalling krijgt, gaat men er vanuit dat je goed genoeg beschermd bent en het kindje dus geen extra gevaar loopt. Dit is bij ons zo het beleid. Ik moet er ook nog op getest worden over een aantal weken, ik had/heb het namelijk ook. Tulpje, dat omschrijf je heel erg goed: dat je liever hebt dat mensen naar je angsten luisteren dan ze te bagataliseren! Wat lief van dat kaartje, dat doet je zo goed he. Als er echt met je mee geleefd wordt! Tijm, mijn eigen gyn zie ik pas weer over 2 weken. Heb vandaag wel even met de assistent erover gehad en zij denkt ook dat mijn eigen gyn me wrs wilde waarschuwen dat ik niet meteen heel veel ga doen. Maar ja, ik denk dan, hij kent me toch en weet dat ik dat nooit zal doen. Waarom zou ik het risico nemen, na alles wat we al doen voor de kleine (en met risico bedoel dat ik iedere dag van alles ga doen). Wat heerlijk dat je steeds meer vertrouwen erin krijgt. Dat is natuurlijk ook logisch, hoe verder we komen en het blijft goed gaan, hoe meer vertrouwen we krijgen. Nog 5 dagen en dan zit er bij jou een 3 in! Hoe voelt dat? Mamavan3boefjes, wat verschrikkelijk van het nichtje van je man. Dan komt het allemaal weer heel dicht bij he! Hoe is het nu met je? Wat jij schrijft herken ik inderdaad, het gevoel je eigen leven weer terug te willen. Voor mijn gevoel heb ik dat op het moment niet, overal is hulp bij nodig! Ik kijk er zelfs naar uit dat ik zelf weer kan poetsen, haha. Dat botsen met je man herken ik ook. Het is ook zo frustrerend om hem zo te zien sjouwen en werken en zelf niets kunnen doen om hem te helpen. En natuurlijk snapt hij dat wel, maar het is je eigen gevoel. Enne, je hebt de 34 weken gehaald!!! Geweldig joh! Hoe valt dat nu? Ben je inmiddels gestopt met de Adalat? En voel je verschil? O ja, ik heb gisteren zelf mijn Proluton injectie gezet, aangezien het Pasen was en ik dus geen controle had. Was toch wel even een drempel hoor, om die naald in je eigen been te stoppen. Maar het viel achteraf erg mee gelukkig! Zo, dit bericht is weer lang genoeg denk ik haha. Veel leesplezier!
Amai MamavanSam, super zo'n lange mail ! En goed voor jou om er even uit te breken !!!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit enorm veel deugd gedaan heeft. Ik heb trouwens ook GHB. Komt toch precies wel vaak voor bij mensen met BMI !
mamavansam, fijn dat je afleiding hebt weten te vinden en daar ook nog eens vertrouwen in hebt gekregen!! Doet zo goed om er af en toe ff uit te zijn. Vriendlief is hier een taxichauffeur, klusjesman, huisman, thuishulp...en ga zo maar door. Dus ook hier zo nu en dan de nodige wrijvingen. Vooral als ik graag van alles wil, maar niet kan en durf. Ben nu bezig alle kleertjes uit te zoeken, te wassen en te strijken. Doe het in kleine stapjes, omdat ik al na 5 min. staan een harde buik krijg...maar kan er zó van balen dat ik gewoon niet door kan met alles wat ik nog wil doen en steeds mezelf moet afvragen of het niet te veel is geweest. Ik weet ook niet of jullie het herkennen, maar soms wil ik dat babe komt...wil ik natuurlijk niet echt, maar ik word soms emotioneel moe van de onzekerheid hoelang nog (dag, week...weken?) en of we dan ook écht ons mannetje levend mee naar huis kunnen nemen. Pfff...zal wel bij die laatste loodjes horen. mamavan3boefjes, vreselijk om te lezen!! Krijg daar altijd zo'n brok van in m'n keel, omdat ik zo goed weet in welk verdriet ze moeten zitten. Berte, dat geldt ook voor het lezen van jouw verhaal. Zo erg om te lezen dat er weer een mooi mensje zinloos heeft moeten sterven. Ik hoop dat de moeilijke weken voorbij vliegen. Vanaf 26 weken werd het voor mij makkelijker (al blijven er dips en zorgen, zoals je kunt lezen) Hoe is het met de anderen? liefs Tijm
Hoi, ik heb vandaag mijn controle gehad, alles zag er goed uit, met de uk en met de baarmoederhals. Vandaag de 19 weken gehaald. Vanaf nu heb ik iedere week een controle, de komende 7 weken zijn al gepland. Volgende week de 20 weken echo en vanaf de week erna iedere week in het ziekenhuis. Ik hoop deze week mijn vriend zover te krijgen dat hij mij naar de pre-natal rijdt. Dan ga ik wat kleine spulletjes kopen . Kan gebeuren wat gebeurt, maar de 19 weken mijlpaal wil ik deze keer eens vieren. Gewoon, om eens net als andere zwangeren te zijn. mamavansam2010 fijn te horen dat je van het heerlijke weer genoten hebt, even uit de sleur, en dat je controle vanochtend dik in orde was. Was het niet heel eng om die Proluton zelf te zetten? Als ik dat zo hoor ben ik ergens wel blij dat ik de pilletjes heb. Tijm, wat leuk, met de kleertjes bezig zijn. Wat je schrijft, dat je wilt dat de kleine komt, ik denk dat altijd iets anders: 'ik wilde dat het al september was en dat ik dan wakker werd met een mooie 40 weken buik, tot die tijd slaap ik wel.'
hoi mamavansam ja de hema ken ik maar zelf nog niet vaak ingeweest, ik vind c en a en bel en bo mooie kleedjes ( ken je die winkels??) ik kom wel nog ' vaak' buiten: 2 keer per week kine is telkens half uurtje en dan de gyne en morgen ga ik wel is naar de kapper. serieuze uitgroei en zit je op zich ook te zitten he ( en mocht van gyne) moet jij echt constant volledig plat liggen???? ik moet relatieve rust gezien verleden stond zo op het blad van UZ buik is rustig nu, ah ja magnesium helpt ook tegen harde buiken , ik neem al van week 16 ofzo een pilletje smorgens gr
Hoi allemaal.. Ik lees hier af en toe eens mee.. Geweldig hoe jullie het allemaal doen! Ik ben bevallen met 32 week, met 31.3 waren mijn vliezen spontaan gebroken. Ze hebben geen oorzaak gevonden. Mijn zoontje is nu bijna alweer een halfjaar en hij doet het geweldig. En gek genoeg vanaf de bevalling ben ik al bezig of ik ooit een 2e wil.. Ik ben zo ontzettend bang dat die baby nog eerder komt.. En dat wil ik niet meemaken.. Wat zijn jullie ervaringen allemaal?
hoi, ik denk dat vliezen breken nog wel iets anders is of ben ik verkeerd??? mijn vliezen zijn bij mijn zoontje zelfs nooit gebroken. het bang hebben is er wel, maar bij ons weten ze wel de oorzaak dus mss is dat gevoel dan ook weer wat anders in ieder geval veel geluk
Bij mij hebben ze de vliezen ook moeten breken. Ik had gewoon opeens van de ene moment op de andere zonder pijn opening. Onstuitbare arbeid noemden ze het in het rapport. Fijn om te lezen dat alles tiptop is met je zoontje !!!
Ik krijg net een mailtje van mijn teamleidster en ik zie dat dat mailtje is verstuurd door mijn gyn (ik krijg nog gewoon alle mail van mijn werk natuurlijk) en daar staat in dat de Celestone (longrijpingsspuitjes) wereldwijd op is!!!! Gelukkig is er wel een alternatief protocol met een ander medicijn, maar hoe bizar! Vind het ook wel een beetje eng, want hoe graag ik ze niet nodig wil hebben, vond ik het toch wel een fijn idee dat ze er zijn. Het kan pas in week 40 weer geleverd worden!! Gummibeertje, hihi echt een lang bericht he! Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat GBS en wat wij hebben los staan van elkaar, maar als hier al 3 mensen zijn die het hebben lijkt het wel veel voor te komen ja. Tijm, wat ontzettend herkenbaar!!! Ik heb die gedachten de laatste week best vaak gehad, maar voelde me er erg schuldig over. Want tja, eigenlijk wil we het liefst dat onze kindjes tot de 37 weken blijven zitten. Maar het lijkt me zo fijn om van die allesbeheersende angst af te zijn (die zal misschien wel nooit weggaan, want als je moeder bent heb je natuurlijk ook zorgen). Berte, ik las aan het eind van de middag de 'discussie' op het topic over het nieuwsbericht van dat kindje van 21 weken. Ik had het idee dat de discussie nu zo'n beetje gesloten was, dus ik heb me er maar niet meer mee bemoeid, maar ik wil je toch even zeggen dat ik vind dat je erg goed hebt gereageerd. En ik ben het helemaal met jou eens. En sommige reacties daar zeggen meer over degenen die de reacties plaatsen, dan over degenen waar ze aan gericht zijn. Wat super dat je controle goed was! En natuurlijk mag je dat vieren door spulletjes te kopen voor de kleine. Ik vind dat ook wel heel dubbel hoor. Net als vanavond, hebben we weer wat dingen opgehangen in de babykamer en dan ben ik zo bang dat we het allemaal voor niets doen. Maar ja, moet toch dingen voorbereiden. We moeten maar proberen er vanuit te gaan dat ons ook een kindje gegund is! Tja, die injectie. Gelukkig weet ik hoe het moet, dus dat vond ik niet eng. En eigenlijk valt het heel erg mee. Dit doe ik liever dan op en neer naar het ziekenhuis voor 1 prikje. Jente, de c&a ken ik wel, die andere niet. Het is zo dubbel wat iedereen wel of niet mag van zijn gyn. Ik vind het heel moeilijk om zoveel rust te houden, maar het geeft mij persoonlijk het beste gevoel. Ik wil mezelf nooit iets kunnen verwijten en ik weet van mezelf dat ik dat wel zou doen, als ik meer ga doen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Ow en heel raar, maar ik was zo blij dat ik eindelijk magnesium in huis had, maar op de een of andere manier kreeg ik daar juist een onrustig gevoel van in mijn buik. Raar he! Fairytale, wat fijn dat alles goed gaat met jouw zoontje. En dank je voor je complimenten aan ons. Het is inderdaad een ander verhaal wat jij mee hebt gemaakt, maar ik denk dat het gevoel, de angst dus wel hetzelfde zal voelen voor je. Alleen jij/jullie kunnen die keuze maken of je het nog een keer aandurft. Bij mij zijn mijn vliezen ook pas tijdens de bevalling gebroken, net voordat ik ging persen.
En ik krijg nu weer een mailtje dat het UMCU met een advies en een mogelijke oplossing gaat komen voor dit probleem!!