Ja, heel raar. De fabrikant kan ze eind oktober pas weer leveren!! Die discussie staat onder 'films, televisie, nieuws.
even een vraag heb die discussie gelezen: mag in nederland echt abortus tot 24 weken??????? en zo ja hoe doen ze dat dan, is dat dan ook een bevalling zo als ik ben bevallen van mijn zoon??, kan me het niet voor stellen abortus op 24 weken gr
mamavansam, schrok wel ff maar gelukkig komt er een oplossing (moet je toch niet aan denken dat een fabrikant er voor zorgt dat je kindje geen longrijpingsinjecties kan krijgen) Maar we gaan allemaal voor min. van 37 weken!! En gelukkig herken je die gedachte...haha, ben ik iig niet helemaal abnormaal fairytale, hier zijn de vliezen ook pas gebroken tijdens de bevalling (wat een splash overigens, druk was er gelijk af) Lastig als je niet weet waardoor je kindje te vroeg is gekomen. Wel heel fijn om te te lezen dat hij helemaal gezond isDenk trouwens soms ook wel na over een volgende zwangerschap. Als alles gaat zoals het nu gaat, durf ik het denk ik wel nogmaals aan...hoe zwaar ook! Maar als er ook maar even gekke dingen gaan gebeuren de komende tijd... Jente, er stond laatst een heel artikel in de krant over abortus tot 24 weken. Eén van de ideeën die men nu heeft is dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen een abortus vanwege sociale of medische redenen. De meeste late abortussen hebben overigens te maken met omstandigheden die naar voren komen bij de 20 weken echo. Daarnet met vriendin hapje gaan eten. Even fijn om er uit te zijn. Kleertjes uitzoeken was af en toe best emotioneel, omdat ik nog allerlei pakjes tegen kwam van ons meisje Inderdaad dan ook de gedachte dat we hopelijk nu niet weer voor niks alles aan het opknappen en inkopen zijn. liefs Tijm
Dank je mamavansam2010, ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen te veel met die post ben bezig geweest, ik trok het me veel te veel aan. Jente2010, voor moeders zoals jij, kindje geboren na 21 weken en niet behandelt, vind ik dat nieuwsbericht zo oneerlijk. Het nieuwsbericht vertelt niet het hele verhaal, dat kan niet. De kindjes moeten al 'voorbereid' zijn, voordat ze geboren werden, anders hadden ze de zuurstof toch nooit kunnen opnemen? En ook in Nederland werd afgelopen zomer nog niet behandelt met 24 weken, dat hebben ze me zelf verteld toen ik de noodcerclage kreeg, dat ze pas met 25 weken wat voor haar zouden gaan doen.
mamavansam, oei wat eng, dat die spuitjes zomaar op kunnen zijn. Gelukkig wordt er gewerkt aan een oplossing. fairytale, ik heb ook eerst ontsluiting gehad en mijn vliezen zijn alleen maar gebroken omdat ze met man en macht een noodcerclage hebben proberen uit te voeren, die is mislukt. Is het een idee om een afspraak met een gynaecoloog te maken om je vragen te stellen? Het is geweldig dat je zoon het zo goed doet, maar ik snap dat je een tweede kindje zo goed mogelijk wil beschermen en niet een nog spannender tijd wilt moeten doormaken dan met je zoontje, hopende dat je kindje er doorheen komt.
Jemig, Berte...Topic gelezen, maar jij hebt de wind van voren gekregen, met daarbij ook nog eens (onbedoeld?) pijnlijke opmerkingen. Mooi door je verwoord hoor! Wat iedereen er ook van mag vinden, het sprookjesgehalte van het artikel is iig niet reëel.
Ik durf niet te gaan lezen... Moest slikken toen ik het bericht hoorde. Weet niet of ik dat ander deelforumpje wel durf opzoeken ?
ja er zijn rotopm geschreven in die discussie en berte ik snap u wel tegen mij zei kinderarts in sept: vroeger redde we kindjes onder de 25 w maar bij opvolging bleken de meeste gewoon plantjes te zijn, vandaar de grens 25 ( en nu dus blijkbaar weer 24) de kans dat een kindje van 21 w normaal kan opgroeien lijkt me klein, ik hoop het voor dat kindje maar vrees er toch wat voor ok late abortus door zware afwijkingen is hier in belgie ook, maar wat ik ma afvroeg even een dom vb vriend laat u in de steek op 20 w mag je om die rede in nederland nog abortus doen?????? hier is dat tot 12 w dacht ik ben net terug van kapper had ne serieuze uit groei ben wel blij dat ik weer lig gr
Ewel, dan ga ik zeker niet kijken si Jente. Ik jaag er mij nu al in op als ik gewoon maar denk wat er zou kunnen staan ! Blij om te horen dat je terug bijgesnoeid bent Ik zit hier ook met mechkes, waarschijnlijk als ik zo ver als jou ben en alles ook goed verloopt, zal ik me misschien ook een uitstapje permiteren. Ik ga nog eens wat monopoly online spelen si.
hier op mijn neefke aan het passen we zijn in ne werkboek aan het werken, hij zit dan mee op mijn bed , zo gaat de tijd ook weer voorbij ben ook een week of 10 niet naar kapper geweest, ben blij dak er nu terug wa deftiger uit zie waar speel je monopoly online???
Hallo dames ik ben lang weg geweest.. Mijn pc deed het niet meer.. Mijn laatste weekje is al bijna op de helf. Mijn cerclage mag er maandag vanaf eindelijk nooit gedacht dat we zo ver zijn gekomen. Maar het doet me goed heb nu wel vertrouwen dat het nu gaat lukken. Maandag moet ik de verloskamers bellen om 07.00u om te kijken of ze een kamer vrij hebben dan mag ik komen.. Spannend hor. Maar waarom op de verloskamers en niet op de poli net as bij iedereen.. Ze vertelden mij wel dat als het aan het bandje alleen zou liggen dat het kindje zich dan snel zou aandienen dus ik ben nu al zenuwachtig.. Wie weet daar iets meer over hoe snel een bevalling opgang komt na verwijderen bandje moet namelijk nadien gewoon lopen enzo.. Nou dames jullie veel succes en hopelijk komt voor jullie de dag dat ie eruit mag ook snel.. Liefs tante tietie
Dat doet ie met p r e n a t a l ook . Nu, ze moeten deze site natuurlijk wel in de lucht houden, het zal wel geld opbrengen.
tante tietie, gefeliciteerd met de ruim 35 weken, mij geeft het echt moed dat er weer een cerclage moeder de 36 weken gaat halen. Ik heb geen persoonlijke ervaring met het uitnemen van een cerclage, maar mij hebben de gynaecologen verteld dat ongeveer 50% direct na het verwijderen van de cerclage bevalt. Als dat voor jou ook zo zal zijn, dan hoop ik dat je baby maandag heel hard gaat schreeuwen als de baby geboren wordt en dat jullie niet te lang in het ziekenhuis hoeven te blijven. Samen naar huis en genieten, dat hoop ik voor jullie of dat nou maandag is of pas in juni.
Tante Tietie, ik moet me tzt melden bij triage-afdeling, inderdaad voor het geval babe komt (zal ergens in week 36/37 zijn). Gyn gaf aan dat het meestal niet gebeurd dat bevalling zich gelijk inzet...haha, hier gaan we weer...elke gyn zegt blijkbaar iets anders. Iig heel veel succes maandag!! Jente, volgens mij komt het weinig voor, maar zou het (theoretisch) mogelijk moeten zijn om vanwege de reden die je noemt een abortus uit te voeren....brrr...moet daar niet aan denken, met m'n dochtertje in het achterhoofd...Kan me wel weer voorstellen dat mensen om medische redenen het leven van hun kindje beëindigen, al schijnt volgens het krantenartikel ook daar een taboe op te heersen.
tante tieti inderdaad wat berthe zegt zo heb ik het ook vernomen. mij is ooit gezegd dat van alle vrouwen met ons probleem er 30% het de volgende zwangerschap terug hebbe dus die zulle vrij snel bevallen hoelang is je bmh nog en nog gesloten??? want ik denk als die bv nu nog 3 cm is dan denk ik niet dat je direct zult bevallen gr