Gummibeertje, nog geregeld schrik ik me een ongeluk als ik ineens nattigheid voel. Soms is het klein beetje urine, maar meestal is het afscheiding (voelt dan plakkerig aan). Linske, zou anders ff bellen. Misschien hoef je niet eens langs, maar kunnen ze je door de tel. al gerust stellen. En vanaf het plaatsen van de cerclage last van harde buiken, ene moment wat meer dan het andere. Soms voel ik de cerclage ook zitten (of dat denk ik tenminste), maar volgens gyn niks om me ongerust om te maken. Mamavansam, hoe was de pretecho? Dat zeurderige menstruatiegevoel heb ik inderdaad geregeld. Doordat het de hele tijd een beetje aanhoud, weet ik dat het geen weeën kunnen zijn. Verder vooral 's ochtends na het opstaan wat beurs gevoel in buik, alsof m'n buik al liggend naar beneden is getrokken. Verdwijnt dan weer in de loop van de ochtend.
Hai meiden, Even heel kort verhaaltje van mij omdat ik iets te moe ben om op die ***telefoon te typen Vandaag 32 weken... een speciale dag omdat mijn knappe zoon hierop is geboren...met alle heftige gevolgen vandien... En terug naar mijn eigen zkhuis dus!!! Een hoop mee gemaakt de laatste week in het amc en een hoop tegenslagen maarrrrrr ze zit er nog!!! Mamavansam; hoe was je 3d echo? Wat heerlijk om in het kamertje te scharrelen en te gaan inruimen, geniet ervan!!! Eindelijk de leuke dingen in zo'n stressy zwangerschap!! Meiden, ik ga volgende keer meer lezen en langer reageren en voor jullie allemaal: hang in there!!! En zoals de ambulance broeder die mij overplaatste vanmiddag tegen mij zei: Strakke onderbroek aan en binnen houden! (??!!ha ha ha) Oh ja nog heel kort, stond vandaag een VIA VIA kennis naast mijn bed, haar zoontje ligt hier op de neo, geboren met 31 weken en mag zaterdag mee naar huis.... ze had gehoord dat ik vandaag was overgeplaatst en wilde even gedag komen zeggen en weet je wat ze zei???? Zitten jullie? Hou je vast hè??? Komt tie: Ze zei: "ja, hij mag zaterdag naar huis en toen dacht ik k*t, daar gaat mijn koninginnedag" :x WRAAAAAAAAAAAAAAAAA IK MEEN HET, dat zei ze écht!!!!! Pff, schiet mij maar lek..... Trusten meiden, TOT gauw Liefs Claire
@ tijm ik heb een Mac Donald cerclage.. Ik zal zoiezo laten weten hoe het was, het verwijderen van de cerclage.. @ mamavansam2010 tuurlijk.. Als jij op de lijst zou zien dat ik ben begonnen mag je dat van mij hier wel vertellen... En hoe beleef jij je tijd nu met de cerclage en krijg jij er nog iets bij van medicatie..? Of zijn er nog dingen voorgevallen tijdens je zwangerschap ik heb zelf veel last van harde buiken maar dat is het enige.. Veel liefs xx tietie
gummibeertje jij moet ook effe verschoten zijn magnesium mag ik nu dubbel nemen wow 32 weken en eigen zh goed he gr
beppiebaldee, sommige meiden zou je toch rechtstreeks uit het raam willen knikkeren :x:x:x Ik heb dat soms met patienten op de afdeling, als ik iemand heb liggen die vreselijk ligt te zeuren bij een zwangerschap van 32 wkn dat ze het zo zat is. Dan heb ik echt het idee, ik zal je krijgen kreng... Kan ik zoooooo slecht tegen.
ken dat zo heb ik mensen die zeggen as je naar einde looptz al je blij zijn er vanaf te zijn nee ik hoop dak tot 40 weken kan dragen en ja dan worden we kwaad he ok ik heb bang maar het zwangerzijn zelf vind ik zalig
Over die vriendin, ik vind het een hele domme opmerking, maar aan de andere kant heeft ze de afgelopen tijd natuurlijk heel veel angst gehad voor haar kind, mag ze er eindelijk vertrouwen in hebben dat het goed komt. Dat ze even op adem wil komen voordat haar kind mee naar huis mag en dat ze zich daarmee erg op een feestje had verheugd, ik kan het me wel voorstellen. Daarbij blijft de opmerking heel erg dom. Gummibeertje, bij ons wisten ze geen uitsluitsel te geven. Ik was toen ruim 12 weken zwanger, ik bleef een aantal dagen last hebben van bloedverlies na de cerclage, dat was net voorbij. De gynaecoloog had wegens dat bloedverlies al gezegd dat ik een paar dagen moest gaan liggen en dat als het dan toch misging dat ze de miskraam niet konden voorkomen. Toen ik dat vochtverlies had, leek het echt niet op urine, het rook zelfs zoet. Maar omdat het bij mij eindelijk rustig was toen, het bloedverlies was gestopt, hebben ze alleen uitwendig onderzoek verricht en dat zag er goed uit.
Zo Berthe, das eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal. Pfff, toch verschieten zenne, zo'n plets. Ben wel blij te lezen dat jullie het ook wel herkennen. Wel straf dat het misschien toch urine zou kunnen zijn, beetje vies om te denken dat dat opeens kan 'lossen' zonder dat ge er iets van voelt. MamavanSam, hoe was de echo ? Beppie, mijn haren komen er ook van recht !!!!!
Haaaai Dames! Ik lees mee... maar ben zoooo vreselijk sjagie en al 2 dagen niet aanspreekbaar! Zou het wel uit willen schreeuwen! En dan mijn schoonzusje (uitgeteld eind juni) die gewoon doorstampt en doorrookt die het zat is #@W#%
mss rare vraag: maar hoeveel setjes kopen jullie in maat 56 en 62??? ik heb er nu 8 in maat 56 is da te veel te weinig????? gr
Nee hoor jente, denk ik niet!!! Waarschijnlijk krijg je ook nog wat kleertjes en als je op de been bent, ga je vast nog even lekker winkelen met die kleine, dan koop je vast regelmatig nog wat nieuws in de winkel. Om te beginnen lijken me 8 complete setjes (met rompertjes) prima. Ik zou alleen wat meer rompertjes doen i.v.m. poepluiertje dat doorlekt. Als je meid er straks is, kun je goed bepalen welke maat ze zit en wat voor weer het is. En als je de eerste dagen denkt, wat gaat het hard, even internet shoppen Mijn zoontje heeft echt maanden in 50/56 gezeten, ik had iets van 2 of 3 pakjes 62 klaar liggen voor de zekerheid maar dat duurde echt heel lang. Mijn neef was een flinkerd (4000 gr) maar zat ook echt lang in 50/56. Liefs Claire
Oh ja, ik zag als tip op een uitzetlijst staan: doe 2 pakjes in mt. 50 in een tas (voor als ze heel klein zou zijn) en 2 pakjes 56. dus die 50 heb ik ook nog gekocht en toen ik opgenomen werd heb ik voor alle zekerheid nog wat pakjes in 44 gekocht, hopelijk kan ik die 44 overslaan... maar dat was echt alleen omdat ik werd opgenomen met die korte cervix.
hoi, dank je voor antwoord nu ik ga geboortelijst leggen, maar heb maar kleine familie dus heel veel zal ik niet krijgen en zag net in zeeman folder leuke babykleedjes aan 3 euro en wist niet nog bijhalen of niet? maar vind ze leuk bodykes heb ik meer een stuk of 15 ofzo mama wil alleen dat er in weekeng gewassen word gr
Aichaatje, wat naar dat je je rot voelt, ik begrijp het volledig!! En je frustratie over je schoonzus nog meer. Maar straks ben jij ook zo ver meid, hou vol!!
Thanks Beppie! Ik kan het rot gevoel niet van me afschudden! Ben echt al 2 dagen niet te genieten! als er iemand nog tips heeft...
Aichaatje, ik doe met je mee...hier ook niet te genieten!!! Nu het einde nadert ben ik weer zo bang dat het allemaal alsnog wordt afgenomen...werd ook helemaal chagrijnig van een te happy zwanger stel in de wachtkamer van de polikliniek...Ik zou gewoon willen dat die kopzorgen eens ophielden!! Jente, ik heb wat kleding in maatje 50, aantal 50/56 (vooral hiervan veel rompertjes gekregen) en met name kleren in maat 56 (en dan nog véél meer gekregen in maten tussen 62 en 78). Vind het allemaal heel lastig inschatten. Winkels zijn gelukkig dichtbij, dus mochten we van iets te weinig hebben, dan kan het altijd nog ff snel gehaald worden. Hangt er zo vanaf wanneer babe besluit te komen. Claire, wat fijn dat je naar je eigen ziekenhuis mag!!! En tja, niet een handige opmerking van viavia kennisje om tegen je te maken:x. Mbt vochtverlies, gummibeertje, ik vind dat beetje urineverlies ook héél genant!!! En klopt het nou dat als vochtverlies plakt, het afscheiding is en geen vruchtwater? Doe regelmatig (lees dagelijks) zo'n check. Nou, ik ga verder chagrijnen
Eerst en vooral een dikke dikke knuffel voor Aichaatje! Trek je effe terug in je cocon, hervind de moed om weer door te gaan en laat die negatieve gedachten achter je. Focus op de toekomst en het nieuwe leven in jouw buik! Dan over de kleertjes: ons meisje groeit nu pas (maandag is ze 6 weken) stilaan uit maatje 50.
Dank je mamavanmaya! Ik ga zo lekker slapen (hoop ik ) en als het morgenvroeg niet over is dan ga ik koud douchen ofzo hahaa Tijm (((((hugg)))) voor jou! Kleertjes: ik heb zojuis schandalig veel online besteld... heb namelijk maar 1 kans om het hier heen te krijgen! Dacht er nog over om kleiner dan 50 te kopen maar ik doe dat niet... geeft me geen fijn gevoel! Dag lieve dames! Slaap lekker
Bedankt voor de tip Tijm ! Heb dit gisteren ook getest en het plakte niet. Allee, het zal dan toch misschien urine geweest zijn. Had wel veel water gedronken wat wel het kleurloos en bijna geurloos geurtje (zeer licht goed, ofwel een zeer fantastierijke neus) zou verklaren. Ivm de kleertjesvraag: wij hebben kleertjes liggen voor zowel een jongetje als een meisje en in verschillende soorten en maten. Ik heb wel geen idee of er zeer kleine maatjes tussen zitten, eerlijk gezegd zie ik het nog niet zitten om die kleertjes terug op te duiken en erin te sorteren. Maar kom, ik heb nog even de tijd natuurlijk. En tegen de tijd dat ik durf te snuffelen, hebben jullie alvast weer veel supergoeie raad Gnignigni, aansluiten aan het eind van de rij heeft toch tenminste één voordeel Aichaatje, ik wou dat ik dé perfecte tip had... Inderdaad eens goed balen en het dan proberen achter te laten. Schrijf het zeker maar van je af op dit forum ! Ik baal er nu vooral van dat de paar mensen die toch op de hoogte zijn van de zwangerschap, precies doen alsof nu alles opgelost nu de cerclage er zit. Ik wou dat het zo simpel was en het stoort me vreselijk dat de mensen echt wel niet snappen hoe de vork in de steel zit. Door het thuiszitten hebt ge dan ook nog eens extra veel tijd om over alles goed na te denken, wat ook wel niet echt bevordelijk is voor de frustratiegevoelens.